صفحه اصلی > ادبیات جهان : کتاب عقاید یک دلقک
ads

کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک : هاینریش بل یک نویسنده کتاب عقاید یک دلقک و ناشناخته نیست. او در سال 1972 جایزه نوبل را از آن خود کرد ، یک بنیاد بزرگ آلمانی نام او را ماندگار می کند ، کلبه وی در ایرلند محل اقامت هنرمندان است. اما او معمولاً در مقایسه با معاصران آلمانی وحشی خود ، گونتر گراس و اووه جانسون ، کمی انتقاد می کند ، کمی کمرنگ ، بسیار متعارف و مناسب است. استناد نوبل تلاش خود را كرد تا بگوید كه كار وی تجربی نبوده و حتی سلمان رشدی در مقدمه ای هوشمندانه و دلسوزانه از شبکه ایمنی (1979) ، از كیفیت “بیش از حد برنامه ریزی شده” در طرح ها می نویسد.

ایم مقاله مخصوص معرفی کتاب عقاید یک دلقک و نیز عقاید نویسنده میباشد.

با مقاله معرفی کتاب عقاید یک دلقک همراه ما باشید.

کتاب عقاید یک دلقک

هیچ یک از اینها دقیقاً خلاف واقع نیست. اما این استقبال بسیار خوب از این پنج رمان (و سایر آثار) به ما اجازه می دهد ببینیم که کافی نیست. لحظه خوبی نیز برای تفکر در مورد بول است – گرچه ناشران صریحاً این موضوع را مطرح نمی کنند ، “آلمان” دیگر به سادگی ، مانند آن مدت طولانی ، کشوری با گذشته ای شنیع اخیر و هیچ آینده ای که از دست نرفت ، نیست. داستانهای بزرگتر اروپا و روسیه را بلعیده است.

بل یک نویسنده تجربی است و با این وجود آزمایش های او شجاعانه است زیرا آرام است. در حقیقت ، یک سکوت خاص ، نوعی صلاحدید کشنده ، نشان وی است. از چهره برجسته گروه پرتره با لیدی (1971) ، از همان ابتدا به ما گفته شده است که “تحصیلات مذهبی او احتمالاً به نفع لنی شکست خورده است یا به نظر می رسد که شکست خورده است.”

تغییر دیدگاه به سختی می تواند سریعتر یا ظریف تر باشد: شکست در عرض چهار کلمه به موفقیت بدل می شود و دین و تعلیم و تربیت به اصطلاحات مشکوکی تبدیل می شوند. در همین رمان ، “برخی لکه ها” در برخی از عکس های مردان جوان دیده می شود ، اما فقط در مورد لباس آنها ، که می تواند نگاهی کوتاه به لباس ارتش آلمان ، همراه با عقاب و سواستیکا داشته باشد.

بیشتر بخوانید:بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

خود لنی ، در دوران کودکی ، گفته می شود “زیبا است … حتی با لباس سازمان دختران نازی.” ممکن است فکر کنیم که در اینجا صدای آلمانی خوب را می شنویم ، شخصی که می داند لکه تاریخی چیست و چه زمانی کلمه “even” لازم است. اما زاویه بل تیزتر است ، جعل هویت او نسبت به هموطنانش خفا تر است. او در حال تقلید از همه “آلمانی های خوب” پس از جنگ است که اکنون می دانند نازیسم چه بد بود و چگونه خوب نبود ، اما هنوز چیزی از تغییر رژیم یاد نگرفته اند.

