بیوگرافی واکین فینیکس

واکین فینیکس

واکین فینیکس بازیگر برنده جایزه اسکار است که برای فیلم هایی مانند گلادیاتور، Walk the Line و Joker شناخته شده است.

واکین فینیکس اکنون: به تصویر کشیدن ناپلئون بناپارت

هنرپیشه واکین فینیکس قرار است فرمانده نظامی بدنام فرانسوی ناپلئون بناپارت را در فیلم ناپلئون به کارگردانی ریدلی اسکات که فینیکس قبلا در فیلم گلادیاتور (2000) با او کار کرده بود، به تصویر بکشد. این فیلم در تاریخ 22 نوامبر 2023 در سینماها اکران خواهد شد.

اسکات گفت که فیلمنامه به طور کامل پس از انتخاب فینیکس بازنویسی شد تا به او کمک کند تا روی بناپارت تمرکز کند. با این وجود، به گفته کارگردان، فینیکس دو هفته قبل از شروع فیلمبرداری اعتراف کرد که “نمی دانم چه کار کنم”، که منجر به این شد که اسکات و فینیکس 10 روز را صرف صحبت کردن کل فیلم صحنه به صحنه کنند.

واکین فینیکس کیست؟

واکین فینیکس بازیگر برنده جایزه ای است که به خاطر بازی های تحسین شده و اغلب غیر متعارفش و همچنین آمادگی شدید برای نقش هایش و رویکردش به نقش هایش شناخته می شود. او پس از موفقیت در سنین جوانی با فیلم پدر و مادر در سال 1989، در فیلم‌هایی چون گلادیاتور، نشانه‌ها و راه رفتن روی خط بازی کرد.

دومی برای بازی در نقش جانی کش، نوازنده کانتری، نامزد اسکار شد. پس از یک وقفه، فینیکس با فیلم The Master ساخته پل توماس اندرسون به پرده سینما بازگشت و نقش‌های تحسین‌شده‌ای را در فیلم Her and Inherent Vice بازی کرد، قبل از اینکه اولین جایزه اسکار را برای بازی در نقش ابرشرور در جوکر به دست آورد.

حقایق کلی

نام کامل: خواکین رافائل باتم فینیکس
متولد: 28 اکتبر 1974
محل تولد: سان خوان، پورتوریکو
همسر: رونی مارا (2006-تاکنون)
بچه ها: رودخانه
علامت نجومی: عقرب

اوایل زندگی و خواهر و برادر

واکین فینیکس متولد شد خواکین رافائل باتم در 28 اکتبر 1974 در سان خوان، پورتوریکو بود. فینیکس به عنوان فرزند مبلغان گروه مذهبی فرزندان خدا، اغلب با خانواده خود در دوران اولیه زندگی خود نقل مکان می کرد.

واکین فینیکس

واکین فینیکس

والدین او، جان و آرلین باتم، قبل از اینکه از فرزندان خدا ناامید شوند، دوره های کاری خود را در آمریکای مرکزی و جنوبی به پایان رساندند. پس از ترک گروه، خانواده نام خانوادگی جدید فینیکس را با الهام از پرنده افسانه ای که از خاکستر خود برمی خیزد، انتخاب کردند که نمادی از زندگی جدید آنها بود.

واکین و خواهران و برادرانش – برادر بزرگتر ریور، خواهر بزرگتر راین و خواهران کوچکتر لیبرتی و سامر – در سن 4 سالگی به لس آنجلس نقل مکان کردند – به زودی سعی کردند راه خود را در هالیوود باز کنند. بچه‌های ققنوس اغلب دوست داشتند برای یکدیگر نمایش بگذارند.

«همه ما عادت داشتیم که آواز می‌خواندیم و موسیقی می‌نواختیم، و همه ما بسیار صمیمی بودیم. پدر و مادرم همیشه ما را تشویق می کردند که خودمان را ابراز کنیم. فینیکس به مجله Interview گفت. مادر آنها به عنوان منشی اجرایی در NBC کار می کرد و از ارتباطات خود با یک نماینده کودک با سابقه برای کمک به آنها برای یافتن شغل بازیگری استفاده کرد.

