صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها و بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی بروس ویلیس | لیست فیلم ها و زندگی شخصی
ads

بیوگرافی بروس ویلیس | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

بروس ویلیس

بروس ویلیس، بازیگر بازنشسته، برای اولین بار در برنامه Moonlighting در تلویزیون سر و صدایی به پا کرد، قبل از اینکه با فیلم هایی مانند فیلم Die Hard، Pulp Fiction و The Sixth Sense تبدیل به یک ستاره سینما شود.

«دانستن سخت است» اگر بازیگر از بیماری خود آگاه باشد

همسرش اما همینینگ ویلیس در مصاحبه ای در 25 سپتامبر در برنامه Today به اشتراک گذاشت که “سخت است که بدانیم” آیا بروس ویلیس از زوال عقل پیشانی گیجگاهی خود آگاه است یا خیر.

این ستاره 68 ساله سینما در سال 2022 پس از تشخیص آفازی که بعداً به شکل نادری از زوال عقل پیشرفت کرد، از بازیگری کناره‌گیری کرد. علائم این اختلال می تواند شامل تغییرات شدید شخصیت، رفتارهای عاطفی دور و از دست دادن توانایی استفاده صحیح از زبان باشد.

با این حال، اما به دلیل اینکه شوهرش به خانواده، از جمله دختران خردسالشان، در مورد عشق، صبر و انعطاف پذیری آموخته است، این بیماری را یک برکت و همچنین یک نفرین نامید. او گفت: «گوش کن، فکر می‌کنم بچه‌هایم هر چه باشد عالی خواهند بود، و این چیزی نیست که من برای آنها می‌خواهم. اما در واقع، همانطور که گفتم، این به آنها بسیار یاد می دهد – چگونه مراقبت و عشق بورزند – و این واقعاً یک چیز زیبا در میان غم است.

بروس ویلیس کیست؟

حرفه بازیگری بروس بروس ویلیس زمانی آغاز شد که او در نقش کارآگاه دیوید آدیسون در فیلم تلویزیونی موفق دهه 1980 Moonlighting بازی کرد. او در سال 1988 با موفقیت فیلم پرفروش اکشن Die Hard به یک ستاره سینما تبدیل شد.

حضور در فیلم های موفق بعدی مانند Pulp Fiction و The Sixth Sense، و همچنین ازدواج 13 ساله او با بازیگر دمی مور، تضمین کرد که ویلیس یکی از شناخته شده ترین بازیگران نسل خود باقی بماند.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

از فیلم‌های اخیر او می‌توان به The Expendables، Red و Moonrise Kingdom اشاره کرد. در مارس 2022، ویلیس پس از تشخیص آفازی که از آن زمان به زوال عقل فرونتومپورال پیشرفت کرده است، از بازیگری کناره گیری کرد.

حقایق تکمیلی

نام کامل: والتر بروس ویلیس
متولد: 19 مارس 1955
محل تولد: ایدار-ابرشتاین، آلمان
همسران: دمی مور (1987-2000) و اما همینینگ ویلیس (2009-اکنون)
بچه ها: رومر، پیشاهنگ، تالوله، میبل و ایولین
علامت نجومی: حوت

زندگی اولیه

بروس ویلیس در 19 مارس 1955 در ایدار-ابرشتاین، آلمان غربی، جایی که پدرش در آن زمان در ارتش ایالات متحده مستقر بود، به دنیا آمد. ویلیس بزرگترین فرزند از چهار فرزند دیوید و مارلین ویلیس است، گروهی که شامل سه پسر و یک دختر است. ویلیس در سال 1957، به دنبال اخراج پدرش از ارتش، به همراه خانواده خود به Carney’s Point، نیوجرسی نقل مکان کرد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه تیم برتون | لیست اثار و زندگی شخصی

در آنجا، دانه‌های لبه سخت و یقه آبی که بسیاری از نقش‌های ویلیس را مشخص می‌کرد، در آنجا کاشته شد، زیرا او شاهد تغذیه پدرش از طریق کار به عنوان جوشکار و بعداً کارمند کارخانه بود.

فیلمهای رابرت پتینسون
بیشتر بخوانید

به هر حال، بروس ویلیس، که دوستانش او را «برونو» می‌نامیدند، یک بچه محبوب با شوخ طبعی بود که در دبیرستان به عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی انتخاب شد.