معرفی کتاب سمفونی مردگان | عباس معروفی
بیشتر بخوانید

در بیلیارد در نیمه گذشته نه (1959) ، اظهارات تبعیدی بازگشت به نازی سابق ، “کارهای خوب شما … تقریباً وحشتناک تر از کارهای بد شما هستند” او اشاره به محافظتی دارد که مرد از خواهر تبعید ، شخصی که او نجات داد – برای مدتی. در همان رمان ، یک معمار کلبه ای را که پدرش ساخته بود منفجر می کند نه به این دلیل که از پدرش یا از این کلیسا متنفر است بلکه به این دلیل است که ویرانی تنها زبانی است که می داند:

بیشتر بخوانید:10 رمان برتر ادبیات آلمان

“او می خواست برای کسانی که آثار تاریخی نبوده اند و هیچ کس فکر نکرده است که از آنها بگذرد. ​​” اما این فرمول سازی برای شخصیت بسیار ساده و بیش از حد واضح و “برنامه ای” است ، که منعکس می کند ، “حتی اگر او می گفت چرا ، دیگر این دلیل نبود.” هنوز هم پدرش منطق او را پیش بینی و درک می کند:

“افتخار پدر و پدربزرگ ها و پدربزرگ های ما.” این افراد با عبارتی که بول تکرار می کند “آشتی نمی کنند” و این نام خود را به فیلم قابل توجه ژان ماری استراوب ژان ماری استراوب که در سال 1965 ساخته شده است ، داد. پسر می گوید ، “من نه با خودم و نه با روح آشتی سازگار نیستم … من با جهانی سازگار نیستم که در آن یک ژست یا یک کلمه سوتفاهم می تواند هزینه یک زندگی را داشته باشد.” پدر می گوید ،

بیشتر بخوانید :بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

“من نمی توانم آشتی خود را با یک ساختمان جشن بگیرم ، حتی اگر خودم آن را بسازم.” با همان لحن ، مادر اولین مرد و همسر نفر دوم ، که اکنون نهادینه شده و فکر می کند دیوانه است ، در یکی از بهترین سطرهای Böll فریاد می زند ، “آیا می خواهید بی دلیل سیاسی من را از من بگیرید؟” در چنین بی منطقی است که می توان درک کرد که چرا کارهای خوب تقریباً از کارهای بد وحشتناک تر هستند ، گرچه “تقریبا” مهم است ، راهی برای نشان دادن ویژگی خاص قیامت سکولار ، حضور محافظ قدیمی وحشتناک به درستی لباس محافظ جدید

ویلیام ولمن در سخنان خود با عنوان “قطار به موقع بود” (1949) می گوید: “تمام رمان های بول درباره جنگ است.” این تقریباً به معنای واقعی کلمه است ، با این وجود “جنگ” نه تنها شامل جنگ جهانی دوم بلکه (به ویژه) آنچه منجر به آن در آلمان و پیامدهای آن در همان کشور می شود ، می شود.

بول در شرح اولین کتاب داستان خود ، که در همان سال با قطار به موقع منتشر شد ، به نقل از فیلسوف تئودور هاکر ، شخصیت بزرگ مقاومت مسیحیان در برابر نازیسم: “یک فاجعه بین المللی می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. از جمله بهانه گرفتن برای خدا. “آدم کجا بودی؟” “من در جنگ جهانی بودم.”

بیشتر بخوانید : نقد فیلم روز هفتم

همانطور که دیدیم ، هیچ چیز شرعی و متعارفی در مورد بول وجود ندارد – که چیزهای عادی بسیار کمی است – اما چیزی درباره کتاب مقدس در مورد حملات وی به کلیسا و دولت وجود دارد. کتاب عقاید یک دلقک (1963) دارای یک رساله از نامه به رومیان است: “آنها که از آنها صحبتی نکرده اند ، آنها خواهند دید و کسانی که نشنیده اند درک خواهند کرد.” به نظر می رسد فقط کسانی که به نظر می رسد شانسی ندارند شانس دارند.

کتاب های آلبر کامو
بیشتر بخوانید

اما در خواندن بل ، بیشترین تأکید برعکس ، با اشاره به کسانی که از هر فرصتی برخوردار بودند ، استفاده می کرد. خدا نام بل برای حقیقتی است که آرزو داریم از آن پنهان کنیم ، همانطور که آدام پس از خوردن میوه در باغ مخفی شد. جنگ ، سرانجام بزرگترین بهانه برای فرار از این دست است ، و یکی از مشکلات اصلی ما این است که به بهانه های خود ایمان داریم.

