صفحه اصلی > سینما : بهترین فیلم های تاریخی
ads

بهترین فیلم های تاریخی

بهترین فیلم های تاریخی

بهترین فیلم های تاریخی – در دسته مهیج ترین سبک های تاریخ سینما، سبک تاریخی میباشد و از این جهت ما تصمیم گرفته ایم گروهی از « بهترین فیلم‌های تاریخی » برای کاربران به این ژانر سینما حاضر بکنیم تا لازم نباشد به صرف کردن زمان برای یافتن یک انتخاب عالی نداشته باشید.

قبل از آغاز لیست اجازه بدهید توضیحی کمی درباره لیست تقدیم شما بکنیم.

فیلم های که در این لیست آمده اند همگی مرتبط به اثرهای تاریخی و مرتبط به قرن وُسطی میباشد و بیشتر آنان مرتبط به امپراطوری‌های قدیم و باستانی و قهرمانان اساطیری میباشد.

مانند گذشته ما در بامدادی ها تصیمم داریم با همکاری و شراکت شما عزیزان لیست را کاملتر بکنیم.

بهترین فیلم های تاریخی

King Arthur – شاه آرتور

King Arthur - شاه آرتور

نمره در سایت iMDB : شیش و سه ( 6.3/10 )
سال انتشار: 2004

فیلم سینمایی شاه آرتور جزو برترین آثار تاریخی سینما میباشد که در سال 2004 به واسطه فیلم ساز مشهور آمریکایی «آنتونی فوکوآ» تولی شد. از جمله هنر پیشه گان این فیلم سینمایی میشود به کلایو اوون و کیرا نایتلی اشاره داشت.

قصه این سینمایی درباره سرنوشت آرتور شاه، قهرمان و شاه افسانه‌ای انگلستان میباشد. تا الان قصه ها، گیم های ویدئویی و فیلم‌های بسیاری در مورد سرنوشت این قهرمان تاریخی تولید شده است و این فیلم جزو برترین اقتباس‌ها درباره این پادشاه جوان میباشد.

داستان این فیلم در وقتی آغاز می‌شود که نبردی سنگین بین سربازان انگلستان و رومی ها شکل میگیرد و رومی ها موفق به از بین بردن انگلیسی‌ها میشوند. در طول این جنگ همهی ارتش انگلستان از بین میروند و فقط چندین شوالیه جان سالم به در میبرند و رومیان به دلیل تفریح آن‌ها در جنگ، تصمیم به زنده نگه داشتن آنها می‌گیرند. ولی به این شرط که کودکان و فرزندانِ کودکانشان برای 16 سال، در خدمت ارتش رومی ها قرار بگیرد.

بعد از پخش این فیلم، انتقادهای بسیاری به این فیلم شد. سازندگان این فیلم به حقیقی بودن قصه و شخصیت‌های فیلم اصرار بسیاری داشتند ولی در بریتانیا، ولز و ایرلند چنین نبود. بریتانیایی ها اعتقاد دارند که ادعای رومی بودن آرتور کذب میباشد و آرتور یک انگلیسی با اصالت میباشد.

نقد فیلم دختر ساکت | فیلمی دربارۀ محبت و سکوت
بیشتر بخوانید

فیلم سینمایی آرتور شاه با بودجه‌ای بالغ بر 90 میلیون دلار تولید شد  است و در پایان موفق شد چیزی بالاتر از 203 میلیون دلار فروش بکند.

تروآ - Troy

تروآ – Troy

نمره در سایت iMDB: هفت و دو ( 7.2/10 )
سال پخش: 2004

فیلم تروا جزو برترین فیلم‌های حماسی هالیوود ، فیلم تروآ (تروی) میباشد که در سال 2004 به واسطه کارگردانی ولفگانگ پترسن و با بازی بینظیر برد پیت تولید شد. قصه این فیلم برداشتی از ایلیاد، کتاب تاریخی-حماسیه شاعر نامدار یونانی «هومر» میباشد که در آن جنگ 10 ساله که مابین یونان و فرانسه پیش آمد را روایت خواهد کرد.

از جمله هنر پیشه گان این اثر ارزشمند میشود از برد پیت، اورلاندو بلوم، اریک بانا، شان بین، رز بیرن، سافرون باروز و دیانه کروگر را اسم ببریم.

فیلم سینمای تروآ اثری طولانی میباشد و دز زمان 193 دقیقه بیننده را مشغول داستان خود خواهد کرد. و نیز این اثر جزو پر هزینه ترین فیلم های حماسی تاریخ میباشد که با هزینه 175 میلیون دلاری تولید گشته است. فروش این اثر هم در حدود بالاتر از 497 میلیون دلار برآورد شده است.