او شوخی را دوست داشت و از بروز مشکلات گاه به گاه مصون نبود. با این حال، همراه با این، جنبه کمی نرم‌تر بود که بر علاقه او به تئاتر و صحنه متمرکز بود. این به اندازه کافی عجیب از این درک به وجود آمد که یک لکنت که در دوران جوانی او را دچار مشکل می کرد، بلافاصله به محض اینکه شروع به اجرا در مقابل گروه های بزرگ کرد، از بین رفت.

در آغاز حرفه

بروس ویلیس پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، راه پدرش را دنبال کرد و با دستانش کار پیدا کرد، ابتدا در یک کارخانه مواد شیمیایی و سپس به عنوان نگهبان، قبل از بازگشت به کلاس درس به عنوان دانشجوی نمایش در دانشگاه ایالتی مونتکلر در نیوجرسی. علاقه ویلیس به بازیگری از بین نرفته بود، اما او که مشتاق بود به تنهایی ادامه دهد، پس از سال دوم تحصیلش را ترک کرد و به شهر نیویورک رفت تا تلاش کند تا به عنوان یک بازیگر کار کند.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

برای ویلیس، که قهرمانان بازیگری او عبارتند از رابرت دنیرو، گری کوپر، استیو مک کوئین و جان وین، کار آسان نبود. او میزها را انتظار می‌کشید، از بار مراقبت می‌کرد و وقتی فرصت پیدا می‌کرد، برای نقش‌ها تست داد.

اولین شکست واقعی او از هر نوع در سال 1977 با اولین بازی در نمایشنامه خارج از برادوی بهشت و زمین اتفاق افتاد. کارهای صحنه ای بیشتری دنبال شد، اما در سال 1980، ویلیس با بازی کردن نقشی در فیلم فرانک سیناترا، اولین گناه مرگبار، به سمت فیلمبرداری رفت.

دو سال بعد، او نقش کوچک دیگری را در The Verdict با بازی پل نیومن دریافت کرد. روی صفحه تلویزیون نیز با حضور گاه‌گاهی در قسمت‌های هارت تا هارت و میامی وایس، نمایش‌هایی دیده می‌شد.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

در سال 1984، بروس ویلیس پس از جایگزینی اد هریس در فیلم موفق خارج از برادوی احمق برای عشق، به سمت غرب به هالیوود رفت تا برای خودروی مدونا که ناامیدانه به دنبال سوزان است تست بزند. ویلیس این نقش را دریافت نکرد، اما در تصمیمی که ثابت می‌کرد فوق‌العاده هوشمندانه است، او یک روز اضافی را برای تست بازیگری برای یک کمدی رمانتیک تلویزیونی جدید به نام Moonlighting که قرار است در ماه مارس سال آینده پخش می‌شود، بگذراند.

بیوگرافی شاه چارلز سوم
بیشتر بخوانید

مهتاب (Moonlighting)

همانطور که داستان پیش می‌رود، بروس ویلیس لباس‌های خستگی‌های رزمی پوشید و در حالی که مدل موی پانک به تن کرد، برای نقش بازپرس خصوصی عاقلانه دیوید ادیسون مطالعه کرد. او مدیران تلویزیون را با جمعی بودن و نگرش جذاب خود شگفت زده کرد تا 3000 بازیگر دیگر را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم لوپر ( Looper )

Moonlighting با همبازی Cybill Shepherd، حول محور سوء استفاده های حل جرم مدی هیز (شپرد) و ادیسون از آژانس کارآگاه ماه آبی می چرخد. این نمایش که تا می 1989 پخش شد، موفقیت بزرگی برای ABC و سکوی پرتاب بزرگتری برای ویلیس بود. گری پودنی، نایب رئیس استعدادهای ABC به مجله People گفت: «زنان او را جذاب می‌دانند، و پسرها این تصور را دارند که می‌توانند شبیه او باشند. به همین دلیل است که او به سرعت برای ما به یک کالای ارزشمند تبدیل شده است.»

تاریخ کور (Blind Date)

در سال 1987، زمانی که ویلیس در فیلم کمدی Blind Date با کیم بسینجر همتا شد، به فیلم بازگشت.

در همان سال، ویلیس با بازیگر همکارش دمی مور ازدواج کرد. ویلیس که از طرفداران مشتاق بلوز و نوازنده سازدهنی بود، همچنین وارد استودیو موسیقی Motown Records شد تا Return to Bruno را ضبط کند، مجموعه‌ای از آهنگ‌های روح بلوزی که بازدهی متوسطی را به همراه داشت.

