صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی یکی از پایه گذارانه آمریکا بنجامین فرانکلین
ads

بیوگرافی یکی از پایه گذارانه آمریکا بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین بیشتر به عنوان یکی از بنیانگذارانی شناخته می شود که هرگز به عنوان رئیس جمهور خدمت نکرد، اما مخترع، ناشر، دانشمند و دیپلمات معتبری بود.

بنجامین فرانکلین که بود؟

بنجامین فرانکلین یک پدر بنیانگذار و یک دانشمند، مخترع، دانشمند، چاپگر، سیاستمدار، فراماسون و دیپلمات بود. فرانکلین به تهیه پیش نویس اعلامیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده کمک کرد و او در مورد معاهده 1783 پاریس که به جنگ انقلاب پایان داد، مذاکره کرد.

فعالیت های علمی او شامل تحقیقات در مورد برق، ریاضیات و نقشه برداری بود. فرانکلین نویسنده‌ای که به‌خاطر هوش و ذکاوتش شناخته می‌شود، همچنین سالنامه پور ریچارد را منتشر کرد، عینک‌های دو کانونی را اختراع کرد و اولین کتابخانه موفق امانت‌دهنده آمریکایی را سازمان‌دهی کرد.

اوایل زندگی

بنجامین فرانکلین در 17 ژانویه 1706 در بوستون، در جایی که آن زمان به عنوان مستعمره خلیج ماساچوست شناخته می شد، به دنیا آمد.

پدر فرانکلین، صابون و شمع ساز انگلیسی الاصل جوزیا فرانکلین، از همسر اول، آن چایلد، هفت فرزند و از همسر دوم، ابیا فولگر، 10 فرزند دیگر داشت. فرانکلین پانزدهمین فرزند و کوچکترین پسر او بود.

بنجامین فرانکلین خواندن را در سنین پایین آموخت و علیرغم موفقیتش در مدرسه لاتین بوستون، تحصیلات رسمی خود را در 10 سالگی متوقف کرد تا به طور تمام وقت در مغازه شمع و صابون فروشی پدرش که پول نقدی نداشت کار کند. با این حال، غوطه ور کردن موم و بریدن فتیله، تخیل پسر جوان را تحریک نکرد.

شاید برای منصرف کردن او از رفتن به دریا همانطور که یکی از پسران دیگرش انجام داده بود، جوزیا فرانکلین 12 ساله را در چاپخانه ای که توسط برادر بزرگترش جیمز اداره می شد شاگردی کرد.

اگرچه جیمز با برادر کوچک‌ترش بدرفتاری می‌کرد و مکرراً کتک می‌زد، اما فرانکلین چیزهای زیادی در مورد انتشار روزنامه‌ها یاد گرفت و زیر نظر چاپخانه‌اش، سیاست‌های خرابکارانه مشابهی را اتخاذ کرد.

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین

سکوت دوگود

هنگامی که جیمز از انتشار هر یک از نوشته‌های برادرش امتناع کرد، فرانکلین 16 ساله نام مستعار خانم سایلنس دوگود را برگزید و 14 نامه تخیلی و شوخ‌آمیز «او» خوانندگان روزنامه برادرش، نیوانگلند کورانت را به وجد آورد. اما جیمز وقتی فهمید که شاگردش نامه ها را نوشته است عصبانی شد.

بنجامین فرانکلین که از رفتار «خشن و ظالمانه» برادرش خسته شده بود، در سال 1723 از بوستون گریخت، اگرچه سه سال از قرارداد قانونی با اربابش باقی مانده بود.

او قبل از اقامت در فیلادلفیا به نیویورک گریخت و با چاپخانه دیگری شروع به کار کرد. فیلادلفیا تا پایان عمر پایگاه خانه او شد.

