صفحه اصلی > سینما : حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده
ads

حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده از محبوب ترین و مورد تحسین ترین مجموعه فیلم های تاریخ هالیوود است. اما وقتی پدرخوانده در حال تولید بود ، چیزی جز یک ضربه مطمئن نبود. از درگیری های انتخاباتی گرفته تا نبرد واقعی تهیه کنندگان با روسای جرایم سازمان یافته ، در اینجا داستانی است که شاید درباره فیلم های پدرخوانده نمی دانید.

با مقاله حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده با بامدادی ها همراه باشید.

حقایق فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

ماریو پوزو و فرانسیس فورد کوپولا به دلیل مشکلات مالی به پروژه آمدند
ماریو پوزو نویسنده ای متولد نیویورک بود که چندین کتاب قبلی منتشر کرده بود تا مورد تحسین کمی قرار گیرد و حتی فروش کمتری داشته باشد و حتی به عنوان نویسنده در مجلات تفاله کار کرده بود. در اواسط دهه 1960 ، او یک خانواده بزرگ داشت – و بدهی های قمار در حال رشد است. او که مشتاق یافتن موضوعی بود که فکر می کرد مورد توجه توده های مردم قرار می گیرد ، توجه خود را به جرایم سازمان یافته معطوف کرد ، موضوعی که به لطف مجموعه جلسات دادرسی تلویزیونی در کنگره ایالات متحده در دهه های 1950 و 60 تبدیل به یک موضوع داغ شده بود. در سال 1968 ، وی حقوق کتاب خود را که هنوز منتشر نشده است به پارامونت پیکچرز فروخت ، که وقتی این کتاب در سال 1969 به عنوان یک کتاب پرفروش فراری تبدیل شد ، شوکه شد.

در همان سال ، سازنده فیلم ، فرانسیس فورد کوپولا ، استودیوی مستقل فیلم خود ، آمریکایی Zoetrope ، را با همکاری دوست و همکار جورج لوکاس تاسیس کرد. کمپانی جدید دست و پنجه نرم می کرد ، و اگرچه کاپولا در ابتدا پارامونت را برای کارگردانی فیلم به او رد کرد (او حتی در اولین باری که می خواست کتاب را بخواند حتی نمی توانست کتاب را تمام کند) ، لوکاس و دیگران او را متقاعد کردند که کار را به بودجه مورد نیاز Zoetrope را تأمین کنید.

فیلم پدرخوانده 1 تقریباً بسیار متفاوت به نظر می رسید
یکی از اولین نبردهای کاپولا با پارامونت بر سر تنظیمات و بودجه فیلم پدرخوانده بود. استودیو مشتاق صرفه جویی در هزینه ، پوزو را مجبور به نوشتن پیش نویس کرد که این اقدام را به دهه 1970 تغییر دهد. وقتی کاپولا وارد کشتی شد ، او اصرار داشت که آن را به دنیای دهه 1940 پوزو که در ابتدا تصور می کرد وفادار بماند. وی همچنین از پیشنهاد آنها مبنی بر پس انداز با شلیک در خارج از شهر نیویورک (کانزاس سیتی یک پیشنهاد بود) خودداری کرد ، اما کوپولا بار دیگر محکم ایستاد.

کاپولا بعداً گفت که در جریان فیلمبرداری تقریباً چندین بار اخراج شده بود و متقاعد شد که با بردن اسکار در حین فیلمبرداری (جایزه بهترین فیلمنامه اصلی برای پاتون) نجات پیدا کرده است. کوپولا که از چند نفر از خدمه که به اعتقاد او از چشم اندازش برای این فیلم حمایت نمی کنند ، به ستوه آمده بود ، آنها را اخراج کرد ، از جمله سردبیری که خواستار کار کاپولا بود. یک نفر که کاپولا محافظت کرد؟ گوردون ویلیس ، فیلمبردار ، که استفاده نمادین او از سایه و تاریکی خشم رئیسان پارامونت را برانگیخت اما به فیلم جلوه و احساس نمایی بخشید.

