صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین کتاب های ادبیات ژاپن
ads

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

انتخاب بهترین کتاب های ادبیات ژاپن که تاکنون نوشته شده است ، کاری است که به ناچار بسیاری از آثار شگفت انگیز ادبی را از قلم می اندازد. از این گذشته ، ژاپن میزبان بسیاری از بهترین نویسندگان جهان ، چه در گذشته و چه در حال حاضر است. اما در اینجا تعداد محدودی از بهترین کتاب های ادبیات ژاپن آورده شده است که با هم ، از تاریخ کامل ادبیات در ژاپن صحبت می کنند.

مقاله بهترین کتاب های ادبیات ژاپن شامل رمان های کلاسیک زنان و مردان و همچنین برخی از تأثیرگذارترین و انقلابی ترین رمان های امروز است. در اینجا چند کتاب غیر داستانی ، یک مانگا ، یک مجموعه شعر و بقیه همه رمان خواهید یافت.

به استثنای یک نویسنده (که هم داستان داستانی و هم غیر داستانی می نوشت) ، هر نویسنده فقط یک بار ظاهر می شود تا در این لیست از استعدادهای باورنکردنی ادبی ژاپن به بیشترین تعداد نویسنده جا بدهد.

10 رمان برتر ادبیات آلمان

با لیست بهترین کتاب های ادبیات ژاپن همراه ما باشید.

1. داستان ژنجی به قلم Murasaki Shikibu

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ اینجاست که ادبیات ژاپن آغاز شد.

موراساکی شیکیبو یک زن نجیب تحصیل کرده دوره هیان ژاپن ، و نویسنده آنچه که بیشتر رمان جهان می دانند بود. به طور گسترده ای موافقت می شود که داستان ژنجی بهترین اثر ادبی در تاریخ ژاپن باشد ، به طوری که هنرمندان ukiyo-e از دوره ادو زندگی خود را وقف نقاشی تفریحات بصری صحنه های رمان شیکیبو در چاپ های بلوک های چوبی کردند (به داستان مراجعه کنید Genji در هنر ژاپن). کمتر اثری به اندازه داستان گنجی مورد احترام است که داستان پسری امپراطور را روایت می کند که از خط جانشینی حذف شده است. این نخستین کتاب در مورد بهترین کتاب های ادبیات ژاپن میباشد.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

2. کشور برفی توسط یاسوناری کاواباتا

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ از نظر زیبایی شناسی زیبا ترین و متعالی ترین رمان ژاپنی است و یکی از بهترین کتاب های ابیات ژاپن میباشد.

یاسوناری کاواباتا برنده جایزه نوبل یکی از محبوب ترین و مورد احترام ترین داستان نویسان ژاپن است. وی که مهارتی عالی با کلمات داشت ، زیباترین رمان هایی را که تاکنون نوشته شده است ، نوشت. در حالی که یک بحث بی پایان در مورد بهترین کار او وجود دارد ، Snow Country همان بحثی است که زیبایی و وسواس او را در مورد هنر و زیبایی کاملاً در بر می گیرد. Snow Country یک داستان عاشقانه بین یک مرد توکیویی و یک گیشا است که در یک شهر کوهستانی onsen زندگی و کار می کند. تیره و تار و باشکوه و از نظر شعر باشکوه است.

اگزیستانسیالیسم چیست به قلم رضا حقی
بیشتر بخوانید

پرفروش ترین کتاب های جهان

3. گریه خاموش نوشته کنزابورو او

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ کنزابورو نماینده مبارزات خانوادگی قرن 20 ژاپن است.

کنزابورو او یکی دیگر از برندگان جایزه نوبل ژاپن بود و کتاب های او اغلب در لیست بهترین کتاب های ادبیات ژاپن و در امور خانوادگی صمیمی هستند که سیاست را لمس می کنند اما بیشتر دردی را که با خانواده همراه است تمرکز می کنند. فریاد خاموش صیقل یافته ترین و گردترین نمونه وی در این زمینه است و داستان دو برادر در دهه 60 است که به دهکده کودکی خود باز می گردند. یکی از توکیو و دیگری از آمریکا سفر می کند. هر دو چمدان تازه پیدا کرده و آن را با خود به خانه ای می آورند که توسط جزر و مد مدرنیته تغییر می کند. این یک کتاب در مورد تغییر است ، چه شخصی و چه ملی. یک رمان بی رحمانه و خشن اما اثری تسلط واقعی.

