صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم The Revenant | انتقام حرف اول را میزند!
ads

نقد فیلم The Revenant | انتقام حرف اول را میزند!

فیلم The Revenant

فیلم The Revenant به کارگردانی الخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مشهور مکزیکی است. از ستاره های این فیلم می توان به لئوناردو دی کاپریو و تام هاردی اشاره کرد.

خلاصه فیلم The Revenant

خلاصه داستان: پس از حمله سرخپوستان به برخی از شکارچیان پوست، گروه شکارچیان موفق شدند با تلفات زیادی فرار کنند. در میان بازماندگان، گلس به عنوان رهبر گروه، راه را برای بقیه نشان می دهد. فیتزجرالد رهبری گلس را نمی پذیرد و او را برای این کار نامناسب می داند. اما گلس سعی می کند توهین های فیتزجرالد را نادیده بگیرد. یک روز که گلس با یک خرس وحشتناک درگیر می شود و خرس او را تا آستانه مرگ می برد، به فیتزجرالد و پسر هندی گلس وظیفه مراقبت از گلس که همه معتقدند آخرین روزهای زندگی اوست، محول می شود. آغاز ماجراهای فیتزجرالد..

فیلم The Revenant

داستان کامل فیلم The Revenant

خطر اسپویل و لو رفتن داستان فیلم The Revenant :

در اواخر سال 1823، هیو گلس (با بازی لئوناردو دی کاپریو) خدمه کاپیتان اندرو هنری را در قلمرو داکوتای امروزی رهبری می کند. در طول سفر، او و پسرش هاک، دو نژاد سفید و سرخ پوست، در حال شکار هستند که اردوگاه توسط سرخپوستان جنگجو آریکارا که به دنبال دختر ربوده شده رئیس خود، پاوکا هستند، مورد حمله قرار می گیرد.

در این حمله چند نفر از اعضای تیم کشته می شوند و بازماندگان با قایق فرار می کنند، توسط گلس هدایت می شوند و با پای پیاده به سمت قلعه کیووا ادامه می دهند.

یک روز صبح، گلس مورد حمله یک خرس گریزلی ماده قرار می گیرد، گلس پس از یک دعوای وحشتناک خرس را می کشد و خودش به شدت مجروح می شود و امیدی به زنده ماندن ندارد.

جان فیتزجرالد (با بازی تام هاردی) که معتقد است آریکارا پاسخ می دهد، پیشنهاد می کند گلس را بکشید و ادامه دهید. کاپیتان هنری موافقت می کند، اما نمی تواند شلیک کند، بنابراین به او پیشنهاد می کند که با گلس بماند تا پس از مرگش او را دفن کند و برای آن پول خوبی دریافت کند.

هاوک و جیم بریجر جوان تنها داوطلبان هستند و فیتزجرالد در ازای دریافت پول موافقت می کند که بماند، زیرا پس از از دست دادن محموله خود در یورش آریکارا به پول نیاز دارد.

نقد و بررسی داستان فیلم می دسامبر
بیشتر بخوانید

پس از جدا شدن از گروه، فیتزجرالد سعی می کند مخفیانه گلس را خفه کند، اما هاک، پسر نوجوان گلس، قصد او را کشف می کند و فیتزجرالد او را می کشد.

صبح روز بعد، فیت جرالد بریجر را متقاعد می‌کند که از قتل هاک بی‌اطلاع است، که مردم آریکارا می‌آیند و باید گلس را آزاد کنند. بریجر ابتدا اعتراض می کند، اما در نهایت موافقت می کند.

فیتزجرالد گلس را دفن می کند و او را در قبر می گذارد. بریجر که به شدت عصبانی است قمقمه اش را که نماد مارپیچی روی آن حک شده است، کنار گلس قرار می دهد.

فیتزجرالد بعداً به بریجر اعتراف می کند که در مورد نزدیک شدن به آریکارا دروغ گفته است و وقتی آنها به قلعه می رسند و هنری را ملاقات می کنند، به کاپیتان دروغ می گوید که گلس مرده و هاوک گم شده است. بریجر نیز مرگ گلس را تایید می کند.

گلس که به سختی قادر به حرکت بود، سفر سختی را در میان برف آغاز کرد. او زخم های خود را با استفاده از آتش درمان کرد و برای زنده ماندن با ساختن تله های آبی به شکار ماهی پرداخت.

در راه بازگشت، بریجر و فیتزجرالد با یک دهکده غارت شده هندی روبرو می شوند، جایی که بریجر مخفیانه برای بازماندگان غذا می گذارد.

گلس با مردی به نام هیکوچ ملاقات می کند که تصمیم می گیرد به گلس کمک کند تا انتقام قتل عام خانواده اش را بگیرد.

با نزدیک شدن طوفان، هیکوچی کلبه ای می سازد تا از کریستال های مزاحم محافظت کند. مدتی بعد، گلس از یک رویای توهم بیدار می شود و متوجه می شود که طوفان به پایان رسیده است، اما چیزی در مورد هیکوچ نیست.