آغاز حرفه

خانواده فینیکس در تلاش برای موفقیت در بازیگری از اخلاق خاصی پیروی کردند و از حضور در تبلیغات نوشابه یا فست فود خودداری کردند. اولین ستاره خانواده فینیکس ریور بود که در سریال تلویزیونی کوتاه مدت هفت عروس برای هفت برادر که از سال 1982 تا 1983 پخش شد، ایفای نقش کرد. از طریق برادرش، خواکین به عنوان مهمان در برنامه حضور پیدا کرد.

8 ساله، که منجر به ساخت قطعات کوچک تلویزیونی در برنامه هایی مانند The Fall Guy، Hill Street Blues و Murder، She Write شد. او حتی با ریور در برنامه ویژه بعد از مدرسه ABC درباره نارساخوانی ظاهر شد. این دو برادر بازی کردند.

در آن زمان خواکین از نام لیف استفاده می کرد که در 6 سالگی برای خود انتخاب کرده بود. او می‌خواست نامی الهام‌گرفته از طبیعت مانند خواهر و برادرش داشته باشد و نام لیف از گذراندن وقت در خارج از منزل برای جمع کردن برگ‌ها الهام گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های واکین فینیکس

فینیکس که اولین فیلم خود را در سال 1986 انجام داد، نقش مکمل را به عنوان یک فضانورد نامطلوب در فیلم ماجراجویی کودکان در کمپ فضایی بازی کرد. او همچنین قدرت خود را در نمایشنامه‌های پربیننده با Morningstar/Eveningstar امتحان کرد، داستانی درباره کودکان بی‌خانمان که در یک مرکز برای سالمندان سرپناه پیدا می‌کنند. متأسفانه این دیدار پیر و جوان تنها چند قسمت به طول انجامید تا اینکه لغو شد.

نوید محمدزاده اهل کجاست | بیوگرافی کامل و حواشی
بیشتر بخوانید

یکی از بزرگترین وقفه های فینیکس زمانی بود که هالیوود را ترک کرد. زمانی که در فیلم کمدی پدر و مادر (1989) به کارگردانی ران هاوارد بازی کرد، به فلوریدا نقل مکان کرده بود. در این فیلم، فینیکس در نقش پسر سرکش دایان ویست بازی چشمگیری ارائه کرد.

واکین فینیکس

واکین فینیکس

پس از این موفقیت، واکین فینیکس که تنها 15 سال داشت، تصمیم گرفت حرفه خود را به حالت تعلیق درآورد تا به تنهایی از طریق آمریکای لاتین سفر کند. در حالی که او از هالیوود اجتناب می کرد، برادرش ریور در کانون توجه قرار گرفت و به یکی از بازیگران جوان برجسته هالووود تبدیل شد. در همین زمان، فینیکس به جای لیف از نام تولد خود واکین استفاده کرد.

تراژدی خانوادگی: مرگ برادر ریور فینیکس

در سال 1993، خواکین با برادر مشهورش در کلوپ شبانه وایپر روم در غرب هالیوود در حال مهمانی بود، زمانی که ریور در بیرون سقوط کرد و شروع به تشنج کرد.

واکین فینیکس برای کمک تماس گرفت و امدادگران برای احیای ریور آمدند. با این حال، تلاش‌های آن‌ها با شکست مواجه شد و ریور به بیمارستان منتقل شد و در همان ساعات اولیه 31 اکتبر اعلام شد که او بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر مرده است. بعداً، تماس غم‌انگیز خواکین با 911 پخش و توسط رسانه‌ها پخش شد، و تنها اندوه او را تشدید کرد.

فیلم‌ها: “گلادیاتور”، “Walk the Line” و بیشتر

در بازگشت به بازیگری، فینیکس نقش یک نوجوان بیگانه و کم‌موفق را بازی کرد که توسط یک گزارشگر خبری تشنه موفقیت (با بازی نیکول کیدمن) در فیلم To Die For (1995) اثر گاس ون سنت اغوا می‌شود. بازی او توسط جانت ماسلین از نیویورک تایمز تحسین شد، او نوشت که فینیکس با “بیانیه ای خام و دردناک که او را تبدیل به بازیگری می کند که باید تماشا کرد” به نقش نزدیک شد.