بهترین رمان های جهان

4.قلب اثر ناتسومه سوسکی

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ تا به امروز ، ناتسومه سوسکی محبوب ترین داستان نویس ژاپن است.

در حالی که داستان گنجی مشهورترین رمان ژاپن است ، بدون شک محبوب ترین نویسنده ملت ناتسومه سوسکی است. این رمان نویس جذاب چندین کتاب ارزشمند را نوشت ، اما مطمئناً بهترین کتاب او Kokoro (قلب) است. این رمان که بین کاماکورا و توکیو قرار دارد ، در سه بخش به بررسی رابطه بین یک مرد جوان و تأثیرگذار با حس او می پردازد ، که او به شدت او را تحسین می کند. این دیدگاه ها را در نیمه راه تغییر می دهد ، و یک چشم انداز سه بعدی لمس کننده ، دقیق و شفاف را در مورد این مردان و رابطه آنها ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر ، به 20 نویسنده برتر ژاپنی در همه زمان ها مراجعه کنید. بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

رمان های برتر ادبیات فرانسه

با مقاله بهترین کتاب های ادبیات ژاپن همراه ما باشید.

5.راشومون توسط Ryu no Suke Akutagawa

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این یک داستان کوتاه است که صحبت از افتخار ژاپنی ها و مبارزه برای زنده ماندن است.

راشومون به دلیل دروازه ویران شده جنوب کیوتو (که به نوبه خود ، به دلیل نمایش معروف Noh نامگذاری شد) نامگذاری شده است. داستان کوتاه آکوتاگاوا داستان بنده ای را روایت می کند که خود را در راشومون شکسته می بیند ، با انتخاب بین گرسنگی تا مرگ و جنگ برای زنده ماندن ، تا زمانی که با پیرزنی در دروازه روبرو می شود که قبلاً انتخاب خودش را کرده است. این داستان که اغلب به عنوان بخشی از مجموعه به فروش می رسد ، توسط همان آكوتاگاوا نوشته شده است كه معتبرترین جایزه ادبی ژاپن از آن نامگذاری شده است.

معرفی نمایشنامه تسخیر‍‌شدگان | آلبر کامو
بیشتر بخوانید

6.جاده باریک به شمال عمیق توسط ماتسو باشو

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این اشعار آرامش بی نظیر و زیبایی چشمگیر روستای ژاپن را به تصویر می کشد.

ترکیبی از نثر و شعر که یکی از مهمترین آثار شعر دوره ادو ژاپن را نشان می دهد. Basho’s The Narrow Road to the Deep North ، مسیری را که باشو با یک همراه خود طی کرد ، به خارج از توکیو (یا همانطور که در آن زمان شناخته شده بود ، ادو) و به بیابان های روستایی شمال می گوید. این یک کاوش زیبا و توصیفی از عجایب طبیعی ادو ژاپن است. هیچ چیز مانند آن در کل کتابخانه ادبیات ژاپن وجود ندارد.

10 رمان برتر ادبیات آلمان

با مقاله بهترین کتاب های ادبیات ژاپن همراه ما باشید.

7.دریانوردی که از گریس با دریا افتاد اثر یوکیو میشیما

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این یک داستان جنجالی توسط یک شخصیت تاریک از ادبیات ژاپن است.

