صفحه اصلی > سینما : 100 فیلم برتر تاریخ
ads

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ : کلاسیک های خاموش ، نوآر ، اپرای فضایی و همه چیز در این بین: به نوعی ما توانستیم بهترین فیلم های همه زمان ها را رتبه بندی کنیم.( 100 فیلم برتر تاریخ )

هر کس موارد دلخواه خود را دارد – به همین دلیل است که هر بحثی درباره بهترین فیلم ها در همه زمان ها ممکن است ساعتها طول بکشد (یا در مورد ما ، یک عمر). آیا می توان یک لیست وجود داشت که بر همه آنها حاکم باشد؟ کانونی ، همانطور که منتقدان دوست دارند آن را به روز کنند ، و با تغییر بازی های امروزی به روز شده است ، که نگاهی به سلیقه ها ، ژانرها ، همه کشورها ، همه دوره ها ، تعادل تأثیر با اهمیت ، مغزهای قلب دارد؟ چالش دلهره آور بود. ما فقط نمی توانستیم مقاومت کنیم. لیست ما شامل شناخته شده ترین فیلم های اکشن ، فمینیستی و خارجی است. لطفا به ما بگویید که چقدر اشتباه متوجه شدیم.

با مقاله ( 100 فیلم برتر تاریخ ) همراه ما باشید.

100 فیلم برتر تاریخ

1. فیلم 2001: ادیسه فضایی (1968)

بزرگترین فیلمی که تاکنون ساخته شده است با ملاقات دو ذهن درخشان آغاز شد: استنلی کوبریک و بیننده علمی تخیلی آرتور سی کلارک. استنلی كوبریک وقتی نام كلارك آمد – همراه با نام های ایزاک آسیموف ، رابرت ا. هاینلین و ری بردبری – به عنوان یك نویسنده احتمالی برای حماسه علمی تخیلی برنامه ریزی شده ، كوبریک خاطرنشان كرد: “من می فهمم كه او یك مهره ای است كه در جایی در یك درخت در هند زندگی می كند.” . کلارک در واقع در سیلان زندگی می کرد (نه در هند ، یا یک درخت) ، اما آنها با هم ملاقات کردند ، آن را زدند و داستان پیشرفت تکنولوژی و فاجعه (سلام ، HAL) را جعل کردند که در بشریت غوطه ور است ، با تمام درخشش ، ضعف ، شجاعت و جاه طلبی دیوانه وار. مخاطبی از سنگفرشان که با سکانس چشمگیر آبشار دروازه و تصاویر پیشگامش تحسین شده بودند ، آن را به عنوان یک فیلم حیوان خانگی پذیرفتند. اگر آنها نبودند ، ممکن است سال 2001 در تیرگی محو شود ، اما تصور اینکه آنجا بماند دشوار است. چشم انداز ترسناک بالینی کوبریک در مورد آینده – هوش مصنوعی و همه – با گذشت بیش از 50 سال هنوز احساس نبوت می کند. – فیل دو سملین ( 100 فیلم برتر تاریخ )

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

بیشتر بخوانید:فیلم آخرین سامورایی

2. فیلم پدرخوانده (1972)

از فیلم Goodfellas گرفته تا The Sopranos ، همه سلسله های جنایی که بعد از The Godfather از فرزندان Corleones به وجود آمدند: اپیزود بزرگ فرانسیس فورد کاپولا بهترین پدر سالار ژانر مافیا است. یک خط افتتاحیه با شکوه (“من به آمریکا اعتقاد دارم”) اقتباس ماریو پوزو را قبل از اینکه حماسه کاپولا شکل بگیرد ، به یک تجزیه وحشتناک رویای آمریکایی تبدیل می کند. داستان آغشته به فساد به دنبال یک خانواده مهاجر قدرتمند است که با ارزشهای متناقض سلطنت و دین دست و پنجه نرم می کند. این تناقضات اخلاقی در یک سلسله تعمید غسل تعمید متبلور می شود ، که به موازات قتل چهار دونفر رقیب ، فوق العاده ویرایش می شود. با جزئیات برجسته بی شماری – سر بریده اسب ، صدای خس خس مارلون براندو ، والس گیرنده نینو روتا – اقتدار پدرخوانده همچنان ادامه دارد. – تومریس لافلی ( 100 فیلم برتر تاریخ )

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

3. Citizen Kane (1941) فیلم همشهری کین

Citizen Kane با تشکر از ساخت درام عالی Mank از دیوید فینچر در تیتر یک روزنامه ، همیشه Citizen Kane راهی پیدا می کند تا خود را برای نسل جدیدی از دوستداران فیلم تجدید کند. سفر تازه کارها ، سفر بولدوزر یک قهرمان – با زور تمام نشدنی بازیگر-کارگردان اورسن ولز – از یک کودک دوست نداشتنی تا یک کارآفرین تحریک کننده برای فشار دادن به یک بارون به یک پوپولیست کاملا احساس می توانید در تکنیک های پیشگامانه فیلم ، مانند عکسبرداری با تمرکز عمیق Gregg Toland ، یا اعتماد به نفس بی حد و حصر در صحنه پردازی و بررسی سرمایه داری آمریکا ، غسل دهید. اما این فقط یک داستان خوب لعنتی است که قطعاً برای لذت بردن از آن نیازی نیست که یک سینس سخت شده باشید. – فیل دو سملین ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید:فیلم بدنام

