صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : چطور بفهمم دانش زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟
ads

چطور بفهمم دانش زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟

چطور بفهمم دانش زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟

چکیده : فهمیدن جواب این سوال که میزان دانش فعلی زبان انگلیسی من در چه سطحی است زمینه شروع یادگیری بسیاری از افراد و برنامه ریزی برای آن است.

چطور بفهمم دانش زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟

برای بسیاری از افراد، شروع یادگیری زبان انگلیسی مصادف با طرح این سوال است، که اصلا سطح زبان من در چه حدی است؟ برخی تخمینی بیشتر از آنچه واقعا بلدند دارند و برخی علارغم اینکه از دانش خوبی برخوردارند بخاطر ضعف اعتماد به نفس در زبان انگلیسی دانش خود را دست کم می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های ساده اما معتبر که به کمک آن‌ها می‌توانید متوجه سطح زبان انگلیسی خود شوید آشنا کنیم.

تا انتها این مقاله همراه باشید.

چند درصد از مکالمات فیلم‌ها را متوجه می‌شوید؟

بسیاری از موسسات آزمون تعیین سطح خود را با این سوال شروع می‌کنند که وقتی یک فیلم زبان اصلی مشاهده می‌کنید، چند درصد از دیالوگ‌ها را متوجه می‌شوید؟ شاید این سوال تا حدودی غیر مرتبط به سطح زبان شما باشد اما در واقعیت غالبا افراد به میزانی که متوجه دیالوگ فیلم‌ها می‌شوند به همان اندازه هم از دانش زبان فعال برخوردارند. دانش زبان فعال به آن بخش هایی از مهارت‌های زبانی شما گفته می‌شود که هم اکنون فعال شده و می‌توانید به صورت فعالانه از آن استفاده کنید. اگر کلمات زیادی بلدید و از دایره لغات گسترده ای برخوردارید اما با شنیدن کلمات متوجه آن‌ها نمیشوید و یا نمی‌توانید در مکالمات خود از این کلمات استفاده کنید این بدین معناست که هنوز در ذهن شما به صورت فعال درنیامده اند.

به همین خاطر میزان درک شما از جملات و تعداد کلمات بیشتری که در یک دیالوگ فیلم متوجه می‌شوید می‌تواند معیار خیلی خوبی از میزان سطح شما باشد.

اگر بیش از 90 درصد دیالوگ‌ها و کلمات را بدون ایراد متوجه می‌شوید یعنی از دانش خیلی خوبی در زبان انگلیسی برخوردارید و این میزان هرچقدر کمتر می‌شود باید تلاش بیشتری برای یادگیری زبان به خرج دهید.

پس همین حالا می‌توانید تماشا یک فیلم انگلیسی زبان (مثل فیلم the social network) را تماشا کنید و بررسی کنید بدون نیاز به زیرنویس فارسی یا انگلیسی تا چه حد می‌توانید متوجه دیالوگ‌ها و جریان فیلم شوید.

بهترین هدیه شب یلدا چیست؟
بیشتر بخوانید

بار دوم زیر نویس انگلیسی را فعال کنید. اگر با قرار گرفتن زیر نویس انگلیسی میزان فهم شما از دیالوگ‌ها تغییر چشم گیری کرد به این معنی است که دانش زبانی شما خوب است اما در بخش شنیداری ضعف دارید و با تلفظ صحیح کلمات به خوبی آشنا نیستید. اما اگر حتی با دیدن زیرنویس هم تفاوت فاحشی در میزان فهم شما به وجود نیامد به این معنی است که احتمالا باید وقت بیشتری برای تمام بخش‌های زبان از جمله دایره لغات، گرامر و … بگذارید.

آزمون تعیین سطح آنلاین

قطعا یکی از اولین گزینه‌ها برای تشخیص سطح دانش انگلیسی شرکت در آزمون‌های آنلاین است. همین الان اگر در اینترنت آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را سرچ کنید با شمار زیادی از انواع و اقسام آزمون‌های تعیین سطح رو به رو خواهید شد.

