صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای جیمز استورات
ads

بهترین فیلمهای جیمز استورات

بهترین فیلمهای جیمز استورات

بهترین فیلمهای جیمز استورات

بهترین فیلمهای جیمز استورات : جیمز استوارت ، که در بین طرفدارانش بیشتر با نام “جیمی” شناخته می شود ، تولد 112 سالگی خود را در 20 مه سال 2020 جشن می گرفت. با این حال او همچنین مجموعه ای از نمایش های خود را نشان داد که در برابر تیپ بازی می کند. به افتخار سالروز تولدش ، بیایید نگاهی به بهترین فیلمهای جیمز استورات بیندازیم.

جیمز استوارت متولد 1908 ، برای بازی در نقش یک سناتور جوان ایده آلیست در فیلم “Mr. اسمیت به واشنگتن می رود »(1939) ، که قاطعانه او را به عنوان حامی انسان عادی تثبیت کرد. او سال بعد با “داستان فیلادلفیا” (1940) به پیروزی یک و تنها خود دست یافت ، با بازی در نقش یک خبرنگار مخفی که درگیر اختلافات زناشویی یک زوج جامعه بالا (کاتارین هپبورن و کری گرانت) است.

پس از خدمت در جنگ جهانی دوم ، استوارت به خانه بازگشت و در نقش “جورج بیلی” ، تاجری که در شب کریسمس قصد خودکشی دارد ، در “It’s a Wonderful Life” (1946) بازی کرد. این فیلم اگرچه در آغاز افتتاحیه موفقیت چندانی نداشت ، اما زندگی دوم را با نمایش های مکرر در تلویزیون در طول تعطیلات پیدا کرد. این نقش سومین پیشنهاد اسکار را به عنوان بهترین بازیگر برای او به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های تام هاردی

استوارت دو بار دیگر در اسکار در گروه بازیگران اصلی شرکت خواهد کرد (“هاروی” در سال 1950 و “آناتومی یک قتل” در سال 1959). او در سال 1974 برای “هاوکینز” برنده گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر تلویزیون شد و دوباره برای “هاروی” و “آقای” رقابت کرد. هابز تعطیلات می گیرد »(1962). نقش های او در “داستان گلن میلر” (1954) و “آناتومی یک قتل” باعث شد وی پیشنهادات BAFTA را بدست آورد. وی در سال 1965 جایزه Cecil B. DeMille ، جایزه SAG Life Achievement در 1969 ، افتخارات مرکز کندی در 1983 و اسکار افتخاری در 1985 دریافت کرد. وی در سال 1997 در 89 سالگی درگذشت.

همانطور که بزرگتر شد ، استوارت سعی داشت با داشتن یک سری نقش های چالش برانگیز ، شخصیت برجسته خود را از بین ببرد ، مهمترین آنها در تریلرهایی به کارگردانی آلفرد هیچکاک (“پنجره عقب” ، ” نقد فیلم سرگیجه “) و وسترن از آنتونی مان (“وینچستر 73”) “خار برهنه”).

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۱

با مقاله بهترین فیلمهای جیمز استورات همراه بامدادی ها باشید.

فیلم SHENANDOAH (1965)

این نخستین فیلم از لیست بهترین فیلمهای جیمز استورات میباشد که به کارگردانی Andrew V. McLaglen. نوشته شده توسط جیمز لی بارت. بازیگران جیمز استوارت ، داگ مک کلور ، گلن کوربت ، پاتریک وین ، رزماری فورسایت ، فیلیپ آلفورد ، کاترین راس.

