صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا باراک اوباما
ads

بیوگرافی اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا باراک اوباما

باراک اوباما

چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده، باراک اوباما، اولین سیاه پوست آمریکایی است که به دفتر بیضی شکل انتخاب شده است. او از سال 2009 تا 2017 خدمت کرد.

باراک اوباما کیست؟

باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده و اولین فرمانده کل سیاه پوست بود. او دو دوره از سال 2009 تا 2017 خدمت کرد. اوباما پسر پدر و مادری از کنیا و کانزاس در هاوایی به دنیا آمد و بزرگ شد. او از دانشگاه کلمبیا و دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد و در آنجا رئیس مجله حقوق هاروارد بود.

پس از خدمت در مجلس سنای ایالت ایلینویز، او در سال 2004 به عنوان یک سناتور ایالات متحده به نمایندگی از ایلینویز انتخاب شد. در سال 2009، اوباما جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. او و همسرش میشل اوباما دو دختر به نام‌های مالیا و ساشا دارند.

اوایل زندگی و خانواده

باراک حسین اوباما دوم در 4 اوت 1961 در هونولولو در خانواده باراک اوباما پدر و آن دانهام به دنیا آمد. او شش خواهر و برادر ناتنی دارد، از جمله خواهر ناتنی مایا سوتورو-نگ که با او بزرگ شد.

والدین اوباما

پدر اوباما، باراک اوباما پدر، از قومیت لو در استان نیانزا، کنیا به دنیا آمد. اوباما پدر در آفریقا در گله داری بزها بزرگ شد و در نهایت بورسیه ای به دست آورد که به او اجازه داد کنیا را ترک کند و رویاهای خود را برای رفتن به کالج در هاوایی دنبال کند.

مادر اوباما، آن دانهام، در یک پایگاه ارتش در ویچیتا، کانزاس، در طول جنگ جهانی دوم به دنیا آمد. پس از حمله ژاپنی ها به پرل هاربر، پدر دانهام، استنلی، در ارتش نام نویسی کرد و با ارتش ژنرال جورج پاتون در سراسر اروپا راهپیمایی کرد. مادر دانهام، مادلین، برای کار در خط مونتاژ بمب افکن رفت. پس از جنگ، این زوج در G.I تحصیل کردند. بیل، از طریق برنامه مسکن فدرال، خانه ای خرید و پس از چندین جابجایی، به هاوایی رسید.

اوباما پدر در حین تحصیل در دانشگاه هاوایی در مانوآ، با دانشجوی دیگرش آن دانهام ملاقات کرد. آنها در 2 فوریه 1961 ازدواج کردند و باراک دوم شش ماه بعد به دنیا آمد. اوباما در کودکی با پدرش رابطه نداشت.

زمانی که پسرش هنوز نوزاد بود، اوباما پدر به ماساچوست نقل مکان کرد تا در دانشگاه هاروارد تحصیل کند و مدرک دکترا را ادامه دهد. والدین اوباما چند ماه بعد رسما از هم جدا شدند و در نهایت در مارس 1964، زمانی که پسرشان 2 ساله بود، طلاق گرفتند. اندکی بعد، اوباما پدر به کنیا بازگشت.

بیشتر بخوانید: زندگینامه دونالد ترامپ | زندگی شخصی و سیاسی

در سال 1965، دانهام با لولو سوتورو، دانشجوی دانشگاه هاوایی از اندونزی ازدواج کرد. یک سال بعد، خانواده به جاکارتا، اندونزی نقل مکان کردند، جایی که خواهر ناتنی اوباما، مایا سوتورو-نگ در سال 1970 به دنیا آمد.

چندین حادثه در اندونزی باعث ترس دانهام برای امنیت و تحصیل پسرش شد، بنابراین در سن 10 سالگی، اوباما را فرستادند. به هاوایی بازگشت تا با پدربزرگ و مادربزرگ مادری خود زندگی کند. مادر و خواهر ناتنی او بعداً به آنها پیوستند.

اوباما با غیبت پدرش دست و پنجه نرم کرد، او تنها یک بار پس از طلاق پدر و مادرش زمانی که اوباما پدر برای مدت کوتاهی در سال 1971 از هاوایی بازدید کرد، او را دید. او بعداً تأمل کرد. “آنها نمی توانند توصیف کنند که اگر او می ماند چگونه بود.”

زندگی در هاوایی

باراک اوباما در حالی که با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کرد در مدرسه محترم پوناهو ثبت نام کرد. او در بسکتبال عالی بود و در سال 1979 با افتخارات آکادمیک فارغ التحصیل شد. به عنوان یکی از تنها سه دانش آموز سیاهپوست در مدرسه، او نسبت به نژادپرستی و معنای آفریقایی آمریکایی بودن آگاه شد.

باراک اوباما بعداً توضیح داد که چگونه برای تطبیق ادراکات اجتماعی از میراث چند نژادی خود با احساس خود از خود تلاش می کرد: “من متوجه شدم که هیچ کس مانند من در فهرست کریسمس سیرز، روباک وجود ندارد… و بابانوئل یک مرد سفیدپوست بود.” نوشت. به حمام رفتم و با تمام حواس و اندامم که ظاهراً دست نخورده به نظر می رسید، جلوی آینه ایستادم، مثل همیشه به نظر می رسیدم و فکر می کردم که آیا مشکلی با من وجود دارد یا خیر.

خواهر و برادر ناتنی باراک اوباما

خانواده اوباما شامل شش خواهر و برادر ناتنی است که در سراسر جهان زندگی می کنند. او مادری با خواهر ناتنی مایا سوتورو-نگ دارد و پنج خواهر و برادر ناتنی دارد.

به گفته اپرا دیلی، او رابطه گرم و نزدیکی با خواهر ناتنی مایا سوتورو-نگ داشته است. این دو با هم بزرگ شدند و هر دو از مدرسه پوناهو فارغ التحصیل شدند. او درباره اوباما گفت: «او کار خود را به عنوان برادر بزرگ جدی گرفت.

«مادر ما از پدرم طلاق گرفت و پدربزرگ ما مرد. بنابراین او واقعاً مرد خانه شد.» Soetoro-Ng در هر دو انتخابات 2008 و 2012 برای اوباما مبارزات انتخاباتی انجام داد و این دو در تعطیلات خانوادگی در اندونزی و کریسمس در هاوایی مشترک بودند.

باراک اوباما

باراک اوباما

بزرگ‌ترین خواهر و برادر ناتنی اوباما، مالک اوباما، در سال 1958 در نایروبی، کنیا به دنیا آمد و تا سال 1985 همدیگر را ملاقات نکردند. مالک در سال 2004 به آسوشیتدپرس گفت که او به عنوان بهترین مرد در مراسم عروسی باراک خدمت کرد و بالعکس. با این حال، مالک به ویژه از ریاست جمهوری اوباما در سال 2016 انتقاد کرد و حمایت خود را از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه در انتخابات آن سال اعلام کرد. او در سومین مناظره ریاست جمهوری به عنوان مهمان ترامپ شرکت کرد.

سایر خواهر و برادرهای ناتنی باراک عبارتند از:

خواهر ناتنی اوما اوباما، متولد 1960 در نایروبی. او و باراک برای اولین بار زمانی که در 20 سالگی در شیکاگو بودند با هم آشنا شدند.

برادر ناتنی مارک اوکوث اوباما ندسانجو، متولد نایروبی در سال 1965. او و باراک چندین بار پس از معرفی آنها در کنیا در سال 1988 ملاقات کردند.

برادر ناتنی دیوید ندسانجو، متولد 1967. به گفته پولیتیکو، اگرچه مشخص نیست چه زمانی، او در یک تصادف با موتور سیکلت درگذشت.

