صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای هیچکاک
ads

بهترین فیلمهای هیچکاک

بهترین فیلمهای هیچکاک

بهترین فیلمهای هیچکاک

بهترین فیلمهای هیچکاک : بسیاری از ما به سینما می رویم زیرا می خواهیم چیزی را احساس کنیم. کمتر فیلمساز در طول تاریخ ، در صورت وجود ، می تواند ما را تحت تأثیر قرار دهد و واکنش ما را نسبت به آلفرد هیچکاک وادار کند. بله ، او استاد تعلیق بود و همچنین استاد کمدی ، عاشقانه و ترسناک بود – فقط چند مورد را نام ببرم. بسیاری از هنرمندان بزرگ در طول زندگی خود قدردانی نمی کنند ، اما تماشاگران به مدت شش دهه دسته جمعی به فیلم های هیچکاک سرازیر می شوند و از این هیجان لذت می برند.

هیچکاک در آوریل 1980 در خواب در خانه اش در بل ایر با آرامش درگذشت و یکی از برجسته ترین میراث های تاریخ فیلم را پشت سر گذاشت. برای بزرگداشت کارنامه بی نظیر فیلمساز ، ما بهترین فیلمهای هیچکاک را رتبه بندی کردیم: اینها به ترتیب صعودی رتبه بندی می شوند.

“من از نواختن مخاطب مانند پیانو لذت می برم.” – آلفرد هیچکاک

بهترین فیلمهای هیچکاک

با مقاله بهترین فیلمهای هیچکاک همراه ما بشاشید.

1.فیلم بدنام (1946)

از بین تمام شاهکارهای هیچکاک ، فیلم بدنام قطعد در لیست بهترین فیلمهای هیچکاک قرار گرفته است. به لطف یک فیلمنامه طلای ، بن هخت ، نامزد اسکار ، با درک ماهرانه از روانشناسی انسان (به ویژه برای سال 1946) ، و بازی های ظریف و انسانی توسط کری گرانت و اینگرید برگمن ، نوتورد یکی از رضایت بخش ترین داستان های عشق در فیلم است تاریخ. این فیلم از درخشان ترین فیلم هیچکاک است – بسیار زیبا و کاملاً ظریف است – و پیروزی سبک استاد ، ظریف و بی عیب و نقص است.

بهترین فیلمهای دیوید لینچ

دوربین هیچکاک بدون هیچ زحمتی در طول این نمایش جاسوسی جذاب سر می خورد ، و به اوج نفس کشیدن منجر می شود – یک حرکت پله ای اعصاب خردکن و کند – که برای دهه ها و دهه ها پاره شده است ، و هرگز مساوی نیست. میراث  فیلم Notorious زنده و زنده است. در حقیقت ، به نظر می رسد که فیلمسازان جوان بیشتر از هر زمان دیگری از آن به عنوان یک تأثیر کلیدی یاد می کنند. این فیلم در فیلمنامه La La Land Damien Chazelle فریاد کشید و در سال 2009 ، یک قسمت از مجموعه انیمیشن جنگ ستارگان: جنگهای کلون با عنوان “جاسوس سنا” ، بازسازی فیلمبرداری برای شات بود. Notorious قصه گویی بصری در بهترین حالت خود است ، قابل مقایسه با Citizen Kane (1941) و Chaplin’s City Lights (1931) ، از این رو نه یک قاب ، نه یک نفس بی جا است.

فیلم بدنام
بیشتر بخوانید

فیلم سفر به آمریکا ۲

2. فیلم سرگیجه (1958)

عمدتا به دلیل یک داستان غیر متعارف و کاملا ناامیدکننده ، فیلم سرگیجه هنگام اکران یک شکست مهم و تجاری بود ، اما اکنون به عنوان یکی از بهترین فیلم ها به طور گسترده ای پذیرفته شده است. این عمیق ترین و شخصی ترین کار هیچکاک است ، بیانیه ای پیچیده و بی پایان درباره مردانگی و وسواس ، که برای همیشه اصلی برنامه های درسی مدرسه فیلم خواهد بود. از نقطه نظر کاملاً فنی ، به لطف امتیاز هیجان انگیز ، هیپنوتیزم سازی برنارد هرمان و فیلمبرداری رابرت بورکس ، که به طرز هوشمندانه ای از رنگ برای افزودن لایه های معنایی به روایت استفاده می کند ، به اندازه هر قطعه دیگری از سینمای ناب مست است.