یوکیو میشیما حداقل یک شخصیت جنجالی است. در حالی که او یک فاشیست خارج و خارج از کشور بود که بعد از کودتای نافرجام مرتکب sepuku شد ، برخی از ادبیات قابل تأمل را در اختیار ما قرار داد که نه تنها به ما دریچه ای به ذهن و شیاطین او می دهد ، بلکه به مدرنیزاسیون تغییر می دهد. ژاپن قرن 20 واضح ترین کارهای او ملوان است که از گریس با دریا افتاد: یک داستان استعاری در مورد پسر جوانی که با دوست پسر جدید مادرش وسواس پیدا می کند. این دوست پسر یک ملوان است که پسر به او احترام می گذارد ، تا زمانی که عشق را به جای بزرگ باز انتخاب کند ، و پسر این را خیانت می داند. این یک استعاره سیاسی سنگین و یکی از بهترین کتاب های ادبیات ژاپن است.

بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

8. خواهران ماکیوکا

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این یک نگاه اجمالی به دنیای در حال مرگ مردان نجیب زاده ژاپنی در اوزاکای پس از جنگ است.

شاید نزدیکترین ژاپن به یک رمان به سبک جین آستین ، خواهران ماکیوکا بزرگترین اثر تانیزاکی باشد. این داستان در مورد خانواده ای ثروتمند از مردهای نجیب زاده اوزاکا در یک زمان اصلی در قرن 20 که آن طبقه خاص از مردم منسوخ می شوند و شروع به محو شدن در ابهام می کنند ، می گوید. در این راستا ، از مضامین و زیبایی شناسی مشابه داونتون ابی پیروی می کند. تا به امروز ، آن را به عنوان یکی از کلاسیک های بزرگ ادبیات ژاپن مورد احترام قرار می دهند ، و لحظه ای از زمان را تغییر می دهد که هرگز دوباره نخواهد آمد.

9.وقایع نگاری پرندگان توسط هاروکی موراکامی

معرفی چند کتاب روانشناسی برای نوجوانان
بیشتر بخوانید

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این کتاب بهترین کتاب های ادبیات ژاپن میباشد.

هاروکی موراکامی به راحتی محبوب ترین رمان نویس زنده ژاپن است ، که اغلب پیش بینی می شود جایزه نوبل را از آن خود کند ، اما هنوز همیشه از دست نمی دهد. موراکامی دارای کاتالوگ بزرگی از آثار است که بیشتر آنها سورئال است و به دلیل مضامین تکراری و تروپی مشهور است. The Wind-Up Bird Chronicle بزرگترین اثر موراکامی است. در اینجا رمان موراکامی آورده شده است که به بهترین وجه نمونه هایی از موضوعات و بدنام های بدنام او است. کاملاً گام به گام است و داستانی را درباره اضطراب ها و بحران های وجودی ارائه می دهد که در سناریوهای سورئال و غیرممکن پیچیده است و خواندن آن را برای یک سرگرم کننده و هیجان آور ساخته است.

10.بیرون توسط Natsuo Kirino

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این یک داستان تند و خشن از فمینیسم ژاپنی است.

ناتسو کیرینو یکی از نویسندگان بزرگ فمینیست ژاپنی است – احتمالاً بزرگترین آنها. و در حالی که او آثاری را در سبک ها و ژانرهای مختلف به رشته تحریر درآورده است ، کتاب کتابی است که عصبانیت و اندوه او را به بهترین شکل تجسم می بخشد. این داستان از یک کارگر کارخانه می گوید که سرانجام به مرزهای خود رسیده ، شوهرش را می کشد و از همکاران زن خود برای کمک به سرپوش گذاشتن در قتل کمک می گیرد. این یک تریلر تاریک است که در صدها صفحه روایت کاملاً مکتوب و کشیده بیشتر و بیشتر می شود.

11.کتاب بالش نوشته سی شوناگون

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این مجموعه ای کاملاً هوشمندانه ، سرگرم کننده و بی نظیر از یادداشت های زندگی شاهنشاهی بیش از 1000 سال پیش است.

در دنیا هیچ چیز مانند کتاب بالش وجود ندارد. سی شوناگون یک بانوی دربار بود و در طول مدت حضور خود در دربار شاهنشاهی هیان ، بسیاری از مقاله ها ، برنامه ها ، حکایت ها و حتی شعرهایی درباره مردم و وقایع دربار شاهنشاهی را نوشت. این بینشی سرگرم کننده و چشم نواز از زندگی قدرتمندترین مردم ژاپن بیش از هزاره پیش است. کتابی کاملاً منحصر به فرد و جذاب از دیدگاه منحصر به فرد زنانه.