این وسترن دوران جنگ داخلی ، استوارت را به عنوان یک کشاورز بیوه ویرجینیا بازیابی می کند که می خواهد خانواده اش را از درگیری های بعدی دور نگه دارد. اما وقتی یکی از پسرانش توسط سربازان اتحادیه که او را به عنوان یک کنفدراسیون اشتباه می گیرند ، اسیر می شود ، باید برای پیدا کردنش به جبهه برود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم nomadland

این فیلم در زمانی ساخته شده است که درگیری های آمریکا در ویتنام در حال تشدید بود ، این فیلم س theالات سختی را درباره ماهیت جنگ مطرح می کند ، استوارت به عنوان مرکز اخلاقی آن. “شناندوآ” بعنوان نامزد اسکار برای صدای خود بعداً در یک نمایش موزیکال برادوی اقتباس شد.

داستان GLENN MILLER (1954)
به کارگردانی آنتونی مان. نوشته شده توسط والنتین دیویس و اسکار برودنی. بازیگران جیمز استوارت ، جون آلیسون ، چارلز دریک ، جورج توبیاس ، هنری مورگان.

اگرچه آنها بیشتر بخاطر ایجاد مجموعه ای از وسترن های ریاضت آمیز و ریاضت به یاد می آورند ، استوارت و آنتونی مان نیز در این بیوگرافی موسیقی بسیار سرگرم کننده همکاری کردند. “داستان گلن میلر” استوارت را به عنوان رهبر گروه مشهور انتخاب می کند ، از دوران بازیگری در حال مبارزه با ترومبون تا مرگ در کانال انگلیسی در سال 1944. اگرچه از نظر تاریخی بسیار دور است – با چندین واقعیت پیچیده یا ظاهرا ساخته شده پارچه ای تمام عیار – استوارت با عملکرد همدلانه اش که نامزدی BAFTA را برای او به ارمغان آورد جبران می کند. چندین نوازنده (از جمله لوئیز آرمسترانگ و ژن کروپا) در نمایش کاموها حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: فیلم هر نفسی که می‌کشی

BROKEN ARROW (1950)
به کارگردانی دلمر دیوز. فیلمنامه ای از آلبرت مالتز ، بر اساس رمان ‘برادر خون’ از الیوت آرنولد. بازیگران جیمز استوارت ، جف چندلر ، دبرا پاژه ، ریحان رویسدائل ، ویل گیر ، جویس مکنزی ، آرتور هونیکت.

“Broken Arrow” دلمر دیوز یکی از اولین فیلمهای اصلی وسترن بود که بومیان آمریکا را با همدردی به تصویر می کشد ، این برای ژانری نادر است که اغلب آنها را به عنوان شرور بازی می کند. استوارت در نقش تام جفوردس ، پیشاهنگی هندی اعزام شده است تا با استقرار سفیدپوستان و قبیله آپاچی از قلمرو آریزونا توافق صلح کند. او با رئیس قبیله ، Cochise (با بازیگر سفیدپوست جف چندلر با آرایش سنگین) پیوند برقرار می کند ، که می تواند به هماهنگی منجر شود. گرچه براساس افراد واقعی ساخته شده است ، اما فیلمنامه نامزد اسکار توسط نویسنده در لیست سیاه آلبرت مالتز (که زیر جلوی مایکل بلانکفورد کار می کند) بسیار داستانی است. این فیلم پیشنهادهای بیشتری برای چندلر در نقش مکمل مرد و فیلمبرداری رنگی آن به دست آورد.

بیشتر بخوانید: فیلم باشگاه مشت زنی

داستان STRATTON (1949)
به کارگردانی سام وود. فیلمنامه داگلاس مورو و گای تروسپر ، داستان مورو. با بازی جیمز استوارت ، جون آلیسون ، فرانک مورگان ، اگنس مورهد ، بیل ویلیامز.