زندگی در لندن

بنجامین فرانکلین که توسط فرماندار پنسیلوانیا ویلیام کیث تشویق شد تا چاپخانه خود را راه اندازی کند، در سال 1724 به لندن رفت تا از لوازم التحریرها، کتابفروشان و چاپخانه ها لوازم بخرد. با این حال، هنگامی که نوجوان به انگلستان رسید، وقتی معرفی نامه های کیت هرگز آنطور که وعده داده بود نرسید، احساس فریب کرد.

اگرچه بنجامین فرانکلین مجبور به یافتن کار در چاپخانه‌های لندن شد، اما از لذت‌های شهر نهایت استفاده را برد – شرکت در نمایش‌های تئاتر، معاشرت با مردم محلی در قهوه‌خانه‌ها و ادامه اشتیاق مادام‌العمر خود برای مطالعه.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بنیانگذار ایالات متحد جورج واشنگتن

بنجامین فرانکلین یک شناگر خودآموخته که باله های چوبی خود را می ساخت، شناهای طولانی مدت را در رودخانه تیمز انجام داد. (در سال 1968 به عنوان عضو افتخاری تالار مشاهیر شنای بین المللی معرفی شد.)

در سال 1725 فرانکلین اولین جزوه خود را با عنوان “پایان نامه ای در مورد آزادی و ضرورت، لذت و درد” منتشر کرد که در آن استدلال می کرد که انسان ها فاقد اراده آزاد هستند و بنابراین از نظر اخلاقی مسئول اعمال خود نیستند. (فرانکلین بعداً این فکر را رد کرد و جز یک نسخه از جزوه را که هنوز در اختیارش بود، سوزاند.)

همسر و فرزندان

در سال 1723، پس از اینکه بنجامین فرانکلین از بوستون به فیلادلفیا نقل مکان کرد، در خانه جان رید اقامت کرد و در آنجا با دختر صاحبخانه اش دبورا آشنا شد و از او خواستگاری کرد.

پس از بازگشت بنجامین فرانکلین به فیلادلفیا در سال 1726، متوجه شد که دبورا در آن زمان ازدواج کرده بود، اما تنها چند ماه پس از ازدواج توسط شوهرش رها شد.

کتاب همیشه همان | نویسنده رضا حقی
بیشتر بخوانید

پدر بنیانگذار آینده عشق خود را با دبورا رید احیا کرد و او در سال 1730 او را به عنوان همسر عادی خود گرفت. اولین پسر این زوج، فرانسیس، در سال 1732 به دنیا آمد، اما چهار سال بعد بر اثر آبله درگذشت. تنها دختر این زوج، سارا، در سال 1743 به دنیا آمد.

دو باری که بنجامین فرانکلین به لندن نقل مکان کرد، در سال 1757 و دوباره در سال 1764، بدون دبورا بود که از ترک فیلادلفیا امتناع کرد. اقامت دوم او آخرین باری بود که این زوج یکدیگر را دیدند. فرانکلین قبل از اینکه دبورا در سال 1774 بر اثر سکته مغزی در سن 66 سالگی درگذشت، به خانه بازنگشت.

در سال 1762، پسر فرانکلین، ویلیام، به عنوان فرماندار سلطنتی نیوجرسی، سمتی را که پدرش از طریق ارتباطات سیاسی خود در دولت بریتانیا ترتیب داد، آغاز کرد.

حمایت بعدی بنجامین فرانکلین از آرمان میهن پرستان او را با پسر وفادارش در تضاد قرار داد. هنگامی که شبه نظامیان نیوجرسی ویلیام فرانکلین را از سمت فرماندار سلطنتی خلع کردند و او را در سال 1776 زندانی کردند، پدرش تصمیم گرفت از طرف او شفاعت نکند.

زندگی در فیلادلفیا

پس از بازگشت به فیلادلفیا در سال 1726، فرانکلین مشاغل مختلفی از جمله حسابداری، مغازه دار و برش ارز را داشت. در سال 1728 او به یک تجارت آشنا – چاپ ارز کاغذی – در نیوجرسی بازگشت و قبل از شریک شدن با یکی از دوستانش چاپخانه خود را در فیلادلفیا افتتاح کرد که جزوه‌ها و کتاب‌های دولتی را منتشر می‌کرد.