بیشتر بخوانید: فیلم پرسونا

در این رمان ها چه اتفاقی می افتد ، و چرا من آنها را تجربی می خوانم؟ در قطار به موقع بود – این عنوان خود کنایه ای مسخره از یکی از دستاوردهای مضحک ترین فاشیسم آلمانی و ایتالیایی است – یک سرباز جوان که به جبهه شرق می رود پیش بینی دقیق مرگ خود را دارد ، دقیقاً در کجا و چه زمانی.

شاید حق با او باشد – این رمان با او به عنوان تنها بازمانده حمله به اتومبیلی که در آن است ، نه در یک نبرد ، پایان می یابد ، اما ما نمی دانیم چه مدت زنده خواهد ماند یا داستانش چگونه ادامه می یابد – اعتقاد به جای طرح. به عبارت دیگر ، کل رمان ، با وجود واقع گرایی دقیق آن در مورد قطارها و ایستگاه ها و مواد غذایی ، یک مراقبه طولانی مدت و بی نظیر است ، جریانی از هوشیاری نامطمئن ، پرتره ذهنی است که در شرایط ننگ تاریخی افتخاراً در مشکل است. بیلیارد در Half Past Nine تصویری درخشان از روزی از زندگی کل خانواده است:

بیشتر بخوانید : فیلم فانی و الکساندر

معماران و دیوانه ای که دیده ایم ، فرزندان و دوستان و دشمنان قدیمی آنها. زمان آن سال 1958 است ، اما روز پر از خاطره ، یک تاریخ کاملاً محلی است و واقعیت قابل توجه در مورد این رمان ، همانطور که در مورد بیشتر کارهای بل وجود دارد ، این است که در حالی که شرور شرور واقعی هستند ، به همان اندازه هیولا و خندان (نه) آرزو می کنم ، شخصیتهای دلسوزانه او اغلب قابل تحسین نیستند: کنایه آمیز ، دور از ذهن ، نامهربان. اما آنها انسان هستند. آنها روح خود را نفروخته اند و چه ملحد و چه مrsمن ، از خدا پنهان نمی شوند.

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ
بیشتر بخوانید

دقیقاً چنین شخصیت هایی را در داستان های کتاب عقاید یک دلقک ، پرتره گروهی با بانو و شبکه ایمنی می یابیم ، گرچه این آخرین کار قلمرو جدیدی را برای B forll باز می کند. کتاب عقاید یک دلقک مونولوگ مالیخولیایی یک کمدین است که دخترش او را ترک کرده و در نتیجه شروع به نوشیدن و عملکرد بد کرده است. یک دنیای کامل آلمان در برابر چشمان ناراضی و عصبانی او مرور می کند.

بیشتربخوانید : بهترین مینی سریال های نتفلیکس

او یک خط به یاد ماندنی دارد ، بی شباهت به مادر در بیلیارد در Half Past Nine نیست. او می گوید: “من یک دلقک هستم ، و لحظات را جمع می کنم.” او آنها را برای عمل خود ، برای تعداد خود جمع می کرد. حالا او فقط آنها را جمع می کند. او به روشی مبهم می فهمد که کسی مجبور است و تقریباً هیچ کس دیگر این کار را نخواهد کرد. “لحظه ها” در اینجا با یک تاریخ متعارف و متعارف متضاد است ، نوع ساخته شده توسط کسانی که هدیه یا تجارت دلقک – یا یک رمان نویس ندارند.

پرتره گروهی با بانو به روشی گزارش رسمی ، مبهوت و در نهایت پوچ گرایی نوشته شده است – نام بکت به طور مکرر در رمان های بول آمده است – و مجموعه ای کامل از آنچه در فرهنگ دیگر به نام ترک تحصیل نامیده می شود ، شکست های آشکار و قاطع توصیف می کند. انسان در جهانی که عمدتا از انسان تشکیل می شود تبدیل به حیوان می شود. لحن در اینجا قابل توجه ، دور از ذهن ، ناجور ، کمیک است:

