بیوگرافی تام هاردی

تام هاردی

تام هاردی بازیگر برجسته بریتانیایی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند «Inception»، «Mad Max: Fury Road» و «فیلم The Revenant» شناخته می‌شود.

تام هاردی کیست؟

تام هاردی اولین بار پس از بازی در مینی سریال Band of Brothers (2001) مورد توجه قرار گرفت. دیگر نقش‌های مهم دیگر از جمله در فیلم‌های سقوط شاهین سیاه

(2001) ، پیشتازان فضا: نمسیس (2002) ، Inception (2010) ، The Dark Knight Rises (2012) ، Lawless (2012) و Mad Max: Fury Road (2014).هاردی اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش جان فیتزجرالد در درام The Revenant (2015) دریافت کرد و در ادامه در اسپین آف مرد عنکبوتی Venom (2018) بازی کرد.

اوایل زندگی

ادوارد توماس هاردی در 15 سپتامبر 1977 در هامرسمیت لندن به دنیا آمد. هاردی تنها فرزند ادوارد هاردی نویسنده کمدی و رمان و مادر هنرمند آن، از اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد مخدر و بزهکاری در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی رنج می برد.

تام هاردی

تام هاردی

تام هاردی با وجود شیاطین خود، بازیگری را در مدرسه درام ریچموند و مرکز معتبر درام لندن دنبال کرد. تعهد شدید او مهارت های بازیگری هاردی را به خوبی تنظیم کرد. در دسامبر 2002 در مصاحبه ای با IGN، این بازیگر اظهار داشت: “زمانی که مدارس دیگر 30 ساعت کار می کردند، ما 60 ساعت را انجام می دادیم. و کارهایی را انجام می دادیم که شما را به روشی بسیار متفاوت آماده می کرد.”

موفقیت در تلویزیون، سینما و تئاتر

گروه برادران، بلک هاوک داون، پیشتازان فضا: نمسیس

هاردی در سال 2001 با اولین نقش خود در مینی سریال تحسین شده درام جنگی Band of Brothers مورد توجه قرار گرفت. در همان سال، او در فیلم جنگی پرطرفدار Black Hawk Down با بازی در نقش یک سرباز جا مانده بازی کرد. هاردی پس از جدا شدن از درام های نظامی، نقش نقش منفی اصلی را در فیلم Star Trek: Nemesis (2002) با بازی مقابل پاتریک استوارت به دست آورد.

بیشتر بخوانید: معرفی یکی از اساتید با تجربه تیزهوشان (مهندس مصطفی باقری)

“استوارت: زندگی به عقب”

طی چند سال بعد، هاردی در چندین پروژه سینمایی و تلویزیونی بازی کرد. در سال 2006، او با کارگردان شاتگان رابرت دیلامار برای راه اندازی یک شرکت تئاتر زیرزمینی همکاری کرد. او نمایشنامه آبی روی آبی را کارگردانی کرد که توسط پدرش نوشته شده بود، و نقش او در استوارت: یک زندگی به عقب (2007) نامزدی بهترین بازیگر مرد را از آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا به ارمغان آورد.

معرفی یکی از اساتید با تجربه تیزهوشان (مهندس مصطفی باقری)
بیشتر بخوانید

«Bronson»، «Band of Brothers»، «فیلم تلقین »

در سال 2008، هاردی در فیلم RocknRolla، به کارگردانی گای ریچی، نقش منحصربه‌فردی را به عنوان یک هودوم همجنس‌باز انتخاب کرد و جایزه فیلم مستقل بریتانیا (بهترین بازیگر مرد) را برای نوبت خود به عنوان خشن‌ترین زندانی بریتانیا در برانسون دریافت کرد. او سال بعد با بازی در نقش هیثکلیف در بلندی های بادگیر دست و پنجه نرم کرد و شهرت بیشتری برای بازی در نقش Eames in Inception (2010)، یک فیلم پرفروش سوررئالیستی که توسط کریستوفر نولان ساخته شده بود، به دست آورد.

تام هاردی

تام هاردی

«بی قانون»، «شوالیه تاریکی برمی خیزد»، «مکس دیوانه: جاده خشم»

در تابستان 2012، هاردی در درام بی قانون دوران افسردگی و در نقش دشمن بتمن در فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد، در تابستان 2012 بازی کرد. او در نقش آلفی سولومونز در سریال گانگستری بریتانیایی سریال Peaky Blinders ظاهر شد که در سال 2014 پخش شد، قبل از اینکه در سال 2015 نقش اصلی فیلم مکس دیوانه: جاده خشم را بازی کند. در همان سال او در فیلم افسانه ایفای نقش کرد و هر دو نقش یک بریتانیایی بدنام را بازی کرد. برادران دوقلوی اوباش، رونی و رجی کری.

“فیلم از گور برخاسته”

همچنین در سال 2015، هاردی با لئوناردو دی کاپریو در فیلم «بازگشته»، یک درام وحشتناک قرن نوزدهمی با تمرکز بر دو مرد که در بیابان به دشمنان سرسخت تبدیل می شوند، بازی کرد. این پروژه به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو 12 نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد و هاردی اولین نامزدی اسکار خود را در رده بازیگر نقش مکمل دریافت کرد.

«تابو»، «Venom»

هاردی در سال 2017 در سریال بریتانیایی تابو که با همکاری پدرش و استیون نایت آن را ساخته بود، به صفحه نمایش کوچک بازگشت. سال بعد، او در نقش ضدقهرمان اصلی اسپین‌آف مرد عنکبوتی Venom بازی کرد، فیلمی که با واکنش متوسط منتقدان مواجه شد اما در باکس آفیس به اندازه‌ای خوب عمل کرد که دنباله آن را به تولید بفرستد.

تام هاردی

تام هاردی

زندگی شخصی

هاردی دارای یک فرزند پسر به نام لوئیس توماس هاردی (متولد 8 آوریل 2008) از دوست دختر سابق خود ریچل اسپید است. در سال 1999 با سارا وارد ازدواج کرد. این زوج در سال 2004 از هم جدا شدند. هاردی عادت به مواد مخدر خود را مقصر این جدایی می‌داند و پس از آن مدتی را در بازپروری گذراند تا بهبود یابد.

بهترین فیلم های چارلی کافمن
بیشتر بخوانید

هاردی در سال 2014 با بازیگر انگلیسی شارلوت رایلی ازدواج کرد. این زوج اولین فرزند خود را در سال 2015 و یک نوزاد دیگر در اواخر سال 2018 به دنیا آوردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی واکین فینیکس

در سال 2018، این بازیگر به دلیل خدماتش در نمایشنامه به فرماندهی سفارش امپراتوری بریتانیا منصوب شد.

نقل قول ها

مهم نیست که چقدر بتوانید برای [بازبینی] آماده شوید، هیچ چیز بدتر از انتظار نیست. همیشه قاتل همه چیز است. واقعی بودن انجام کاری معمولاً بسیار ساده تر از انتظار برای آن است.

تام هاردی

تام هاردی

حقایق تکمیلی

نام: تام هاردی

سال تولد: 1977

تاریخ تولد: 15 سپتامبر 1977

شهر تولد: همرسمیت، لندن، انگلستان

کشور تولد: انگلستان

جنسیت مذکر

معروف ترین: تام هاردی بازیگر بریتانیایی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم هایی مانند “Inception”، “Mad Max: Fury Road” و “The Revenant” شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

5 − یک =