موجی از فیلم‌ها به زودی دنبال شد. در درام رمانتیک Inventing the Abbotts (1997) ، او روی پرده با لیو تایلر همراه شد. این جفت به یک رابطه خارج از صفحه تبدیل شد. فینیکس سپس با کارگردان الیور استون در فیلم هیجان انگیز نئونوآر U-Turn (1997) کار کرد. علیرغم داشتن بازیگران قوی، که شامل شان پن و کلر دینز می‌شد، این فیلم در گیشه جذاب بود.

سال بعد، فینیکس به خاطر عملکرد خود به عنوان یک آمریکایی که به اتهام مواد مخدر در مالزی زندانی شده بود و در فیلم بازگشت به بهشت (1998) با مجازات اعدام روبرو بود، تحسین برانگیز شد. وینس وان و دیوید کنراد در نقش دوستانی بازی کردند که باید تصمیم بگیرند که آیا به کشور بازگردند و نقش خود را در این جنایت تصدیق کنند.

جفت دیگر با وان، کبوترهای خاکی (1998) نتوانست توجه زیادی را از سوی منتقدان یا تماشاگران سینما جلب کند. فینیکس سپس در فیلم 8 میلی‌متری (1999) با به تصویر کشیدن یک کارمند فروشگاه ویدیوی بزرگسال که به یک محقق خصوصی (نیکلاس کیج) کمک می‌کند تا به دنیای پورنوگرافی غیرقانونی زیرزمینی بپردازد، همبازی شد. این فیلم در باکس آفیس یک موفقیت غافلگیرکننده بود.

در سال 2000، فینیکس تقریباً حماسه رومی گلادیاتور را از ستاره راسل کرو دزدید و نوبت او به عنوان امپراطور کمودوس پیچ خورده و حسود بود. کار او در این فیلم پرفروش تابستانی به کارگردانی ریدلی اسکات، نامزدی بسیاری از معتبرترین جوایز حرفه بازیگری از جمله اسکار را برای او به ارمغان آورد.

Mike D’Angelo از The A.V. کلاب نقش او در گلادیاتور را یک «اجرای باشکوه رفتاری که خشم خشمگین را به یک شکل هنری تبدیل می‌کند» نامید. در همان سال، فینیکس به نشان دادن طیف خود به عنوان یک مجری ادامه داد، با بازی در نقش یک اپراتور شیک در The Yards، در مقابل مارک والبرگ، و سپس مقام مذهبی فرانسوی Abbe Coulmier در Quills، درباره نویسنده نهادینه شده مارکی دو ساد.

فینیکس با همکاری با کارگردان M. Night Shyamalan، نقش مکمل را در نقش برادر کوچکتر مل گیبسون در فیلم هیجان انگیز Signs (2002) داشت که بیش از 227 میلیون دلار در باکس آفیس به ارمغان آورد.

او رهبری همکاری بعدی خود با شیامالان، دهکده (2004) را بر عهده گرفت و نقش مرد جوانی را بازی کرد که با کاوش در جنگل های مرموز اطراف شهرش، جامعه کوچک خود را در معرض خطر قرار می دهد. در این زمان، فینیکس به دلیل تمایلش به غرق شدن کامل در زندگی شخصیت هایش شناخته شده بود. او در یک هواپیمای متفاوت عمل می کند. برایس دالاس هاوارد یکی از بازیگران این فیلم به آسوشیتدپرس گفت: او تقریباً مافوق بشر است.

زندگینامه ایزاک نیوتن
بیشتر بخوانید

در همان سال، فینیکس در فیلم پرفروش اکشن نردبان 49 (2004) با جان تراولتا، رابرت پاتریک و بالتازار گتی بازی کرد. فینیکس برای آماده شدن برای نقش خود به عنوان یک آتش نشان جدید، آموزش های حرفه ای را پشت سر گذاشت و کار اضافی بر بینندگان تأثیر گذاشت.