برادر ناتنی جورج حسین اونیانگو اوباما، متولد 1982 در کنیا. باراک تنها چند بار با کوچکترین برادر ناتنی خود صحبت کرده است.

تحصیلات

باراک اوباما در سال 1979 وارد کالج Occidental در لس آنجلس شد. پس از دو سال به دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک منتقل شد و در سال 1983 در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد.

پس از تحصیل در مقطع کارشناسی، اوباما به مدت دو سال در بخش تجارت کار کرد. او در سال 1985 به شیکاگو نقل مکان کرد، جایی که در بخش جنوبی فقیر به عنوان سازمان دهنده جامعه برای ساکنان کم درآمد در جوامع Roseland و Altgeld Gardens کار کرد.

در این دوران بود که اوباما، که می‌گفت «در خانواده‌ای مذهبی بزرگ نشده است» به کلیسای یونایتد ترینیتی مسیح پیوست. او همچنین با اقوام خود در کنیا دیدار کرد و از مزار پدر بیولوژیکی خود که در نوامبر 1982 در یک سانحه رانندگی جان باخت و پدربزرگ پدری اش را دیدار کرد.

اوباما نوشت: «مدت زیادی بین دو قبر نشستم و گریه کردم. من دیدم که زندگی من در آمریکا – زندگی سیاه پوستان، زندگی سفیدپوستان، احساس رها شدن به عنوان یک پسر، سرخوردگی و امیدی که در شیکاگو دیده بودم – همه اینها با این طرح کوچک مرتبط بود. زمین یک اقیانوس دورتر.»

اوباما در سال 1988 که از کنیا بازگشته بود، وارد دانشکده حقوق هاروارد شد. بحث آنها چنان تحت تأثیر ترایب قرار گرفت که وقتی اوباما از او خواست به عنوان دستیار پژوهشی به تیمش بپیوندد، پروفسور موافقت کرد. در فوریه 1990، اوباما به عنوان اولین رئیس سیاهپوست مجله حقوق هاروارد انتخاب شد. او در سال 1991 با دکترای حقوقی خود از دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شد.

ازدواج با میشل اوباما و دختران

در سال 1989، زمانی که اوباما هنوز در دانشکده حقوق تحصیل می کرد، به عنوان یک همکار تابستانی به شرکت حقوقی سیدلی آستین شیکاگو پیوست.

باراک اوباما

باراک اوباما

او در آنجا با میشل رابینسون، وکیل جوانی که به عنوان مشاور او تعیین شده بود، آشنا شد. در ابتدا، میشل از قرار ملاقات با باراک خودداری کرد، زیرا معتقد بود که رابطه کاری آنها باعث نامناسب بودن رابطه عاشقانه می شود. با این حال، او مدتی بعد تسلیم شد و این زوج عاشق شدند.

در 3 اکتبر 1992، او و میشل با هم ازدواج کردند. آنها به کنوود، در سمت جنوبی شیکاگو نقل مکان کردند. باراک و میشل چندین سال بعد صاحب دو دختر شدند: مالیا، متولد 1998، و ساشا، متولد 2001. این زوج اعلام کرده اند که اولویت شخصی آنها فرزندانشان است. خانواده اوباما در حالی که در کاخ سفید زندگی می‌کردند، با زمان‌های مشخصی برای مطالعه، خوابیدن و برخاستن، سعی کردند دنیای دخترانشان را تا حد امکان «عادی» کنند.

شغل سیاسی ایلینوی

پس از مدرسه حقوق، اوباما به شیکاگو بازگشت تا به عنوان وکیل حقوق مدنی در شرکت Miner, Barnhill & Galland فعالیت کند. او همچنین بین سال‌های 1992 تا 2004 به صورت پاره وقت در دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو به تدریس حقوق اساسی پرداخت – ابتدا به‌عنوان مدرس و سپس به‌عنوان استاد، و در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در سال 1992 به سازماندهی برنامه‌های ثبت نام رأی دهندگان کمک کرد.

فعالیت های حمایتی اوباما باعث شد تا او در سال 1996 به عنوان یک دموکرات در مجلس سنای ایالت ایلینویز نامزد شود و در آن کرسی به دست آورد. اوباما در طول سال هایی که سناتور ایالتی بود، با دموکرات ها و جمهوری خواهان برای پیش نویس قوانین اخلاقی و همچنین گسترش مراقبت های بهداشتی همکاری کرد.

خدمات و برنامه های آموزشی دوران کودکی برای فقرا. او همچنین یک اعتبار مالیاتی بر درآمد ایالتی برای فقرای کارگر ایجاد کرد. اوباما به عنوان رئیس کمیته سلامت و خدمات انسانی سنای ایلینویز با مقامات مجری قانون همکاری کرد تا پس از بی گناهی تعدادی از محکومان اعدام، از بازجویی ها و اعترافات در همه پرونده های اصلی فیلم برداری شود.

بیوگرافی مرلین مونرو
بیشتر بخوانید

در سال 2000، اوباما در انتخابات مقدماتی ناموفق دموکرات ها برای کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده که توسط بابی راش، نامزد فعلی چهار دوره ریاست جمهوری در اختیار داشت، شرکت کرد.

او در سال 2002 بدون هیچ دلسردی یک کمیته مبارزات انتخاباتی ایجاد کرد و در سال 2004 شروع به جمع آوری کمک های مالی برای نامزدی برای یک کرسی در مجلس سنای ایالات متحده کرد. با کمک مشاور سیاسی دیوید اکسلرود، اوباما شروع به ارزیابی دورنمای خود برای پیروزی در سنا کرد.

سناتور ایلینوی

باراک اوباما که از اعداد نظرسنجی ها دلگرم شده بود، تصمیم گرفت برای کرسی باز مجلس سنای ایالات متحده که توسط پیتر فیتزجرالد جمهوری خواه خالی شده بود، نامزد شود. در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال 2004، او تاجر مولتی میلیونر بلر هال و کنترلر ایلینوی دانیل هاینس را با 52 درصد آرا شکست داد.

تابستان آن سال، از او برای ایراد سخنرانی اصلی در حمایت از جان کری در کنوانسیون ملی دموکرات ها در بوستون در سال 2004 دعوت شد. اوباما بر اهمیت وحدت تاکید کرد و در دولت جورج دبلیو بوش و استفاده انحرافی از مسائل مربوط به گوه، هجوم برد.

پس از این کنوانسیون، اوباما به پیشنهاد خود برای مجلس سنای ایالات متحده در ایلینوی بازگشت. رقیب او در انتخابات عمومی قرار بود جک رایان، برنده مقدماتی جمهوری خواه، یک بانکدار سرمایه گذاری ثروتمند سابق باشد. با این حال، رایان در ژوئن 2004 پس از افشای عمومی اتهامات غیرقابل اثبات انحراف جنسی توسط همسر سابقش، بازیگر جری رایان، از رقابت کنار کشید. در آگوست آن سال، آلن کیز، دیپلمات و نامزد سابق ریاست جمهوری، نامزدی جمهوری خواهان را برای جایگزینی رایان پذیرفت.

در انتخابات سراسری نوامبر 2004، اوباما 70 درصد آرا را به دست آورد و کییز 27 درصد آرا را به دست آورد که بزرگترین پیروزی انتخاباتی در تاریخ ایلینوی بود. با پیروزی او، اوباما تنها سومین آمریکایی آفریقایی تبار منتخب به سنای ایالات متحده از زمان بازسازی بود.

