صفحه اصلی > معرفی سریال : آنتونی سوپرانو کیست
ads

آنتونی سوپرانو کیست

آنتونی سوپرانو

آنتونی سوپرانو نخستین هنرنمایی جیمز گاندولفینی نبود. قبل از سریال The Sopranos، جیمز همچنین در فیلم های دوازده مرد خشمگین , جزر و مد سرخ و Get Shorty بازی کرده بود. اما چیزی که او را به نقش آنتونی سوپرانو رساند، بازی کوتاه او در فیلم عاشقانه واقعی بود. سوزان فیتزجرالد، کارگردان سریال The Sopranos، بازی جیمز را در این فیلم دید و پیشنهاد کرد که جیمز گاندولفینی گزینه خوبی برای نقش تونی سوپرانو خواهد بود.

جیمز گاندولفینی در تست بازیگری سریال حاضر شد و به گفته حاضران در جلسه، در مرحله اول بی نظیر ظاهر شد. از بقیه داستان خبر دارید. بقیه داستان را میدانید…

ما در زمانی زندگی می کنیم که دسترسی مردم به فیلم ها و آثار تلویزیونی در اینترنت آسان تر است. بنابراین مخاطب با نام سریال تاثیرگذار The Sopranos آشنا است. حالا همه این سریال را می شناسند. این شاید تاثیرگذارترین درام تلویزیونی تمام دوران در تاریخ سرگرمی و تلویزیون باشد. سریالی است که موضوع بحث، موضوع تحقیق در مقالات و مناظرات دانشگاهی بوده است. با طنز انتشار سریال های مختلف در اینترنت، برخی پیش بینی می کردند که نام و خاطره خانواده تونی سوپرانو از ذهن مخاطبان پاک شود، اما این اتفاق نیفتاد و تنها در ایام تعطیلات و به دلیل شیوع بیماری این اتفاق نیفتاد. ویروس کرونا ، آن سریال پربیننده ترین سریال شبکه های پخش شد.

سریال The Sopranos

بیشتر بخوانید : کتاب همیشه همان | نویسنده رضا حقی

رنج بی‌پایان آنتونی سوپرانو بودن

” آنتونی سوپرانو ” مردی پیچیده، بی رحم، احساساتی است که علاقه زیادی به غذا، سکس و قدرت دارد. عقده های دوران کودکی و نوجوانی و سال های شنیدن توهین و توهین زمانی که او یک جنایتکار کوچک و یک رئیس قلدر بود – همه اینها در تونی منعکس شده است. این سریال به شرح زندگی «تونی» در سال های سخت می پردازد. او رئیس یک اوباش نیوجرسی است که به معنای نظارت مداوم FBI و تهدید به مرگ از سوی رقبا است. فرزندان او، «مدو» و «آنتونی جونیور» وارد سال های نوجوانی می شوند و به تدریج شروع به زیر سوال بردن و درک کار واقعی پدرشان می کنند.

در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم، رسانه‌ها در مورد زندگی رهبران مافیا و سازمان‌های آنها بازتر بودند و این زنگ خطر دیگری برای «تونی» است. این در حالی است که «تونی» در دهه پنجم زندگی اش به سر می برد و شغل پر استرس و خطرات ناشی از آن و همچنین یک بیماری ارثی عصبی و فشارهای روانی، او را مجبور می کند که مخفیانه به روانشناس مراجعه کند و به دنبال درمان باشد. زیرا صحبت با روانشناسان و مشاوران در دنیای گانگستری غیرقابل قبول و گناه بزرگی است.

نقد و بررسي فيلم ماشینیست | عذاب وجدان
بیشتر بخوانید

« آنتونی سوپرانو » بیش از هر شخصیتی در تاریخ تلویزیون مورد تحلیل روانشناختی قرار گرفته است و دلیل آن این است که جلسات روانشناختی بخش مهم و جذاب سریال است. و در طول این جلسات و گفتگوهای “تونی” و “دکتر ملفی” دلیل و انگیزه بسیاری از رفتارها، افکار و احساسات تونی را می فهمیم یا اقدامات آینده او را پیش بینی می کنیم.

« آنتونی سوپرانو » به عنوان مردی سرخورده، تنها و گرفتار، رئیس اوباش مستبد و خشن و پدری دلسوز و مهربان در مرکز داستان قرار دارد. و داستان « آنتونی سوپرانو » در طول سال‌ها زندگی‌ها را پریشان و تقسیم کرد. رشد فرزندانش، رشد قدرت و نفوذش، خیانت و مرگ دوستانش، گذشته غم انگیزش، درگیری ها و مشکلات درونی اش با مادرش.

آنتونی سوپرانو

اختلافات و درگیری های خانوادگی جزء جدایی ناپذیر کارهای گانگستری است و نه تنها «سوپرانوها» از این قاعده مستثنی نیست. بلکه اختلافات خانوادگی در آن بسیار مهم است. سازنده سریال «دیوید چیس» در گفت وگویی، سریال خود را اینگونه توصیف کرد: داستانی درباره گانگستری که با مادرش مشکل دارد.

سوپرانوها یک درام عالی است. پیچ و تاب ها و شگفتی های داستان، روایت آن درجه یک است و برای همه بینندگان جذاب خواهد بود. داستانی منسجم، شخصیت پردازی عمیق، دیالوگ نویسی غنی، تنش دراماتیک، طنز تلخ لطیف و کارگردانی درجه یک، سوپرانوها را در راس این مجموعه قرار می دهد تا جایی که به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است.

شما نمی توانید در مورد سوپرانوها بدون اشاره به بازی برجسته جیمز گاندولفینی در نقش آنتونی سوپرانو صحبت کنید. نقشی که گاندولفینی را در کنار همه بازیگران بزرگ صحنه جاودانه کرد. در نهایت، سریال The Sopranos اثر خود را گذاشت و آنقدر موفق بود که پس از گذشت بیش از یک دهه از پخش، هیچ برنامه دیگری با آن برابری نکرده است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 5 =