4. فیلم ژان دیلمن ، 23 ساله ، کوآی دو کامرس ، 1080 بروکسل (1975)

پرتره Chantal Akerman که به عنوان یک شاهکار فمینیستی در نظر گرفته شده بود ، زندگی روزمره یک بیوه بی سر و صدا ویرانگر است – کارهای او به آرامی منجر به احساس ناامیدی فروتن شده می شود – باید جایگاه شایسته خود را در لیست های همه زمان ها داشته باشد. این فیلم صرفاً یک فیلم طاقچه نیست ، بلکه دریچه ای به سوی شرایط جهانی است که به سبک متمرکز ساختارگرایی به تصویر کشیده شده است. هیپنوتیزم بیش از آنچه تصور کنید ، بدون وقفه Akerman’s باعث می شود کارهای ساده لایروبی گوشت گوساله یا تمیز کردن وان به انتقادات ظریف خود فیلم سازی تبدیل شود. (واضح است که ، ما هرگز کارهای جنسی را نمی بینیم که ژان در اتاق خواب خود برای تأمین مخارج زندگی خود برنامه ریزی می کند.) آکرمان و بازیگر دلفین سیریگ که ما را به کارهای روزمره خود می کشاند ، احساس همدردی فوق العاده ای ایجاد می کنند که به ندرت با فیلم های دیگر مطابقت دارد. ژان دیلمن بیانگر یک تعهد کامل به زندگی یک زن ، ساعت به ساعت ، دقیقه به دقیقه است. و حتی یک پایان پیچشی دارد. – جوشوا روتکوف ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید:نقد انیمیشن روح

5. Raiders of the Lost Ark (1981) فیلم ایندینا جونز

Raiders of the Lost Ark با شروع انحلال از آرم پارامونت و پایان دادن به انباری با الهام از Citizen Kane ، جشن می گیرد آنچه فیلم ها می توانند با شادی بیشتری از هر فیلم دیگری انجام دهند. جالبترین فیلم محبوب استیون اسپیلبرگ که به عنوان ادای احترام به این هنر پیچیده طراحی شده است ، همه چیز را دارد: تخته سنگ های نورد ، یک نزاع در اتاق ، یک قهرمان پر زرق و برق (کارن آلن) که می تواند مشروبات الکلی خود را نگه دارد و حال خود را از دست بدهد ، یک میمون خیانتکار ، یک شرور شراب خوار (پل فریمن) ، مارها (“چرا باید مار می شد؟”) ، بزرگترین تعقیب و گریز کامیون سینما و یک فینال فوق العاده طوفانی باران که منفجر می شود. و این همه چیز توسط هریسون فورد بالا می رود سطح کامل ایندیانا جونز ، الگویی از قهرمانی اکراه اما مدبرانه (هنگام شلیک به آن شمشیرباز به چهره او نگاه کنید). به طور خلاصه ، این کمال سینمایی است. – ایان فریر ( 100 فیلم برتر تاریخ )

100 فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتر
بیشتر بخوانید

6. فیلم زندگی شیرین (1960)

در اواسط سالهای رونق ایتالیا ساخته شده و فیلم فروش فراری فدریکو فلینی در گیشه به معرفی زرق و برق گرم و فرهنگ مشاهیر برای کل کره زمین پرداخت. همچنین مارچلو ماسترویانی را به یک ستاره تبدیل کرد. در اینجا ، او نقش یک روزنامه نگار شایعه را بازی می کند که گرفتار دنیای پر شور و خشن زندگی شبانه روم است. از قضا به نظر می رسد به تصویر کشیدن فیلم از این محیط به عنوان لذت گرایانه خنک کننده و روح شکننده بسیاری از بینندگان را پشت سر گذاشته است. شاید به این دلیل است که فلینی همه چیز را با چنان صداقت و شوخ طبعی فیلمبرداری می کند که گرفتار شدن روی اتفاقات دلخراش روی صفحه اغلب دشوار است. بسیاری از مشاهدات ما درباره شهرت هنوز به این فیلم برمی گردد. حتی کلمه پاپاراتزی را به ما داد. – بیلگه عبیری ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل نقاشی مونالیزا

7. فیلم هفت سامورایی (1954)

این ساده ترین 207 دقیقه سینمایی است که تا به حال تماشا کرده اید. در ساده ترین چارچوب ها – یک جامعه کشاورز فقیر منابع خود را برای استخدام سامورایی جمع می کند تا از آنها در برابر راهزنان بی رحمی که محصول آن را می دزدند محافظت کند – آکیرا کوروساوا با جذب جذاب ، خنده دار و هیجان انگیز ، حماسه ای کاملاً کشیده را به نمایش می گذارد. البته سکانس های عمل خون را به هم می زنند – مرحله نهایی مرحله باران فراموش نشدنی است – اما این واقعاً یک مطالعه در مورد نقاط قوت و مواد بشری انسان است. توشیرو میفونه به عنوان یک سامورایی نیمه خود دیوانه بسیار زیبا است ، اما این رهبر شبیه Yoda مانند Takashi Shimura است که به فیلم مرکز احساسی خود می دهد. از زمان پخش مجدد در غرب وحشی (هفت باشکوه) ، در فضا (نبرد فراتر از ستاره ها) و حتی با حشرات متحرک (A Bug’s Life) ، نسخه اصلی هنوز هم برتر است. – یان فریر ( 100 فیلم برتر تاریخ )