باراک اوباما که در 3 ژانویه 2005 سوگند یاد کرد، با سناتور جمهوریخواه ریچارد لوگار از ایندیانا در لایحه ای شریک شد که تلاش ها برای نابودی سلاح های کشتار جمعی در اروپای شرقی و روسیه را گسترش می داد. سپس، با سناتور جمهوری‌خواه تام کوبرن از اوکلاهاما، یک وب‌سایت برای ردیابی تمام هزینه‌های فدرال ایجاد کرد. اوباما همچنین برای قربانیان طوفان کاترینا صحبت کرد، برای توسعه انرژی جایگزین فشار آورد و از مزایای بهبود یافته کهنه سربازان دفاع کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف سال 2008

در فوریه 2007، اوباما زمانی که نامزدی خود را برای نامزدی ریاست جمهوری 2008 از حزب دموکرات اعلام کرد، خبرساز شد. او در یک نبرد سخت با ایالات متحده در آن زمان گرفتار شده بود. هیلاری رادهام کلینتون، سناتور نیویورک. در 3 ژوئن 2008، اوباما پس از به دست آوردن تعداد کافی از نمایندگان متعهد در طول انتخابات مقدماتی، نامزد احتمالی حزب دموکرات شد.

او بر روی یک دستور کار جاه طلبانه اصلاحات مالی، انرژی های جایگزین، و اختراع مجدد آموزش و مراقبت های بهداشتی – همه در حالی که بدهی های ملی را پایین می آورد، مبارزه کرد. از آنجایی که این مسائل با رفاه اقتصادی کشور در هم تنیده بود، او معتقد بود که همه باید به طور همزمان انجام شود.

در 4 نوامبر 2008، اوباما با 52.9 درصد در مقابل 45.7 درصد، جان مک کین، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری را شکست داد و به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده پیروز شد. یک پیروزی تاریخی، اوباما به زودی اولین رئیس جمهور سیاه پوست در تاریخ این کشور خواهد بود.

مراسم تحلیف اوباما در 20 ژانویه 2009 انجام شد. زمانی که اوباما در سن 47 سالگی به قدرت رسید، وارث یک رکود اقتصادی جهانی، دو جنگ خارجی در حال انجام در عراق و افغانستان و پایین ترین امتیاز بین المللی برای ایالات متحده بود.

اوباما در جریان سخنرانی تحلیف خود، وضعیت را با این جمله خلاصه کرد: «امروز به شما می گویم که چالش هایی که ما با آن روبرو هستیم واقعی هستند. آنها خیلی زیاد و جدی هستند. آنها به راحتی و یا در یک بازه زمانی کوتاه برآورده نخواهند شد. اما این را بدانید، آمریکا: آنها ملاقات خواهند کرد.»

اولین دوره ریاست جمهوری ایالات متحده

100 روز اول و جایزه صلح نوبل

باراک اوباما از کنگره خواست تا بیمه مراقبت های بهداشتی برای کودکان را گسترش دهد و برای زنانی که به دنبال دستمزد برابر هستند، حمایت قانونی ارائه دهد. یک لایحه محرک 787 میلیارد دلاری برای تقویت رشد اقتصادی کوتاه مدت در مواجهه با رکود بزرگ تصویب شد.

بازارهای مسکن و اعتبار با طرحی مبتنی بر بازار برای خرید دارایی‌های سمی بانک‌های ایالات متحده تحت حمایت زندگی قرار گرفتند. دولت به صنعت خودرو وام داد و مقررات جدیدی برای وال استریت پیشنهاد شد.

اوباما مالیات خانواده های کارگر، مشاغل کوچک و خریدارانی که برای اولین بار خانه می کنند را کاهش داد. رئیس جمهور همچنین ممنوعیت تحقیقات سلول های بنیادی جنینی را کاهش داد و با بودجه 3.5 تریلیون دلاری پیش رفت.

باراک اوباما یک بازنگری کامل در سیاست خارجی آمریکا انجام داد. او برای بهبود روابط با اروپا، چین و روسیه و باز کردن گفتگو با ایران، ونزوئلا و کوبا تلاش کرد. او با متحدان خود برای حمایت از بسته محرک اقتصادی جهانی لابی کرد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه جو بایدن | زندگی شخصی و سیاسی

او 21000 سرباز اضافی را به افغانستان متعهد کرد و تاریخ خروج تقریباً تمام نیروهای آمریکایی از عراق را در اوت 2010 تعیین کرد. (اوباما از مخالفان اولیه فشار جورج دبلیو بوش برای حمله به عراق به عنوان بخشی از ابتکار عمل “جنگ علیه تروریسم” بود و در گردهمایی اکتبر 2002 گفت: “من با همه جنگ ها مخالف نیستم. من مخالف جنگ های احمقانه هستم.”)

در حوادث شدیدتر، اوباما دستور حمله به دزدان دریایی در سواحل سومالی را صادر کرد و کشور را برای شیوع آنفلوآنزای خوکی آماده کرد. او فرمان اجرایی ممنوعیت روش‌های بازجویی بیش از حد را امضا کرد و دستور داد که بازداشتگاه نظامی در خلیج گوانتانامو در کوبا ظرف یک سال بسته شود – ضرب‌الاجلی که در نهایت محقق نمی‌شود.

کمیته نوبل در نروژ به پاس اقدامات اولیه دولت او، جایزه صلح نوبل 2009 را به اوباما اعطا کرد.

قانون مراقبت مقرون به صرفه

باراک اوباما طرح اصلاح مراقبت بهداشتی امضا شده خود، قانون مراقبت مقرون به صرفه را در مارس 2010 امضا کرد. قانون جدید محرومیت از پوشش را بر اساس شرایط قبلی ممنوع می کرد، به شهروندان زیر 26 سال اجازه می داد تحت برنامه های والدین بیمه شوند، و برای سلامتی رایگان ارائه می شد. غربالگری برای شهروندان خاص، و گسترش پوشش بیمه و دسترسی به مراقبت های پزشکی برای میلیون ها آمریکایی.

این قانون که معمولاً با نام «اوباماکر» شناخته می‌شود، حتی پس از تصویب با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان کنگره و جنبش پوپولیستی تی پارتی مواجه شد. در اکتبر 2013، اختلاف بر سر بودجه فدرال و تمایل جمهوری خواهان برای کاهش بودجه یا از مسیر خارج کردن قانون مراقبت مقرون به صرفه باعث تعطیلی 16 روزه دولت فدرال شد.

اجرای اصلاحات در ابتدا پر از دست انداز بود. اکتبر 2013 شاهد راه‌اندازی ناموفق HealthCare.gov بودیم، وب‌سایتی که به مردم اجازه می‌دهد بیمه سلامت را پیدا و خریداری کنند.

پشتیبانی فنی اضافی برای کار در وب سایت مشکل دار، که برای هفته ها با مشکلاتی مواجه بود، وارد شد. قانون مراقبت های بهداشتی همچنین به دلیل از دست دادن بیمه نامه های موجود در برخی از آمریکایی ها، با وجود تضمین های مکرر اوباما مبنی بر عدم وقوع چنین لغوهایی، مقصر شناخته شد.

این قانون با چالش های متعددی در دادگاه مواجه شده و سه بار در دادگاه عالی ایالات متحده به پایان رسیده است. در ژوئن 2012، دادگاه عالی دستور فردی قانون مراقبت مقرون به صرفه را تأیید کرد که شهروندان را ملزم به خرید بیمه درمانی یا پرداخت مالیات می کرد. در یک تصمیم 5-4، دادگاه گفت که مفاد امضای قانون مراقبت های بهداشتی در محدوده اختیارات مالیاتی است که طبق قانون اساسی به کنگره اعطا شده است.

در تابستان 2015، دادگاه عالی بخشی از قانون مربوط به یارانه های مالیاتی مراقبت های بهداشتی را تایید کرد. بدون این اعتبارات مالیاتی، خرید بیمه درمانی ممکن است برای میلیون ها نفر بسیار پرهزینه شود.

