صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین کتاب های ادبیات مصر
ads

بهترین کتاب های ادبیات مصر

بهترین کتاب های ادبیات مصر

بهترین کتاب های ادبیات مصر

بهترین کتاب های ادبیات مصر : مصر تصور بسیاری از نویسندگان را در 7000 سال وجود خود به خود جلب کرده است – و خواه مصر باستان باشد ، مصر استعماری یا مصر مدرن ، آیا واقعاً می توانید آنها را سرزنش کنید؟ تعداد معدودی از کشورهای جهان دارای تاریخ ، عمق و پیچیدگی مصر هستند و ما برخی از بهترین کتاب های ادبیات مصر در اینجا جمع کرده ایم، توسط نویسندگان مصری و غیر مصری به طور یکسان جمع آوری کرده ایم (لیست بهترین کتاب های ادبیات مصر انگلیسی است).

لیست بهترین کتاب های ادبیات مصر در مورد رمان های مربوط به مصر فقط نوک کوه یخ (یا هرم است؟) است و اگر یکی از موارد موردعلاقه شما را شامل نمی شود حتماً به بخش ادبیات جهان سایت بامدادی ها اطلاع دهید.

با مقاله بهترین کتاب های ادبیات مصر همراه ما باشید.

بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

بهترین کتاب های ادبیات مصر

قدم زدن قصر

نویسنده: نقیب محفوظ

اتفاق می افتد در: قاهره ، 1917-1919

خلاصه: ما البته مجبور بودیم یک رمان از ناگیب محفوظ ، افسانه مصری و برنده جایزه نوبل ادبیات داشته باشیم. Palace Walk اولین رمان در سه گانه قاهره Mahfouz است که همگی از زبان عربی ترجمه شده است (عنوان واقعی Palace Walk Bein El Qasrein است که به معنی “بین دو کاخ” است).

Palace Walk نگاهی داخلی به یک خانواده طبقه متوسط مصری در زمان مصر تحت اشغال انگلیس در جنگ جهانی اول و پویایی و پیچیدگی های فرهنگی بین آنها است.

بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا

در چشم خورشید

نویسنده: احداف صويف

در: مصر و انگلستان از 1967-1980 اتفاق می افتد

خلاصه: این رمان ترکیبی زیبا از داستان عاشقانه ، سیاست در خاورمیانه و روابط بین فردی است و تصویری زنده از مصر در طول 10 سال را شامل می شود ، همه از طریق داستان آسیا ، یک زن جوان مصری و یک قهرمان به یاد ماندنی است.

احداف صويف ، نويسنده و روزنامه نگار مصري ، به خاطر رمانش «نقشه عشق» ، يكي ديگر از محبوب هاي شخصي ما ، معروف است.

رامسس: پسر نور

نویسنده: کریستین ژاک

اتفاق می افتد در: مصر باستان در زمان پادشاهی جدید

نکات کلیدی در خلق شخصیت شرور داستان
بیشتر بخوانید

خلاصه: این رمان داستانی تاریخی در واقع اولین مجموعه از 5 کتاب در مورد زندگی ، عشق و سلطنت رامسس دوم است که شاید مشهورترین و قدرتمندترین فرعون تا به امروز باشد. این کتابها سریع خوانده می شوند و حتی اگر در اصل از فرانسه ترجمه شده باشند ، ترجمه های انگلیسی کتاب ها را به عدالت می رسانند. انتظار تصویری سرگرم کننده از مصر باستان و نام های مشهوری مانند سیتی اول ، نفرتاری و موسی را داشته باشید. حتماً خواندن هر 5 کتاب را توصیه می کنیم.

بهترین فیلمهای هیچکاک

ساختمان یاکوبیان

نویسنده: علا الاسوانی

اتفاق می افتد در: قاهره ، 1990

خلاصه: ساختمان یاکوبیان که در اصل یک رمان عربی بود ، بسیار جذاب بود و نه تنها به سرعت به زبان های دیگر ترجمه شد ، بلکه به یک فیلم تبدیل شد. داستان پیرامون ساکنان مختلف ساختمان قدیمی یاکوبیان در مرکز شهر قاهره است و به عنوان “تصویری تند از جامعه مدرن مصر” توصیف می شود. گنجاندن همجنسگرایی در داستان همچنین بسیاری از مردم را داغ و اذیت کرد (و نه به روشی خوب) هنگام انتشار کتاب.

مرگ بر روی نیل

نویسنده: آگاتا کریستی

اتفاق می افتد: عمدتا روی یک بخار در نیل در سال 1937

خلاصه: یوپ ، رمان های کارآگاهی مشهور جهان آگاتا کریستی با بازی هرکول پوآرو سر خود را به مصر در مرگ بر روی نیل می کشند. خود آگاتا کریستی هنگام نوشتن رمان در هتل قدیمی کاتاراکت در اسوان اقامت داشت ، که یک رمز و راز در کشتی بخار دوره ای روی رود نیل است.