در سال 1730 فرانکلین چاپگر رسمی پنسیلوانیا نام گرفت. در آن زمان، او «Junto» را تشکیل داده بود، یک گروه مطالعاتی اجتماعی و خودسازی برای مردان جوان که هر جمعه برای بحث درباره اخلاق، فلسفه و سیاست گرد هم می‌آمدند.

هنگامی که اعضای جونتو به دنبال گسترش گزینه های خواندن خود بودند، فرانکلین به ایجاد اولین کتابخانه اشتراکی آمریکا، شرکت کتابخانه فیلادلفیا، در سال 1731 کمک کرد.

در سال 1729 فرانکلین جزوه دیگری با عنوان “تحقیق ساده در مورد ماهیت و ضرورت یک ارز کاغذی” منتشر کرد که از افزایش عرضه پول برای تحریک اقتصاد حمایت می کرد.

با پول نقدی که فرانکلین از رساله مربوط به پول خود به دست آورد، توانست روزنامه پنسیلوانیا گازت را از یک رئیس سابق خریداری کند. تحت مالکیت او، روزنامه در حال مبارزه به پرخواننده ترین روزنامه در مستعمرات تبدیل شد و یکی از اولین روزنامه هایی بود که به سود رسید.

او در سال 1732 زمانی که اولین روزنامه آلمانی زبان در مستعمرات را به نام Philadelphische Zeitung منتشر کرد، شانس کمتری داشت. با این وجود، شهرت و موفقیت فرانکلین در طول دهه 1730 افزایش یافت.

بنجامین فرانکلین املاک و مشاغل را جمع آوری کرد و شرکت آتش نشانی داوطلبانه اتحادیه را برای مقابله با خطرات آتش سوزی خطرناک در فیلادلفیا سازمان داد. او در سال 1731 به فراماسون ها پیوست و در نهایت به عنوان استاد بزرگ ماسون های پنسیلوانیا انتخاب شد.

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین

سالنامه ریچارد بیچاره

در پایان سال 1732، فرانکلین اولین نسخه سالنامه پور ریچارد را منتشر کرد.

سالنامه‌ای که بنجامین فرانکلین 25 سال متوالی منتشر کرد، علاوه بر پیش‌بینی‌های هواشناسی، اطلاعات نجومی و اشعار، شامل ضرب‌المثل‌ها و سخنان شوخ‌آمیز فرانکلین مانند «زود به رختخواب و زود برخاستن، انسان را سالم، ثروتمند و عاقل می‌کند» و هر که با سگ دراز بکشد، با کک برخیزد.»

دانشمند و مخترع

در دهه 1740، فرانکلین به علم و کارآفرینی گسترش یافت. جزوه او در سال 1743 با عنوان «پیشنهادی برای ترویج دانش مفید» بر علایق او تأکید داشت و به عنوان سند تأسیس انجمن فلسفی آمریکا، اولین انجمن علمی در مستعمرات، خدمت کرد.

در سال 1748، فرانکلین 42 ساله به یکی از ثروتمندترین مردان پنسیلوانیا تبدیل شد و او به سربازی در شبه نظامیان پنسیلوانیا تبدیل شد. او کار چاپ خود را به شریکی سپرد تا به خودش فرصت بیشتری برای انجام آزمایش های علمی بدهد. او در سال 1748 به خانه جدیدی نقل مکان کرد.

اختراعات

بنجامین فرانکلین یک مخترع و دانشمند پرکار بود که مسئول اختراعات زیر بود:

اجاق گاز بنجامین فرانکلین : اولین اختراع فرانکلین، که در حدود سال 1740 ایجاد شد، گرمای بیشتری را با سوخت کمتر فراهم کرد.

بیوگرافی مالکوم ایکس
بیشتر بخوانید

دو کانونی: هرکسی که از جابه‌جایی بین دو عینک خسته شده است، می‌داند که چرا فرانکلین دو کانونی ساخته است که می‌تواند هم برای فاصله و هم برای خواندن استفاده شود.