این فیلم نه تنها در هفته افتتاحیه خود بیش از 22 میلیون دلار فروش داشت، بلکه نقدهای مثبتی نیز از سوی منتقدان و طرفداران دریافت کرد. فینیکس قبل از ساختن فیلم ترس از ارتفاع داشت، اما آموزش او – که شامل راپل زدن از یک برج شش طبقه بود – به او کمک کرد این ترس ها را آشکار کند و بر آن غلبه کند. بعداً در سال 2004، او نقش کوچکی به عنوان فیلمبردار در هتل رواندا، فیلمی درباره نسل‌کشی روانادا داشت.

واکین فینیکس در نقش اصلی بعدی خود از خود پیشی گرفت و حتی برای ایفای نقش یکی از بزرگترین ستاره های موسیقی کانتری، جانی کش در Walk the Line (2005) آماده شد. فینیکس برای این نقش مجبور شد مانند کش آواز بخواند و گیتار بزند، که تقریباً شش ماه از تهیه‌کننده اجرایی موسیقی فیلم، تی‌بون برنت، درس گرفت. همبازی او، ریس ویترسپون، آموزش های سخت موسیقی خود را گذراند تا مانند جون کارتر کش، همسر جانی، آواز بخواند.

فینیکس برای ماندن در شخصیت، از همه در صحنه فیلمبرداری خواست که او را J.R. – اسم کش – صدا کنند. “الان از این بابت خجالت می کشم. فینیکس به اینترتینمنت ویکلی گفت اما وقتی «خواکین» را شنیدم، احساس خوبی نداشتم. این فیلم و ستارگان آن که به طور گسترده توسط منتقدان تحسین شد، نامزدی و جوایز متعددی را به دست آوردند.

واکین فینیکس

واکین فینیکس

واکین فینیکس اولین نامزدی اسکار خود را در بخش بهترین بازیگر مرد و اولین جایزه گلدن گلوب خود را برای بهترین بازیگر مرد در فیلم موزیکال یا کمدی دریافت کرد. حتی موسیقی متن فیلم که با آوازهای فینیکس و ویترسپون همراه بود، جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم موسیقی متن تلفیقی برای فیلم سینمایی، تلویزیون یا سایر رسانه های تصویری به ارمغان آورد.

کشاندن کش که سخت زندگی می کرد به پرده بزرگ آثار خود را بر این بازیگر گذاشت. پس از پایان فیلمبرداری، فینیکس به دلیل مصرف الکل خود به بازتوانی رفت. فینیکس به مجله تایم گفت: «تعداد زیادی برای رفتن من به توانبخشی انجام شد، و به نظر بسیار دراماتیک می‌رسد، اما اینطور نبود. من به تازگی متوجه شدم که نوشیدن الکل به عنوان ابزاری برای آرامش در زمانی که کار نمی کنم. من اساساً به یک کلوپ روستایی رفتم که در آنجا مشروب سرو نمی کردند.»

در سال 2007، فینیکس دوباره با والبرگ برای داستان شهری ما صاحب شب شد، که در آن آنها نقش برادرانی را بازی می کردند که طرف مقابل قانون بودند. همچنین در آن سال، او در کنار مارک روفالو و جنیفر کانلی در Reservation Road بازی کرد و نقش پدری را بازی کرد که وسواس زیادی به یافتن راننده ماشینی که پسرش را در یک تصادف تصادف کرد، داشت. دو سال بعد، فینیکس نقش اصلی را در درام مستقل جیمز گری دو عاشق (2009) با گوئینت پالترو داشت.

بازنشستگی جعلی با مستند «هنوز اینجام»

در فوریه 2009، فینیکس با ظاهری عجیب در شوی دیرهنگام دیوید لترمن خبرساز شد و طرفداران را به تعجب در مورد وضعیت روانی این بازیگر سوق داد. این مصاحبه که پر از مکث های ناخوشایند و زمزمه های کم بود، لترمن را تشویق کرد تا چندین شوخی درباره عدم آگاهی بازیگر به ظاهر بسازد. این بازیگر برای مدت کوتاهی نام همبازی خود یعنی دو عاشق، پالترو را فراموش کرد، آدامس زیر میز لترمن چسباند و به نظر می رسید که به رهبر گروه، پل شفر، به خاطر خندیدن به او در طول نمایش، فحش می دهد.