بهترین فیلم های مارتین مک دونا
بیشتر بخوانید

تعداد کمی از بازیگران بودند که بتوانند مانند استوارت ، احساسات حسن نیت و استثنایی بودن را ایجاد کنند ، بنابراین جای تعجب نیست که او یک شخصیت الهام بخش واقعی را بازی کند. “Stratton Story” او را به عنوان اسطوره بیس بال ، مونتی استراتون ، پارچ شیکاگو وایت ساکس که حرفه امیدوار کننده اش تقریباً کوتاه شده بود ، زمانی که پا در یک حادثه شکار از دست داد ، کوتاه کرد. با این وجود او که قرار نیست زمین بخورد ، او یک بازگشت بزرگ بر روی الماس می گذارد. فیلم سام وود ، استراتون را چنان مقدسانه نشان می دهد که تقریباً غیر جالب است ، اما با این وجود استوارت او را به یک شخصیت جذاب تبدیل می کند. برنده اسکار برای داستان اصلی خود. بهترین فیلمهای جیمز استورات

روح St. لوئیس (1957)
فیلم دیگر لیست بهترین فیلمهای جیمز استورات که به کارگردانی بیلی وایلدر. فیلمنامه چارلز لدرر ، وندل مایز و بیلی وایلدر ، براساس کتاب چارلز لیندبرگ. بازیگران جیمز استوارت ، موری همیلتون ، پاتریشیا اسمیت ، بارتلت رابینسون ، آرتور اسپیس ، مارک کانلی ، چارلز واتس.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم seven

اگر از دیدگاه های وحشتناک چارلز لیندبرگ در مورد نژاد و نژاد پرستی چیزی نمی دانید ، پس “روح سنت لوئیس” یک تجربه سینمایی فریبنده است. به کارگردانی بیلی وایلدر ، استوارت در نقش خلبان افسانه ای بازی می کند و پرواز اصلی خود را از طریق اقیانوس اطلس از نیویورک به پاریس متمرکز می کند. استوارت تقریباً کل نمایش را در اینجا نشان می دهد ، بنابراین چیز خوبی است که او همیشه مجبور است تماشا کند. جلوه های ویژه نامزد اسکار ، که سفر متقنانه Lindbergh را به تصویر می کشد ، به همان اندازه چشمگیر است.

بزرگترین نمایش در زمین (1952)
به کارگردانی سسیل بی. دمیل. نوشته شده توسط فردریک ام فرانک ، تئودور سنت جان ، فرانک کاوت ، باره لیندون. بازیگران این فیلم بتی هاتن ، کورنل وایلد ، چارلتون هستون ، جیمز استوارت ، دوروتی لامور ، گلوریا گراهام ، لایل بتگر هستند.

یک موفقیت بزرگ در زمان خود ، این ملودرام عالی از Cecil B. DeMille اکنون مرتبا در میان بدترین برندگان بهترین فیلم در همه زمان ها قرار می گیرد. اما به خدا قسم ، این هنوز هم یک هاکی و سرگرم کننده و صابونی است ، چارلتون هستون به عنوان مدیر سیرک ، بتی هاتون و کورنل وایلد به عنوان هنرمندان دوئل تراپز و استوارت به عنوان دلقک با یک راز تاریک. همه چیز با یک حادثه دیدنی قطار به پایان می رسد که باعث می شود همه زندگی خود را دوباره ارزیابی کنند. حتی در سال 1952 ، پیروزی اسکار بر محبوب های سنگین “High Noon” و “The Quiet Man” بسیار ناراحت کننده بود. تنها جایزه دیگر آن در دسته بهترین داستان فیلم متحرک که اکنون منقرض شده است به دست آمد. بهترین فیلمهای جیمز استورات

بیشتر بخوانید:فیلم هری پاتر و محفل ققنوس

THE MORTAL STORM (1940)
به کارگردانی فرانک بورزاج. فیلمنامه کلودین وست ، هانس رامو ، جورج فروشل ، براساس رمان فیلیس بوتوم. بازیگران مارگارت سلاوان ، جیمز استوارت ، رابرت یانگ ، فرانک مورگان ، رابرت استک ، بونیتا گرانویل ، ایرنه ریچ ، ویلیام تی اور ، ماریا اوسپنسکایا ، جین رینولدز.

