صفحه اصلی > سینما : فیلم پرسی در مقابل جالوت
ads

فیلم پرسی در مقابل جالوت

فیلم پرسی در مقابل جالوت

فیلم پرسی در مقابل جالوت

فیلم پرسی در مقابل جالوت : بزرگترین ترفند کریستوفر واکن بازی کردن با بچه های معمولی است. هرگز کسی مانند این بازیگر کاریزماتیک نبوده است – مردی که آماده سازی او برای نقش ها شامل تایپ مجدد تمام گفتگوی خود بدون علائم نگارشی است – بنابراین ممکن است انتظار داشته باشید که وقتی او از عجیب و غریب بودن چشم پوشی می کند و به قسمت های “عادی” مثل پدر می نشیند در “اگر میتونی تو مرا بگیر” ، او ناپدید می شود و کسل می شود.

اما به نوعی جذابیت حتی هنگامی که او در مرکز آرام طوفان بازی می کند و انرژی پخش کننده رنگارنگ پشتیبانی را به سایر بازیگران خود می دهد ، همچنان باقی می ماند.

نقد سریال چرنوبیل

” فیلم پرسی در مقابل جالوت ” به واکن یک بخش رو به رو ، واکنشی و نمکی از واقعیت می دهد: یک کشاورز مانیتوبا که علیه کشاورزی بین المللی مونسانتو به دادگاه می رود. او در اینجا نقش یک مرد ساده را بازی می کند: پرسی اشمایزر ، یک کشاورز کلزا که تجارت را از پدر و پدربزرگش آموخته است.

براساس وقایع رخ داده در سال 1998 ، این فیلم پرسی را دنبال می کند زیرا او با اتهاماتی روبرو می شود که بذرهای اختصاصی را از مونسانتو دزدیده و آنها را طی دو فصل در مزرعه خود رشد داده است. این شرکت از کشاورز می خواهد هزینه ای را برای استفاده از بذرهایی که تصور نمی کرد از آنها باشد ، بپردازد ، که ناآگاهانه با محصول خودش ادغام شده و نمونه هایی از آنها را برای فصول رشد بعدی پس انداز کرده است.

در پرونده قضایی پس از آن ، پرسی استدلال كرد كه این قسمت از محصول از بذرهایی كه به طور اتفاقی در زمین او ظاهر شده اند ، به احتمال زیاد از طریق زمین همسایه رشد كرده است (توضیح مختصری در مورد چگونگی کیسه های بذر پراکنده در پشت یک وانت بار وجود دارد آیا می توانم اختلاف را حساب کنم). مونسانتو از عقب نشینی امتناع ورزید و بیش از 150،000 دلار از اشمایزر به عنوان غرامت برای استفاده از بذر آنها كه در آزمایشگاه برای زنده ماندن در دوزهای قاتل علفهای هرز قوی و تولید شده در مونسانتو تهیه شده بود ، طلب كرد. به علاوه بازپرداخت هزینه های حقوقی. تصور کنید که چنین عصبی دارید.

نقد فیلم Enola Holmes - انولا هولمز
بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های 2021

” فیلم پرسی در مقابل جالوت ” به کارگردانی کلارک جانسون ، فیلمساز بازیگر (از “آدم کشی: زندگی در خیابان” و “سیم”) از فیلمنامه گارفیلد لیندسی میلر و هیلاری پرایور ، از مدل فرومایه ضد سیستم پیروی می کند تریلرهای قانونی مانند “اریک بروکوویچ” و “آبهای تاریک” ، واسطه شدن اشمایزر با یک وکیل جوان ایده آل ، جکسون ویور (زک براف) و یک فعال کشاورزی ، ربکا سالکاو (کریستینا ریچی) ، و داشتن وی در مقابل یک گروه جدی از دشمنان ، به رهبری وکیل مودت اما بی رحم مونسانتو ، ریک آرونز ، مارتین دونووان.

فیلم پرسی در مقابل جالوت

به نظر می رسد ، تفاوت های قابل توجهی بین مورد واقعی و آنچه در صفحه وجود دارد. برای یک چیز ، پرسی اشمایزر به عنوان یک کشاورز متواضع در کشور به تصویر کشیده شده است ، عملاً یک شخصیت جان فورد در فیلم خوشه های خشم یا جان اشتاین بک که زندگی نامطلوبی را دنبال می کند ، در حالی که در واقع وی مزرعه خانوادگی ، پمپ بنزین و فروش تجهیزات کشاورزی خود را در سال 1954 تصاحب کرد ، و 12 سال قبل از اینکه مونسانتو در شهر غر بزند ، دومین نمایندگی تجهیزات کشاورزی را در هومبولد ، ساسکاچوان خریداری کرده بود.

سریال خلافت

اما قدرت اقتصادی مونسانتو آنقدر طاقت فرسا است که به نظر می رسد این تغییرات و سایر تغییرات بی نتیجه است: این داستان واقعاً داوود در برابر جولیات است و پرونده مونسانتو از نظر چهره آنچنان غیر منطقی و ربوی به نظر می رسد (“هزینه فناوری” که از کشاورزانی دریافت می شود که به طور تصادفی پایان می یابند با برخی از دانه هایشان در شیارها مانند یک کلاهبرداری پیچیده احساس می شود) که غیرممکن است که آنها را چیزی جز زورگویی که به حذف نیاز دارند ، ببینید.

واکن در اینجا با عقل بازی می کند. و در حالی که چند گزینه وجود دارد که زیبایی زیبایی فیلم را زیر سوال می برند (از جمله نمره ای که برای سنگین بودن شرایط بسیار دوست داشتنی است) اما جانسون و همکارانش (از جمله لوک مونپلیه ، فیلمبردار ، که نظارت بر ترکیب صفحه نمایش گسترده و حماسی به سبک غربی را بر عهده داشت) در اکثر موارد خود را با افتخار تبرئه می کنند.

فیلم Eternals
بیشتر بخوانید

مورد توجه ویژه روابط خلوص پرسی و جکسون با ربکا است که به نظر می رسد بیشتر از این که به وی کمک کند از این نظر برای جلب کمک مالی استفاده کند ، علاقه بیشتری به استفاده از پرسی دارد. و اتحاد پرسی با همسرش لوئیز (روبرتا ماکسول) ، که خط خوبی بین معرفی یادداشت های معقولانه شک مخاطب و ایجاد شخصیت “اسپویلر” است که به نظر می رسد ممکن است در مقابل یک پیروزی دلپذیر جمعیت ایستاده باشد (اجتماعی وجود دارد خسارت وثیقه در شهر ، لوئیز متحمل فشارهای اساسی می شود).

با ناامیدی در لبه چاقو “بسیار خوب اما نه به اندازه ای که می خواهید” ، فیلم ممکن است از سرعت آرام اما متمرکز تری بهره ببرد که به شخصیت ها اجازه می دهد نفس بیشتری بکشند و قانونی و مفاهیم علمی با وضوح بیشتری توضیح داده شود. این تدوین که به سه نفر نسبت داده می شود ، گاهی اوقات متلاشی و پراکنده است و حرکت صحنه هایی را که بازیگران میخ کوب می کنند ، به زانو درآورد. اما بازیگران برجسته ، تصاویر زیبا و دراماتیک غیرقابل انکار پسر کوچک علیه سیستم ، فیلم را از خط پایان عبور می دهند.

به پایان نقد فیلم پرسی در مقابل جالوت رسیدیم امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × یک =