“قهرمان زن در بخش اول یک زن چهل و هشت ساله ، آلمانی است: او پنج پا شش اینچ قد ، 133 پوند وزن دارد (با لباس داخلی) ، یعنی فقط دوازده تا چهارده اونس زیر وزن استاندارد … بعد از آن بهتر است همه برای تبدیل گزارش افسر پلیس به سخنرانی غیر مستقیم و نه نقل قول کلمه به کلمه. این نتیجه ، البته ، با تغییر قابل توجهی در سبک ، و بسیاری از جزئیات زیبا از پنجره بیرون می رود. “

بیشتر بخوانید : بهترین سریال های خارجی

این صدا با وام گرفتن از حالت عدم تعامل از توماس مان ، اما بردن آن به مناطق جدید خشکی و ناکافی بودن آشکار ، تقریباً همه آنچه را که برای گفتن دارد با تظاهر به از دست دادن ضروریات و اعلام ضرر ، می گوید.

بیلیارد در Half Past Nine احتمالاً قدرتمندترین رمان های بل است ، اما شبکه ایمنی بسیار بعدی به دلیل شیوه نگرانی نویسنده از شخصیت های خود ، همانطور که Rushdie می گوید ، و به دلیل اینکه واقعاً نه در مورد “جنگ” حتی به معنای گسترده.

بهترین کتاب های داستایوفسکی
بیشتر بخوانید

البته هیولاهای مختلف تاریخی ظاهر می شوند ، و داشتن یک جنازه واقعی در یک طاق – برای زنی که او کشته بود تا به یک انبوه پول برسد – به عنوان اسکلت مجازی خود در یک گنجه برای یک زن حیله گر است. اما صحنه اصلی ، املاک یک روزنامه بزرگ در عصر رعب و وحشت و امنیت است ، واقعیت هایی که یکدیگر را تقویت می کنند و مدام به فانتوم های خود تبدیل می شوند.

همسر بزرگوار درباره همرزمان خود در میان ثروتمندان می گوید: “آنها برای همیشه خطر قرمز را به خطر می اندازند.” “آنها انقلاب را از در می بینند.” آنها در مورد انقلاب اشتباه می کنند ، اما چیزی در واقع درب منزل است ، زیرا اعضای جوان خانواده بزرگوار به سبک باادر-مینهوف تروریست هستند. کتاب عقاید یک دلقک

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم های تاریخی

آنها قرار نیست به سیستم های امنیتی پیچیده ای که راه اندازی شده اند نفوذ کنند ، اما تا حدی باعث بوجود آمدن این سیستم ها شده اند. و امنیت در مقیاسی که در این رمان تصور شده است ، به معنای حبس موثر در خانه مجلل شما ، شیرهای مکالمه تلفنی ، نگهبانان در همه جا ، بدون سفر بدون اسکورت ، لغو حریم خصوصی ، جهانی است که در آن “همه چیز ، هر حرکت مودبانه ، هم به نظارت و هم تبدیل می شد. تهدید.”

و با این حال ، همانطور که بل با یک انحراف مشخص به ما یادآوری می کند ، اگرچه امنیت به یک معنا در همه جا وجود دارد ، اما به تعبیری دیگر از بین رفته است. “آنها باید فهمیده بودند که چیزی به نام امنیت ، داخلی یا خارجی وجود ندارد. او می دانست که تمام این اقدامات باید انجام شود و از هیچ چیز جلوگیری نمی کند.

 

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

” این سخنان بزرگی است که در مورد خودش و همسرش صحبت می کند و البته او تصور کاملی را در این زمینه نداشته است. این بخشی از آرامش بل است که ما را ترک می کند تا آن را برای خود جمع کنیم. ما می دانیم که امنیت از همه چیز جلوگیری می کند ، از جمله گاهی اوقات از این کار جلوگیری می کند. اما همچنین آنچه را که می خواهد ما را از آن محافظت کند ایجاد می کند و – ادعای بزرگ بزرگوار از این نظر درست است – چیزی به نام امنیت قطعی یا قطعی وجود ندارد. کتاب عقاید یک دلقک

پایان مقاله کتاب عقاید یک دلقک 

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»