گرچه این یکی از اولین فیلمهای ضد نازی هالیوود بود که قبل از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم ساخته شد ، اما ذکر کلمات “یهودی” یا “آلمان” در “طوفان فانی” بسیار دشوار است ، زیرا استودیوها هنوز نگران ناراحتی فیلم آلمان بودند. بازار. اما این پیام قدرتمند فیلم را کم نمی کند. به کارگردانی فرانک بورزاج ، خانواده ای یهودی متمرکز هستند که با ظهور رایش سوم تجزیه می شوند. پدرسالار (فرانک مورگان) ، پروفسور ، زندگی او را نابود شده می بیند ، در حالی که دخترش (مارگارت سلاوان) سعی می کند با یک جوان آلمانی (استوارت) که در برابر سلطنت هیتلر مقاومت می کند ، فرار کند. یک بررسی قدرتمند تعصب با یک پایان بندی که دارای یک هیجان احساسی است.

بیشتر بخوانید: فیلم تصنیف نارایاما

غرب چگونه برنده شد (1963)
به کارگردانی جان فورد ، هنری هاتاوی ، جورج مارشال. نوشته شده توسط جیمز آر. وب. کارول بیکر ، والتر برنان ، لی جی کاب ، اندی دیوین ، هنری فوندا ، کارولین جونز ، کارل مالدن ، اگنس مورهد ، هری مورگان ، گریگوری پک ، جورج پپارد ، رابرت پرستون ، دبی رینولدز ، تلما ریتر ، جیمز استوارت ، الی والاچ ، جان وین ، ریچارد ویدمارک ، روایت اسپنسر تریسی. بهترین فیلمهای جیمز استورات

بهترین فیلمهای جان فورد
بیشتر بخوانید

در اوایل دهه 1960 هیچ ستاره سینمایی زنده نبود که در “چگونه غرب برنده شد” حضور پیدا نکند ، یک حماسه گسترده و سنگین که گسترش غرب به سمت آمریکا را دنبال می کند. این بخش به پنج بخش تقسیم شده است: “رودخانه ها” ، “دشت ها” ، “جنگ داخلی” ، “راه آهن” و “قانون شکنان” – این یک خانواده از چهار نسل از 1839 تا 1889 است که هر لحظه مهم تاریخ در آن دوره استوارت در بخش “رودخانه ها” به عنوان لینوس راولینگز ، پدرسالار خانواده ظاهر می شود. به دلیل گستردگی اش از محتوای آن مشهور است (این یکی از تنها دو فیلم داستانی بود که در سه پروژکتور سینمرام فیلمبرداری شده است) ، اما شاهکار چشمگیری است. اسکار به فیلمنامه ، صدا و تدوین آن رفت.

بیشتر بخوانید:فیلم جاده مالهالند

CALL NORTHSIDE 777 (1948) تماس بگیرید
به کارگردانی هنری هاتاوی. فیلمنامه جرم کدی و جی دراتلر ، اقتباس توسط لئونارد هافمن و کوئنتین رینولدز ، براساس مقالات جیمز پی مک گوایر. بازیگران جیمز استوارت ، ریچارد کانته ، لی جی کاب ، هلن واکر ، بتی گارد ، کاسیا اورزازفسکی ، جوان د برگ ، هوارد اسمیت ، مورونی اولسن ، جان مک اینتیری ، پل هاروی.

“با نورث ساید 777 تماس بگیرید” مرکز گزارشگر روزنامه بی باک (استوارت) است که پرونده قتل ده ساله را دوباره باز می کند. وی با تحقیق خود به این باور رسید که قاتل پلیس محکوم شده (ریچارد کنته) در حقیقت بی گناه است. این فیلم براساس داستان واقعی جوزف ماجک (که در اینجا به فرانک ویچک تغییر نام یافت) ساخته شد ، که به قتل یک افسر پلیس شیکاگو در دوران ممنوعیت متهم شد. هنری هاتاوی کارگردان فیلمبرداری را به سبک docudrama انجام می دهد که واقعیتی برجسته به آن می بخشد ، در حالی که استوارت در بازی در یک شخصیت سختگیر و سخت گیر نسبت به آنچه معمولاً شناخته می شود ، بسیار دوست دارد. بهترین فیلمهای جیمز استورات

بیشتر بخوانید:فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

BEND OF THE RIVER (1952)
به کارگردانی آنتونی مان. فیلمنامه بوردن چیس ، براساس رمان ‘Bend of the Snake’ ساخته بیل گلیک. جیمز استوارت ، آرتور کندی ، جولی آدامز ، راک هادسون ، لوری نلسون ، جی سی فلیپن ، استپین فچیت در آن بازی می کنند.