جان سخت (Die Hard)

در تابستان سال 1988، فیلم Die Hard، فیلمی پر اکشن که ویلیس را در نقش جان مک‌کلین قهرمان عضله‌سازی بازی می‌کرد، در سراسر کشور به نمایش درآمد. حتی قبل از اکران، فیلم توانست توجه خاصی را به خود جلب کند، تا حدی به این دلیل که هم سیلوستر استالونه و هم آرنولد شوارتزنگر نقش مک‌کلین را رد کرده بودند.

زمانی که مدیران فیلم به ویلیس رضایت دادند، تا حدی به این دلیل که او سطحی از گرما و شوخ طبعی را برای شخصیت به ارمغان آورد، موافقت کردند که 5 میلیون دلار به او بپردازند، مبلغ هنگفتی برای بازیگری که بسیاری هنوز آن را یک تازه کار نسبتاً تازه کار هالیوود می دانند.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

عموم تماشاگران اهمیتی نمی‌دادند. با انجام بدلکاری های خودش و ساخت فیلم های به یاد ماندنی تک لاین، Die Hard در باکس آفیس داخلی 81 میلیون دلار به دست آورد و بعداً چهار دنباله ساخت. این تازه شروع کار برای ویلیس بود که در دهه های بعدی در فیلم هایی بازی کرد که بیش از 3 میلیارد دلار فروش بلیت داشتند.

یک سال پس از Die Hard، ویلیس در یک نقش کمدی کامل به عنوان صدای مایکی، نوزاد همیشه مراقب، در فیلم Look Who’s Talking، فرمان موفقیت دیگری را برعهده داشت.

نقش او به‌عنوان روزنامه‌نگار انگلیسی در آتش‌سوزی غرورها (1990) با نقدهای متفاوتی روبه‌رو شد، و در سال 1991، فیلم اکشن هادسون هاوک، پروژه‌ای بیهوده که ویلیس نوشت و در آن بازی کرد، در باکس آفیس شکست خورد. پروژه های دیگر، کمتر به یاد ماندنی به زودی دنبال شد.

آلفرد هیچکاک
بیشتر بخوانید

پالپ فیکشن، آرماگدون، و حس ششم (Pulp FictionArmageddon, and The Sixth Sense)

در سال 1994، ویلیس با بازی در نقش بوچ کولیج بوکسور فرسوده در فیلم پرفروش Pulp Fiction به کارگردانی کوئنتین تارانتینو، به نوعی بازگشتی را تجربه کرد. شاید با احساس اینکه فیلم خوب پیش می رود، ویلیس موافقت کرد که در ازای سهمی از سود، دستمزد متوسطی (1685 دلار در هفته) بگیرد. فیلم Pulp Fiction بیش از 100 میلیون دلار فروخت.

پس از آن، تعداد موفقیت‌های زیادی دنبال شد، از سومین قسمت از سری Die Hard (مرگ سخت: با یک انتقام) در سال 1995 تا اکشن علمی تخیلی Armageddon در سال 1998. در سال 1999، ویلیس با یکی از نقش های به یاد ماندنی خود به عنوان روانشناس کودک، دکتر مالکوم کرو در فیلم حس ششم ام.

نایت شیامالان، یکی از نقش های به یاد ماندنی خود را به دست آورد و سال بعد برای فیلم ابرقهرمانی Unbreakable دوباره با شیامالان همکاری کرد. او همچنین مشغول کارهای کمدی بیشتر (2000 The Whole Nine Yards) و مجموعه ای از حضور در تلویزیون (Ally McBeal، Mad About You، و Friends) بود.

Sin City، Moonrise Kingdom و The Expendables

بروس ویلیس هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نداد و دامنه‌ای را نشان داد که ارعاب عضلانی (شهر گناه و قرمز)، زمان‌بندی کمدی تیز (کل ده یارد) و لمس ملایم‌تر (پادشاهی طلوع ماه) را نشان می‌دهد که کمتر بازیگری می‌تواند ادعا کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کیلین مورفی

در سال 2010، بروس ویلیس با استالونه، شوارتزنگر و دیگر قهرمانان اکشن در The Expendables بازی کرد. در سال 2012، او دوباره با بازیگران فیلم متحد شد تا در قسمت دوم بازی کند.