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما
بیشتر بخوانید

استودیو از انتخاب بازیگران کوپولا برای ویتو کورلئونه جلوگیری کرد
اگرچه مارلون براندو یکی از بازیگران مورد احترام قرن بیستم محسوب می شود ، اما در اوایل دهه 1970 به دلیل سخت و غیرحرفه ای بودن شهرت زیادی کسب کرد. بنابراین ، شاید تعجب آور نبود که هیچ کس در پارامونت نمی خواست او را به عنوان ویتو کورلئونه انتخاب کند. این استودیو می خواست کاپولا بازیگران دنی توماس ، برت لنکستر ، ارنست بورگنین ، آنتونی کوئین یا دیگران را در نظر بگیرد ، اما کوپولا اصرار داشت که براندو تنها گزینه او است.

این استودیو چندین شرط ارائه داد که آنها معتقد بودند براندو از جمله حقوق پایین ، قرار دادن اوراق قرضه برای تأمین هزینه های مالی به دلیل تأخیر و ارائه آزمایش آزمایشی ، خودداری خواهد کرد. کوپولا بازیگر مهربان را فریب داد و به او گفت که می خواهد از او به صورت خصوصی فیلمبرداری کند تا ایده های فیلم را بسازد. تغییر شکل فیزیکی و خیره کننده براندو در دوربین به کورلئونه (از جمله لرزش بافت در گونه های پایین او) سرانجام پارامونت را راضی کرد که او را انتخاب کند.

پارامونت در مورد انتخاب آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه نیز غیرتمند بود
در زمان انتخاب بازیگران ، آل پاچینو بازیگر جوانی با تجربه صحنه ای در نیویورک بود اما فقط یک اعتبار فیلم داشت. در اوایل روند کار ، استودیو نقش مایکل کورلئونه را به وارن بیتی ، رابرت ردفورد و جک نیکلسون پیشنهاد داده بود که همه از پس آن برآمدند. مارتین شین و رابرت دنیرو از دیگر افرادی بودند که برای بازی در این تست آزمایش کردند. دنیرو همچنین برای بازی در نقش سانی کورلئونه تست داد اما بعداً به عنوان ویتو جوان در پدرخوانده دوم انتخاب شد. جیمز کان ، که سرانجام نقش پسر بزرگتر سانی را بازی می کند ، در ابتدا برای مایکل انتخاب شد ، و بازیگر دیگری به عنوان سانی بازی کرد. تهیه کنندگان سرانجام کاپولا را متقاعد کردند که بازیگر دیگر را اخراج کرده و کان را به او بدهد و پاچینو بعنوان پسر کوچک مایکل بود.

حقایق فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

به لطف جمعیت واقعی ، کلمه “مافیا” هرگز در فیلم اول ظاهر نمی شود
در سال 1970 ، گروهی (با سرپرستی بخشی از رئیس خانواده جنایت جو کلمبو پدر) اتحادیه حقوق مدنی ایتالیا آمریکایی را با هدف از بین بردن کلیشه ها و تصاویر توهین آمیز در تجارت و رسانه ها تشکیل دادند. این گروه به سرعت دیدگاه خود را بر روی پدرخوانده گذاشتند و از همان لحظه اعلام فیلم ، به این فیلم اعتراض كردند. اما ادعا می شود که کلمبو امور را حتی بیشتر جلو برد. این شلیک تهدید به تعطیلی کارگر پرهزینه با هدف از بین بردن تولید شد ، که توسط گروه های جنایت سازمان یافته کنترل اتحادیه ها ساخته شده بود. شیشه های ماشین آلبرت ردی تولید کننده منفجر شد و رابرت ایوانز ، مدیر ارشد پارامونت ادعا کرد که تماس های تلفنی دریافت کرده و وی و خانواده اش ، از جمله علی مک گراو ، همسر وقت ، را تهدید کرده است.

نقد فیلم No Time to Die
بیشتر بخوانید

در فوریه 1971 ، درست قبل از شروع فیلمبرداری ، ردی با آنتونی کلمبو ، یکی از پسران جو سر ، به گفتگو نشست و به توافق رسید. اگر تولیدکنندگان اجازه دادند لیگ به بررسی فیلمنامه بپردازد (و کلمات “مافیا” یا “La Cosa Nostra” را حذف کند) و عواید حاصل از نمایش برتر نیویورک را به لیگ اهدا کند ، اتحادیه موافقت کرد. معاملات عمومی ردی باعث عصبانیت پارامونت شد و وی تهدید به اخراج کرد اما به تحریم ها و تهدیدها پایان داد.