استوارت برای کار دوباره در غرب وحشی با کارگردان آنتونی مان پیوست. “Bend of the River” او را به عنوان یک قانون شکن سابق کار می کند که به عنوان راهنمای دنباله دار برای گروهی از کشاورزان مقیم اورگان با دوست خود (آرتور کندی) ، یک دزد اصلاح شده اسب. وقتی شهرک ها از نظر وسایل تقلب می شوند ، زندگی خود را به خطر می اندازد تا کالاهای توقیف شده را به خانه های خانه برگرداند. اما به زودی توسط متحد دزد خود خیانت می شود. راک هادسون به عنوان یک قمارباز نرم و صاف در سانفرانسیسکو ظاهر می شود ، در حالی که جولی آدامز به عنوان دختر یک کشاورز زیبا تأثیر قابل توجهی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:فیلم شنیده‌ها و دیده‌ها

ROPE (1948)
به کارگردانی آلفرد هیچکاک. فیلمنامه آرتور لورانز ، داستان هیوم کرونین ، براساس نمایشنامه پاتریک همیلتون. جیمز استوارت ، جان دال ، فارلی گرنجر ، جوآن چندلر ، سر سدریک هاردویک ، کنستانس کولی ، داگلاس دیک ، ادیت اوانسون در آن بازی می کنند.

این اقتباس از بازی پاتریک همیلتون بیشتر با تلاش آلفرد هیچکاک در فیلمبرداری همه چیز در یک عکس ظاهراً ممتد شناخته شده است. (همچنین به عنوان اولین تصویر فنی رنگ کارگردان قابل توجه است.) با الهام از پرونده لئوپولد و لوب ، “طناب” جان دال و فارلی گرنجر را به عنوان یک جفت دانشجوی دانشگاه بازی می کنند که یک همکلاسی را خفه می کنند و او را در آپارتمان خود پنهان می کنند. در نهایت افراطی ، آنها دوستان و خانواده مقتول را به مهمانی شام دعوت می کنند تا کمال جنایت خود را نشان دهند. اما یک مهمان (استوارت) فقط ممکن است از آنها پیشی بگیرد. در حالی که برخی از تلاش ها برای گول زدن مخاطب در تصور اینکه این فیلم در زمان واقعی اتفاق می افتد کمی واضح است ، شما باید به هیچکاک اعتبار دهید که همیشه از زمان خود جلوتر است و راه را برای فیلم هایی مانند “مرد پرنده” (2014) هموار می کند ) برای تلاش برای همان نوع شیرین کاری.

مردی که زیاد می دانست (1956)
به کارگردانی آلفرد هیچکاک. فیلمنامه جان مایکل هیگینز ، داستان چارلز بنت و دی بی ویندم لوئیس. بازیگران جیمز استوارت ، دوریس دی ، برندا د بانزی ، برنارد مایلز ، کریستوفر اولسن ، دانیل گلین ، رجی نالدر.

بیشتر بخوانید: فیلم سعادت

آلفرد هیچکاک با کمترین تغییر در تریلر سیاه و سفید خود در سال 1934 “مردی که خیلی می دانست” در تکنیکال باشکوه باقی ماند. استوارت و دوریس دی در نقش یک زوج آمریکایی در تعطیلات در مراکش بازی می کنند که وقتی پسر کوچکشان توسط قاتلان ربوده می شود و قصد دارد نخست وزیر خارجی را اجرا کند ، باید امور را به دست خود بگیرند. بار دیگر ، جذابیت های همه جانبه استوارت توسط استاد تعلیق مورد استفاده قرار می گیرد تا بسیار تأثیرگذار باشد. این فیلم برای آهنگ اصلی خود “What Will Will Be Will (Que Sera، Sera)” که توسط Day در یک صحنه محوری اجرا شد ، برنده جایزه اسکار شد.