آخرین تصمیم دادگاه عالی در مورد قانون مراقبت مقرون به صرفه در سال 2017 زمانی آغاز شد که جمهوری خواهان کنگره مجازات مالیاتی اجباری فردی را به صفر رساندند. تگزاس و 17 ایالت جمهوری خواه دیگر به سرعت برای لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه شکایت کردند، عمدتاً بر اساس مخالفت آنها با دستورات فردی آن. یک قاضی فدرال تگزاس به نفع این شکایت رای داد و گفت که چون دیگر مالیات وجود ندارد، این قانون خلاف قانون اساسی است.

پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد. حکم نهایی در ژوئن 2021 صادر شد، زمانی که دیوان عالی ایالات متحده با 7-2 رأی به تأیید قانون مراقبت مقرون به صرفه داد، به این دلیل که کشورهای معترض ملزم به پرداخت هیچ چیزی بر اساس مقررات دستوری نبودند و در نتیجه هیچ حقی برای اعتراض نداشتند. به دادگاه. از ژانویه 2023، نزدیک به 15.9 میلیون آمریکایی از طریق قانون مراقبت مقرون به صرفه بازار بیمه شدند.

کشتن اسامه بن لادن

در 29 آوریل 2011، باراک اوباما عملیات مخفیانه در پاکستان را برای ردیابی اسامه بن لادن، رهبر بدنام القاعده، مغز متفکر حملات 11 سپتامبر که نزدیک به 10 سال مخفی شده بود، تأیید کرد. در 2 می، یک تیم زبده از نیروی دریایی ایالات متحده به یک مجتمع در ابوت آباد، پاکستان حمله کردند و در عرض 40 دقیقه، بن لادن را در یک درگیری با آتش کشتند. هیچ تلفات آمریکایی در کار نبود و این تیم توانست اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد القاعده جمع آوری کند.

بیوگرافی لیونل مسی
بیشتر بخوانید

در همان روز اوباما مرگ بن لادن را در تلویزیون ملی اعلام کرد. اوباما گفت: «مرگ بن لادن مهم‌ترین دستاورد تا به امروز در تلاش ملت ما برای شکست دادن القاعده است. همانطور که ما انجام می دهیم، همچنین باید مجدداً تأیید کنیم که ایالات متحده در جنگ با اسلام نیست – و هرگز نخواهد بود.

لغو Don’t Ask, Don’t Tell

در سال 2011، اوباما سیاست نظامی موسوم به «نپرس، نگو» را لغو کرد، که مانع از خدمت سربازان همجنس‌باز آشکارا در نیروهای مسلح ایالات متحده می‌شد. او اولین رئیس‌جمهوری بود که در ماه می ۲۰۱۲ از ازدواج همجنس‌گرایان حمایت کرد.

دور دوم ریاست جمهوری آمریکا

انتخاب مجدد 2012 و اولویت های دوره دوم

باراک اوباما همانطور که در سال 2008 در طول مبارزات انتخاباتی خود برای دومین دوره ریاست جمهوری انجام داد، بر ابتکارات مردمی تمرکز کرد. افراد مشهوری مانند آنا وینتور و سارا جسیکا پارکر با میزبانی رویدادهای جمع آوری کمک های مالی به کمپین رئیس جمهور کمک کردند.

در انتخابات عمومی سال 2012، اوباما و جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور، با رقیب جمهوری‌خواه میت رامنی و معاون او، نماینده ایالات متحده، پل رایان، روبرو شدند. در 6 نوامبر 2012، اوباما برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور پیروز شد و بیش از 60 درصد از کالج الکترال را تصاحب کرد.

باراک اوباما به طور رسمی دومین دوره ریاست جمهوری خود را در 21 ژانویه 2013 آغاز کرد، زمانی که جان رابرتز، قاضی ارشد ایالات متحده سوگند ریاست جمهوری را ادای سوگند کرد. در دومین سخنرانی خود در مراسم تحلیف، اوباما از ملت خواست تا در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، مراقبت های بهداشتی، کسری بودجه فدرال و برابری ازدواج اقدام کنند.

اگرچه او در برخی از این جبهه‌ها پیشرفت کرد، اما با کاهش حمایت عمومی روبرو شد – طبق نظرسنجی گالوپ، محبوبیت او در سپتامبر 2014 به پایین‌ترین سطح یعنی 38 درصد رسید – و یک دولت تقسیم‌شده، زمانی که جمهوری‌خواهان هر دو مجلس کنگره را کنترل کردند. دو سال آخر دولت اوباما

جنجال استراق سمع NSA

باراک اوباما

باراک اوباما

در ژوئن 2013، پس از اینکه ادوارد اسنودن اسناد محرمانه دولتی را با خبرنگاران به اشتراک گذاشت، این خبر منتشر شد مبنی بر اینکه برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که شهروندان آمریکایی می دانستند.

باراک اوباما در جریان بازدید از آلمان در آن ماه از نظارت بر ایمیل و استراق سمع تلفن توسط آژانس امنیت ملی دفاع کرد. او گفت: «ما از طریق ایمیل‌های شهروندان آلمانی یا شهروندان آمریکایی یا شهروندان فرانسوی یا هر کس دیگری سرک نمی‌زنیم». اوباما اظهار داشت که این برنامه به توقف تقریباً 50 تهدید کمک کرده است.

با این حال، رئیس جمهور کاهش قابل توجهی در محبوبیت خود داشت و به 45 درصد رسید که بخشی از آن به دلیل افشاگری ها بود. در اکتبر 2013، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان فاش کرد که NSA به تماس های تلفن همراه او گوش داده است. مرکل در نشست سران اروپایی گفت: «جاسوسی در میان دوستان هرگز قابل قبول نیست.

حملات هوایی داعش

در اواخر تابستان 2013، اوباما در تلاش‌های خود برای متقاعد کردن کنگره و جامعه بین‌المللی به طور کلی برای اقدام نظامی علیه بشار اسد، رهبر سوریه که از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان کشورش استفاده کرده بود، ناموفق بود. اما علاقه‌ای به مبارزه با دولت خودخوانده اسلامی، که به نام داعش یا داعش نیز شناخته می‌شود، وجود داشت، که بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را تصرف کرده بود و گروگان‌های خارجی را سر بریده بود.

در آگوست 2014، اوباما دستور اولین حملات هوایی علیه دولت اسلامی به اهدافی در سوریه را صادر کرد، اگرچه رئیس جمهور متعهد شد که نیروهای رزمی را از درگیری دور نگه دارد. چندین کشور عربی به حملات هوایی علیه این گروه افراطی پیوستند. اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: «تنها زبانی که قاتلان این چنینی می فهمند، زبان زور است. بنابراین ایالات متحده آمریکا با یک ائتلاف گسترده برای از بین بردن این شبکه مرگ همکاری خواهد کرد.

تلاش ها برای از بین بردن دولت اسلامی پس از ریاست جمهوری اوباما ادامه یافته است. در آوریل 2023، یکی از رهبران ارشد داعش در یک حمله هوایی کشته شد. با این حال، حملات هوایی ایالات متحده نیز مسئول تلفات غیرنظامیان زیادی بوده است. به گفته مقامات نظامی، تا دسامبر 2021، بیش از 1400 نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان‌های ناظر بیرونی، مانند Airwars، تخمین می‌زنند که تعداد تلفات ممکن است تا چند هزار نفر باشد.

توافق هسته ای ایران و دیگر دیپلماسی های خارجی

در سپتامبر 2013، باراک اوباما گام های دیپلماتیک با ایران برداشت. وی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران تلفنی گفت و گو کرد که اولین تماس مستقیم رهبران دو کشور در بیش از 30 سال گذشته بود.