8. فیلم در حال‌وهوای عشق (2000)

آیا واقعاً یک فیلم می تواند یک فیلم کلاسیک فوری باشد؟ هرکسی که فیلم The Mood for Love را در زمان اکران در سال 2000 تماشا کرده ، ممکن است گفته باشد بله. دومی که این داستان عاشقانه باز می شود ، احساس می کنید در دستان یک استاد هستید. وونگ کار وای ما را در خیابان ها و پله های باریک دهه 60 هنگ کنگ راهنمایی می کند و به زندگی دو همسایه (مگی چونگ و تونی لئونگ) می پردازد که همسرانشان درگیر رابطه می شوند. همانطور که تصور می کنند – و تا حدی دوباره رفتار می کنند – اینکه شرکای آنها چگونه ممکن است رفتار کنند ، آنها در حالی که مصمم به احترام به نذرهای عروسی خود هستند مصمم می شوند. این فیلم با آرزوی طولانی ، از حداقل سه فیلمبردار سود می برد که در کنار هم احساس صمیمیت شدیدی ایجاد می کنند ، در حالی که بازی های بی عیب و نقص با تنش جنسی لرزید. این سینما است. – آنا اسمیت ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دنزل واشنگتن

9. There Will Be Blood (2007) فیلم خون به پا خواهد شد

در راه رسیدن به برجسته ترین فیلمساز 20 سال گذشته ، پل توماس اندرسون از یک وقایع نگار اسکورسیزی زندگی فاسد L.A. به یک محقق سخت بینی مرد اعتماد به نفس آمریکا تبدیل شد. نکته اصلی این بود خون وجود خواهد داشت ، حماسه ای در مورد نوع خاصی از هوسران – بارون نفت و جستجوگر. در آخرین تحلیل ، دانیل پلین ویو یک دانیل دی لوئیس فوق العاده ترسناک است که میلک شیک شما را می نوشد. حماسه غم انگیز اندرسون که توسط جانی گرینوود رادیو هد (که خودش به عنوان یک آهنگساز بزرگ ظهور می کند) به ثمر رسیده است ، وارث واقعی بدبینی عمیق در استخوان فیلم محله چینی ها است. همانطور که Phantom Thread روشن می کند ، اندرسون شوخ طبعی خود را از دست نداده است ، نه با یک شوت از راه دور. اما یک لحظه لازم بود که او جدی بگیرد ، و این همان است. – جوشوا روتکوف ( 100 فیلم برتر تاریخ )

10. Singin ’in the Rain (1952)

هنرمند را فراموش کنید – از اوگی متاسفم – و در عوض از محتوا و محتویات افزاینده سروتونین حماسه باشکوه MGM در دوران سکوت سینما لذت ببرید. سه رقصنده آن – دونالد اوکانر لاستیکی (و پاشنه دار) ، تازه وارد درخشان دبی رینولدز و کارگردان اصلی و بازیگر اصلی ژن کلی – یک تهدید سه گانه است ، آهنگ های عالی ، ناخوشایند روال های رقص پیچیده و جسمی و فروش همه کمیک با مهارت کامل ضربه می زند. اما kudos همچنین به بتی كومدن و آدولف گرین تعلق دارد ، كه فیلمنامه جنجالی آنها باعث می شود تا تماشای فیلم به آنجا منتقل شود و جسیكا هاگن كه به عنوان ستاره خاموش كج و خم لینا لامونت اغلب نادیده گرفته می شود نقطه مقابل خنده دار و غم انگیز فیلم است. فراموش نکنید که استنلی دونن ، کارگردان مشترک ، که همیشه خوشحال بود که به ستاره هایش اجازه می دهد اعتبار خود را بدست آورند اما سزاوار یک سهم مساوی برای موزیکالی است که هرگز پا را خطا نمی کند. – فیل دو سملین ( 100 فیلم برتر تاریخ )

11. Goodfellas (1990) فیلم دوستان خوب
آیا این یکی هنوز به عنوان اوج موفقیت مارتین اسکورسیزی جای خود را گرفته است؟ ما اینطور فکر می کنیم (و نه فقط به این دلیل که نمی توانیم آن را خاموش کنیم هر زمان که آن را در میانه تلویزیون بگیریم). انقلابی که توسط Goodfellas ایجاد شده است ، اکنون کاملاً مشهود است: بدون آن ، شما The Sopranos ، عصر طلایی تلویزیون یا صحنه غذاخوری سگهای مخزن را ندارید. اسکورسیزی با تبدیل مشغله های غم انگیزتر خود به ناامنی مردانه به کمدی ، به یک ثبت نام جدید وارد شد: یکی از تفسیرهای اجتماعی مخفی در مورد ظهور و سقوط کاملاً آمریکایی. عاشقانه سبک زندگی اوباش – غذا ، کلوپ های شبانه ، تقلب ، خشونت – باعث ایجاد یک سطح براق شد. در زیر آن زندان ، رها شدن و زندگی مانند یک قلاب در برنامه محافظت از شهادت بود. – جوشوا روتکوف ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل تابلو گرنیکا