آرمونیکا: اختراعات فرانکلین زمانی که در سال 1761 توسعه آرمونیکا را آغاز کرد، یک ابزار موسیقی متشکل از کاسه‌های شیشه‌ای در حال چرخش بر روی یک محور را آغاز کرد. لودویگ ون بتهوون و ولفگانگ آمادئوس موتزارت هر دو برای این ساز عجیب موسیقی ساختند.

صندلی گهواره ای
کاتتر انعطاف پذیر
پنی آمریکا

بنجامین فرانکلین همچنین پس از سفر برگشت خود به سراسر اقیانوس اطلس از لندن در سال 1775، جریان گلف استریم را کشف کرد. او شروع به گمانه زنی در مورد اینکه چرا سفر به غرب همیشه طولانی تر می شود، شروع کرد و اندازه گیری دمای اقیانوس او منجر به کشف وجود گلف استریم شد. این دانش باعث شد تا دو هفته زمان سفر قبلی از اروپا به آمریکای شمالی کاهش یابد.

بنجامین فرانکلین حتی “طرح” جدیدی برای الفبا ابداع کرد که پیشنهاد می کرد حروف C، J، Q، W، X و Y را به عنوان زائد حذف کند.

خودآموزی بنجامین فرانکلین مدرک افتخاری را از هاروارد، ییل، دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند به ارمغان آورد.

در سال 1749، فرانکلین جزوه ای در مورد آموزش جوانان در پنسیلوانیا نوشت که منجر به تأسیس آکادمی فیلادلفیا، که اکنون دانشگاه پنسیلوانیا است، شد.

برق

در سال 1752، بنجامین فرانکلین آزمایش معروف بادبادک و کلید را انجام داد تا ثابت کند که صاعقه الکتریسیته است و اندکی پس از آن میله صاعقه را اختراع کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پدر بمب اتم جی رابرت اوپنهایمر

تحقیقات او در مورد پدیده های الکتریکی در “آزمایش ها و مشاهدات در مورد الکتریسیته” که در سال 1751 در انگلستان منتشر شد، گردآوری شد. او اصطلاحات جدیدی را ابداع کرد که مرتبط با الکتریسیته هستند که هنوز بخشی از فرهنگ لغت هستند، مانند باتری، شارژ، رسانا و الکتریسیته.

برده داری

در سال 1748، بنجامین فرانکلین اولین نفر از چندین برده را برای کار در خانه جدیدش و در چاپخانه به دست آورد. دیدگاه‌های فرانکلین در مورد برده‌داری در دهه‌های بعد به حدی تکامل یافت که او این نهاد را ذاتاً شر تلقی کرد، و بنابراین، او مردم برده‌دار خود را در دهه 1760 آزاد کرد.

بعدها در زندگی، او در مخالفت با برده داری پر سر و صداتر شد. فرانکلین به عنوان رئیس انجمن پنسیلوانیا برای ترویج الغای برده داری خدمت کرد و تراکت های زیادی نوشت و خواستار لغو برده داری شد. در سال 1790 او از کنگره ایالات متحده درخواست کرد تا به برده داری و تجارت پایان دهد.

انتخابات برای دولت

بنجامین فرانکلین در سال 1748 به عضویت شورای شهر فیلادلفیا درآمد و سال بعد قاضی صلح شد. در سال 1751، او به عنوان رئیس هیئت مدیره فیلادلفیا و نماینده مجلس پنسیلوانیا انتخاب شد، سمتی که تا سال 1764 سالانه مجدداً در آن انتخاب می‌شد. دو سال بعد، او انتصاب سلطنتی را به عنوان معاون رئیس کل پست آمریکای شمالی پذیرفت.

هنگامی که جنگ فرانسه و هند در سال 1754 آغاز شد، فرانکلین از مستعمرات خواست تا برای دفاع مشترک خود با هم متحد شوند، که او در پنسیلوانیا گازت با کارتون مار بریده شده با عنوان “بپیوندید یا بمیرید” دراماتیک شد.