این اقدام پیشگامانه اوباما از نظر بسیاری نشانه ای از آب شدن روابط بین ایالات متحده و ایران بود. اوباما در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما دو نفر درباره تلاش‌های مداوم خود برای دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران بحث کردیم.

در جولای 2015، اوباما اعلام کرد که پس از مذاکرات طولانی، ایالات متحده و پنج قدرت جهانی با ایران به توافق رسیده اند. این توافق به بازرسان اجازه ورود به ایران را داد تا مطمئن شوند که این کشور به تعهد خود مبنی بر محدود کردن برنامه هسته‌ای خود و غنی‌سازی اورانیوم در سطحی بسیار پایین‌تر از آنچه برای یک سلاح هسته‌ای نیاز است عمل می‌کند.

در مقابل، ایالات متحده و شرکای آن تحریم‌های شدید اعمال شده علیه ایران را حذف کردند و به این کشور اجازه دادند تا فروش نفت را افزایش دهد و به حساب‌های بانکی مسدود شده دسترسی پیدا کند.

در آن سال، اوباما همچنین به هند سفر کرد و با نخست وزیر نارندرا مودی به توافق هسته ای غیرنظامی دست یافت که راه را برای سرمایه گذاری ایالات متحده در صنعت انرژی هند باز کرد.

در جاهای دیگر، اوباما در دسامبر 2014 برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با کوبا اقدام کرد. او و رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا، عادی سازی روابط دیپلماتیک بین کشورها را برای اولین بار از سال 1961 اعلام کردند. تغییر سیاست پس از مبادله شهروند آمریکایی آلن گراس و یک شهروند دیگر رخ داد.

مامور اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشده برای سه جاسوس کوبایی. با این حال، تحریم اقتصادی طولانی مدت ایالات متحده علیه کوبا که توسط رئیس جمهور جان اف کندی وضع شده بود، همچنان به قوت خود باقی ماند. در 20 مارس 2016، اوباما اولین رئیس جمهور مستقر آمریکا بود که از سال 1928 به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر خود برای ایجاد همکاری بیشتر بین دو کشور، به کوبا سفر کرد.

درست قبل از این سفر، در 10 مارس 2016، اوباما در کاخ سفید با جاستین ترودو نخست وزیر تازه منتخب کانادا در اولین دیدار رسمی یک رهبر کانادا در نزدیک به 20 سال گذشته ملاقات کرد.

سیاست های تغییر اقلیم اوباما

در آگوست 2015، دولت اوباما طرح انرژی پاک را اعلام کرد، یک سیاست بزرگ تغییرات آب و هوایی که شامل اولین استانداردهای ملی برای محدود کردن آلودگی کربن از نیروگاه‌های زغال‌سنگ بود و خواستار انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از منابعی مانند انرژی بادی و خورشیدی شد.

در نهایت، این طرح پس از مواجهه با واکنش‌ها و شکایت‌های حقوقی از سوی گروه‌های تجاری، شرکت‌ها، 27 ایالت و سناتور کنتاکی، میچ مک‌کانل، که در آن زمان رهبر اقلیت جمهوری‌خواه بود، هرگز اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار

در فوریه 2019، دادگاه عالی 5-4 رای داد تا با اعمال مقررات مربوط به کاهش انتشار دی اکسید کربن، عمدتاً از نیروگاه های زغال سنگ، این طرح را مسدود کند. ژوئن آن سال، طرح انرژی پاک با قانون انرژی پاک مقرون به صرفه جایگزین شد.

اوباما همچنین برای واکنش به تغییرات آب و هوایی در سطح جهانی کار کرد. در نوامبر 2015، او یکی از بازیگران اصلی اجلاس بین المللی COP21 بود که در خارج از پاریس برگزار شد و به توافقنامه آب و هوای پاریس منجر شد. این توافق از همه کشورهای شرکت‌کننده می‌خواهد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را در تلاش برای محدود کردن افزایش دمای جهانی کاهش دهند و همچنین منابعی را برای تحقیق و توسعه منابع انرژی جایگزین تخصیص دهند.

باراک اوباما متعهد شد که ایالات متحده انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030 بیش از 25 درصد کاهش دهد. در 5 اکتبر 2016، سازمان ملل متحد اعلام کرد که توافقنامه آب و هوای پاریس توسط تعداد کافی از کشورها – از جمله چین و ایالات متحده، دو کشور – تصویب شده است. بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای – تا از 4 نوامبر 2016 شروع به کار کند. اما در 1 ژوئن 2017، رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به وعده انتخاباتی خود مبنی بر خروج از توافقنامه آب و هوای پاریس عمل کرد.

نامزدهای دیوان عالی کشور

باراک اوباما  در دوران ریاست جمهوری خود دو کرسی در دیوان عالی را پر کرد: سونیا سوتومایور، که در سال 2009 تایید شد و اولین قاضی اسپانیایی تبار دادگاه است، و النا کاگان، که در سال 2010 تایید شد. هر دو قاضی در سنا با اکثریت دموکرات تایید شدند.

پس از مرگ غیرمنتظره قاضی آنتونین اسکالیا در فوریه 2016، اوباما بار دیگر یک کرسی باز در دادگاه عالی برای پر کردن داشت. در ماه مارس، رئیس جمهور یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید برگزار کرد تا مریک گارلند، قاضی 63 ساله، رئیس دادگاه استیناف ایالات متحده را به عنوان نامزد خود برای جایگزینی این محافظه کار معرفی کند. گارلند یک کاندیدای معتدل “اجماع” در نظر گرفته شد.

نامزدی گارلند بلافاصله توسط میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا و سایر اعضای حزب جمهوری خواه رد شد. آنها قصد خود را برای جلوگیری از هر نامزدی که اوباما معرفی می کند، اعلام کردند، زیرا می ترسیدند که چنین تاییدی تعادل را به سمت دادگاهی با گرایش لیبرال تر تغییر دهد. گارلند هرگز مورد تایید سنا قرار نگرفت و صندلی تا آوریل 2017 خالی بود تا اینکه نیل گورسوچ که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ نامزد شده بود، تایید شد.

بیوگرافی غول دنیایی تجارت جف بزوس
بیشتر بخوانید

آخرین روزهای ریاست و میراث ریاست جمهوری

در 19 ژانویه 2017، آخرین روز کامل ریاست جمهوری باراک اوباما ، او 330 تخفیف برای مجرمان غیرخشونت آمیز مواد مخدر را اعلام کرد. روسای جمهور در مجموع ۱۷۱۵ مورد عفو قرار دادند، از جمله تخفیف مجازات چلسی منینگ، تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا که به دلیل افشای اطلاعات طبقه بندی شده به ویکی لیکس به ۳۵ سال زندان محکوم شد.

باراک اوباما در طول دوره دولت خود، کشور را از فاجعه مالی دور کرد، زیرا رکود بزرگ به ثبات بازار و کاهش نرخ بیکاری منجر شد. او روابط دیپلماتیک کشور را گسترش داد و قانون مراقبت مقرون به صرفه بزرگترین گسترش مراقبت های بهداشتی از زمان ایجاد Medicare و Medicaid بود. اگرچه او از طریق برنامه اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی (DACA) در اصلاحات مهاجرت پیشروی کرد، ایالات متحده همچنان با یک سیستم مهاجرتی شکسته مواجه است.

اوباما همچنین برای اجرای اقدامات کنترل اسلحه که به آن امیدوار بود، مانند بررسی پیشینه جهانی و احیای ممنوعیت فدرال برای فروش سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا، تلاش کرد. برخی از تیراندازی های دسته جمعی در دوران او شامل مدرسه ابتدایی سندی هوک (20 کودک و شش بزرگسال کشته شده) در کانکتیکات است. یک سینمای آرورا، کلرادو (12 کشته)؛ یک کلیسای سیاه‌پوست تاریخی در چارلستون، کارولینای جنوبی (9 قربانی)؛ و یک کلوپ شبانه همجنسگرایان در اورلاندو، فلوریدا (49 کشته).