بهترین فیلم های هاوارد هاکس
بیشتر بخوانید

THE NAKED SPUR (1953)
به کارگردانی آنتونی مان. نوشته شده توسط سام رولف و هارولد جک بلوم. بازیگران جیمز استوارت ، جانت لی ، رابرت رایان ، رالف میکر ، میلارد میچل.

هرچه بزرگتر شد ، استوارت نقش هایی را به عهده گرفت که شخصیت مودب و ملایم او را به چالش می کشید و ثابت می کرد که دامنه ای فراتر از پسر همسایه است. “خار برهنه” به کارگردانی همکار مکرر او آنتونی مان ، او را به عنوان یک شکارچی فضل بازی می کند که یک فراری (رابرت ریان) را که کلانتری محلی را کشت ، ردیابی می کند. در این راه ، او برخی شرکای جدید را انتخاب می کند – یک سرباز رسوا اتحادیه (رالف میکر) و یک جویندگان سالخورده (میلارد میچل) – هر دو وقتی از پاداش عظیم سر رایان مطلع می شوند ، حرص می خورند. مان با ساختن تصاویر جالب توجه تکنیکال از راکی ها با کمک ویلیام سی ملور ، فیلمبردار ، از ساخت فیلم های لوکیشن بسیار استفاده می کند. این فیلم برای فیلمنامه خود نامزد اسکار شد. بهترین فیلمهای جیمز استورات

بیشتر بخوانید: فیلم فریادها و نجواها

فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت (1962)
به کارگردانی جان فورد. فیلمنامه جیمز وارنر بلا و ویلیس گلدبک ، براساس داستان کوتاه دوروتی ام جانسون. جیمز استوارت ، جان وین ، ورا مایلز ، لی ماروین ، ادموند اوبراین ، اندی دیوین ، کن موری در آن بازی می کنند.

جان فورد با این شاهکار در اواخر کار ، متفکرانه ترین و دقیق ترین بررسی خود را در مورد تفاوت افسانه و حقیقت ایجاد کرد. این همچنین یکی از وسترن های بزرگ آمریکایی است که استوارت و جان وین سایه های جدیدی را در شخصیت هایی که اغلب بازی کرده اند پیدا می کنند. “مردی که لیبرتی والانس را شلیک کرد” متمرکز بر یک سناتور آمریکایی (استوارت) است که به دلیل کشتن یک قانون شکن (لی ماروین) به شهر خود بازگشت و برای دفن یک دوست قدیمی (وین) مشهور شد. اما با شروع مراسم تشییع جنازه ، حقایق مربوط به این واقعه افسانه ای که آنها را به هم پیوند می دهد ، با وجود بازگشت به گذشته ، روشن تر می شوند. این فیلم نامزد اسکار تنها برای لباس های ادیت هد شد. بهترین فیلمهای جیمز استورات

ANATOMY OF A MURDER (1959)
به کارگردانی اوتو پرمینجر. فیلمنامه وندل مایز ، براساس رمان رابرت تراور. با بازی جیمز استوارت ، لی ریمیک ، بن گاززارا ، آرتور اوکانل ، ایو آردن ، کاترین گرانت ، جورج سی اسکات.