در همان زمان، واکین فینیکس بازنشستگی خود را از بازیگری اعلام کرد و از برنامه‌های خود برای انتشار یک آلبوم رپ خبر داد. یک ویدیوی ویروسی از اجرای فینیکس در لاس وگاس شروع به پخش کرد، اما به نظر می‌رسید کیفیت پایین این کلیپ تنها این نظریه را تقویت می‌کند که فینیکس در حال انجام یک فریبکاری است.

بیشتر بخوانید: معرفی و تاریخ پخش فیلم ناپلئون ۲۰۲۳

تصمیم او برای تبدیل شدن به یک هنرمند هیپ هاپ بعداً در فیلم مستند به اصطلاح I’m Still Here در سال 2010 که با کیسی افلک ساخته شد، بیان شد. بلافاصله پس از انتشار، افلک به نیویورک تایمز اعتراف کرد که این مستند یک اثر تخیلی است. فینیکس بعداً به برنامه لترمن بازگشت و اعتراف کرد که می‌ترسید کل این شیرین‌کاری حرفه‌اش را به خطر بیندازد و گفت: «می‌توانم ببینم مردم چگونه احساس می‌کنند گول خورده‌اند.»

بهترین فیلم های جورج لوکاس
بیشتر بخوانید

بازگشت به بازیگری: «استاد» و «او»

فونیکس در نهایت تصمیم گرفت دوباره جلوی دوربین ها برود و نتایج چشمگیری دریافت کرد. در استاد (2012) ، اولین فیلم او پس از وقفه خودخواسته، او نقش یک کهنه سرباز جوان الکلی به نام فردی کوئل را بازی کرد که به یک فرقه شبه مذهبی به رهبری لنستر داد (فیلیپ سیمور هافمن) فریب خورده است.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی پل توماس اندرسون مورد تحسین گسترده قرار گرفت و فینیکس نامزدی دیگر اسکار را به ارمغان آورد. راجر ایبرت، منتقد فیلم، گفت فینیکس «همانطور که چشمانش اتاقی را اسکن می‌کنند» در «استاد» اضطراب وحشتناکی را به نمایش می‌گذارد و افزود که این اجرا «از جهاتی به نظر می‌رسد از شخصیت عجیبی که او در دوران فروپاشی خود خلق کرد، یا هر چیزی که بود، بیرون می‌آید. سالها پیش.”

در ادامه ساخت پروژه های جدید جالب، فینیکس با کارگردان Spike Jonze در فیلم Her (2013) کار کرد، درباره مردی تنها که رابطه قوی با هوش مصنوعی برقرار می کند. سیستم عامل، با صدای اسکارلت جوهانسون.

واکین فینیکس را برای این نقش در نظر داشت، زیرا تست بازیگری ناموفق خود را برای نقشی به یاد آورد که در نهایت به کریس کوپر بازیگر فیلم قبلی جونز اقتباس (2002) رسید. ریچارد کورلیس از مجله تایم نوشت: «ققنوس باید معنا و احساسات فیلمش را به‌طور مجازی به تنهایی به اشتراک بگذارد. این کار را با لطف و عمق ظریف انجام می دهد.»

واکین فینیکس  همچنین در سال 2013 در «مهاجر» با جرمی رنر و ماریون کوتیار ظاهر شد، قبل از اینکه دوباره با اندرسون برای اقتباس نئونوآر «معاون ذاتی» توماس پینچون (2014) همکاری کند. ریچارد روپر، منتقد سینما، نوشته است که فینیکس «در نقش داک همیشه گیج‌شده، یک کارآگاه خصوصی که در لس‌آنجلس 1970 خود را در ظرفی غوطه‌ور می‌کند، کاملاً انتخاب شده است».

این بازیگر در ادامه با نقش‌هایی در فیلم‌های معمایی قتل وودی آلن، مرد غیر منطقی (2015) ، فیلم هیجان‌انگیز You Were Never Really Here (2017) و مریم مجدلیه (2018) در نقش عیسی مسیح بازی کرد.