او نماینده پنسیلوانیا در کنگره آلبانی بود که پیشنهاد او برای ایجاد یک دولت واحد برای 13 مستعمره را پذیرفت. با این حال، “طرح اتحاد” فرانکلین توسط مستعمرات تصویب نشد.

در سال 1757 بنجامین فرانکلین توسط مجمع پنسیلوانیا به عنوان نماینده مستعمره در انگلستان منصوب شد. فرانکلین برای مذاکره با صاحبان مستعمره، خانواده پن، به لندن رفت و ویلیام و دو نفر برده اش را گرفت اما دبورا و سارا را پشت سر گذاشت.

او بخش زیادی از دو دهه بعد را در لندن گذراند، جایی که او به سوی جامعه عالی و سالن‌های روشنفکری این شهر جهانی کشیده شد.

پس از بازگشت فرانکلین به فیلادلفیا در سال 1762، او از مستعمرات بازدید کرد تا دفاتر پست آن را بازرسی کند.

قانون تمبر و اعلامیه استقلال

پس از اینکه بنجامین فرانکلین کرسی خود را در مجلس پنسیلوانیا در سال 1764 از دست داد، به عنوان نماینده مستعمره به لندن بازگشت. فرانکلین در یک زمان پرتنش در روابط بریتانیای کبیر با مستعمرات آمریکا بازگشت.

بیوگرافی باب مارلی
بیشتر بخوانید

تصویب قانون تمبر توسط پارلمان بریتانیا در مارس 1765 مالیات بسیار نامطلوبی را بر تمام مواد چاپی برای استفاده تجاری و قانونی در مستعمرات آمریکا تحمیل کرد. از آنجایی که فرانکلین برای تجارت چاپ خود تمبر خرید و یکی از دوستانش را به عنوان توزیع کننده تمبر پنسیلوانیا معرفی کرد، برخی از مستعمره نشینان فکر کردند که فرانکلین به طور ضمنی از مالیات جدید حمایت می کند و شورشیان در فیلادلفیا حتی خانه او را تهدید کردند.

با این حال، محکومیت پرشور فرانکلین از مالیات در شهادت در پارلمان، به لغو قانون تمبر در سال 1766 کمک کرد.

دو سال بعد او جزوه ای با عنوان «علل نارضایتی آمریکا قبل از سال 1768» نوشت و به زودی مأمور ماساچوست، جورجیا و نیوجرسی نیز شد. فرانکلین با ارسال نامه های خصوصی فرماندار ماساچوست توماس هاچینسون به آمریکا شعله انقلاب را شعله ور ساخت.

این نامه ها خواستار محدود شدن حقوق استعمارگران بودند که پس از انتشار آنها توسط روزنامه های بوستون، طوفانی به پا کرد. در پی این رسوایی، فرانکلین از سمت معاون رئیس پست برکنار شد و او در سال 1775 به عنوان یک جانباز از آرمان میهن پرستان به آمریکای شمالی بازگشت.

در سال 1775، فرانکلین به عضویت دومین کنگره قاره ای انتخاب شد و اولین فرمانده پست برای مستعمرات منصوب شد. در سال 1776، او به عنوان کمیسر در کانادا منصوب شد و یکی از پنج مردی بود که اعلامیه استقلال را تهیه کرد.

زندگی در پاریس

پس از رای دادن به استقلال در سال 1776، فرانکلین به عنوان کمیسر در فرانسه انتخاب شد و او را اساساً اولین سفیر ایالات متحده در فرانسه کرد. او برای مذاکره بر سر پیمانی برای حمایت نظامی و مالی کشور به راه افتاد.

از سال‌های اقامت فرانکلین در پاریس، عمدتاً از زندگی عاشقانه غنی او در 9 سال خارج از کشور پس از مرگ دبورا، صحبت شده است. او در سن 74 سالگی حتی به بیوه ای به نام مادام هلوتیوس پیشنهاد ازدواج داد اما او او را رد کرد.

