صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و ورزش و بازی : بیوگرافی دیوید بکهام
ads

بیوگرافی دیوید بکهام

دیوید بکهام

دیوید بکهام ستاره فوتبال در منچستریونایتد، انگلیس، رئال مادرید و لس آنجلس گلکسی بازی کرده است. او با ویکتوریا بکهام، معروف به پوش از گروه Spice Girls ازدواج کرده است.

دیوید بکهام کیست؟

دیوید بکهام، پدیده ای تقریباً از لحظه ای که برای اولین بار توانست توپ فوتبال را پا بزند، در سن 18 سالگی برای منچستریونایتد، تیم افسانه ای فوتبال انگلیس بازی کرد و در سن 20 سالگی شروع کننده بود. در سال 2007، او قراردادی 5 ساله به مبلغ 250 دلار امضا کرد. قرارداد میلیونی با لس آنجلس گلکسی در می 2013، او اعلام کرد که قصد دارد بازنشسته شود.

اوایل زندگی

دیوید بکهام در 2 مه 1975 در لیتون استون، لندن، انگلستان، از پدر و مادری به نام تد بکهام، تعمیرکار لوازم خانگی، و همسرش ساندرا، آرایشگر مو، متولد شد و تنها پسر خانواده بود. بکهام که فرزند وسطی بین دو خواهر بود، با پدر و مادر و خواهر و برادرهایی که طرفداران متعهد منچستریونایتد، تیم افسانه ای فوتبال انگلستان بودند، بزرگ شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تیلور سویفت

دیوید بکهام در سنین پایین قول خود را به عنوان یک فوتبالیست نشان داد و در 11 سالگی در مسابقات ملی مهارت های مدارس فوتبال بابی چارلتون برنده شد.

دیوید بکهام

دیوید بکهام

استعداد او خیلی زود توجه مسئولان تیم منچستریونایتد را جلب کرد و از او خواستند برای لیگ جوانان این باشگاه تلاش کند. در سن 16 سالگی، بکهام خانه را ترک کرده بود و برای بخش تمرینی یونایتد بازی می کرد. دو سال بعد او به این باشگاه راه یافت و تا سال 1995، به طور تمام وقت شروع به بازی کرد.

ستاره جهانی برای منچستریونایتد

دیوید بکهام زمان کمی را برای ایجاد سروصدا در فضای فوتبال انگلیس تلف کرد. این گلزن با استعداد در سال 1997 به عنوان بهترین بازیکن جوان سال اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای انتخاب شد. یک سال بعد او یکی از چهره های شاخص تیم ملی انگلیس در جام جهانی بود. در سال 1998، بکهام که قبلاً با آدیداس قرارداد امضا کرده بود، 13 میلیون دلار از قراردادهای حمایتی به دست آورد.

او در سال 1999 منچستریونایتد را به عنوان قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد. به لطف یک ضربه ایستگاهی در آخرین لحظه مقابل یونان در سال 2001، انگلیس به جام جهانی 2002 راه یافت. در همان سال، بکام قراردادی سه ساله به ارزش 22 میلیون دلار برای ماندن در منچستریونایتد امضا کرد.

بیوگرافی مل گیبسون
بیشتر بخوانید

اما زمان دیوید بکهام با یونایتد کمتر از آن چیزی بود که فکرش را می کرد. در سال 2003، او در یک معامله خیره کننده توسط رئال مادرید خریداری شد که شکاف فزاینده بکام با سرمربی منچستر، سر الکس فرگوسن را آشکار کرد.

هواداران فوتبال اسپانیایی از پیوستن رقیب اصلی خود به تیمشان هیجان زده بودند. در همین حال، آمریکایی‌ها با اکران فیلم «مثل بکهام» (2002) با او آشنا می‌شدند، فیلمی که داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که روش‌های سنتی خانواده‌اش را زیر پا گذاشته و عاشق فوتبال انگلیسی می‌شود.

حرکت به گلکسی L.A

شیفتگی آمریکا به دیوید بکهام و دهه تسلط او در سال 2007 به اوج خود رسید، زمانی که این بازیکن بزرگ فوتبال از اقیانوس اطلس عبور کرد و قراردادی 250 میلیون دلاری با لس آنجلس گلکسی امضا کرد. این جابجایی به همان اندازه برای تقویت حرفه ای ویکتوریا بکهام بود (او به تصمیم گیری برای مهاجرت به ایالات متحده کمک کرد) به همان اندازه که به لیگ برتر فوتبال آمریکا ضربه ای وارد کرد. ظرف 48 ساعت پس از امضای قرارداد، کهکشان بیش از 5000 بلیط فصلی فروخت.

با این حال، حرفه بکهام پس از انتقال به ایالات متحده، دوران سختی بود. او در اولین فصل حضورش در لس‌آنجلس دچار مصدومیت شد و رباط زانو را رگ به رگ شد و بعداً به دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل فرصت بازی در جام جهانی 2010 را از دست داد.