بیشتر بخوانید: فیلم همچون در یک آینه

استاندارد طلای نمایش های دادگاه ، “آناتومی یک قتل” وقتی در سال 1959 به دلیل بحث صریح و محرمانه ای در مورد خشونت جنسی منتشر شد ، سر و صدای زیادی به پا کرد. گرچه امروز به اندازه گذشته تکان دهنده نیست ، اما فیلم های Otto Preminger همچنان جذاب و جذاب هستند. استوارت یکی از بهترین بازی های خود را به عنوان پاول بیگلر ، یک وکیل دلاور و راحت دفاع از یک ستوان ارتش (بن گازارا) که صاحب یک بار را به قتل خود همسرش (لی ریمیک) تجاوز کرده ، قتل داد. فیلمنامه وندل مایز برخی از نقش های جذاب جوشی را از جمله جورج سی اسکات به عنوان دادستان آتشین و آرتور اوکانل به عنوان همکار مست استوارت در اختیار بازیگران قرار می دهد. این فیلم هفت نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای استوارت به دست آورد (او پیشنهاد خود را به چارلتون هستون در فیلم “بن هور” از دست داد).

REAR WINDOW (1954) فیلم پنجره پشتی
به کارگردانی آلفرد هیچکاک. فیلمنامه ای از جان مایکل هیز ، بر اساس داستان کوتاه “آن باید قتل باشد” از کورنل وولریچ. بازیگران جیمز استوارت ، گریس کلی ، وندل کوری ، تلما ریتر ، ریموند بور.

آلفرد هیچکاک در طول زندگی حرفه ای خود ، نه تنها در تعلیق بلکه در استفاده مناسب از فضاهای تنگ ، استاد بود. در “پنجره عقب” ، او یک دنیای کامل را در داخل یک مجموعه آپارتمانی ایجاد می کند ، همانطور که از پنجره یک عکاس (استوارت) در یک صندلی چرخدار که وقت خود را برای جاسوسی بر همسایگان خود می گذراند ، دیده می شود. وقتی متقاعد شد که یکی از آنها (ریموند بور) همسرش را به قتل رسانده است ، او دوست دختر فداکار خود (گریس کلی) و خانه دار تمسخرآمیز (تلما ریتر) را برای کشف حقیقت احضار می کند.

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت
بیشتر بخوانید

از بسیاری جهات ، این داستان همسایه فضول به عنوان استعاره ای از عمل فضولانه فیلم سازی خود کار می کند. استوارت به عنوان مردی که در کشف حقیقت وسواس دارد ، سرگرم می شود و با رفتار خود رفتار می کند. این فیلم چهار پیشنهاد اسکار از جمله بهترین کارگردانی برای هیچکاک به دست آورد.

بیشتر بخوانید: فیلم مصائب ژاندارک

آقای. اسمیت به واشنگتن می رود (1939)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلم نامه سیدنی بوخمن ، داستان لوئیس آر فاستر. با بازی ژان آرتور ، جیمز استوارت ، کلود راینز ، ادوارد آرنولد ، گای کیبی ، توماس میچل ، بئولا بوندی ، یوجین پالت ، H.B. وارنر ، هری کری.

علامت پوپولیسم منحصر به فرد فرانک کاپرا هرگز زیباتر از این درام سیاسی قلبی بیان نشد. “آقای. اسمیت به واشنگتن می رود »همچنین از استوارت یک ستاره ساخت و او را به عنوان پسر ایده آلی همسایه محکم معرفی کرد. او نقش تیتراژ آقای اسمیت را بازی می کند ، جوانی ساده لوح است که برای پر کردن صندلی خالی مجلس سنا منصوب شده است. هنگامی که او وارد واشنگتن می شود ، از کشف فساد در هر گوشه و کنار شوکه می شود (خوش آمدید به واشنگتن ، آقای اسمیت). اما او به جای تسلیم کردن ، به حق خود می ایستد و در صحنه معروف فیلبرستر جایی که او 25 ساعت مستقیم صحبت می کند تا اواخر رای گیری برای اخراج او به اوج خود برسد ، اوج می گیرد. این فیلم 11 پیشنهاد اسکار از جمله بهترین فیلم و اولین نامزدی استوارت در بهترین بازیگر مرد به دست آورد (او در فیلم “خداحافظ ، آقای چیپس” به رابرت دونات باخت).