فیلم پرسونا

مخاطبان در سال 1958 آماده نبودند تا جیمی استوارت دوست پسر خوب و دوست داشتنی را بازی کند که به عنوان یک فرد کاملاً مضطرب و ناامید در برابر تیپ بازی می کند ، اما او در اینجا درخشان است. بسیاری از منتقدان آن زمان نیز از سفت و سخت بودن کیم نواک شکایت داشتند ، اما او به عنوان یک قربانی شکنجه روانی که احساسات خود را برای زنده ماندن خفه می کند ، مانند بقیه فیلم کاملاً عالی است. هر 10 سال ، مجله معتبر فیلم بریتانیا Sight & Sound صدها نفر از منتقدان را برای یافتن لیستی از برترین فیلم های تمام دوران نظرسنجی می کند. در سال 2012 ، برای اولین بار در 50 سال گذشته ، Citizen Kane در رتبه 1 قرار نگرفت. سرگیجه جای خود را ادعا کرد. این یک کار نبوغی است و تا زمانی که این رسانه وجود داشته باشد به الهام بخشیدن به فیلمسازان ادامه خواهد داد. به گفته منتقدیم این فیلم در صدر لیست بهترین فیلمهای هیچکاک قرار داد.

3. فیلم روانی (1960)

اینجاست که وحشت مدرن آغاز می شود. هیچكاك تلاش های بی سابقه ای انجام داد تا زنجیره های تئاتر آمریكا را متقاعد كند كه با شروع نمایش فیلم های سایكو ، كسی را به تئاتر راه ندهند تا در بسیاری از پیچ ها و پیچ و تاب های داستان را ببندد. مخاطبان در کنار هم بازی کردند و از این تجربه لذت بردند (فریاد زدن در سالن سینما بسیار سرگرم کننده است) و به سودآورترین فیلم صوتی سیاه و سفید ساخته شده تبدیل شد.

بیوگرافی ونسا کربی
بیشتر بخوانید

فیلم فانی و الکساندر

با گذشت 60 سال کامل ، فیلم روانی هنوز تکان دهنده است ، حتی اعصاب را سرخ می کند. یک پایان نامه طولانی مدت بی مورد با گفتگوی بیش از حد زیاد همیشه مانند یک انگشت شکننده دردناک باقی مانده است ، اما این کافی نیست که از جایگاه دائمی روان به عنوان یک نقطه عطف فرهنگی ضروری کاسته شود. این نوه سینمای شوک است.

4. فیلم North By Northwest (1959)

به دنبال شکست تجاری سرگیجه ضعیف ، هیچکاک لذت پذیرترین تماشاگران خود را ایجاد کرد. هیچکاک با یک فیلمنامه زیرک و هوشمندانه از ارنست لمان (رتبه 21 در بهترین فیلمنامه های تمام زمانهای انجمن نویسندگان آمریکا) کار کرد ، برای همه یک فیلم ساخت – با شوخ طبعی که باعث می شود شاد شوید ، عاشقانه ای که شما را غرق می کند و تعلیق شما را متوقف می کند قلب و باعث می شود کف دست شما عرق کند. کری گرانت همیشه کارهای باورنکردنی با هیچکاک انجام می داد و این ممکن است عملکرد حرفه ای او باشد. یکی از جذاب ترین و خیره کننده ترین لذت های سینما ، North By Northwest برای ارزش سرگرمی بسیار عالی رقبای اصلی جنگ ستارگان است.

فیلم یک محکوم به مرگ گریخت

5.فیلم پنجره پشتی (1954)

چشم پرستی موضوعی است که آلفرد هیچکاک در طول زندگی حرفه ای خود کشف کرده است ، اما هرگز به طور مستقیم مانند این راز کامل در مورد مردی که شاهد قتل است در حالی که از پنجره خود خیره شده است. یکی از بزرگترین دلایلی که Rear Window بهتر از هر فیلم هیجان انگیز دیگری است که کار می کند این است که شخصیت ها را خیلی دوست داریم. استاد تعلیق همچنین جادوگری در گرفتن بازی های درخشان از بازیگران بزرگ بود و جیمی استوارت همانقدر قدرتمند است که بی زحمت جذابیت عکاس L.B. را دارد. جفری ها ، علی رغم اینکه کل فیلم را روی ویلچر می گذرانند. این نمادین ترین نقش گریس کلی است و تبدیل او از یک دختر خانگی پر زرق و برق ، منفعل و منجمد به یک ماجراجویی ریسک پذیر هر زمان که فیلم را می بینیم بیشتر ما را لمس می کند.