بنجامین فرانکلین در فرانسه به همان اندازه، اگر نگوییم بیشتر، به خاطر هوش و جایگاه فکری‌اش در جامعه علمی و موقعیتش به عنوان یک منصوب سیاسی از یک کشور نوپا مورد استقبال قرار گرفت.

شهرت او احترام و ورود به جوامع بسته، از جمله دربار پادشاه لوئیس شانزدهم را تسهیل کرد. و این دیپلماسی ماهرانه او بود که به معاهده پاریس در سال 1783 منجر شد که به جنگ انقلاب پایان داد. پس از تقریباً یک دهه اقامت در فرانسه، فرانکلین در سال 1785 به ایالات متحده بازگشت.

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین

تهیه پیش نویس قانون اساسی ایالات متحده

بنجامین فرانکلین در سال 1787 به عنوان نماینده پنسیلوانیا در کنوانسیون قانون اساسی انتخاب شد که قانون اساسی جدید ایالات متحده را پیش نویس و تصویب کرد.

پیرترین نماینده در سن 81 سالگی، فرانکلین در ابتدا از نمایندگی تناسبی در کنگره حمایت کرد، اما او سازش بزرگ را ایجاد کرد که منجر به نمایندگی متناسب در مجلس نمایندگان و نمایندگی برابر توسط ایالت در سنا شد. در سال 1787، او به تأسیس انجمن تحقیقات سیاسی کمک کرد که به بهبود دانش درباره دولت اختصاص داشت.

بنجامین فرانکلین هرگز به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب نشد. با این حال، او نقش مهمی را به عنوان یکی از هشت پدر بنیانگذار، ایفا کرد و به تدوین اعلامیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده کمک کرد.

او همچنین چندین نقش را در دولت ایفا کرد: او به عضویت مجلس پنسیلوانیا انتخاب شد و به عنوان اولین رئیس کل پست برای مستعمرات و همچنین دیپلمات فرانسه منصوب شد. او یک کارآفرین و کارآفرین واقعی بود، به همین دلیل بدون شک او را “اولین آمریکایی” می نامند.

مرگ

بنجامین فرانکلین در 17 آوریل 1790 در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، در خانه دخترش سارا باچه درگذشت. او 84 ساله بود، از نقرس رنج می‌برد و مدتی از بیماری‌هایش شکایت می‌کرد و کمی بیش از یک سال و نیم قبل از مرگش آخرین قانون وصیتش را تکمیل کرد.

او بیشتر دارایی خود را به سارا و بسیار اندک را به پسرش ویلیام که مخالفتش با آرمان میهن‌پرستی هنوز او را نیش می‌زند به ارث برد. او همچنین کمک مالی به کمک هزینه های تحصیلی، مدارس و موزه ها در بوستون و فیلادلفیا کرد.

بهترین فیلم های ایرانی
بیشتر بخوانید

بنجامین فرانکلین در واقع سنگ نوشته خود را در 22 سالگی نوشته بود: «جسد بی. فرانکلین، چاپگر (مثل جلد یک کتاب قدیمی، محتوای آن پاره شده و از حروف و تذهیب آن برداشته شده است) اینجاست، غذا برای کرم ها. اما کار گم نمی شود. زیرا (همانطور که او معتقد بود) یک بار دیگر در یک نسخه جدید و زیباتر که توسط نویسنده اصلاح و تصحیح شده ظاهر خواهد شد.

با این حال، در پایان، سنگ روی قبری که او با همسرش در قبرستان کلیسای مسیح فیلادلفیا به اشتراک گذاشته بود، به سادگی نوشته شده است: «بنجامین و دبورا فرانکلین 1790».

دستاوردهای

تصویری از بنجامین فرانکلین که در طول تاریخ ثبت شده است، همراه با شباهت او بر روی اسکناس 100 دلاری، چیزی شبیه به یک کاریکاتور است – مردی طاس با کت روسری که یک رشته بادبادک با یک کلید متصل به دست دارد. اما دامنه چیزهایی که او خود به آنها اعمال کرد آنقدر گسترده بود که مایه شرمساری به نظر می رسد.