باراک اوباما که همیشه خوش بین بود، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود با گروه مطبوعاتی کاخ سفید این سخنان را به اشتراک گذاشت:

سخنرانی قابل توجه

من به این کشور اعتقاد دارم. من به مردم آمریکا ایمان دارم. من معتقدم که مردم بیشتر خوب هستند تا بد. من معتقدم اتفاقات غم انگیزی رخ می دهد. من فکر می‌کنم بدی در دنیا وجود دارد، اما در نهایت فکر می‌کنم، اگر سخت کار کنیم و اگر به چیزهایی که در وجودمان است که احساس درستی می‌کنند و احساس درستی می‌کنند صادق باشیم، دنیا هر بار کمی بهتر می‌شود. این همان چیزی است که این ریاست جمهوری سعی کرده است در مورد آن باشد. و من این را در جوانانی که با آنها کار کرده ام می بینم. من نمی‌توانستم به آنها افتخار کنم.»

2010 وضعیت اتحادیه

در 27 ژانویه 2010، باراک اوباما اولین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه را ایراد کرد. اوباما در طول سخنرانی خود به چالش‌های اقتصاد پرداخت، کارمزدی برای بانک‌های بزرگ‌تر پیشنهاد کرد، از توقف احتمالی مخارج دولت در سال مالی آینده خبر داد و علیه لغو قانون محدود کردن هزینه‌های مالی مبارزات انتخاباتی توسط دادگاه عالی صحبت کرد.

اوباما همچنین سیاستمداران را به چالش کشید تا به انتخاب مجدد فکر نکنند و شروع به ایجاد تغییرات مثبت کنند. او از جمهوری‌خواهان به دلیل امتناع آنها از حمایت از قانون انتقاد کرد و دموکرات‌ها را به دلیل تلاش نکردن برای تصویب قوانین مورد انتقاد قرار داد.

او همچنین تاکید کرد که، علی‌رغم موانع، مصمم است به شهروندان آمریکایی از طریق مشکلات داخلی فعلی کشور کمک کند. “ما تسلیم نمی شویم. من استعفا نمی دهم.» او گفت. بیایید از این لحظه استفاده کنیم تا از نو شروع کنیم، رویا را به جلو ببریم و یک بار دیگر اتحادیه خود را تقویت کنیم.»

2015 وضعیت اتحادیه

اوباما در سخنرانی خود در سال 2015 اعلام کرد که کشور از رکود خارج شده است. «آمریکا، به خاطر تمام آنچه که ما تحمل کرده ایم. برای همه سختی‌ها و سختی‌هایی که برای بازگشت لازم است… این را بدانید: سایه بحران گذشته است.» او در ادامه دیدگاه خود را برای راه‌هایی برای بهبود کشور از طریق برنامه‌های دانشگاهی رایگان و معافیت‌های مالیاتی طبقه متوسط به اشتراک گذاشت.

در حالی که تعداد دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا بیشتر بود، اوباما تهدید کرد که از قدرت اجرایی خود برای جلوگیری از هر گونه دستکاری اپوزیسیون در مورد سیاست‌های فعلی‌اش استفاده خواهد کرد.

او گفت: «نمی‌توانیم امنیت خانواده‌ها را با برداشتن بیمه‌های درمانی آنها، یا از بین بردن قوانین جدید در وال استریت، یا جنگیدن دوباره در جنگ‌های گذشته در مورد مهاجرت، زمانی که باید یک سیستم خراب را تعمیر کنیم، به خطر بیندازیم.» . و اگر صورت‌حساب‌ای به میز من بیاید که سعی کند هر یک از این کارها را انجام دهد، آن را وتو خواهم کرد.»

2016 وضعیت اتحادیه

در 12 ژانویه 2016، اوباما آخرین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه را ایراد کرد. پیام اوباما برای مردم آمریکا که از فرمت معمول تجویز خط مشی متفاوت است، حول محورهای خوش بینی در مواجهه با ناملایمات متمرکز شده بود و از آنها می خواست که اجازه ندهند ترس از امنیت یا آینده مانع ایجاد کشوری روشن شود. چشمان” و “بزرگ دل”.

این امر مانع از آن نشد که او با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جمهوری خواه به خاطر آنچه او لفاظی «بدبینانه» توصیف می کند، کتک بزند، و اشارات بیشتری به «کینه و بدگمانی بین احزاب» و ناکامی خود به عنوان رئیس جمهور در انجام کارهای بیشتر برای پر کردن این شکاف داشته باشد. .

سخنان خداحافظی

در 10 ژانویه 2017، اوباما برای ایراد سخنرانی خداحافظی به شهر اصلی خود شیکاگو بازگشت. اوباما در سخنرانی خود در مورد روزهای اولیه خود در شهر بادی و ایمان مداوم خود به قدرت آمریکایی هایی که در دموکراسی آنها مشارکت دارند صحبت کرد.

او از سیاستمداران و شهروندان آمریکایی خواست که علیرغم اختلافاتشان با هم متحد شوند. او گفت: «درک کنید، دموکراسی نیازی به یکنواختی ندارد. بنیانگذاران ما دعوا کردند و سازش کردند و از ما انتظار داشتند که همین کار را انجام دهیم. اما آن‌ها می‌دانستند که دموکراسی نیاز به یک احساس اساسی از همبستگی دارد – این ایده که با وجود تمام تفاوت‌های ظاهری‌مان، همه ما در کنار هم هستیم. که ما به صورت یک نفر بلند می شویم یا سقوط می کنیم.»

اوباما همچنین خواستار بردباری در راستای خطوط نژادی و قومی و مهار تبعیض شد:

پس از انتخاب من، صحبت از آمریکای پسا نژادی مطرح شد. چنین دیدگاهی، هر چند با نیت خوب باشد، هرگز واقع بینانه نبود. همه ما کارهای بیشتری برای انجام دادن داریم. به هر حال، اگر هر موضوع اقتصادی به عنوان یک مبارزه بین طبقه متوسط سفیدپوست سخت‌کوش و اقلیت‌های بی‌لایق در نظر گرفته شود، آن‌وقت کارگران با هر رنگی که هستند در حال مبارزه برای ضایعات باقی می‌مانند در حالی که ثروتمندان بیشتر به مناطق محصور خود می‌روند.

“اگر ما از سرمایه گذاری روی فرزندان مهاجران خودداری کنیم، فقط به این دلیل که آنها شبیه ما نیستند، چشم انداز فرزندان خود را کاهش می دهیم – زیرا آن بچه های قهوه ای سهم بیشتری از نیروی کار آمریکا را تشکیل می دهند. در ادامه، ما باید از قوانین علیه تبعیض حمایت کنیم… اما قوانین به تنهایی کافی نیستند. قلب ها باید تغییر کنند.»

او به نقل از آتیکوس فینچ، شخصیت اصلی فیلم هارپر لی برای کشتن مرغ مقلد، از آمریکایی‌ها می‌خواهد به توصیه وکیل خیالی توجه کنند: «شما هرگز واقعاً نمی‌فهمید تا زمانی که چیزها را از دیدگاه او در نظر بگیرید، تا زمانی که به پوست او بروید و راه بروید. اطراف آن.»

باراک اوباما سخنرانی خداحافظی خود را با فراخوانی برای اقدام به پایان رساند: “هموطنان آمریکایی من، خدمت به شما افتخار زندگی من بوده است.” “من متوقف نمی شوم؛ در واقع، من به عنوان یک شهروند در تمام روزهای باقیمانده در کنار شما خواهم بود.