12. North by Northwest (1959)
هیچ هیجان دیگری به اندازه ظرافت ابریشمی هیچکاک ، زیبا ، سبک و سکسی وجود ندارد. راجر او. تورن هیل ، آگهی توخالی یکنواخت و ناخوشایند کری گرانت (“O. برای چه چیزی نشان می دهد؟” “هیچ چیز”) دان دراپر با شوخ طبعی است ، که وقتی پرونده بدی از Wrong Man-it را منعقد می کند ، به شدت به آن احتیاج دارد. قطعات تنظیم شده ، شرور ، زن فاعل Eva Marie Saint ، اعتبارات Saul Bass ، نشانه های موسیقی برنارد هرمان – به نوعی فیلم حتی می تواند بیش از مجموع قسمت های باشکوه آن باشد. اوه ، و در جایی از آنجا ، تورن هیل حتی موفق می شود روح خود را پیدا کند. – فیل دو سملین ( 100 فیلم برتر تاریخ )

نقد فیلم هشدار
بیشتر بخوانید

13.  فیلم جاده مالهالند (2001)
شما می توانید Mulholland Drive را که بدون شک یکی از بزرگترین فیلم های یک قرن جدید است ، صد بار تماشا کنید و با هر بار بازدید دوباره چیز دیگری از آن بگیرید. کابوس پر زرق و برق دیوید لینچ در لس آنجلس با رمز و راز ، وحشت و رابطه جنسی عجیب و غریب – موضوعاتی که مدتها ثابت کار نویسنده بوده اند ، اما در اینجا به کراهت مفتضحانه خود رسیده اند – ابی بندر ( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: نقاشی بانوی صخره‌ها

14. فیلم دزد دوچرخه (1948)
اوج نئورئالیسم ایتالیا ، شاهکارهای پس از جنگ ویتوریو دو سیکا ، دغدغه های اقتصادی – اقتصادی جنبش را نشان می دهد ، و با سبک و سیاق دلهره آور ، رفتارهای سبک آن را مانور می دهد. یک انتقاد تسلیم ناپذیر از سرمایه داری از طریق داستان نبرد شکست خورده همه برای محافظت از شغل سخت و حفظ شأن و منزلت خود در نزد پسرش ، دزدان دوچرخه همچنان به اومانیست ترین آثار زمانه ما ، از استخوان زمستان گرفته تا دزدان مغازه اطلاع می دهد. – تومریس لافلی ( 100 فیلم برتر تاریخ )

15. فیلم شوالیه تاریکی (2008)
دنباله گسترده و گسترده کریستوفر نولان ، بتمن ، داستان کتاب کمیک را با حماسه جنایی تلفیق می کند و چیزی واقعا خاص ارائه می دهد: یک نمایش پاپ با بخش هایی از ناامیدی فوق العاده قوی. موفقیت فرار فیلم در گیشه ، به همراه تحسین منتقدان ، آن را به پدیده ای تبدیل کرد که شکل هالیوود را تغییر شکل داد. دلیلی وجود دارد که امروزه فیلم های ابرقهرمانی بسیار جدی گرفته می شوند – حتی توسط اسکار – و این اساساً همین است. – بیلگه عبیری

بیشتر بخوانید: تحلیل نقاشی تعمید مسیح

16. فیلم روشنایی شهر (1931)
دید کل چارلی چاپلین وحشت آور باقی مانده است: او در فیلم های خودش نوشت ، کارگردانی ، تهیه کرد ، تدوین کرد و بازی کرد ، که همچنین با ارکستر به ثمر رساند. و هنگامی که آن دوربین ها در حال چرخش بودند ، آنها یک نماد ساخته شده با مخاطبان جهانی را ثبت کردند. هنوز هم City Lights چیز دیگری بود. چاپلین ، با کمال میل برای کنار گذاشتن تکنیک های تصویری که به آن تسلط داشت ، اصرار داشت که کمدی جدیدش را به یک فیلم صامت تبدیل کند ، حتی وقتی بینندگان تشنه صدا می شوند. مثل همیشه ، این ستاره آخرین خنده را داشت: این فیلم نه تنها موفقیت بزرگ تجاری داشت ، بلکه با دلخراش ترین نمای نزدیک تاریخ سینما – اوج عکس العمل عکسبرداری (از زمان فیلمبرداری از فیلم های La Strada تا The گل بنفش قاهره) ، هیچ گفتگویی لازم نیست. – جوشوا روتکوف

17.  (1937) فیلم قائده بازی
هرگز زمان بدی برای بازدید مجدد از یکی از شاهکارهای بزرگ ژان رنوار (همراه با قواعد بازی) وجود ندارد ، اما این دوران کنونی پوپولیست ها ، ملی گراها و شورانش های فریاد کشیده احساس می کند که به ویژه یک دوره خوب است. این فیلم در اردوگاه اسرا در آلمان در جریان جنگ جهانی اول واقع شده است ، خطاهای مربوط به طبقه و ملیت را در میان گروهی از زندانیان فرانسوی و اسیرکنندگان آلمانی آنها نشان می دهد و به این نتیجه می رسد که آنچه واقعاً مهم است اشراف انسان نسبت به همنوع خود است. – فیل د سملین( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل نقاشی مرد ویترویوسی