بهترین فیلمهای آل پاچینو

زنی از قاهره

نویسنده: نوئل باربر

در: قاهره قبل و در طول جنگ جهانی دوم تا انقلاب 1952 اتفاق می افتد

خلاصه: داستان آخرین روزهای اشغال انگلیس در مصر یک داستان عاشقانه بین دوستان کودکی و همسایگان در باغ اشرافی قاهره است. پسر یک دیپلمات انگلیسی و دختر یک پاشای مصری. دنیای پیک نیک نیمه شب آنها در اهرام و تجملات کنار نیل با شروع جنگ جهانی دوم و به دنبال آن قیام مصری ها علیه اشغال انگلیس ، ناگهان متوقف می شود.

رودخانه خدا

نویسنده: ویلبر اسمیت

اتفاق می افتد در: مصر باستان ، انتهای پادشاهی میانه

مکتب ادبی کلاسیسم
بیشتر بخوانید

خلاصه: درست قبل و هنگام حمله هیکسوس به مصر باستان ، رودخانه خدا یک رمان ماجراجویی با یک مثلث عاشقانه بین فرعون ، یک دختر ارباب و سربازی است که او عاشق آن است – اما شخصیت اصلی Taita است ، خواجه و برده ای که باید نه تنها از طریق خطرات مثلث عشق بلکه یک امپراطوری باستانی در آستانه سقوط به دست مهاجمان خارجی راه خود را طی کند.

فیلم پرسونا

کوارتت اسکندریه

نویسنده: لارنس دورل

اتفاق می افتد در: اسکندریه ، قبل و در طول جنگ جهانی دوم

خلاصه: کوارتت اسکندریه در واقع فقط یک کتاب نیست ، بلکه چهار کتاب است – شما می توانید آنها را جداگانه بخوانید یا همه را به صورت یکجا و به عنوان یک کتاب واقعاً طولانی بخوانید. این چهار کتاب جاستین ، بالتازار ، مونتولیو و کله است. 3 کتاب اول مجموعه ای از حوادث را به تصویر می کشد ، اما از دیدگاه های مختلف. رمان چهارم 6 سال بعد اتفاق می افتد. همه این رمان ها در مورد عشق “مدرن” و گلدان ذوب شرق و غرب در شهر اسکندریه مدیترانه است. اگر این منطقی باشد ، نوشتار متمایل به “ادبیات سنگین” تر بودن است ، بنابراین اگر به دنبال یک خواندن سبک هستید ، این ممکن است برای شما مناسب نباشد.

فیلم فانی و الکساندر

شهر عشق و خاکستر

نویسنده: یوسف ادریس

در: قاهره ، 1952 اتفاق می افتد

خلاصه: از عربی ترجمه شده ، نوشتن کمی خشک است و به همان اندازه که در اصل عربی عمل کرده است ، رمان را رعایت نمی کند ، اما به هر حال ارزش خواندن را دارد. شهر عشق و خاکستر درباره حمزه ، یک انقلابی جوان مصری است که به طور مخفیانه با مقاومت در برابر شورش علیه اشغال انگلیس و سلطنت فاسد کار می کند. او از طریق هدف با فوزیه ملاقات می کند و عاشق او می شود و آنها در بحبوحه نبردی بزرگتر – نبرد برای کشورشان – با احساسات خود نسبت به یکدیگر مبارزه می کنند. اما کدام یک مهمتر است؟

جام طلایی

نویسنده: الوز جارویس مک گراو

اتفاق می افتد در: مصر باستان ، پادشاهی جدید

خلاصه: این کتاب به عنوان یک کتاب کودک یا بزرگسال تبلیغ می شود ، اما وقتی می گوییم این کتاب برای بزرگسالان نیز به همان اندازه لذت بخش است ، به ما اعتماد کنید. داستان حول محور رانوفر ، پسری یتیم جوان است که سعی می کند از شرایط ناگوار خود فراتر رود و به دنبال آرزوی ساده خود یعنی شاگردی زرگری شود و برادر ناتنی خود را برای همیشه رها کند. او به طور تصادفی یکی از بدترین جنایاتی را که می تواند در مصر باستان مرتکب شود ، تصادف می کند و این وظیفه اوست که حتی اگر هزینه تمام هزینه هایش را داشته باشد ، باید کار درست را انجام دهد.

چگونه یک صحنه اکشن بنویسیم
بیشتر بخوانید

بهترین فیلمهای جنیفر لارنس

پایان مقاله بهترین کتاب های ادبیات مصر امیدواریم لذت برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.