جایزه اسکار برای «فیلم جوکر»

در سال 2018، اعلام شد که فینیکس در داستان اصلی جوکر، دشمن بتمن، در فیلمی به کارگردانی تاد فیلیپس، کارگردان The Hangover بازی خواهد کرد. فینیکس می‌گوید که در مقابل یک فیلم کمیک استودیویی پرهزینه، به سمت ایده مطالعه شخصیت‌های سخت درباره یک ابرشرور کشیده شده است.

واکین فینیکس می‌گوید: «فکر می‌کنم در زیر هیجان این فیلم‌ها و حجم آن‌ها، این شخصیت‌های باورنکردنی وجود دارند که با کشمکش‌های زندگی واقعی سروکار دارند. “و گاهی اوقات آشکار می شود و آشکار می شود، و گاهی اوقات اینطور نیست، و بنابراین من همیشه احساس می کردم که شخصیت هایی در کمیک ها وجود دارند که واقعاً جالب هستند و شایسته فرصتی برای مطالعه هستند.”

واکین فینیکس برای این نقش بیش از 52 پوند وزن کم کرد تا «گرگ مانند، سوءتغذیه و گرسنه» به نظر برسد و خنده این شخصیت را بر اساس ویدیوهایی از افراد واقعی که از خنده های بیمارگونه رنج می برند، قرار داد. جوکر بعداً پس از انتشار در اکتبر 2019، به دلیل محتوای خشونت آمیز خود جنجال ایجاد کرد.

واکین فینیکس پس از اینکه خبرنگاری از او پرسید که آیا فکر می‌کند فیلم می‌تواند الهام بخش تیراندازان جمعی باشد یا خیر، برای مدت کوتاهی از مصاحبه کنار رفت. با وجود این جنجال، جوکر در باکس آفیس جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد.

واکین فینیکس

واکین فینیکس

بازی واکین فینیکس به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت و منجر به بردهای زیادی در طول فصل جوایز شد که با جایزه بهترین بازیگر مرد در جوایز اسکار فوریه 2020 به اوج رسید. پیتر تراورز از رولینگ استون، اجرای فینیکس را «شخصیت بی‌نظیری» خواند و افزود: «شما جرات نخواهید داشت از او دور شوید.»

تاشا رابینسون، نویسنده The Verge، فینیکس را «هیپنوتیزم» توصیف کرد، زیرا او از امید شکننده به اقدامات تخریبی فزاینده‌ای بزرگ و مطمئن تبدیل می‌شود. هفت ماه قبل از مراسم اسکار که فینیکس در آن اسکار خود را برد، پیت هاموند از ددلاین بازی این بازیگر را «بسیار مخاطره‌آمیز و بدیع نامید که ممکن است همین الان شروع به حک کردن نام او روی اسکار کنید».

بیوگرافی مورگان والن
بیشتر بخوانید

نقش های بعدی: «بیو می ترسد»

واکین فینیکس جوکر را با فیلم مستقل سیاه و سفید C’mon C’mon (2021) دنبال کرد و نقش یک خبرنگار رادیویی میانسال را بازی کرد که با برادرزاده جوانش به یک سفر جاده ای می رود. دو سال بعد، او در تراژیک کمدی سیاه سوررئالیستی آری آستر Beau is Afraid ظاهر شد و مردی به شدت پارانوئید را به تصویر می‌کشد که در تلاش برای بازگشت به خانه نزد مادرش از وحشت‌های عجیب و غریب فرار می‌کند.

پیتر تراورز آن را «چالش‌برانگیزترین نقش فینیکس» نامید و نوشت که او «دوباره نشان می‌دهد که چرا او یکی از بهترین و نترس‌ترین بازیگران نسل‌های خود است، در حالی که ما را از کاستی‌های فیلم در وضوح و انسجام عبور می‌دهد و به جهنمی توهم‌آمیز Beau’s می‌رساند. پوسته یک زندگی.»

