صفحه اصلی > سینما : معرفی و تاریخ پخش فیلم ناپلئون ۲۰۲۳
ads

معرفی و تاریخ پخش فیلم ناپلئون ۲۰۲۳

فیلم ناپلئون

کارگردانی و تهیه کنندگی ناپلئون بر عهده ریدلی اسکات است. خواکین فینیکس شخصیت اصلی فیلم ناپلئون است و هدف این اثر توضیح نبردهای معروف ناپلئون و جاه طلبی های بی پایان اوست.

فیلم ناپلئون فیلمی تاریخی و باشکوه به کارگردانی و تهیه کنندگی ریدلی اسکات است. نقش اصلی این فیلم بر عهده خواکین فینیکس بود که در نقش امپراتور بی رحم فرانسه، ناپلئون بناپارت ظاهر می شود. ریدلی اسکات کارگردان مشهور بریتانیایی است که درام های تاریخی موفقی مانند گلادیاتور، بهشت ​​و رابین هود را کارگردانی کرده است.

فیلم ناپلئون

نقد فیلم پدرخوانده 1 | The Godfather | عزیمتی به عظمت هنر هفتم

بازی فینیکس در فیلم جدید ریدلی اسکات دومین همکاری آنها پس از گلادیاتور در سال 2000 است که خواکین فینیکس برای آن نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. اسکات ساخت ناپلئون را در فوریه 2022 آغاز کرد و این پروژه در ماه مه همان سال به پایان رسید. او گفت که این فیلم قصد دارد نبردهای معروف ناپلئون، جاه طلبی بی پایان و تفکر استراتژیک حیرت انگیز او را به عنوان یک رهبر نظامی خارق العاده به تصویر بکشد.

تاریخ پخش فیلم ناپلئون

  • تاریخ اکران: 22 نوامبر 2023 (1 آذر 1402)
  • ژانر: حماسی، تاریخی، درام
  • کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)
  • بازیگران: هواکین فینکس، ونسا کربی، طاهر رحیم

این فیلم در تاریخ 22 نوامبر 2023 توسط سونی پیکچرز در سینماها اکران و سپس از سرویس اینترنتی اپل تی وی پلاس پخش خواهد شد. مدت زمان این فیلم 150 دقیقه گفته می شود و مقرر شد برای اولین بار در جشنواره کن نمایش داده شود.

خلاصه داستان فیلم ناپلئون

فیلم napoleon داستان مفصلی از چگونگی به قدرت رسیدن بناپارت (با بازی فینیکس) در فرانسه در اواخر دهه 1700 است، و همچنین برخی از ماجراهای عاطفی زندگی او را پوشش می دهد و جزئیات چگونگی قرار گرفتن او در کنار ملکه ژوزفین را شرح می دهد. نقش ملکه ژوزفین در این فیلم را ونس کربی ایفا می کند که پیش از این در سریال The Crown دیده بودیم.

فیلم ناپلئون

حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده

حاشیه‌های فیلم ناپلئون

تصاویری از فیلم napoleon نشان می دهد که اسکات از تمام اسناد تاریخی موجود برای توسعه و ایجاد صحنه هایی برای فیلم استفاده کرده است.

نقد فیلم آرواره ها
بیشتر بخوانید

اسکات راهی را در پیش گرفت که کوبریک مدتها آرزویش را داشت. گویا استنلی کوبریک می خواست ناپلئون را با جک نیکلسون خلق کند، اما زندگی مانع شد.

ریدلی اسکات پس از دیدن نقش فینیکس، فیلمنامه ناپلئون را در حین تولید تغییر داد: “واکین فینیکس بسیار دور از حالت عادی است. البته نه از روی عمد، بلکه از روی آگاهی. به همین دلیل او را برای نقش ناپلئون انتخاب کردند. اگر چیزی او را آزار می دهد، نمی تواند ساکت بماند. فینیکس دائماً در مورد ناپلئون به من سؤال می کند: “فینیکس منحصر به فردترین و متفکرترین بازیگری است که با او کار کرده ام.”

ناپلئون با بازی خواکین فینیکس بدون شک یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2023 است. این فیلم داستان به قدرت رسیدن ناپلئون و رابطه او با ملکه ژوزفین را روایت می کند. تاریخ انتشار این عنوان از لیست فیلم های 2023 اعلام شد و انتظار می رود Apple TV + آن را در سال جدید منتشر کند.

فیلمبرداری

فیلمبرداری در فوریه 2022 آغاز شد. برخلاف سایر فیلم های ناپلئونی مانند واترلو (1970) که تنها از یک سکانس تشکیل شده است، این فیلم شامل شش سکانس اصلی نبرد است. فیلمبرداری در مارس 2022 در لینکلن انگلستان آغاز شد. طبق گزارش ها، خدمه یک هفته را برای فیلمبرداری دو روزه در کلیسای جامع لینکلن که از 17 مارس آغاز می شود، صرف خواهند کرد.

فیلمبرداری در کاخ Blenheim در Woodstock، Oxfordshire و West Wycombe Park در Buckinghamshire، انگلستان برنامه ریزی شده است. همچنین سه هفته فیلمبرداری در مالت انجام خواهد شد که از ماه می 2022 شروع می شود. گفته می شود قلعه ریکاسولی در کالکارا، مالت، محل محاصره تولون در سال 1793 است. جایی که ناپلئون اولین پیروزی خود را کسب کرد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده − 10 =