18. فیلم دخترش جمعه (1940)

شاید نام بردن از این یکی از اوج های کمدی اسکروبال بسیار محدود کننده باشد: در میان بسیاری از فیلم های برتر پرواز به کارگردانی هوارد هاوکس ، فیلمساز سفیر ، فیلم His Girl Friday عاشقانه ترین و پر سر و صداترین فیلم او است (هجوم ثابت به نظر می رسد مثل پیش بازی). اگرچه هاکس لاکونیک می تواند پروتومینیسم خودش را در طول زندگی کمرنگ کند ، اما این فیلم آزادترین فیلم او نیز هست. زنان قدرتمندی که شغل داشتند و با ترفندهای جدید رقابت می کردند ، همان چیزی بودند که او می خواست ببیند. با کمال تعجب ، این کمدی به بهترین وجه قانون شوخ طبعی را جشن می گیرد: او – یا بیشتر اوقات ، او – با تیزترین زبان برنده می شود. اگر عاشق کلمات هستید ، این فیلم را دوست خواهید داشت. – جوشوا روتکوف( 100 فیلم برتر تاریخ )

19. فیلم کفش های سرخ (1948)

می توانید تقریباً همه فیلم های پاول و پرسبرگر را در این لیست قرار دهید. چنین خروجی ستاره ای دوتایی پویا بود. اما برای پول ما – و سوپرفن مارتین اسکورسیزی – این عاشقانه خیره کننده باله رقص در درجه اول برابر است. این بیان کاملی از انگیزه هنرمندان برای خلق است که در دنیای سرسبز Technicolor توسط جک کاردیف بزرگ واقع شده است. اسکورسیزی آن را به عنوان “فیلمی که در قلب من بازی می کند” توصیف می کند. ما در عقب دو صندلی خواهیم گرفت. – فیل دو سملین( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل تابلو مدرسه آتن

20. فیلم سرگیجه (1958)

سرگیجه که یک ذهن خسته کننده فرویدی فرانسوی است که اغلب بهترین پیروزی آلفرد هیچکاک به حساب می آید ، در دنیایی از وسواس وجودی و دو برابر حیله گری قرار دارد. کیم نواک با تغییر شکل لباس های تحول آفرینانه ادیث هد ، در دو نقش شکار می کند: مادلین الستر و جودی بارتون ، هر دو مورد علاقه پلیس کنجکاو سابق جیمز استوارت. تکمیل این روان درام زنده نمره اضطراب آور تکراری برنارد هرمان است ، که راه خود را به یک فینال برجسته می پیچاند. – Tomris Laffly( 100 فیلم برتر تاریخ )

21. Beau Travail (1999) فیلم
کلر دنیس ، که به طور فزاینده ای غول سینمای جهان ، همچنان انتظارات خود را گیج می کند ، فیلم هایی را با ریتم های بی نظیر و مشغله های موضوعی (استعمار ، قدرت ، جذابیت سرکوب شده) خود هماهنگ می کند. این یکی ، موفقیت برجسته او ، چیزی شبیه چرخش در Billy Budd از هرمان ملویل است – اما این مانند این است که Jaws را چیزی شبیه چرخش روی Moby-Dick بدانید. نبوغ در تکنیک دنیس است ، که خود را در تصاویر دقت عاطفی خردکننده نشان می دهد: شبح های ظریف سربازان ، آزمایش های انتزاعی اراده در صحرا و ، بسیار شیطنت آمیز ، سرخوشی از رقصیدن ، با احترام به دنیس لاوانت اندام سست و کرونا “ریتم شب”. – جوشوا روتکوپف( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل نقاشی اتاق خواب

22. فیلم جویندگان (1956)
جان فورد وسترن جان ، جان وین را در نقش ایتان ادواردز ، یک نژادپرست بیمارگونه و در عین حال الگوی ماندگار برای ضدقهرمان مدرن بازی می کند. سرباز سابق کنفدراسیون وین ، که به طرز تلخی بی عاطفه ای ، یک شکار پنج ساله برای خواهرزاده دبی ، که در سن نه سالگی توسط کومنچ اسیر شد ، انجام می شود. مأموریت نجات؟ بیشتر شبیه ترور است ، زیرا او نمی تواند اقوامی را که مجبور به زندگی در میان بومیان است زندگی کند. ترحم در برابر مرز فراموشی در مرز جدیدی مبارزه می کند که اجداد مخلوط اجتناب ناپذیر است و تعصب نیز پایان ناپذیر است. – استیون گرت( 100 فیلم برتر تاریخ )

بهترین فیلم های کاپولا
بیشتر بخوانید

23. فیلم پرسونا (1966)