IT’S A WONDERFUL LIFE (1946)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه فرانسیس گودریچ ، آلبرت هاکت و فرانک کاپرا براساس داستان «بزرگترین هدیه» ساخته فیلیپ ون دورن استن. جیمز استوارت ، دونا رید ، لیونل بریمور ، توماس میچل ، هنری تراورس ، بولا بوندی ، وارد باند ، فرانک فایلن ، گلوریا گراهام در آن بازی می کنند.

بیشتر بخوانید:فیلم ناگهان بالتازار

باور این سخت است که این کلاسیک تعطیلات همیشه خیلی دوست داشتنی نبود ، اما واکنش اولیه این بود که “این یک زندگی شگفت انگیز” است که در سال 1946 افتتاح شد. در زمان خودش یک افتاد ، پس از سقوط در دام عمومی ، زندگی دوم پیدا کرد ، نمایش های سالانه خود را در تلویزیون در زمان تعطیلات آغاز کرد و به محبوب ترین علاقه ها تبدیل شد. بعد از اتمام خدمت استوارت و فرانک کاپرا در جنگ جهانی دوم ، این مرکز بر همه افراد جورج بیلی (استوارت) متمرکز است ، که وقتی زندگی اش به ناامیدی فرو می رود ، فکر خودکشی می کند. فرشته نگهبان او (هنری تراورس) به او نشان می دهد اگر او هرگز متولد نشود زندگی چگونه خواهد بود و این ثابت می کند که هر فرد ، هر چقدر هم معمولی باشد ، مهم است. این فیلم پنج نامزد اسکار از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد. (استوارت در “بهترین سالهای زندگی ما” پیشنهاد خود را به فردریک مارچ از دست داد). بهترین فیلمهای جیمز استورات

VERTIGO (1958) سرگیجه
آخرین فیلم از لیست بهترین فیلمهای جیمز استورات که به کارگردانی آلفرد هیچکاک. فیلمنامه الک کوپل و ساموئل تیلور بر اساس کتاب ‘D’entre les morts’ نوشته پیر بویلو و توماس نارچجاک. با بازی جیمز استوارت ، کیم نواک ، باربارا بل گدز ، تام هلمور ، هنری جونز.

این کنایه کمی نیست که تاج موفقیت در کارنامه استوارت یک براندازی کامل از تصویر همه او است. او در “سرگیجه” نقش اسکاتی فرگوسن را بازی می کند ، یک کارآگاه پلیس پس از یک تصادف مجبور به بازنشستگی می شود و ترس او از ارتفاع را فلج می کند. او برای پیگیری همسرش (کیم نواک) توسط یکی از آشنایان خود استخدام می شود و خیلی زود عاشق این زن زیبا و مرموز می شود. هنگامی که او از یک برج ناقوس می پرد ، او تصمیم می گیرد یک خانم کاملاً مشابه (نواک در یک نقش دوگانه) را در تصویر او بازسازی کند. بدون عذرخواهی منحرف و عجیب و غریب ، این ممکن است شخصی ترین فیلم آلفرد هیچکاک باشد که عمیق ترین و تاریک ترین تخیل ها و طلسم های او را به نمایش می گذارد. همچنین ، از بسیاری جهات ، نمایشی از کارگردانی فیلم است ، جایی که یک کمال گرا تکه ای از خاک رس را به یک تصویر ایده آل تبدیل می کند. استوارت هرگز نسبت به مردی که می فهمد از او سو taken استفاده شده دلسوزتر بوده است. اگرچه در زمان خود نادیده گرفته شده بود ، اما دوباره به عنوان یک شاهکار واقعی ظهور کرده است ، حتی “Citizen Kane” را در آخرین نظرسنجی بزرگترین فیلم های “Sight and Sound” جابجا کرده است. بهترین فیلمهای جیمز استورات

بیشتر بخوانید:مستند معلم اختاپوس من

پایان مقاله بهترین فیلمهای جیمز استورات

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.