Braveheart

فیلم شجاع دل – Braveheart

نمره در سایت iMDB: هشت و سه ( 8.3/10 )
سال پخش: 1995

فیلم بعدی لیست بهترین فیلم های تاریخی ، اثر مشهور شجاع دل میباشد. فیلم شجاع دل در سال 1995 به واسطه مل گیبسون کارگردانی شده است و بازیگر نقش اول هم به واسطه مل گیبسون نوشته و بازیگری شده است.

فیلم سینمایی شجاع دل در گروه بهترین فیلم های حماسی تاریخ قرار دارد که به واسطه شرت های فیلمسازی پارامونت و فاکس قرن بیستم پخش و تولید شده. فیلم شجاع دل در ده بخش اُسکار سال 1996 نامزد دریافت جایزه شد که در پایان 5 جایزه را از آن خود کرده است.

این جایزه شامل «بهترین فیلم، بهترین تدوین صدا، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین چهره پردازی» میباشند.

قه اصلی فیلم Braveheart درباره اتفاقات تاریخی میباشد که در سال 1290 شروع شد است. زمانی که پادشاه اسکاتلند بدون داشتن وارث از دنیا میرود و میان قوم های متفاوت این کشور، نزاعی برای صاحب شدن قدرت و پادشاهی رخ خواهد داد. ریش سفیدان اسکاتلند برای قضاوت به سمت شاه بریتانیا، ادوارد یکم رفته تا از او تقاضایی عدالت فرد برگریده را در مقام شاه اسکاتلند بگیرند. ولی در زمان استقبال از او، با ارتش عظیم انگلیس روبرو خواهند شد و به این صورت اسکاتلند، به واسطه ادوارد فتح خواهد شد و به یکی از مستعمره‌های بریتانیا تبدیل شده است.

معرفی و توضیح کامل ژانرهای انیمه
بیشتر بخوانید

پادشاه/یاغی- Outlaw/King

پادشاه/یاغی- Outlaw/King

امتیاز در iMDB: شِش و نُه ( 6.9/10 )
سال انتشار: 2018

در ادامه لیست بهترین فیلم های تاریخی ، فیلم سینمایی پادشاه یاغی میباشد که در اوایل سال 2018 به واسطه اقای دیوید مکنزی تولید شده است. از هنر پیشه گان این اثر سینمایی میشود به کریس پاین، آرون تایلر جانسون، فلورنس بیو و تونی کارن اشاره داشت.

قصه فیلم پادشاه یاغی درباره روزهای نخست سال 1300 میباشد. وقتی که شاه اسکاتلند بی هیچ وارثی میمیرد. منتخبین مردم اسکاتلند از “اداورد اول” که شاه بریتانیا میباشد در مقام یک قاضی کمک خواهند گرفت تا در برگزیدن شاه و جانشین به آنان یاری برساند. ولی ادوارد با توانایی و رندی پادشاهی اسکاتلند را صاحب میشود و اداره گره حکومتی استبداد خویش خواهد شد.

پادشاه یاغی یکی از بهترین فیلم‌های حماسی میباشد که با هزینه ای حدود 120 میلیون دلار تولید شده است و جزو پر خریج ترین آثار حماسی میباشد.

Robin Hood 2010

فیلم رابین هود – Robin Hood 2010

نمره در سایت iMDB:  ( 6.6./10 )
سال پخش: 2010

از دیگر فیلم های برتر تاریخی سینما میشود به فیلم رابین هود که در اوایل سال 2010 پخش شد اشاره دارت. این تثر به واسطه اقای ریدلی اسکات و با هنرنمایی بزرگانی چون همچون راسل کرو (در نقش رابین)، کیت بلانشیت، اسکار آیزاک و دنی هاستون ساخته شده است.

داستان این شاهکار سینمایی به سال های پایانی قرن 12 میلادی مربوط میشود، وقتی که بریتانیا با پادشاهی دیکتاتور و جلاد صفت در دوران وحشتناکی سپری میشو. این اتفاقات دققا بعد از وقتی رخ میدهد که ریچارد شیردل، شاده دلیر و نامدارد مردم در یکی از نبرد ها میمیرد و حاکمیت به دستان برادر خوشگذران و بی تجربه‌ی او می افتد.

فیلم سینمایی رابین هود در گروه بهترین فیلم های حماسی میباشد که قطعا از تماشایی آن لذت خواهید برد

فیلم رابین هود با هزینه ای در حدود  200 میلیون دلار تولید شد است و در پایان موفق شد مبلغ 321 میلیون دلار فروش داشته باشد.

Kingdom of Heaven

قلمروی بهشت – Kingdom of Heaven

نمره در سایت ای ام دی بی: ( 7.2/10 )
سال پخش: 2005

از دیگر فیلم های لیست بهترین آثار حماسی ، اثر قلمروی بهشت میباشد که در 2005 به واسطه فیلمساز نامدار و معروف هالیوود «ریدلی اسکات» تولید شد است. این فیلم با هنرمنمایی بازیگران سینمای هالیوود مانند لیام نسون، اورلاندو بلوم، اوا گرین و الکساندر سیدیگ ساخته شده است.