فرانک سیناترا به فیلم اول حمله کرد
یکی از ماندگارترین افسانه های پیرامون فیلم این است که شخصیت جانی فونتانه ، بازیگر تبدیل شده به خواننده ، که به لطف رابطه با خانواده کورلئونه ، باعث افزایش شغلی حیاتی می شود ، براساس فرانک سیناترا ساخته شده است. گفته می شود که سیناترا خودش به این باور رسیده است و تا جایی پیش رفته که پوزو را تهدید می کند ، زمانی که نویسنده سعی کرد خود را در رستوران لس آنجلس معرفی کند کمی قبل از فیلمبرداری. اما خواننده آل مارتینو ، که نقش فونتین را در فیلم های اول و سوم بازی می کرد ، ادعا کرد که داستان Fontane از نزدیک تر نشان دهنده حرفه او است که به کمک اوباش ساخته می شود ، به Vanity Fair گفت که او از ارتباطات مافیایی خود برای متقاعد کردن کاپولا برای انتخاب او استفاده کرده است. اولین انتخاب کوپولا ، ویک دامون ، عقب نشینی کرد – گفته می شود با اصرار سیناترا و دیگران.

اما خلق و خوی افسانه ای Sinatra باید طی این سالها تا حدودی سرد شده باشد. طبق نامه ای که کاپولا به پوزو در سال 1989 برای انتخاب بازی در فیلم نهایی ارسال کرد ، به سیناترا پیشنهاد داده شد که نقش دون آلتوبلو ، یک اوباش پیر و متحد مایکل را داشته باشد. سیناترا علاقه مند بود اما در نهایت به دلیل برنامه تیراندازی و پیشنهاد حقوق پایین ، او از این کار منصرف شد. الی والاچ جایگزین او شد. از قضا ، ده ها سال قبل سیناترا جایگزین والاچ در فیلم “از اینجا تا ابدیت” شده بود ، فیلمی که اسکار را برای او به ارمغان آورد و بعداً تئوری های توطئه را در مورد نقش اوباش در دریافت این نقش آغاز کرد.

نقد فیلم پدرخوانده 1 | The Godfather | عزیمتی به عظمت هنر هفتم
بیشتر بخوانید

حقایق فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

چندین نمادین ترین لحظات فیلم پدرخوانده 1 بداهه یا بدون نسخه بودند
در اولین لحظات سه گانه ، Brando’s Vito در حالی که مشغول گفتگو با کارگذار آمریگو بوناسرا بود ، گربه ای را در آغوش گرفته است. این گربه ولگردی بود که کوپولا در حال پرسه زدن در استودیو دیده بود و او قبل از فیلمبرداری صحنه را به طرز تحریک آمیزی گرفت و آن را به براندو تحویل داد. بازیگر مشهور و گربه سانان به سرعت با هم پیوند خوردند ، اما پاک کننده های گربه تقریباً ترکیب صوتی صحنه را خراب کردند.

یکی از مشهورترین خطوط فیلم بداهه بود. در ابتدا قرار بود بازیگر ریچارد كاستلانو (به تصویر كشیدن رئیس كورلئونه ، كلمنزا) ، بگوید “اسلحه را بردار” ، اما ادعا كرد كه به پیشنهاد همسر بازیگرش ، كه بازیگر نقش او بود همسر صفحه

کاپولا از لوکاس درخواست کمک کرد
کاپولا بخشی از موج جدیدی از کارگردانان جوانی بود که در اوایل دهه 1970 طوفان هالیوود را به دست گرفتند ، از جمله استیون اسپیلبرگ ، مارتین اسکورسیزی و لوکاس. لوکاس در اولین فیلم پدرخوانده به عنوان دستیار کار کرد و چندین سکانس را جمع آوری کرد ، از جمله مونتاژ “جنگ” اوباش درون خانوادگی که پس از قتل مایکل در سولوزو و مک کلاسیکی آغاز شد. وی همچنین به کاپولا مشاوره ای در مورد نحوه ویرایش مجموعه ای از صحنه های قبلی داد که مایکل به ملاقات پدرش در بیمارستان می رود تا تنش چشمگیر را افزایش دهد. دو سال بعد ، فیلم American Graffiti لوکاس او را به عنوان یک بازیکن قدرتمند هالیوود تبدیل کرد ، و او با انتشار اولین فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 وضعیت افسانه ای خود را تقویت کرد.