تأسیس دانشگاه ها و کتابخانه ها، اداره پست، شکل دادن به سیاست خارجی ایالات متحده نوپا، کمک به پیش نویس اعلامیه استقلال، انتشار روزنامه، گرم کردن ما با اجاق گاز فرانکلین، پیشرفت های پیشگام در علم، اجازه دیدن با دو کانونی و روشنایی راه با برق – همه از مردی که هرگز مدرسه را تمام نکرد، اما زندگی خود را از طریق مطالعه و تجربه فراوان، قطب‌نمای اخلاقی قوی و تعهدی بی‌پرده به وظیفه مدنی شکل داد. فرانکلین گوشه هایی از زندگی آمریکایی را که هنوز هم درخشش ماندگار توجه او را به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اولین مردی که بر ماه پا گذاشت نیل آرمسترانگ

نقل قول ها

خانه خانه نیست مگر اینکه حاوی غذا و آتش برای ذهن و بدن باشد.

از اشتباهات نترسید. شکست را خواهید شناخت. به تماس خود ادامه دهید.

از کودکی به خواندن علاقه داشتم و تمام پول اندکی که به دستم می رسید همیشه در کتاب ها ریخته می شد.

آنقدر راحت است که موجودی معقول باشد، زیرا انسان را قادر می‌سازد تا برای هر کاری که فکرش را می‌کند، دلیل بیابد یا دلیل بیاورد.

در واقعیت، شاید هیچ یک از علایق طبیعی ما به اندازه غرور به سختی تسخیر شود. مبدلش کن، با آن مبارزه کن، بکوبش، خفه اش کن، هر قدر که می خواهد او را بی جان کند. شما آن را، شاید، اغلب در این تاریخ خواهید دید. زیرا، حتی اگر بتوانم تصور کنم که کاملاً بر آن غلبه کرده ام، احتمالاً باید به فروتنی خود افتخار کنم.

سعادت انسان نه آنقدر از خوش اقبالی که به ندرت اتفاق می‌افتد، بلکه از مزایای کوچکی که هر روز رخ می‌دهد، حاصل می‌شود.

هرگز یک جنگ خوب یا یک صلح بد وجود نداشت.

در این دنیا چیزی جز مرگ و مالیات قطعی نیست.

آزادی بیان رکن اصلی یک حکومت آزاد است. وقتی این حمایت از بین برود، قانون اساسی یک جامعه آزاد منحل می شود و استبداد بر ویرانه های آن برپا می شود.

او دارای ثروت نیست، او را تصاحب می کند.

تجربه یک مدرسه عزیز را نگه می دارد، اما احمق ها در هیچ مدرسه ای یاد نمی گیرند.

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین

حقایق کلی

نام: بنجامین فرانکلین
سال تولد: 1706
تاریخ تولد: 17 ژانویه 1706
ایالت محل تولد: ماساچوست
شهر تولد: بوستون
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: بنجامین فرانکلین بیشتر به عنوان یکی از بنیانگذارانی شناخته می شود که هرگز به عنوان رئیس جمهور خدمت نکرد، اما مخترع، ناشر، دانشمند و دیپلمات محترم بود.

صنایع
سیاست ایالات متحده
نگارش و انتشار
تجارت و صنعت
علم و پزشکی
علامت نجومی: برج جدی
مدارس
مدرسه لاتین بوستون
حقایق جالب
بنجامین فرانکلین در پیش نویس اعلامیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده کمک کرد.
فرانکلین به دلیل تحقیقاتش در مورد الکتریسیته و نوشتن “سالنامه ریچارد بیچاره” مشهور بود.
سال مرگ: 1790
تاریخ مرگ: 17 آوریل 1790
ایالت مرگ: پنسیلوانیا
شهر مرگ: فیلادلفیا
کشور مرگ: ایالات متحده

دیدگاهتان را بنویسید

16 + دوازده =