نقد فیلم عروس فرانکنشتاین
بیشتر بخوانید

فیلم قلمروی بهشت مانند دیگر فیلمهای  این مقاله، به نمایش گذاشتن یک حقیقت تاریخی مشغول میباشد، ولی نقطه تمایز با دیگر فیلم ها، از دو جهت به نمایش گذاشتن داستان میباشد. در حقیقت این اثر تلاش میکند تا  دشمنان اروپایی‌ها را تخریب بکند و طرف روبرو را تمدنی با فکر به نمایش بگذارد.

فیلم Kingdom of Heaven یک فیلم سینمایی طولانی میباشد که 182 دقیقه به نمایش گذاشته میشود. در 1/3 اول این اثر، تلاش شده است قصه بالین ابلین و روش به قدرت رسیدنش به اورشلیم را به نمایش بگذارد و در 2/3 دیگر اثرها، توطئه‌ها و شروع نبرد و سرنوشت آن نمایش گذاشته بشود.

شجاع دل – Braveheart

Braveheart

نمره در آی ام دی بی:  ( 8.3/10 )
سال پخش: 1995

از دیگر اثرهای بهترین فیلم های تاریخی ، اثر نامدار شجاع دل میباشد. فیلم شجاع در 1995 به واسطه مل گیبسون ساخته شده است و کاراکتر اصلی آن هم به واسطه خود مل گیبسون انجام شده است.

فیلم شجاع دل در گروه موفق‌ترین آثار حماسی سینما میباشد که به واسطه شرکت های بزرگی چون پارامونت و فاکس قرن بیستم پخش میشود. این اثر در 11 جوایز از اُسکار سال 1996 نامزد کسب جوایز بوده است که در پایان 5 جایزه را توانست از آن خود بکند.

فیلم سینمایی شجاع دل از آن گروه از آثاری میباشد که قبل از مردن میبایست به تماشایی نشست. راحتی به نمایش گذاشتن اتفاقات تاریخی، به همراه ویژگی های که در قدیم وجود داشت در سال 1995 وجود خواهند داشت،تماشایی این فیلم را بینظیر میکند.

امیدوارم از تماشای این اثر لذت ببرید و خوشحال می‌شوم نظر شما را در مورد این فیلم بدانم.

 

فیلم گلادیاتور

فیلم گلادیاتور – Gladiator

نمره در سایت iMDB:  (8.5/10)
سال پخش: 2000

از دیگر بهترین فیلم های تاریخی مهیج و دیدنی، فیلم گلادیاتور میباشد که در 2000 به واسطه فیلمساز کاربلد و نامدار سینمای جهان،یعنی  ریدلی اسکات تولید شده است. در توصیف اسم ریدلی اسکات میشود به تولید فیلم های «سقوط شاهین سیاه»، «مریخی»، «بیگانه» و رابین هود اشاره داشته باشیم.

فیلم گلادیاتور با هنر نمایی بسیار دیدنی «راسل کرو» و «واکین فینیکس (بازیگر نقش جوکر)» موفق شد توجه های بسیاری را به سمت خود بکشاند. از نکات بسیار مهم فیلم گلادیاتور ، موسیقی‌های متن دلنشین آن میباشد که به واسطه موسیقی دان نامدارد «هانس زیمر» خلق شده است.

نقد فیلم دنباله رو
بیشتر بخوانید

بن هور – Ben-Hur

Ben-Hur

بن هور – Ben-Hur

امتیاز در سایت آی ام دی بی: ( 8.1 )
سال پخش: 1959

فیلم بن هور (Ben-Hur) در لیست بهترین فیلم های تاریخی جایگاه بسیار منحصربفردی را از آن خود کرده است. وظیفه ساخت و تولید فیلم بن هور به واسطه ویلیام وایلر انجام گرفته است. این فیلمساز فیلم بن هور را بر اساس داستانی به این اسم نوشته لو والاس ساخته است. پروسه اتمام فیلم بن هور در 2 سال انچام گرفته استد.

فیلم بن هور در دوازده رشته نامزد جوایز اسکار بوده است، که در پایان توانست در یازده رشته این حوایز را از آن خود بکند؛ این اثر تا سال 1997 در این گروه رکورد تمامی فیلم ها شکسته بود . فیلم بن هور که با هزینه ای بالغ بر 15 میلیون دلاری ساخته شده ، توانست رقمی بالغ بر 90 میلیون در گیشه سینما به فروش برساند.

 فیلم بن هور سرنوشت شاهزاده‌ای یهودی به اسم جودا بن‌هور میباشد که به شکل غیر انسانس به جرم حمله به مامور سزار، به واسطه رفیق رومی‌ خود به بند گرفته و به بردگی او را فرستادند و باقی خانواده‌ او نیز به سیاهچال انداخته شدند.

۱۰ سریال برتر تاریخی و پربازدید

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.