خروجی خام اینگمار برگمان از نظر روانشناختی این توانایی را دارد که طرفداران فیلم را به معتادان عصبانی تبدیل کند. پرسونا چیزهای سخت است ، یک روان پریشان دو طرفه که به نوعی احساس می کند آخر هفته گذشته با دو نفر از جالبترین دوستان اینگی (بی بی اندرسون و لیو اولمان ، هر دو افشاگر) فیلمبرداری شده است. فقط به دلیل صمیمیت و اقتصادی بودن ، فیلم پیش نمایشی از دهه آزاردهنده است که احساس می شود. برگمن ، در حال بهبودی از یک بیماری جدی ذات الریه ، فیلمنامه را در بیمارستان نوشت و با بحران هدف دست به گریبان شد و او را به هنری با بالاترین سطح تبدیل کرد. – جوشوا روتکوف( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: تحلیل نقاشی شب پرستاره

24.فیلم انجام کار درست (1989)

نقاشی دیواری تلخ و خنده دار و نهایتاً تراژیک اسپایک لی در یک روز تابناک تابستانی بسیار جنجالی بود: منتقدان لی را به دلیل به تصویر کشیدن قیامی در پی قتل پلیس جنجالی می کردند. این فیلم هیچ یک از ارتباطات و قدرت خود را از دست نداده است. اگر چیزی وجود داشته باشد ، مقداری بدست آورده است. اما فیلم سازی این چیزی است که این یک کلاسیک است ، به ویژه انرژی ، ذکاوت و سبکی که لی این عالم خرد و نیروهای اجتماعی را که در آن بازی می کنند ارائه می دهد. – بیلگه عبیری( 100 فیلم برتر تاریخ )

25. فیلم راشومون (1950)

اغراق نیست اگر بگوییم آکیرا کوروساوا Rashomon تعریف جدیدی از داستان پردازی سینمایی ارائه داده است. این فیلم با ساختار داستانی متغیر و غیرقابل اعتماد – که در آن چهار نفر گزارشهای مختلفی از یک قتل ارائه می دهند – به طرز چشمگیری جسورانه است و به عنوان یک یادآوری از چگونگی شکل خود می تواند ما را فریب دهد. فلاش بک هرگز به طرز هیجان انگیزی به کار گرفته نشده است. تقریباً 70 سال پس از اکران ، سازندگان فیلم هنوز در تلاشند تا به موفقیت های آن برسند. – ابی بندر( 100 فیلم برتر تاریخ )

بیشتر بخوانید: نقاشی شب در کافه

26. فیلم قائده بازی (1939)

ژان رنوار با این مطالعه کامل از فورانهای اقشار اجتماعی در بین افراد متمرد ، بیکار ، که در معرض انفجار جنگ جهانی دوم قرار دارد ، فضیلت خود را تقویت کرد. امور در میان اشراف و خادمان به طور یکسان در طول یک سفر یک هفته ای شکار در یک حیوان خانگی شکوفا می شود ، جایی که تنها جرم تجارت بی احتیاطی با اخلاص است. رنوار با حرکات سیال و عمق فوکوس عمیق گروه بازیگران خود را با حرکات پرتحرک و بدیع ضبط می کند ، نوآوری هایی که از اورسون ولز گرفته تا رابرت آلتمن الهام گرفته است. – استیون گرت( 100 فیلم برتر تاریخ )

27. فک (1975)
داستان استیون اسپیلبرگ که به درستی یکی از متمرکزترین و معلق ترین فیلمهای ساخته شده محسوب می شود ، بیش از چهار دهه بعد همچنان در مورد وحشت یک کوسه در یک شهر ساحلی موثر است. آرواره ها ممکن است اعتبار این موجودات پره ای خاکستری را چند قرن قبل برگردانده باشد ، اما این فیلم مهیج محبوب فیلم را به سطح دیگری رساند و نشان داد که مواد فیلم B می توانند با مهارت استادانه اجرا شوند. اسپیلبرگ ثابت کرد که وقتی می خواهیم احساس ترس ایجاد کنیم کمتر است ، حتی به سختی وحشی را به ما نشان می دهد که یک نسل کامل را آزار می دهد. – دیو کالون

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

28.  فیلم غرامت مضاعف (1944)
ژانر شیک و تاریک و جذاب نوآر فیلم بدون پرداخت دو برابر خسارت وجود نخواهد داشت. این یکی واقعاً همه را دارد: بازگشت به گذشته ، قتل ، سایه و سیگار بسیار زیاد ، و البته یک زن فریبنده (باربارا استنویک). بیلی وایلدر به عنوان یکی از کارگردانان بزرگ دوران طلایی هالیوود ، در انواع مختلف سینمایی سرآمد بود ، اما این گوهر سخت پخته تأثیرگذارترین اثر او است. – ابی بندر

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

29. فیلم 400 ضربه (1959)
اولین بار در یک مجموعه زندگینامه ای پنج فیلم با عنوان “400 ضربه” فرانسوا تروفو داستان آنتوان دوینل (ژان پیر لئو) است – که در یک زندگی ناخوشایند در خانه گیر کرده است اما آرامش خود را در سر و کله زدن ، سیگار کشیدن و حلق آویز کردن با دوستانش پیدا می کند – و این بزرگترین فراخوانی سینما از کودکی آشفته. به علاوه ، این آغازگر عالی برای جذب بچه ها به فیلم های زیرنویس است. – ایان فریر