فیلم روانی
بیشتر بخوانید

6. فیلم Strangers on a Train (1951)

سو تفاهم بین یک تنیسور جوان (فارلی گرنجر) و یک روان پریش کاریزماتیک (رابرت واکر) منجر به آشفتگی قتل و تهدید در یکی از بهترین فیلمهای هیچکاک میشود (کاملا مناسب ، اتفاق می افتد سوار کارناوال خارج از کنترل). براساس رمان پاتریشیا هایسمیت به همین نام در سال 1950 ، غریبه ها هنگام انتشار با استقبال کمی متفاوت روبرو شدند ، برخی انتقاد از خط داستانی نامطبوع آن را داشتند ، که حتی با استانداردهای هیچک پیچیده بود. همچنین بسیار خنده دار است. این فیلم به زیبایی پیر شده است ، انتخاب های سبک شناسانه جسورانه و خیره کننده هیچکاک در مدارس فیلم در سراسر جهان از هم جدا شده است و نگرانی ناخوشایند و بیمارگونه آن از طبیعت انسانی در آثار مدرن تری مانند فارگو (مجموعه فیلم ها و تلویزیون ها) ، یک برنامه ساده منعکس شده است. و دختر رفته.

فیلم شب شکارچی

7. فیلم Shadow of a Doubt (1943)

سایه یک شک مورد علاقه شخصی آلفرد هیچکاک در فیلم هایش ، کابوسی حیران آور و بسیار عالی است که در آن زن جوانی به نام چارلی (ترزا رایت) به آرامی کشف می کند که عموی محبوبش (به نام چارلی ، جوزف کوتن) قاتل زنجیره ای است. کوتن خوش تیپ به عنوان یک مرد برجسته دوست داشتنی شناخته شده بود و انتخاب او در چنین نقشی نمونه ای از شیوه دوست داشتن هیچکاک برای بازی با انتظارات مخاطبانش بود.

8. فیلم بانوی ناپدید می شود (1938)

The Lady Vanishes بر اساس رمان چرخ چرخیده توسط ایتل لینا وایت در سال 1936 درمورد یک جهانگردان زیبا انگلیسی به نام آیریس (مارگارت لاک وود) در حال سفر با قطار در قاره اروپا است که از خواب غفلت بیدار می شود و متوجه می شود که همسفر سالخورده اش گم شده است.  هنگامی که دیگر مسافران قطار هرگز دیدن بانوی پیر را انکار می کنند ، آیریس از یک نوازنده خوش تیپ (مایکل ردگریو) کمک می گیرد تا به او کمک کند تا توطئه را باز کند. آخرین فیلمی که هیچكاك در زادگاهش انگلیس ساخته بود قبل از اینكه دیوید او.

سریال ۱۸۹۹

سلزنیك تهیه كننده قدرتمند هالیوود او را ربود و او را از آن طرف حوض آورد ، The Lady Vanishes در آن زمان بزرگترین موفقیت در تاریخ گیشه بریتانیا بود ، و این باور سلزنیك را داشت كه هیچكاك خواهد بود یک موفقیت بزرگ در آمریکا. با گذشت بیش از 80 سال (!) ، بانوی ناپدید شدن همچنان به عنوان جهنم سرگرم کننده است ، شادی برای تماشای آن از ابتدا تا انتها. این یک کار پر سیم و بدون گام های اشتباه است و به طرز چشمگیری حتی ترکیبی از تعلیق ، کمدی و عاشقانه است.

بهترین فیلم های ران هاوارد
بیشتر بخوانید

9. فیلم 39 قدم (1935)

گرچه هیچکاک نزدیک به یک دهه کارگردانی فیلم ها را بر عهده داشت (اولین فیلم او The Lodger: A Story of the London Fog در 1926 بود) ، 39 پله اولین شاهکار او است. بر اساس رمان ماجراجویی به همین نام توسط جان بوکان در سال 1915 در مورد یک فرد غیرنظامی (رابرت دونات) که ناخواسته درگیر یک طرح جاسوسی بین المللی است (مردانی که به اشتباه متهم شدند و مجبور شدند نام خود را پاک کنند یکی از اصلی ترین فیلم های هیچکاک بود) در زمان خودش یک ضربه سرسام آور بود و هیچکاک را به عنوان استاد هیجان انگیز ثابت کرد. در سال 1999 ، موسسه فیلم بریتانیا آن را به عنوان چهارمین فیلم برتر انگلیس در قرن بیستم قرار داد. بهترین فیلمهای هیچکاک

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت

10.فیلم The Birds (1963)

بر اساس داستان کوتاه (بسیار) دافنه دو موریر ، پرندگان دارای دراماتیک برخی از بهترین کارهای دیگر هیچکاک نیستند ، اما این فیلم یک کلاس عالی در وحشت آهسته سوز است. این نشان از مهارت هیچکاک دارد که او توانست یک دسته کبوتر و کلاغ را به تهدیدترین شرورهای صفحه نمایش در تمام دوران تبدیل کند. نسخه بازسازی شده هالیوود در دست ساخت است و تصور اینکه تقریباً به همان اندازه نسخه اصلی ساخته شده باشد که تقریباً 60 سال بعد به خوبی برگزار می شود ، دشوار است. این نیز آخرین فیلم از لیست بینظیر بهترین فیلمهای هیچکاک میباشد.

پایان مقاله بهترین فیلمهای هیچکاک امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.