اما در حال حاضر، چه جوان باشید و چه از نظر روحی جوان، من یک درخواست آخر از شما به عنوان رئیس جمهورتان دارم – همان چیزی که هشت سال پیش وقتی فرصتی برای من قائل شدید، پرسیدم. من از شما می خواهم که باور کنید. نه در توانایی من برای ایجاد تغییر – بلکه در توانایی شما.»

زندگی بعد از ریاست جمهوری

پس از ترک کاخ سفید، خانواده اوباما به خانه‌ای در محله Kalorama در واشنگتن دی سی نقل مکان کردند تا به دختر کوچکتر ساشا اجازه دهند مدرسه را در آنجا ادامه دهد.

اوباما در اواخر پاییز 2017 سفری به سه کشور را آغاز کرد و با سران کشورهایی مانند شی جین پینگ رئیس جمهور چین و نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.

گالری پرتره ملی

در 12 فوریه 2018، گالری ملی پرتره اسمیتسونیان از پرتره های رسمی خود از باراک و میشل رونمایی کرد. آثار کهینده وایلی هر دو توسط هنرمندان آفریقایی آمریکایی ارائه شده‌اند، باراک را بر روی صندلی احاطه شده با سبزه و گل‌های نمادین نشان می‌دهد، در حالی که پرتره امی شرالد از بانوی اول سابق، او را با لباسی روان نشان می‌دهد که از دریای آبی به تماشاگران خیره شده است.

محتوا و پادکست نتفلیکس

در ماه مه 2018، باراک و میشل یک قرارداد چند ساله با نتفلیکس برای ایجاد محتوای انحصاری برای سرویس استریم از طریق شرکت تولیدی خود، Higher Ground نهایی کردند. ثمرات این همکاری برای اولین بار با انتشار فیلم American Factory در آگوست 2019، یک مستند برنده اسکار در مورد راه اندازی یک کارخانه شیشه خودرو متعلق به چین در سال 2015 در دیتون، اوهایو، و برخورد فرهنگ ها و منافع تجاری متفاوت ظاهر شد.

خانواده اوباما به تولید مستند Crip Camp در سال 2020 کمک کردند که نامزد بهترین فیلم مستند در جوایز اسکار 2021 شد. سریال‌های کودکانه Higher Ground، Ada Twist، Scientist و We the People هر کدام در مراسم افتتاحیه جوایز امی کودکان و خانواده در سال 2022 جوایزی را کسب کردند.

Higher Ground به پادکست‌هایی از جمله Renegades: Born in the USA گسترش یافته است – مجموعه‌ای از مکالمات بین باراک اوباما و موسیقی‌دان بروس اسپرینگستین درباره زندگی، موسیقی و عشق آنها به آمریکا.

مرکز ریاست جمهوری باراک اوباما

در ماه مه 2015، بنیاد باراک اوباما اعلام کرد که قصد دارد مرکز ریاست جمهوری باراک اوباما را در سمت جنوبی شیکاگو بسازد. این مجموعه محل قرارگیری شعبه کتابخانه عمومی شیکاگو، یک موزه و همچنین فضاهای اداری و فعالیت برای این بنیاد خواهد بود.

بیوگرافی جرد لتو
بیشتر بخوانید

در جولای 2016، جکسون پارک به عنوان میزبان انتخاب شد. ساخت و ساز در آگوست 2021 آغاز شد و ماه بعد مراسم افتتاحیه با حضور باراک، میشل، فرماندار ایلینوی، جی بی پریتزکر، و شهردار شیکاگو، لوری لایت فوت، برگزار شد.

این پروژه موضوع دو شکایت غیرانتفاعی داوطلبانه Protect Our Parks بوده است، که مدعی شد شهر و ایالت ایلینویز تعهدات اعتماد عمومی خود را برای محافظت از زمین های عمومی در تأیید پروژه نقض کرده اند. آنها به ترتیب در سال 2019 و 2022 توسط یک قاضی فدرال اخراج شدند.

به گفته بنیاد اوباما، انتظار می رود این پروژه تا سال 2025 تکمیل شود.

کتابخانه ریاست جمهوری باراک اوباما

در سپتامبر 2021، کتابخانه ریاست جمهوری باراک اوباما اعلام کرد که قصد دارد از یک مدل مجازی با سوابق موجود به صورت آنلاین استفاده کند و آن را به اولین کتابخانه ریاست جمهوری کاملا دیجیتال تبدیل کند. بر اساس این کتابخانه، حدود 95 درصد از سوابق ریاست جمهوری دولت اوباما، از جمله عکس ها، اسناد، توییت ها و ایمیل ها، دیجیتال بوده است.

قد اوباما چقدر است؟

بر اساس اسناد کاخ سفید، پزشک باراک اوباما در معاینه فیزیکی سال 2016 قد او را 6 فوت و 1.5 اینچ اندازه گرفت.

کتاب ها و جایزه گرمی

باراک اوباما زندگی نامه خود را با عنوان رویاهای پدرم: داستانی از نژاد و وراثت در سال 1995 منتشر کرد. این اثر مورد تحسین شخصیت های ادبی مانند تونی موریسون قرار گرفت. از آن زمان به بیش از 25 زبان از جمله چینی، سوئدی و عبری چاپ شده است. این کتاب در سال 2004 چاپ دوم شد و برای نسخه کودکان اقتباس شد. نسخه کتاب صوتی رویاها که توسط اوباما روایت می‌شود، در سال 2006 جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم گفتاری دریافت کرد.

دومین کتاب او با نام The Audacity of Hope: Thoughts on Reclaiming the American Dream در اکتبر 2006 منتشر شد. این کتاب در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز و آمازون در رتبه اول قرار گرفت.

اولین جلد از خاطرات ریاست جمهوری اوباما، سرزمین موعود، در نوامبر 2020 منتشر شد.

سرگرمی ها

بسکتبال

باراک اوباما یکی از شناخته شده ترین مشتاقان بسکتبال در جهان است. او در دوران جوانی خود و برای تیم های دانشگاهی و دانشگاهی در مدرسه پوناهو بازی کرد و در سال 1979 با این تیم قهرمانی ایالتی را به دست آورد.

جای تعجب نیست که اوباما در دوران زندگی خود در شیکاگو از طرفداران شیکاگو بولز NBA شد. او در آخرین رقص، مستندی در سال 2020 ظاهر شد که زندگی حرفه ای و آخرین فصل قهرمانی مایکل جردن را با بولز در سال های 1997-1998 نشان می داد.

باراک اوباما به خاطر انجام بازی های پیکاپ در اولین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود و در تمام دوران ریاست جمهوری خود با مخالفانی از جمله بازیکنان NBA و WNBA شناخته شده بود. به گزارش GQ، اوباما همچنین یک جشن تولد 49 سالگی با موضوع بسکتبال برگزار کرد و از ستاره هایی مانند لبرون جیمز، کریس پل، کوبی برایانت، کارملو آنتونی، مجیک جانسون و بیل راسل دعوت کرد تا برای گروهی از کهنه سربازان مجروح در فورت مک نیر واشنگتن بازی کنند.

باراک اوباما همچنین با پرکردن پرانتزهای مسابقات مردان و زنان NCAA هر سال در بخشی برای ESPN به نام “Barack-etology” مشهور شد. او تنها یک بار در دوران ریاست‌جمهوری خود قهرمان مردان ماه مارس را به درستی انتخاب کرد: دانشگاه کارولینای شمالی ترهیلز در سال 2009.

در سال 2021، اوباما به عنوان یک شریک استراتژیک به NBA آفریقا پیوست تا به ارتقای تلاش های جامعه لیگ در سراسر قاره کمک کند.

