صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای فلینی
ads

بهترین فیلمهای فلینی

بهترین فیلمهای فلینی

بهترین فیلمهای فلینی

بهترین فیلمهای فلینی : برای جشن صد سالگی تولد این کارگردان بزرگ ایتالیایی ، در اینجا یک خلاصه فیلم از فیلم های خارق العاده او وجود دارد

با مقاله بهترین فیلمهای فلینی همراه ما باشید.

بهترین فیلمهای جان فورد

1. 8 ½ (1963)
شاهکار فلینی با بزرگترین و ناراحت کننده ترین سکانس رویایی سینما آغاز می شود ، بیشتر از همه برای اینکه در فیلمی بافته شود که در آن رویاها و خیالات به عنوان راهی برای فرار از واقعیت دلهره آور ساخته می شوند ، بسیار ناخوشایند است. Mastroianni در نقش یک کارگردان فیلم ، گیدو آنسلمی ، بازی می کند که بدیهی است مبتنی بر خود فلینی است و به وضوح به عنوان نوعی خودآگاهی درمانی یا خود اسطوره سازی خلق شده است. بهترین فیلمهای فلینی

بهترین فیلمهای جیمز دین

گیدو به یک لحظه بحران شخصی و خلاقانه رسیده است: او مسدود شده و تولید آخرین فیلمش متوقف شده است. او یک سفر شخصی را به حافظه و گذشته و یک حساب با تمام زنانی که دوست داشته است آغاز می کند.

بیشتر بخوانید : فیلم زیستن

نخستین فیلم از لیست بهترین فیلمهای فلینی .

2. La Dolce Vita (1960)
یک سرخوشی و الهام خالص در این فیلم باشکوه وجود دارد که دنیای مد روز Swinging Rome را در اوایل دهه 1960 هجو می کند. سینمای Fellini’s ایتالیا را در مرکز جهان قرار داد به شکلی که بیتلز انگلیس را چند سال بعد در آنجا قرار داد. Mastroianni روزنامه نگار شایعه ای است که به طنزی در وین ونتو آویزان است و امیدوار است که به داستان های تجارت نشان دهد و از اینکه هنوز رمانش را ننوشته است ، خود را تحقیر می کند.

او مدت کوتاهی عاشق یک ستاره آمریکایی در حال بازدید می شود ، با بازی آنیتا اکبرگ ، این زوج خود را در چشمه Trevi اخراج می کنند ، و تسلیم ضرب و شتم شوهر عصبانی او می شوند. بعداً ، وی گزارش مشاهده مریم باکره توسط دو کودک را ارائه خواهد داد. مقدسات و مقدسات در اینجا از اهمیت یکسانی برخوردارند.

3. La Strada (1954) فیلم جاده
پاتوس اپرای دلخراش این شاهکار اولیه فلینی شما را فراری می دهد ، مهم نیست چند بار آن را ببینید. ماسینی به عنوان یک دختر ساده طبقه کارگر ، با آنچه که اکنون مشکلات یادگیری خوانده می شود ، یک نمایش چاپلینسکی ارائه می دهد ، که توسط خانواده اش به مبلغ 10 هزار لیره به یک بازیکن دورهمی به نام Zampanò ، با بازی آنتونی کوین فروخته می شود.

بیوگرافی جرمی آلن وایت
بیشتر بخوانید

او او را مورد آزار و اذیت قرار داده و از او سواستفاده می کند اما خیلی دیر متوجه می شود که حضور او در زندگی او یک لطف الهی مرموز بوده است. لحظه ای نادر در فلینی است که او به پشت صحنه تئاتر سیرک می رود و به ما نشان می دهد که این یک پدیده فوق العاده سورئال نیست ، بلکه یک تجارت سخت است که برای پزشکانش دلخوری دارد.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم میزبان

4. I Vitelloni (1953)
فیلم I Vitelloni از فلینی انفجاری از انرژی ، نشاط و گرما است: انبوهی از جوانان بی قرار (که هرکدام از آنها دارای خود فلینی هستند) ، به رهبری ستاره کمدی در حال ظهور آلبرتو سوردی ، آرزوی فرار از استان خود را دارند در حالی که به شدت به آن وفادار مانده است.

