صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : زندگینامه آدام درایور | زندگی شخصی و حرفه ای
ads

زندگینامه آدام درایور | زندگی شخصی و حرفه ای

آدام درایور
آدام درایور یک هنرپیشه آمریکایی است که به خاطر نقش آفرینی در سریال تلویزیونی «دختران» و همچنین بازی بزرگش در «درون لوین دیویس» و مجموعه «جنگ ستارگان» شهرت دارد.

آدام درایور کیست؟

آدام درایور بازیگر آمریکایی است که بلافاصله پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر به تفنگداران دریایی پیوست. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه جولیارد، او شروع به حضور در تلویزیون و نمایشنامه ها کرد و وقفه بزرگ او زمانی رخ داد که برای سریال دختران انتخاب شد.

موفقیت آن مجموعه، راننده را به سمت فیلم‌های بزرگ‌تری سوق داد، مانند لینکلن، درون لوین دیویس و جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد.

زندگینامه ایلان ماسک | همه چیز در مورد نابغه دوست نداشتنی

زندگی اولیه و پیوستن به ارتش تفنگداران دریایی

درایور در 19 نوامبر 1983 در سن دیگو، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش واعظ بود و پس از طلاق والدین درایور، مادرش دوباره ازدواج کرد، این بار با یک خادم باپتیست.

درایور در دبیرستان در چند نمایش بازی کرده بود و پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت برای تحصیل در مدرسه بازیگری در جولیارد مشهور نیویورک درخواست کند. او پذیرفته نشد، اما با این وجود، رد شدن او را تحریک کرد تا وارد عمل شود. او به سمت هالیوود رفت، اما پس از خرابی ماشینش، به زادگاهش در ایندیانا، میشاواکا، بازگشت.

حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، درایور را بر آن داشت تا به ارتش بپیوندد و او در تفنگداران دریایی ایالات متحده نام نویسی کرد و بیش از دو سال خدمت کرد.

راننده از تفنگداران دریایی خوشش آمد اما در یک تصادف دوچرخه سواری در کوهستان جناغ خود را مجروح کرد و با افتخار مرخص شد.

درایور در مصاحبه با Military Times گفت: «احساس می‌کردم که چهار سال عمرم را تمام نکرده‌ام، این همیشه مرا آزار می‌دهد.» درایور سپس به مدت یک سال در دانشگاه ایندیاناپولیس حضور یافت و تصمیم گرفت که جویلیارد را امتحان کند – و این بار او پذیرفته شد.

پرنسس دایانا کیست ؟ از تولد تا مرگ

آدام درایور

آدام درایور

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

پس از فارغ التحصیلی از جولیارد، درایور اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی غیرمعمول ها (2009) دریافت کرد. او با حضور در مجموعه تلویزیونی قانون و نظم و در فیلم‌های تلویزیونی مانند «جک را نمی‌شناسی» (2010) و «مالادی‌های شگفت‌انگیز» (2010) آن را دنبال کرد.

بیوگرافی آلبرت انیشتین
بیشتر بخوانید

تقریباً در این زمان درایور شروع به حضور در نمایشنامه‌ها کرد، به‌ویژه اولین حضور خود در برادوی را در سال 2010 در احیای فیلم «خانم وارن» اثر جورج برنارد شاو انجام داد.

‘دختران’

در سال 2011، درایور نقشی را به دست آورد که حرفه او را به سطح بعدی ارتقا داد، نقشی که لنا دانهام در سریال تلویزیونی «دختران» به آدام ساکلر علاقه دارد. این سریال پس از اولین نمایش در سال 2012 به یک موفقیت تبدیل شد و درایور موفق شد تا سه بار پیاپی نامزد دریافت جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال کمدی شود.

«فیلم لینکلن»، «در درون لوین دیویس»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»

Girls به کارنامه درایور نیز رونق زیادی بخشید، و او به زودی در لینکلن (2012) استیون اسپیلبرگ و فیلم تحسین شده برادران کوئن Inside Llewyn Davis (2013) ظاهر شد.

پس از آن فیلم‌های پرمخاطب، درایور در فیلم‌های جذاب دیگری مانند کمدی-درام This Is Where I Leave You (2014) و کریسمس 2015 مورد انتظار اکران Star Wars: The Force Awakens نقش آفرینی کرد.

“سکوت”، “آخرین جدی”

این بازیگر در سال 2016 در فیلم پترسون جیم جارموش و سکوت مارتین اسکورسیزی بازی کرد. در اواخر سال 2017، پس از حضور در فیلم لوگان لاکی به کارگردانی استیون سودربرگ، درایور دوباره نقش کایلو رن، لرد سیث را در فیلم Star Wars: The Last Jedi بازی کرد، که به اوج رسید.

افتتاحیه آخر هفته 220 میلیون دلاری در آمریکای شمالی. در همین زمان، همچنین اعلام شد که او رهبری احیای فیلم Burn This اثر لنفورد ویلسون را بر عهده خواهد داشت.

‘BlacKkKlansman’، ‘The Rise of Skywalker’

در سال 2018، درایور در فیلم BlackKkKlansman اثر اسپایک لی در نقش کارآگاه فلیپ زیمرمن که نامزد اسکار شده بود، بازی کرد که با پیوستن به Ku Klux Klan مخفی می شود.

یک سال پرمشغله در سال 2019 نقش هایی را در درام سیاسی The Report، کمدی زامبی The Dead Don’t Die و حماسه رابطه داستان ازدواج، با اسکارلت جوهانسون به ارمغان آورد، قبل از اینکه این بازیگر در جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر به قسمت تاریک نیرو نگاه کند.

زندگی شخصی

درایور در خارج از صفحه نمایش ازدواج کرده است، و او و همسرش جوآن تاکر، Arts in the Armed Forces را تأسیس کردند، یک موسسه غیرانتفاعی که تئاتر را برای جوامع نظامی اجرا می کند. این جفت یک پسر دارند.

بیوگرافی مادام کوری
بیشتر بخوانید
آدام درایور

آدام درایور

زندگینامه ایزاک نیوتن

حقایق کلی

سال تولد: 1983
تاریخ تولد: 19 نوامبر 1983
ایالت محل تولد: کالیفرنیا
شهر تولد: سن دیگو
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
شناخته شده ترین برای: آدام درایور یک بازیگر آمریکایی است که به خاطر نقش آفرینی در سریال تلویزیونی “دختران” و همچنین بازی در صفحه بزرگش در “درون لوین دیویس” و مجموعه “جنگ ستارگان” شناخته شده است.
صنایع
فیلم
تلویزیون
علامت نجومی: عقرب
مدارس
دانشگاه ایندیاناپولیس
جولیارد

دیدگاهتان را بنویسید

بیست + شانزده =