تنها در عرض یک هفته، این فیلم به رتبه اول باکس آفیس صعود کرد و نزدیک به 28.6 میلیون دلار فروش داشت. همچنین در آن سال، او در فیلم علمی تخیلی Looper به عنوان نسخه قدیمی‌تر شخصیت جوزف گوردون-لویت ظاهر شد.

سپس، ویلیس برخی از نقش‌های قبلی خود را در فیلم‌های A Good Day to Die Hard (2013)، Red 2 (2013) و Sin City: A Dame to Kill For (2014) تکرار کرد. این هنرپیشه کهنه کار همراه با حفظ کل آثار پرده سینما، اولین بازی خود را در برادوی در سال 2015 در اقتباس صحنه ای از مصیبت استیون کینگ انجام داد.

در فیلم‌های بعدی، بروس ویلیس دوباره در حالت مرد سخت ظاهر شد، از جمله آنها روزی روزگاری در ونیز (2017)، اعمال خشونت (2018)، بازسازی آرزوی مرگ (2018) و تلافی (2018). در آن سال، او همچنین سوژه یک کباب کمدی سنترال بود، با همسر سابق مور در میان استعدادهایی که برای ساختن جوک به هزینه او گرد هم آمده بودند.

بیوگرافی زندایا
بیشتر بخوانید

این بازیگر کهنه کار در چند سال بعد با بیش از 30 عنوان فیلم و تلویزیون به نام خود مشغول بود، از جمله صداگذاری در فیلم لگو 2: قسمت دوم (2019) و سه گانه اکشن-هیجانی Detective Knight که در آن بازی کرد. . آخرین فیلم او، قاتل، در مارس 2023 اکران شد.

بازنشستگی و سلامت

در مارس 2022، بروس ویلیس پس از تشخیص آفازی، از طریق یک بیانیه خانوادگی در اینستاگرام، از بازیگری بازنشسته شد. وضعیت عصبی بر توانایی برقراری ارتباط از جمله گفتار و درک تأثیر می گذارد. در فوریه 2023، بروس ویلیس و خانواده‌اش اعلام کردند که وضعیت او به سمت زوال عقل فرونتومپورال پیش رفته است. به گفته خانواده وی، این بیماری بر توانایی های شناختی او تأثیر گذاشته است. علائم می تواند شامل تغییرات شدید شخصیتی، رفتارهای دور عاطفی و از دست دادن توانایی استفاده صحیح از زبان باشد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

همسر بروس ویلیس ، اما همینینگ ویلیس، در مصاحبه ای در سپتامبر 2023 برای افزایش آگاهی در مورد نوع نادر زوال عقل گفت: «سخت است که بدانیم آیا او از بیماری خود آگاه است یا خیر. او همچنین این بیماری را هم نعمت و هم یک نفرین توصیف کرد: «راستش را بخواهید، او هدیه‌ای است که به دادن ادامه می‌دهد. عشق. صبر. تاب آوری… او به من و تمام خانواده ما آموزش می دهد. برای اینکه من اینجا باشم و این کار را انجام دهم، اینجا منطقه راحتی من نیست. این قدرت بروس است.»

همسر و دختران

بروس ویلیس در سال 1987 با بازیگر دمی مور ازدواج کرد. این زوج که در سال 2000 طلاق گرفتند، دارای سه فرزند هستند: رامر، متولد 1988. پیشاهنگ متولد 1991; و طلوله، متولد 1994. سرپرستان سابق سه فرزند خود را به اشتراک گذاشتند و نزدیک بودند. ویلیس حتی در مراسم عروسی مور با اشتون کوچر در سال 2005 شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم نیمه شب در چمن‌زار | Midnight in the Switchgrass

در 21 مارس 2009، زمانی که بروس ویلیس با بازیگر مدل، اما همینگ در جزایر ترکز و کایکوس ازدواج کرد، از قول خود برای ازدواج دیگر عقب نشینی کرد. آنها سپس چند روز بعد در یک مراسم مدنی در خانه ویلیس در کالیفرنیا دوباره ازدواج کردند. ویلیس و همینینگ دو دختر دارند: میبل متولد 2012 و اولین متولد 2014.

نقل قول ها

هر روز کار می کنم که این شهرت را جدی نگیرم. خوشبختانه، من یک گروه بزرگ از دوستان دارم که به من در انجام این کار کمک می کنند.

من از دولت متنفرم من غیرسیاسی هستم آن را بنویس من جمهوری خواه نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 2 =