خیلی وقت ها ، آنها هیچ کاری نمی کنند و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود ندارد: آنها سبیل می کارند ، سپس آنها را می تراشند. آنها زنان را تعقیب می کنند و سپس احساس تعقیب می شوند – از مسئولیت پدرانه طفره می روند – و البته لحظه مهم کارناوال فلینی وجود دارد. بهترین فیلمهای فلینی

5. Nights of Cabiria (1957)
یکی از فیلمهای واقعا عالی فلینی ، با یادداشتی شدید از مالیخولیا و حتی تراژدی که شاید از نظر او غیر عادی باشد. ماسینا در نقش کابیریا ، یک کارگر جنسی بازی می کند که مخلوط متناقض آسیب پذیری و قدرت سرپیچی در مجموعه ای از قسمت ها ارائه می شود.

او در یک کلبه بدبخت در حومه شهر زندگی می کند: زمین بایر مدرن و مدرنی که تصورات فلینی و میکل آنژ آنتونیونی را تسخیر کرد. کابیریا وجودی را هدایت می کند که تقریباً وحشیانه است ، اما هر لحظه او می تواند خود را در آپارتمان یک مرد ثروتمند یا در یک خیابان بی محابا پیدا کند و از همه بالاتر است.

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

6. Amarcord (1973)
نبوغ فلینی برای جوشکاری حافظه ، خواب و هوشیاری بیداری در این فیلم کلاسیک نشان داده می شود ، که عنوان آن عبارتی عامیانه برای “من به یاد می آورم” است. این یک داستان شخصی و نیمه شغلی از یک پسر کوچک است که در نزدیکی ریمینی ، محل بچه داری خود فلینی ، در ایتالیایی تحت سلطه فاشیسم و کلیسای کاتولیک بزرگ می شود.

نقد فیلم جاده فلینی
بیشتر بخوانید

مثل همیشه ، روح و زیبایی سیرک وجود دارد: صحنه ها و ایده ها و تصاویر برای تحریک ما مانند اعمال سیرک به داخل حلقه ، سرشار از یکدیگر خواهند بود. بهترین فیلمهای فلینی

7. And The Ships Sails On (1983)
گوهر سورئال دیگری از فلینی: فیلمی که عشق به مصنوعی بودن آن کاملاً مشهود است. این یک گلخانه گلخانه ای از یک فیلم است که در استودیو ایجاد شده است ، نه خیابان ها – تقریباً تا آنجا که می توانید از نئورئالیسم دور شوید. گروهی از مشاهیر موسیقی در یک سفر دریایی سفر می کنند تا خاکستر یک خواننده مشهور اپرا را پراکنده کنند – و فلینی یک جعبه شکلات از لحظات و صحنه های عجیب و غریب و خنده دار را ارائه می دهد زیرا این رهبران مختلف ، سولیست ها و سوپرانوها با یکدیگر اختلاف دارند ، فریب می دهند و می افتند .

اما اوضاع در ژوئیه 1914 ، پس از ترور آرچووك فرانتس فردیناند ، با وجود جنگ در افق ، و هنگامی كه گروهی از پناهندگان صربستان در کشتی پذیرفته می شوند ، تنش ایجاد می شود.

8. جولیت روح (1965)
این اولین فیلم تمام رنگی فلینی بود و کلاسیک فانتزی ، نمایشی و احساسی است. ماسینا در نقش جولیت ، زنی متأهل و متاهل با شوهر فریبنده بازی می کند ، که مشغول زندگی همسایه فوق العاده سکسی و شیطانی خود سوزی است ، بازیگر نقش ساندرا میلو (بازیگر معشوقه کارگردان در 8 8). بهترین فیلمهای فلینی

بیشتر بخوانید : بهترین کتاب های ادبیات مصر

به نظر می رسد سوزی در یک خانه فریب خورده برای جلب رضایت ، زندگی جنسی و بدون خطر از لذت جنسی را تجربه می کند ، و به نظر می رسد او ژولیت را دعوت می کند تا در این نگرش به او بپیوندد. فیلمی پیچیده و ناخوشایند که گفته می شود از یک وصله دشوار در رابطه ماسینا با فلینی الهام گرفته شده است.

لیست بهترین فیلمهای فلینی ادامه دارد…

9. روما (1972)
فیلمی کاملاً شخصی ، پرشور و ولخرجی که به یک باره زندگینامه ای خارق العاده و نوعی پرتره اپیزودیک و بیوگرافی از شخصیت اصلی فیلم است: خود رم ، که در مجموعه ای از اپیزودهای نیمه به هم پیوسته گذشته و حال آن ارائه شده است.

بیوگرافی لیام نیسون
بیشتر بخوانید

رم همچنین به دلیل داشتن ظاهری آواز برای ستاره افسانه ای رومی آنا مگنانی قابل توجه است. مثل اغلب اوقات ، فیلم مطالبی را تغییر می دهد که در غیر اینصورت صرفاً زندگینامه ای باشند: یک نسخه توهم انگیز و برجسته از فلینی ، ما را به سفر به شهر می کشاند ، که با یک عکس شگفت انگیز از یک ترافیک شروع می شود.