فیلم‌های جدید: «فیلم ناپلئون» و دنباله جوکر با لیدی گاگا

در مرحله بعد، واکین فینیکس قرار است فرمانده نظامی بدنام فرانسوی ناپلئون بناپارت را در ناپلئون به تصویر بکشد، که برای اولین بار پس از گلادیاتور، فینیکس را با کارگردانی ریدلی اسکات شریک می‌کند. ریدلی اسکات گفت که فیلمنامه به طور کامل پس از انتخاب فینیکس بازنویسی شد تا “به او کمک کند روی کسی که بناپارت بود تمرکز کند.”

با این وجود، به گفته کارگردان، فینیکس دو هفته قبل از شروع فیلمبرداری اعتراف کرد که “نمی دانم چه کار کنم”، که منجر به این شد که اسکات و فینیکس 10 روز را صرف صحبت کردن کل فیلم صحنه به صحنه کنند.

همه آماده سازی ظاهرا کمک کرد. در یک حرکت بدون فیلمنامه در یک صحنه، فینیکس در نهایت به ونسا کربی که نقش همسر ناپلئون، ژوزفین دو بوهارنایس را بازی می‌کند، سیلی می‌زند. فینیکس به امپایر توضیح داد: “او گفت: “ببین، هر چه احساس کنی، می توانی انجام دهی.”

بنابراین ما این توافق را داشتیم که قرار بود یکدیگر را غافلگیر کنیم و سعی کنیم لحظاتی را خلق کنیم که وجود نداشتند، زیرا هر دوی ما می خواستیم از کلیشه درام دوره ای اجتناب کنیم. و منظورم از آن لحظاتی است که به خوبی تنظیم و طراحی شده اند.” ناپلئون در تاریخ 22 نوامبر 2023 در سینماها اکران خواهد شد.

واکین فینیکس همچنین در دنباله‌ای بر جوکر به نام Joker: Folie à Deux ظاهر خواهد شد که تا حد زیادی در Arkham Asylum اتفاق می‌افتد و شامل عناصر موسیقی نیز می‌شود. لیدی گاگا در نقش هارلی کویین، روانپزشک که تبدیل به ابرشرور شده است، عاشق جوکر و شریک جنایتکار است. این فیلم برای اکران در اکتبر 2024 برنامه ریزی شده است.

رابطه با رونی مارا و زندگی شخصی

واکین فینیکس در سال 2016 با همبازی خود به نام «ماری مجدلیه» رونی مارا شروع به ملاقات کرد. در جولای 2019، تأیید شد که این زوج نامزد کرده اند. در سپتامبر 2020، بازیگران از پسرشان ریور که به نام برادر فقید فینیکس نامگذاری شده بود استقبال کردند.

خارج از بازیگری، واکین فینیکس از دلایل مختلفی پشتیبانی می کند. او در هیئت مدیره صندوق Lunchbox که وعده های غذایی سالم را برای کودکان نیازمند فراهم می کند، خدمت می کند. فینیکس همچنین به عنوان سخنگوی People for the Ethical Treatment of Animals خدمت کرده است.

او از 3 سالگی گیاهخوار بوده است، زمانی که شاهد برخورد خشونت آمیز ماهیگیران با ماهی ها پس از صید آنها بود. علاوه بر این، او در ائتلاف صلح فعال بوده است، که به دنبال ایجاد «وزارت صلح ایالات متحده در سطح کابینه» طبق سایت آن است.

واکین فینیکس

واکین فینیکس

نقل قول ها

پدر و مادرم همیشه ما را تشویق می کردند که خودمان را ابراز کنیم. و بنابراین به نظر می رسید که شروع بازیگری طبیعت دوم است.

حدس می‌زنم من معادل بازیگری کسی هستم که از ساختمان‌ها و چتر نجات می‌پرد.

این شکل بیان [در فیلم ها] خارق العاده ترین زندگی را به من بخشیده است. نمی دانم بدون آن کجا خواهم بود. اما فکر می‌کنم بزرگ‌ترین هدیه‌ای که به من و بسیاری از افراد در [این صنعت] داده است، فرصت استفاده از صدای خود برای افراد بی‌صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید

دو + سه =