گلس پس از مدتی جستجو، هیکوک را حلق آویز می یابد و متوجه می شود که گروهی از فرانسوی ها او را کشته اند.

گلس به اردوگاه آنها نفوذ می کند و می بیند که رهبر گروه قصد دارد پاواکا را تعقیب کند. گلس او را آزاد می کند و چند فرانسوی را می کشد، پاواکا به طرز وحشیانه ای رهبر گروه را می کشد.

نقد فیلم پول احمقانه 2023 | باز هم داستان‌های پر پیچ و خم وال‌استریت
بیشتر بخوانید

صبح روز بعد سرخ پوستان آریکارا گلاس را تعقیب می کنند و گلاس به ناچار به همراه اسبش از روی صخره ای به پایین می پرد، او که به طرز معجزه آسایی زنده مانده شکم جسد اسبش را خالی می کند و درون آن پناه می گیرد، به این صورت شب سرد و طوفانی را می گذراند.

یک بازمانده فرانسوی به قلعه کیووا می رسد، او قمقمه ای با نماد مارپیچ دارد و بریجر به محض دیدن آن را می شناسد. او فکر می کند قمقمه دزدیده شده، به همین دلیل هنری یک گروه جستجو به اطراف می فرستد.

در همین حال، فیتزجرالد با اعتقاد به زنده بودن گلس، در غیاب کاپیتان سینه خود را خالی می کند و فرار می کند. گروه جستجو گلس را خسته و درمانده می یابد.

هنری از این فریب خشمگین است و دستور دستگیری بریجر را صادر می کند، اما گلس تأیید می کند که برگر زمانی که فیتزجرالد هاوک را کشت، حضور نداشت. روز بعد، گلس و هنری به دنبال فیتزجرالد شدند.

پس از جدایی گلس و هنری، فیتزجرالد در کمین هنری می افتد و او را در یک دعوا می کشد.

گلس از جسد هنری به عنوان طعمه استفاده می کند، فیتزجرالد فریب طعمه را می خورد و اشتباهاً به جسد شلیک می کند. گلس گاهی به فیتزجرالد صدمه می زند.

فیتزجرالد فرار می کند و به رودخانه می رود، آنها دوباره دعوا می کنند و گلس چاقو را در شکم فیتزجرالد فرو می کند و تقریباً برنده می شود.

گروهی از سرخپوستان آریکارا وارد شدند و گلس فیتزجرالد به فضای باز پرتاب شد. رهبر سرخپوستان فیتزجرالد را گرفت و کشت، اما بدون آسیبی به گلس او را آزاد کرد.

گلس خود را روی یخ کشید، روح همسرش را دید که دور می‌شود، انگار لحظه مرگ او فرا رسیده است.

فیلم The Revenant

نقد و بررسی فیلم The Revenant

فیلم The Revenant یا فیلم از گور برگشته اثری تحسین برانگیز و جاه طلبانه است و گروه فیلمبرداری بدون شک با توجه به صحنه های فیلمبرداری شده در طبیعت، مراحل تولید سختی را پشت سر گذاشتند.

فیلم The Revenant صحنه های سختی دارد و دی کاپریو در این صحنه ها از بهترین توانایی بازیگری خود استفاده کرد که از جمله آن می توان به لحظات شدید و احساسی فیلم اشاره کرد که گلس زخمش را با آتش ضدعفونی می کند.

نقد فیلم کلمات بر روی دیوار دستشویی | Words on Bathroom Walls 2020
بیشتر بخوانید

همه جاهایی که فیلم خسته کننده بود و تماشاگر متوجه می شود که سازندگان فیلم تمام تلاش خود را کرده اند تا صحنه های جذابی از صحنه بگیرند.

فیلمنامه فیلم از گور برگشته داستان نسبتاً ساده ای دارد و جز یکی دو شخصیت برجسته مانند کاپیتان هنری چیز خاصی ارائه نمی دهد. صحنه های مربوط به رویای گلس در مورد روح یک زن نیز غیر ضروری به نظر می رسد که تا حدودی به بدنه فیلم آسیب می زند.

با وجود این، صحنه های اکشن در فیلم The Revenant بسیار خوب انجام شده است، به خصوص اولین صحنه مبارزه با سرخپوستان شما را میخکوب می کند.

فیلم The Revenant همچنین از صحنه های خشن پرهیز نمی کند (اگر حساس هستید، توصیه می کنم دعوای گلس با خرس را تماشا نکنید!) که البته کاملاً با حال و هوا و واقعیت زمانه مطابقت دارد.

فیلم The Revenant موسیقی متن ندارد، بنابراین به نظر می رسد که کارگردان ترجیح داده است صحنه های طبیعی را با موسیقی مصنوعی پوشش ندهد.

در مجموع می توان گفت که فیلم از گور برگشته یک اثر چند ارزشی است و تلاش سازندگان هم از نظر جوایز و هم از نظر گیشه نتیجه داده است.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × سه =