صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین کتاب های ادبیات هند
ads

بهترین کتاب های ادبیات هند

بهترین کتاب های ادبیات هند

بهترین کتاب های ادبیات هند

بهترین کتاب های ادبیات هند : هند دارای یک تاریخ و سنت ادبی منحصر به فرد است که بیش از 3000 سال قدمت دارد. ادبیات انگلیسی هند ممکن است سابقه نسبتاً کوتاهی داشته باشد ، اما با این وجود غنی از شاهکارهای برنده جایزه و تحسین منتقدان است که هیچ عاشق کتابی نباید از دست بدهد. برای شروع سفر خواندن شما ، لیستی از کتابهای نویسندگان هندوستان را گردآوری کرده ایم که تأثیر بسزایی در روند ادبیات این کشور داشته است.

با مقاله بهترین کتاب های ادبیات هند همراه ما باشید.

بهترین کتاب های ادبیات هند

ببر سفید

اولین رمان برنده جایزه Man-Booker Arvind Adiga به دلیل طراوت بخشیدن به اختلافات و تضادهای طبقه اجتماعی در هند معاصر مورد تحسین قرار گرفت. این کتاب یک روایت اول شخص هیجان انگیز است که از دیدگاه Balram Halwai ، جوانی از یک دهکده کوچک فقیر زده که به دهلی نقل مکان می کند تا به عنوان یک راننده نخبه کار کند ، روایت می شود.

بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا

شهد در یک غربال

اولین رمان مشهور هندی ، کامالا مارکاندایا ، شهد در یک غربال ، داستان تغییر سریع هند در اواسط قرن بیستم است که از منظر روخمانی ، زنی از هند و فقیر هند روایت می شود. از ازدواج ترتیب داده شده او با ناتان ، یک کشاورز ، تا تغییراتی که با ظهور یک دباغخانه بزرگ در روستای آنها ایجاد شد ، طیف گسترده ای از موضوعات را با نثری منحصر به فرد در بر می گیرد. همچنین این کتاب در لیست بهترین کتاب های ادبیات هند جایگاه ویژه ای دارد.

رمان بزرگ هندی

این رمان هجو از شاشی ثارور حماسه هندو Mahabharata را در متن جنبش استقلال هند و دهه های بعدی آن بازآفرینی می کند تا به یکی از هیجان انگیزترین خوانش های ادبیات معاصر هند تبدیل شود. بازنشر چهره هایی از مبارزات و سیاست های آزادیخواهانه هند به عنوان شخصیت های اسطوره ای از یک حماسه 2000 ساله ، اثر ثارور بدون توجه به آشنایی شما با این کشور ، یک خوانش قدرتمند است.

بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

به پاکستان قطار کنید

این کتاب تاریخی هندی توسط خوشوانت سینگ هنگام انتشار در سال 1956 به دلیل آوردن دیدگاه انسانی به تقسیم هند انگلیس به هند و پاکستان مورد احترام فراوان قرار گرفت. در حالی که بیشتر روایت های مربوط به پارتیشن در آن زمان عمدتاً بر جنبه های سیاسی تمرکز داشت ، سینگ این واقعه را از نظر تلفات و وحشت انسانی بازگو کرد. قطار به پاکستان برای هر کسی که به جستجوی ادبیات یا تاریخ هند می پردازد ، یک مطالعه اساسی است.

بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا
بیشتر بخوانید

کاخ توهمات

رمان برنده جایزه Chitra Banerjee Divakaruni ، حماسه اسطوره ای هندو Mahabharata را از منظر Draupadi ، شخصیت اصلی زن ، بازگو می کند. شهرت Draupadi به خاطر ازدواج با هر پنج برادر Pandava – قهرمانان Mahabharata – است و یک شخصیت همیشه حاضر و اصلی در سفر به تبعید و جنگ است. با این حال ، در حماسه اصلی ، که دیواکارونی با درایت در کاخ توهمات بازیابی می کند ، از منظر وی یا انگیزه ها و افکار او چیز کمی نقل نشده است.

راهنما

R.K. نارایان یکی از پرخواننده ترین و مشهورترین نویسندگان در کتاب ها و ادبیات هند است. این راهنما که در شهر خیالی معروف مالگودی در جنوب هند واقع شده است ، داستان یک راه آهن راجو ، یک راهنمای تور فاسد ، و دنباله ای عجیب از وقایع را دنبال می کند که باعث می شود او به یک راهنمای معنوی و در نهایت یک انسان مقدس مورد احترام در کشور.

بهترین کتاب های ادبیات ژاپن

در بازداشت

رمان آنیتا دسای ، که در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت ، حول محور Deven Sharma ، دانشمند اردو در یک شهر کوچک هند است که گرفتار یک زندگی معمولی و پیش پا افتاده است و به دانشجویان بی تفاوت دانشگاه زبان می آموزد. وقتی به او فرصت داده می شود با نور ، یکی از بهترین شاعران اردو در این کشور مصاحبه کند ، او این را راهی برای انتقال معنادارتر عشق به این زبان می داند.

خدای چیزهای کوچک

اولین رمان برنده جایزه بوکر اثر آروندهاتی روی داستان خانواده ای در دهه 1960 کرالا را روایت می کند. در عمق طیف وسیعی از مسائل از سیستم کاست گرفته تا برخوردهای دولت با کمونیسم ، داستان دو دوقلوی برادر ، پدر و مادر و خانواده بزرگشان را دنبال می کند ، زیرا آنها در این اثر بسیار تحسین شده توسط این فعال و نویسنده مشهور زندگی می کنند.

یک تعادل خوب

شاهکار ادبیات روهینتون میستری که در سال 1975 و در پس زمینه اعلام حالت اضطراری دولت مرکزی در سراسر هند اتفاق افتاد ، داستان چهار غریبه از اقشار مختلف جامعه را روایت می کند. این کتاب که در فهرست نهایی جایزه بوکر در سال 1996 قرار گرفت ، گزارشی فریبنده از نیروهای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی است که هند را از اواخر قرن 20 به شکل فعلی هدایت کردند.

معرفی نمایشنامه خرده جنایت‌های زن و شوهری | اریک امانوئل اشمیت
بیشتر بخوانید

یک پسر مناسب

کارهای تحسین شده ویکرام ست داستان چهار خانواده در هند تازه استقلال یافته و پس از تجزیه را دنبال می کند. این کتاب که در وهله نخست به حول سفر خانم روپا مهرا برای یافتن “پسری مناسب” برای ازدواج با دخترش می چرخد ، در مورد طیف وسیعی از موضوعات از سیاست پس از جدایی ، اختلافات هندو-مسلمانان ، تنش های طبقاتی و طبقاتی و تغییر روابط خانوادگی مراقبه می کند. . آثار شیث در 1334 صفحه در میان بهترین کتاب های ادبیات هند میباشد که در یک جلد منتشر شده است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

آخرین آهنگ غروب

اولین رمان Siddharth Dhanvant Shanghvi داستان آنورادها را روایت می کند ، که برای ازدواج با Vardhmaan از ادیپور به بمبئی دهه 1920 می رود. این رمان ازدواج شکوفا آنها را از طریق اوج و فرودهای خود با نثر قدرتمند و اعتیاد آور دنبال می کند.

پایان مقاله بهترین کتاب های ادبیات هند با بخش ادبیات جهان همراه ما باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.