دیوید بکهام

دیوید بکهام

در سال 2012، بکهام با شروع یک تلاش تجاری جدید، موفقیت خود را افزایش داد و یک خط تولید لباس زیر برای شرکت H&M راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی بکهام با H&M، شش مجسمه 10 فوتی ستاره فوتبال در لباس زیرش در شهر نیویورک نصب شد. بقیه در لس آنجلس و سانفرانسیسکو نصب شدند.

بازنشستگی

در 16 می 2013 – تنها چند روز پس از کسب عنوان قهرمانی با باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن – بکام 38 ساله اعلام کرد که در پایان فصل 2013 بازنشسته می شود و به دوران فوتبالی 21 ساله خود پایان می دهد.

دیوید بکهام در بیانیه ای گفت: “من بدون خانواده ام به آنچه امروز انجام داده ام نمی رسیدم. از فداکاری والدینم سپاسگزارم که باعث شد رویاهایم را محقق کنم.” من همه چیز را مدیون ویکتوریا و بچه‌ها هستم که به من الهام و حمایت کردند تا برای مدت طولانی در بالاترین سطح بازی کنم…

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مت دیمون

اگر به عنوان یک پسر جوان به من می‌گفتید که برای آن بازی می‌کردم و جام‌هایی را با آن می‌بردم. باشگاه دوران کودکی من منچستر یونایتد، با افتخار بیش از 100 بار برای کشورم کاپیتان و بازی کرد و برای برخی از بزرگترین باشگاه های جهان صف آرایی کرد، من به شما می گفتم که این یک تخیل بود. من خوش شانس هستم که به این رویاها رسیدم.”

معرفی یکی از اساتید با تجربه تیزهوشان (مهندس مصطفی باقری)
بیشتر بخوانید

تا سال 2013، دیوید بکهام به عنوان ثروتمندترین ورزشکار انگلیس شناخته شد و طبق گزارش ها سالانه بیش از 46 میلیون دلار درآمد داشت. سال بعد بکهام برنامه‌های خود را – همراه با سرمایه‌گذاران دیگر – برای گسترش امتیاز لیگ برتر فوتبال با یک تیم جدید در میامی اعلام کرد.

بشردوستی

دیوید بکهام در طول سالها در کارهای خیریه متعددی شرکت داشته است که مهمترین آنها به عنوان سفیر یونیسف در بریتانیا در عرصه توسعه کودکان و ورزش بوده است.

همسر و بچه ها

در سال 1997، دیوید بکهام با ویکتوریا آدامز، که به عنوان «اسپایای شیک» از اسپایس گرلز نیز شناخته می‌شود، ملاقات کرد. این دو به سرعت عاشق هم شدند و در 4 مارس 1999 صاحب اولین فرزندشان شدند، پسری که نامش را بروکلین جوزف گذاشتند. دو ماه بعد، بکهام و ویکتوریا در یک عروسی مجلل 800000 دلاری در قلعه‌ای خارج از دوبلین، ایرلند، ازدواج کردند.

این زوج صاحب سه فرزند دیگر شدند: پسران رومئو و کروز و دختر هارپر.

دیوید بکهام

دیوید بکهام

نقل قول ها

اگر به عنوان یک پسر جوان به من می گفتید که من برای باشگاه دوران کودکی ام منچستریونایتد بازی می کردم و جام می بردم، با افتخار کاپیتان می شدم و بیش از 100 بار برای کشورم بازی می کردم و برای برخی از بزرگ ترین باشگاه های جهان صف می کشیدم، باید بهت گفتم فانتزی بود من خوش شانس هستم که به آن رویاها جامه عمل پوشانده ام.

کانون توجه همیشه روی من خواهد بود، اما این چیزی است که با گذشت سال ها یاد می گیرم که با آن زندگی کنم.

من بدون خانواده ام به آنچه امروز انجام داده ام نمی رسم. من به خاطر فداکاری پدر و مادرم که باعث شد رویاهایم را محقق کنم سپاسگزارم.

من همه چیز را مدیون ویکتوریا و بچه ها هستم که به من الهام و حمایت کردند تا برای مدت طولانی در بالاترین سطح بازی کنم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تام هاردی

حقایق فوری

نام: دیوید بکهام
سال تولد: 1975
تاریخ تولد: 2 مه 1975
شهر تولد: لیتون استون، لندن، انگلستان
کشور تولد: انگلستان
جنسیت مذکر
معروف ترین: دیوید بکهام، ستاره فوتبال، برای منچستریونایتد، انگلیس، رئال مادرید و لس آنجلس گلکسی بازی کرده است. او با ویکتوریا بکهام، معروف به پوش از گروه Spice Girls ازدواج کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − 5 =