12.خانه دار و استاد توسط یوکو اوگاوا

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ در اینجا یک داستان منحصر به فرد از عشق وجود دارد که دقیقاً یک داستان عاشقانه نیست.

یوکو اوگاوا یکی از با ارزش ترین نویسندگان مدرن ژاپن است و کتابهای زیادی را در ژانرهای مختلف نگاشته است ، اما انسانی ترین و از نظر احساسی ترین رمان او به راحتی نگهبان خانه و پروفسور است. این داستان درباره یک ریاضیدان نابغه پیر است که اکنون حافظه ای دارد که هر روز دوباره تنظیم می شود. جدیدترین خانه دار او ، راوی ما ، پیوندی بی نظیر و ماندگار با استاد برقرار می کند و ریاضیدان حتی با پسر کوچک خانه دار رابطه پدرانه برقرار می کند. تعداد کمی رمان به زیبایی این رمان وجود دارد.

خطابه ی بر پوچی زندگی | به قلم رضا حقی
بیشتر بخوانید

13.Territory of Light توسط یوکو تسوشیما

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ این رمان یکی از آرام ترین و بی سر و صدا ترین رمان های زیبایی شناسانه است که تاکنون نوشته شده است.

زن جوانی با دختری دو ساله از همسرش جدا شده و اکنون با دخترش در یک آپارتمان جدید که غرق در نور طبیعی است زندگی می کند. این رمان کوتاه و زیبا داستان او را در طول دوازده ماه پس از جدایی از همسرش ترسیم می کند. نگاه می کند که او بدون او چه جور آدمی می شود: انتخاب هایی که انجام می دهد و واکنش او در برابر دنیای اطرافش. یک داستان کوچک ، ساکت و آرام از امید و خونسردی.

14.زن فروشگاه راحتی توسط Sayaka Murata

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ موراتا نماینده طبقه کارگر ژاپن قرن 21 است.

تعداد کمی رمان وجود دارد که از نظر سیاسی و اجتماعی به اندازه زن فروشگاه راحتی باشد. این رمان به دلیل برداشتی بی نظیر از وضعیت زندگی کاری در ژاپن ، در سرتاسر جهان تیتر اول روزنامه ها شد. این زندگی یک کارمند فروشگاه رفاه را دنبال می کند که هجده سال در این شغل کار کرده و از زندگی خود کاملاً راضی است. این کتابی درباره انتظارات ، نردبان های شرکتی و استرس های اجتماعی است. این یک کتاب گزنده ، کنایه آمیز و سمی است که با پرخاشگری منفعل نوشته شده و آن را برقی و اعتیاد آور می کند. یک کلاسیک مدرن واقعی. و در لیست بهترین کتاب های ادبیات ژاپن .

15.آب و هوای عجیب در توکیو توسط هیرومی کاواکامی

چرا باید این کتاب را بخوانم؟ یکی از جذاب ترین و بهترین کتاب های ادبیات ژاپن .

هیرومی کاواکامی عادت دارد که به طور تماشایی شخصیت های انسانی در هر سنی بنویسد. او عشق و دوستی را بهتر از بیشتر نویسندگان می فهمد و این بهترین نمونه را در Strange Weather در توکیو نشان می دهد. این رمان عاشقانه شکوفا شده بین یک زن حقوق بگیر سی ساله و یک معلم پیر ژاپنی را که روزگاری حس خود بود دنبال می کند. این داستان به صورت استعاره ای به بررسی ازدواج بین ژاپن سنتی و دنیای جدید شرکت های بزرگ توکیو پس از جنگ می پردازد و این یکی از شیرین ترین و مهربانترین رمان هایی است که تاکنون خوانده اید.

بهترین رمان های جهان

مقاله بهترین کتاب های ادبیات ژاپن به پایان رسید. با بخش ادبیات جهان همراه ما باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

7 + 8 =