از مزایا آزمون‌های تعیین سطح آنلاین به فوری بودن نتیجه آن‌ها و دسترسی 24/7 در آن‌ها میتوان اشاره کرد. یعنی در هر زمان از روز این امکان وجود دارد که شما در یک آزمون تعیین سطح آنلاین شرکت کنید و نتیجه را فورا دریافت کنید.

شرکت در آزمون‌های آنلاین اگر استاندارد باشند می‌تواند تخمین خوبی از دانش زبان شما داشته باشد و این روش در بسیاری از نقاط دنیا هم اجرا می‌شود و کاملا یکی از روش‌های متداول تعیین سطح است.

آزمون‌های تعیین سطح حضوری

آزمون‌های تعیین سطح حضوری معمولا در ابتدا ورود به کلاس‌های یک آموزشگاه از زبان آموزان جدید گرفته می‌شوند اما شما هم می‌توانید در نقش یک زبان آموز جدید به آموزشگاه ها مراجعه کنید و در آزمون تعیین سطح آن‌ها شرکت کنید. در بسیاری از آموزشگاه‌ها معمولا این سوالات طرح می‌شوند که خودتان را به انگلیسی معرفی کنید. درباره شخصیت و علایق خودتان توضیح دهید و …

مشکل اصلی آزمون‌های تعیین سطح حضوری مختصر بودن و همه جانبه نبودن آن‌هاست. ممکن است شما از دانش زبانی خیلی بالایی برخوردار باشید اما چون معمولا در آزمون‌های تعیین سطح حضوری تنها به بخش مکالمه توجه بیشتری می‌شود نتوانید به خوبی مدافع سطح دانش زبان خودتان باشید.

قابل اعتماد بودن آزمون را چطور تشخیص دهیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌اید این سوال است که اصلا از کجا معلوم که این آزمونی که در آن شرکت کرده‌ایم معتبر است!

معرفی مشخصات پکیج بیتا
بیشتر بخوانید

این سوال کاملا به جاست. در آزمون‌های تعیین سطح استانداردی تحت عنوان CEFR وجود دارد که توسط اتحادیه اروپا وضع شده و شامل چارچوب‌های مختلفی است به عنوان مثال یک آزمون تعیین سطح معتبر باید حداقل از 60 سوال دقیق تشکیل شده باشد.

یک آزمون تعیین سطح معتبر باید از سطح آسان شروع شده و رفته رفته دشوارتر شود تا بتواند تمام جوانب زبان را بسنجد و بسیاری نکات دیگر…

به خاطر همین مسائل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به معرفی یک آزمون تعیین سطح کاملا معتبر هم بپردازیم که با خیال راحت در آن شرکت کنید و از نتیجه آن مطمئن باشید.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی izaban

موسسه آموزش زبان‌های خارجه izaban یکی از موسسات معتبر آموزش زبان در تهران است که اخیرا در وبسایت خود یک آزمون تعیین سطح باکیفیت را قرار داده است و در بررسی‌های مختلفی که در بین آزمون‌های تعیین سطح داشتیم تصمیم گرفتیم که این آزمون را به عنوان یک آزمون قابل اعتماد به شما معرفی کنیم.

همانطور که گفته شد یک آزمون تعیین سطح معتبر باید از استاندارد CEFR پیروی کند که آزمون پیش رو این نیاز ما را نیز برآورده می‌کند و از 100 سوال در 6 سطح مختلف تشکیل شده که به خوبی می‌تواند تخمین دقیقی از میزان دانش زبان شما داشته باشد.

شرکت در این آزمون نیز کاملا رایگان است و جواب آزمون بلافاصله پس از اتمام آزمون در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای شرکت در این آزمون روی عنوان این بخش کلیک کنید تا وارد صفحه آزمون شوید.

چطور بفهمم دانش زبان انگلیسی من در چه سطحی است؟

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 4 =