سایر سرگرمی ها

باراک اوباما گفته است که از طرفداران کتاب های مصور بزرگ شده است و به ویژه به مرد عنکبوتی و کانن بربر علاقه دارد. او همچنین در یک سفر میدانی مجازی در سال ۲۰۱۵ به دانش‌آموزان گفت که برخی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش عبارتند از: پسران هاردی، جزیره گنج، هابیت و ارباب حلقه‌ها.

بیشتر بخوانید: زندگینامه تام کروز | زندگی شخصی و لیست آثار

در مورد فیلم و تلویزیون، اوباما دو فیلم اول پدرخوانده را به عنوان برترین فیلم‌های خود و فیلم‌های کلاسیکی مانند کازابلانکا (1942)، لورنس عربستان (1962) و پرواز بر فراز آشیانه فاخته (1975) را جزو فیلم‌های مورد علاقه خود ذکر کرده است.

باراک اوباما از طرفداران سریال HBO The Wire و همچنین Mad Men، Entourage، Downton Abbey، House of Cards و The Knick است. طبق مقاله ای در سال 2013، او همچنین از طرفداران Star Trek است و از تماشای ورزش های زنده در کاخ سفید و هواپیمای Air Force One لذت می برد. علاوه بر بولز NBA، اوباما همچنین از طرفداران تیم شیکاگو MLB White Sox است.

از نظر موسیقی، اوباما در سال 2008 به رولینگ استون گفت که «احتمالاً 30» آهنگ باب دیلن در آی پاد خود دارد. او همچنین گفت که به The Grateful Dead گوش می دهد. زمین، باد و آتش؛ التون جان؛ و رولینگ استونز با این حال، هنرمند مورد علاقه او در تمام دوران، استیوی واندر است.

باراک اوباما یک مدرسه کاملا قدیمی نیست. او رسانه‌های معاصر را دنبال می‌کند و سالانه فهرستی از کتاب‌های موسیقی و تلویزیون مورد علاقه‌اش را در ۱۲ ماه گذشته منتشر می‌کند.

فیلم های درباره اوباما

اولین قرار باراک اوباما و میشل در شیکاگو تمرکز فیلم درام عاشقانه 2016 Southside With You بود. پارکر سایر نقش باراک را بازی کرد.

در همان سال، نتفلیکس فیلم باری را درباره دوران اوباما در دانشگاه کلمبیا منتشر کرد.

در آگوست 2021، HBO مجموعه مستند اوباما: در تعقیب یک اتحادیه کامل تر را همزمان با 60 سالگی رئیس جمهور سابق منتشر کرد.

باراک اوباما

باراک اوباما

نقل قول ها

چالش‌های ما ممکن است جدید باشند، ابزارهایی که با آنها روبرو می‌شویم ممکن است جدید باشند، اما ارزش‌هایی که موفقیت ما به آنها بستگی دارد، صداقت و سخت کوشی، شجاعت و بازی جوانمردانه، بردباری و کنجکاوی، وفاداری و میهن‌پرستی – این چیزها قدیمی هستند.

ما، مردم، می دانیم که مسئولیت ها و همچنین حقوقی داریم. که سرنوشت ما به هم گره خورده است. آزادی که فقط از من می‌پرسد، آزادی بدون تعهد به دیگران، آزادی بدون عشق یا خیرات، یا وظیفه یا میهن‌پرستی، شایسته آرمان‌های بنیان‌گذار ما و کسانی نیست که در دفاع از آنها جان باختند.

دولت ما باید برای ما کار کند نه علیه ما. این باید به ما کمک کند، نه اینکه به ما آسیب برساند. این باید نه تنها برای کسانی که بیشترین پول و نفوذ را دارند، بلکه برای هر آمریکایی که مایل به کار است، فراهم کند.

هیچ فردی به تنهایی آمریکا را نساخته است. با هم ساختیمش ما یک ملت واحد بوده‌ایم، و همیشه خواهیم بود، تحت خدا، غیرقابل تقسیم، با آزادی و عدالت برای همه. ملتی با مسئولیت در قبال خود و با مسئولیت در قبال یکدیگر.

ما ملتی هستیم که به خاطر شجاعت کسانی که از آن دفاع می کنند، ایستادگی می کنیم.

من با همه جنگ ها مخالف نیستم. من با جنگ های احمقانه مخالفم.
بنابراین اجازه ندهید کسی به شما بگوید که تغییر ممکن نیست. اجازه ندهید آنها به شما بگویند که ایستادگی و صحبت کردن در مورد بی عدالتی بسیار خطرناک است. چیزی که خیلی خطرناک است، سکوت است. چیزی که خیلی خطرناک است نگاه کردن به سمت دیگری است.

سفر ما تا زمانی که با برادران و خواهران همجنس‌گرای ما مانند هر کس دیگری تحت قانون رفتار نشود، کامل نمی‌شود – زیرا اگر ما واقعاً برابر آفریده شده‌ایم، مطمئناً عشقی که به یکدیگر متعهد می‌شویم نیز باید برابر باشد.

من همیشه بر این باور بوده ام که امید آن چیز سرسختی در درون ماست که با وجود تمام شواهد خلاف آن اصرار دارد که تا زمانی که شجاعت ادامه رسیدن، ادامه کار و جنگیدن را داشته باشیم، چیز بهتری در انتظار ماست.

شروع جنگ آسانتر از پایان دادن به آنهاست.

ما انصراف نمی دهیم من انصراف نمی دهم. بیایید از این لحظه استفاده کنیم تا از نو شروع کنیم، رویا را به جلو ببریم، و یک بار دیگر اتحادیه خود را تقویت کنیم.

تنها زمانی که واگن خود را به چیزی بزرگتر از خودتان متصل کنید، به پتانسیل واقعی خود پی خواهید برد.

آنچه واشنگتن به آن نیاز دارد نظارت بزرگسالان است.

وقتی اولین بار به تریون مارتین تیراندازی شد، گفتم که این ممکن است پسر من باشد. راه دیگری برای گفتن این است که تریون مارتین می توانست من 35 سال پیش بوده باشم.

تو به ما نشان دادی، بوستون، که در مواجهه با شر، آمریکایی ها آنچه را که خوب است بالا می برند. در برابر ظلم، شفقت را انتخاب خواهیم کرد.

اگر در مسیر درست قدم می گذارید و مایل به راه رفتن هستید، در نهایت پیشرفت خواهید کرد.

کار من نمایندگی واشنگتن برای شما نیست، بلکه نماینده شما در واشنگتن است.

اگر منتظر شخص دیگری یا زمان دیگری باشیم، تغییری حاصل نخواهد شد. ما کسانی هستیم که منتظرشان بودیم. ما تغییری هستیم که دنبال آن هستیم.

امید – امید در مواجهه با مشکلات. امید در مواجهه با عدم قطعیت. جسارت امید! در نهایت، این بزرگترین هدیه خداوند به ما، بستر این ملت است.

اگر حاضر نیستیم برای ارزش‌های خود بهایی بپردازیم، باید از خود بپرسیم که آیا واقعاً به آنها اعتقاد داریم یا خیر.

بله ما میتوانیم. بله، ما می توانیم تغییر کنیم. بله ما میتوانیم.

و در جایی که با بدبینی و تردید و ترس مواجه می شویم… با آن عقیده جاودانه ای که روح مردم آمریکا را در سه کلمه ساده خلاصه می کند پاسخ خواهیم داد – بله، می توانیم.

حقایق کلی

نام کامل: باراک حسین اوباما دوم
متولد: 4 اوت 1961
محل تولد: هونولولو، هاوایی
همسر: میشل اوباما (1992 تا کنون)
بچه ها: مالیا و ساشا
علامت نجومی: لئو

دیدگاهتان را بنویسید

هشت + 15 =