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

30. فیلم جنگ ستارگان (1977)
تصاویر پاپ کورن پس از رونمایی جورج لوکاس از وسترن بین کهکشانی خود ، یک اپرا فضایی مسخره آور و هیجان انگیز با عروسک هایی از افسانه پردازی به سبک جوزف کمپبل که پیچیدگی های اخلاقی هالیوود دهه 1970 را از بین برد ، به هیپررایو برخورد کرد. این خمیرمایه پست مدرن فیلم برت به یک برنامه درسی مجازی از کلاسیک های ژانر اشاره دارد ، از Metropolis و Triumph of the Will گرفته تا بازیگران سامورایی Kurosawa ، سریال های Flash Gordon و تریلرهای جنگ جهانی دوم مانند The Dam Busters. تلاش لوک اسکای واکر برای نجات یک شاهزاده خانم فوراً سعادت فیلم B را به ساگاهای حق رای دهنده میلیارد دلاری ارتقا داد. – استیون گرت

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

31. The Passion of Joan of Arc (1928) فیلم مصائب ژاندارک
داستان کلاسیک کارل تئودور درایر در مورد محاکمه Joan of Arc به نوعی هم سخت و هم حداکثر است. کارگردان خویشتنداری را با تنظیم و دامنه نشان می دهد. این فیلم عمدتا به رفت و برگشت بین جوآن و پرسشگرانش متمرکز است. اما نمای نزدیک شدید ، سلطنت آزادانه ای را به شگفت انگیز بیانگر ماریا فالکونتی به عنوان خدمتکار محکوم به مرگ در اورلئان می دهد. در اواخر دوره خاموش ساخته شده و استانداردهای جدیدی را در زمینه بازیگری روی صحنه قرار داده است. – بیلگه عبیری

نقد فیلم بهشت شگفت انگیز | Wonderful Paradise 2020
بیشتر بخوانید

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

32. روزی روزگاری در غرب (1968)

آخرین فیلم فرقه ای ، وسترن اسپاگتی لئون در امریکایی متمدن-هر چند بیشتر در رم و اسپانیا فیلمبرداری شده است-اما مکان واقعی مرز انتزاعی قهرمانان قدیمی در مقابل قهرمانان بزرگتر از زندگی است که در حافظه محو می شوند. این پیروزی تفسیر سیاسی مدفون و ناب ترین سینمای حماسی است.

نگاه خنک هنری فوندا ، گیتارهای آهنگساز انیو موریکونه از آهنگ ساز عذاب و چارلز برونسون به عنوان آخرین شکارچی (“یک نژاد باستانی …”) تنها سه دلیل برای زین شدن یک میلیون نفر است. – جاشوا روتکوف

100 فیلم برتر تاریخ 100 فیلم برتر تاریخ

33. بیگانه (1979)

اگر تنها کاری که باید انجام می شد راه اندازی یک حق رای دادن با محوریت بازمانده شدید سیگورنی ویور (هنوز هم در میان سخت ترین قهرمانان اکشن سینما) بود ، کلاستروفوبیک کلاسیک ترس هراسی ریدلی اسکات ، عمداً همچنان در کانون فیلم مستحکم می شد. اما Alien با سیاستهای جنسیتی براندازانه خود (این فیلمی است که مردان را بارور می کند) ،

شاهکار شگفت انگیز و طراح صنعتی HR Giger ، موجودی عجیب و زیبا با دو فک ، یک دیدگاه کابوس از خصومت-و یکی از فراموش نشدنی ترین قطعات سینما-به عنوان شاهکار با سیاست جنسیتی براندازانه خود مدعی است. صنایع دستی خالص. – Tomris Laffly

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

34. داستان توکیو (1951)

درام داخلی یاسوجیرو اوزو به سادگی چرخیده است ، اما کاملاً شکل گرفته است. چیشو ریو و چیئکو هیگاشیاما به عنوان والدینی باوقار و باوقار هستند که فرزندان و نوه های خود را ملاقات می کنند ، اما مورد غفلت واقع نمی شوند. شاهکار اوزو با ظرافت و زیبایی (اغلب با دوربین در حال حرکت بر روی زمین) ، فیلم خانوادگی است که از عظمت و صمیمیت برخوردار است. اگر دزدان مغازه سال گذشته را دوست داشتید ، این را دوست خواهید داشت. – یان فریر

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

35. Pulp Fiction (1994)

بهترین بخش Pulp Fiction چیست؟ مسابقه پیچ و تاب در Jack Rabbit Slim’s؟ بروس ویلیس در مقابل گیمپ؟ تک آهنگ حزقیال ژول 25:17؟ فیلم کوئنتین تارانتینو با لحظات جذاب فیلم کنجکاوی خود را به دست می آورد اما با طرح زمان سنجی جذاب ، دیالوگ های قابل نقل قول فوق العاده و درک مناسب از سیستم متریک ، وضعیت تمام وقت را به دست می آورد

. Pulp Fiction نسل خود را به همان اندازه عمیق نشان داد که Star Wars قبل از آن بود. این شکوفایی نگرش مستقل دهه 90 است که با وجود تعداد زیادی از تقلید کنندگان شاداب ، هنوز تازه به نظر می رسد. – یان فریر

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

36. نمایش ترومن (1998)

در اواخر دهه 90 دو طنز پیشگامانه از تلویزیون واقعیت ایجاد شد ، زمانی که هنوز در مرحله قبل از اپیدمی خود بود: EDtv کم ارزش و این ، بیانیه عمیق پیتر ویر در مورد نحوه برخورد رسانه ها با ما. از برخی جهات یک نسخه مهربان تر و ملایم تر از شبکه ، The Truman Show یک مثل تلویزیونی است که در آن یک قهرمان نرم (جیم کری) زندگی خود را پس می گیرد.