برای کاپولا ، سه گانه یک کار خانوادگی بود
شش نفر از اعضای خانواده نزدیک آمریکایی ایتالیایی کوپولا در اولین فیلم پدرخوانده حضور داشتند. خواهرش تالیا شایر در نقش خواهر کورلئونه ، کونی بازی می کرد. اگرچه این یکی از اولین نقش های بازیگری شایر بود ، اما او نامزد اسکار شد. مادرش ، ایتالیا ، در صحنه رستوران سرنوشت ساز در مواردی که مایکل سولوزو و مک کلاسیکی را می کشد ، بازی دیگری را انجام داد پدر وی کارمین ، نوازنده ، آهنگساز و رهبر ارکستر آموزش دیده در جولیارد ، آهنگسازی برخی از موسیقی فیلم ها را بر عهده داشت. Carmine و ایتالیا هر دو در سه گانه ظاهر اضافی دارند.

نقد فیلم هیولا | نقد فیلم Beast
بیشتر بخوانید

هر دو پسر کوپولا و همچنین دخترش ، صوفیا ، چندین بار روی صفحه ظاهر شدند. او به عنوان یک نوزاد تازه متولد شده ، نقش پسر کانی را در صحنه غسل ​​تعمید در پدرخوانده اول ایفا کرد ، در فیلم پدرخوانده دوم و سپس ماری ، دختر مایکل ، یک فیلم اضافی بود. او تجربه بازیگری کمی داشت و پس از انصراف وینونا رایدر کمی قبل از شروع فیلمبرداری ، این نقش را به عهده گرفت. عملکرد او بسیار گسترده بود ، اما او در تجارت خانوادگی باقی ماند و به یک فیلمنامه نویس و کارگردان برنده جایزه تبدیل شد.

حقایق فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

کاپولا بعد از اکران به فیلم ها ادامه داد
در سال 1977 ، وی موافقت كرد كه نسخه ای از دو فیلم پدرخوانده اول را برای پخش تلویزیونی تولید كند ، تا حدی برای جمع آوری پول برای حماسه آشفته جنگ ویتنام “آخرالزمان” ، كه به طور خطرناكی بیش از بودجه بود. حماسه پدرخوانده وقایع را به ترتیب زمانی به تصویر می کشد ، شروع آن از جوانی ویتو در سیسیل و پایان یافتن آن با آخرین وقایع پدرخوانده دوم در سال 1959 است. برای رعایت سانسورهای تلویزیونی ، این نسخه برخی از خشونت های فیلم را از بین برد ، اما شامل صحنه هایی بود که قبلا از نسخه های نمایشی. نسخه های مشابه مشابه در ویدئو و کابل خانگی منتشر شد.

در سال 2020 ، کاپولا 30 سال پس از اکران فیلم پدرخوانده 3 را در سه گانه دوباره مرور کرد. او مدتهاست از اینکه استودیو فیلم را برای تولید عجله کرده ناراضی است و او را وادار به شروع فیلمبرداری می کند قبل از اینکه او و پوزو احساس کنند فیلمنامه برای دیدار با کریسمس آماده است. همانطور که با چندین فیلم دیگر خود ، از جمله Apocalypse Now و The Cotton Club ، کار را انجام داد ، او با یک شروع و پایان جایگزین ، یک قطعه قطعی تر از کارگردان را ویرایش کرد ، عنوان The Godfather، Coda: The Death of Michael Corleone.

حقایق فیلم پدرخوانده

فیلم پدرخوانده

پایان مقاله حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم نوسفراتو|نقد فیلم نشانی از شر|فیلم جریان اصلی|فیلم بلعیدن|فیلم پرسی در مقابل جالوت|نقد فیلم تا مرگ|فیلم معجزه آبی|نقد فیلم شب زنده داری|نقد فیلم شام من با آندره|فیلم اگه میتونی منو بگیر|نقد فیلم زولا|نکاتی از هانس زیمر برای امتیازدهی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

3 × 3 =