10. ایل بیدون (1955)
این فیلم ، مانند La Strada ، نقطه اواسط بین نئورئالیسم کارنامه ابتدایی فیلمنامه نویسی فلینی و طنز و آسیب شناسی جزئی آثار بعدی اوست. برودریک کرافورد ، ریچارد باسهارت و ماسینا در یک داستان در مورد یک تیم اعتماد به نفس که در حومه روستا پرسه می زنند بازی می کنند و کشاورزان را از پس انداز خود فریب می دهند.

کرافورد نقش آگوستو ، رهبر باند را بازی می کند که می خواهد از این زندگی خسته شود. آشفتگی شخصی او وقتی دخترش دوباره وارد زندگی او می شود ، دچار بحران می شود.

11. شیخ سفید (1952)
این اولین اعتبار انفرادی کارگردانی فلینی بود: یک کمدی عاشقانه شاد که بازیگر پیشکسوت رومی ، آلبرتو سوردی را به عنوان دامادی بازی می کند که همسرش گم می شود. توسط وودی آلن به عنوان یکی از بخشهای فیلم 2012 به عشق به رم بازسازی شد.این فیلم در لیست بهترین فیلمهای فلینی جایگاه ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید : کتاب عقاید یک دلقک

12. دلقک ها (1970)
یک داستان مستند درباره جذابیت و علاقه فلینی به دلقک های سیرک. این ویژگی – به عنوان یک راهبه کوتوله – Adelina Poerio ، که در نقش قاتل قرمزپوش در “اکنون نگاه نکن” ظاهر شد. بهترین فیلمهای فلینی

13. تمرین ارکستر (1978)
یک فیلم جالب ، غیرمعمول و کم ارزش فلینی – شاید نزدیکتر به میلوش فورمن – هجو سیاسی درباره ارکستری که اعتصاب می کند.

14. Fellini’s Casanova (1976)
دونالد ساترلند کازانوا است که با رعایت هرج و مرج و سورئالیسم اپیزودیک متعارف فلینی ، در واقع نه به عنوان یک عاشق بزرگ ، بلکه شخصیتی پوچ و کمیک به رحمت سرنوشت و اصرارهای او نشان داده شده است.

15. Variety Lights (1950)
اولین فیلم فلینی با کارگردانی مشترک آلبرت لاتوادا و با طعم واقعی شیوع و تئاتر هنوز در انتظار است. یک زن جوان زیبا به گروهی از مسافران سرگرم کننده می پیوندد. ماسینا نقش کوچکی به عنوان دوست دختر یکی از مردم وودویل دارد.

بهترین فیلمهای جنیفر لارنس
بیشتر بخوانید

16. فلینی ساتیریکون (1969)
فیلمی با سورئالیسم امضائی فلینی و ساختار اپیزودیک: رویای تب وار رم شاهنشاهی ، برگرفته از پترونیوس.

17. شهر زنان (1980)
شاید برخی از احساسات عجیب و غریب نرم نرم در این مطالعه بر روی مردی (ماسترویانی) که مانند دانته ، در اواسط زندگی خود از خواب بیدار می شود و خود را در هتلی در وسط جنگل می بیند که غرق در زنان مطلوب است.

18. Intervista (1987)
یک نسخه خیالی و مستند از یک مستند ، در حالی که فلینی مصاحبه ای را با یک گروه فیلمبردار ژاپنی انجام می دهد و آنها را به استودیوهای Cinecittà و مطالب ذهن و خاطرات خودش می برد.

بیشتر بخوانید : کتاب بیگانه اثر آلبرکامو

19. جینجر و فرد (1986)
این دوباره دو نفر از همکاران بزرگ فلینی را به هم پیوند داد: همسر و عشق بزرگ او جولیتا ماسینا و مارچلو ماسترویانی با بازی دو هوفور قدیمی پنیر که یک روال ادای احترام Fred’n’Ginger را انجام می دهند.

آخرین فیلم از لیست بهترین فیلمهای فلینی .

20. صدای ماه (1990)
فلینی ملایم و اپیزودیک ، با روبرتو بنینی در نقش Ivo ، شخصیتی دیوانه که با جستجوی رمانتیک و خارق العاده برای گرفتن ماه ، به دور و بری از منظره ایتالیا می رود.

بیشتر بخوانید : کتاب های آلبر کامو

پایان مقاله بهترین فیلمهای فلینی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.