همچنین می توان آن را یک فیلم عصبانی تر دانست ، که هم شبکه های تلویزیونی کنترل کننده (نماینده مسیحیت اد هریس مانند کریستوف) و هم ما ، تماشاگران را به دلیل نمایش بازی از زندگی دیگران مورد انتقاد قرار می دهد. – فیل دی سمیلن

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

37. لارنس عربستان (1962)

تصورات مردانگی ، جنسیت متناقض و هویت قبیله ای (یا فقدان آن) در زیر حماسه تاریخی دیوید لین مانند ماگما جوش می خورد. آنها در شکافهای تصویرسازی آن از کوچ نشینان ادوارد و رهبر عرب TE Lawrence (پیتر اوتول) نفوذ می کنند و قطعات مجموعه عظیمی از آن را در قطب نمای ماگالومنیایی قهرمان خود قرار می دهند و به لحظات صمیمی خود عمق می دهند

، زمانی که هزینه همه هزینه ها بر دوش گذاشته می شود. برهنه در میان مناظر وسیع عربی ، که توسط دوربین های فیلمبرداری فرد یانگ فیلمبرداری شده است ، این چشم انداز داخلی خود لارنس است که این بیوگرافی بزرگ به طرز خاطره انگیزی ترسیم می شود. – فیل دی سمیلن

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

38. سایکو (1960)

واقعیت جالب: سایکو اولین فیلمی است که در حال شستن توالت است. خوشبختانه ، فیلم هیجان انگیز آلفرد هیچکاک از جهات دیگری نیز پیشرفت کرد ، از این که قهرمان خود را در یک سوم اول فرو برد تا به عمق غرق شدن در ذهن دیوانه وار (براتو ، آنتونی پرکینز) نسبت به آنچه هالیوود قبلاً قبلاً انجام داده بود ، برسد. تقلب های دوش را فراموش کنید ، پایان AF وحشتناک است. – یان فریر

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

39. سانشو ضامن (1954)

سینمای ژاپن هیچ کمبودی برای بازیگران سنگین نداشته است ، اما کارگردان کنجی میزوگوچی ممکن است شایسته کسب مقام اول باشد. او توانست داستانهای شبح بی عیب و نقص (Ugetsu) و درام های پشت صحنه (داستان آخرین گل داودی) را نشان دهد ، اما بزرگترین ویژگی او یک همدلی عمیق و تزلزل ناپذیر برای زنان بود که توسط پدرسالاری مردمان مورد ضرب و شتم قرار گرفت اما در رنج آنها دلخراش بود. این زنان در سانشو ضامن اصلی هستند ، یک داستان فئودالی از انحلال خانوادگی که شما را نابود خواهد کرد. از اشک های خود عذرخواهی نکنید ؛ بقیه نیز گریه خواهند کرد. – جاشوا روتکوف

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

40. آندری روبلوف (1966)

پرتره حماسی ، کارگردان شوروی آندری تارکوفسکی ، غم انگیز ، چالش برانگیز و مسحورکننده ، از زندگی و دوران یکی از مشهورترین نقاشان شمایل قرون وسطایی روسیه ، ویژگی هایی مانند منظر و روحیه نسبت به داستان و شخصیت را پیش زمینه می کند. سرانجام ، این داستان تلاش یک مرد برای غلبه بر بحران اعتقادی خود در دنیایی است که به نظر می رسد دارای خشونت و نزاع بی پایان است – و این گواه قابل توجهی است بر پافشاری هنرمندان تحت رژیم های ستمگر. – بیلگه عبیری

100 فیلم برتر تاریخ

100 فیلم برتر تاریخ

مقاله ( 100 فیلم برتر تاریخ ) ادامه دارد…

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلمهای رابرت دنیرو|نقد فیلم تب شب یکشنبه|مفهوم ریتم در موسیقی|فیلم زن در ریگ روان|بهترین فیلمهای رومن پولانسکی|فیلم سوزاندن|انیمیشن های جدید نتفلیکس|نقاشی دورا مار و گربه|تعریف پارتیتور در موسیقی|اصطلاحات رایج در موسیقی|۵سایت کاربردی موکاپ|سبک موسیقی رقص الکترونیکی|نقد فیلم احضار ۳|بهترین فیلم های جورج لوکاس|دیوید لینچ|فیلم علف‌های شناور|بهترین فیلم های ایمی آدامز|انیمیشن میچل ها علیه ماشین ها|نقد فیلم شام من با آندره|نقد فیلم نشانی از شر|فیلم رودخانه سرخ|فیلم احمد جوان

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

یک × 5 =