صفحه اصلی > سینما : فیلم تصنیف نارایاما
ads

فیلم تصنیف نارایاما

فیلم تصنیف نارایاما

فیلم تصنیف نارایاما

فیلم تصنیف نارایاما : افراد مسن در کوه رها می شوند تا بمیرند

در ستایش فیلم تصنیف نارایاما

فیلم تصنیف نارایاما

” فیلم تصنیف نارایاما ” یک فیلم ژاپنی با زیبایی و زیبایی زیبا است که داستانی از بی رحمی حیرت انگیز را روایت می کند. چه فضایی بین ریشه های خود به سبک کابوکی و موضوع گرسنگی در یک دهکده کوهستانی باز می شود! این روستا سنتی را حمل می کند تا کسانی که به سن 70 سالگی رسیده اند را در کنار کوه حمل کند و آنها را در آنجا رها کند تا در اثر مواجهه بمیرند.

سریال 1899

فیلم تصنیف نارایاما در سال 1958 داستان خود را با ساختاری آگاهانه و با استفاده از مجموعه ای دقیق همراه با راهی در کنار جوی آب جوشان ، نقاشی های مات برای پس زمینه ، مه در شب های شیک و نورپردازی که پس زمینه ها را در لحظات دراماتیک سیاه می کند و واقع گرایانه نشان می دهد ، روایت می کند. دوباره روشن کردن برخی از نمای خارجی آن از زمینه های سیاه و آسمان قرمز خونین استفاده می کند. دیگران از خاکستری و آبی استفاده می کنند. همانطور که در تئاتر کابوکی ، یک راوی سیاهپوش وجود دارد تا به ما بگوید چه اتفاقی می افتد.

فیلم باشگاه مشت زنی

این مصنوع از داستانی پشتیبانی می کند که حاوی بار احساسی زیادی است. کینویو تاناکا در نقش اورین ، بیوه 70 ساله ای بازی می کند که استعفا در برابر سرنوشت سنتی اش کاملاً در تضاد با رفتار همسایه اش ماتا (سیجی میاگوچی) است که به شدت به سرنوشت خود اعتراض می کند.

نگرش خانوادگی آنها به طور مشابه مخالف است. در حالی که پسر اورین تاتسوهی (تیجی تاکاهاشی) مادرش را دوست دارد و تمایلی به حمل او در دامنه کوه ندارد ، خانواده ماتا قبلا غذای او را قطع کرده اند و او به عنوان یک رفتگر ناامید در روستا سرگردان است. اورین او را به داخل دعوت می کند و یک کاسه برنج به او پیشنهاد می کند ، که با گرسنگی له می شود.

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت

برخلاف استعفا و عدم تمایل پسرش برای اجرای حکم ، نوه رذیل اورین کساکیچی (دانشی ایچیکاوا) نمی تواند صبر کند تا با پیرزن کار خود را تمام کند و شروع به خواندن ترانه ای می کند که این واقعیت را حفظ می کند ، در 70 سالگی تمام 33 دندان اصلی او.

نقد فیلم Copshop
بیشتر بخوانید

روستاییان ، که به عنوان یک گروه کر انتقام جویانه عمل می کنند ، این مورد را تصویب می کنند ، آهنگ آنها نشان می دهد او به دلیل معامله با شیاطین دندان های خود را حفظ کرده است. اورین با اشتیاق برای واجد شرایط شدن برای هلاکت خود ، سنگی را به سختی گاز می گیرد و وقتی او را دوباره می بینند دهانش برجستگی های خونی را نشان می دهد.

بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا

این تصویر خشن در تضاد با ساختار فیلم در اطراف آواز و رقص است. گرچه به سبک کابوکی ارائه می شود ، اما براساس یک نمایش واقعی کابوکی نیست بلکه بر اساس یک رمان است. کینوشیتا ، به اعتقاد من ، در ارائه داستان خود به این شکل تلقی صحیح است. شکل او اجازه می دهد تا افسانه تر از روایت شود و در نتیجه تحمل پذیرتر شود.

مجموعه ها و پس زمینه های او نشان دهنده تغییر فصل او با زیبایی سرسبز است: بهار ، تابستان ، برگهای قرمز پاییز ، و سپس برف های زمستانی در دامنه های نارایاما. در بالای کوه ، مرغ های سیاه بر روی خرچنگ های برفی نشسته اند زیرا دوربین از حرکت های جانبی برای جابجایی در منظره متروک استفاده می کند.

فیلم لاک پشت ها هم پرواز می کنند

سرانجام تاتسوهی مادر خود را در مکانی خالی بر روی کوه مستقر کرد و با آرامش برف را سلام می کند: او سریعتر یخ می زند. این فقط می تواند برای خودش بخواند ، زیرا سفر به کوه سه راه سخت دارد: (1) پس از راه اندازی فیلم تصنیف نارایاما نباید صحبت کنید. (2) مطمئن باشید هیچ کس شما را در صبح ترک نمی بیند. (3) هرگز به گذشته نگاه نکنید. پایبندی او در تضاد با ماجراهای همسایه ترسناک ماتا است ، که به زودی سر و پا بسته و با اعتراض پسرش کشیده می شود (“این کار را نکن!”).

خوبی و استعفا بودن اورین در مرکز داستان قرار دارد. به ویژه ، به استقبال مهربانانه او از تاما (یوکو موچیزوکی) ، بیوه 40 ساله ای که تصمیم گرفته همسر جدید ایده آل پسر بیوه خود باشد ، توجه کنید. او که به توانایی خود در گرفتن ماهی قزل آلا در زمانی که هیچ کس دیگری توانایی آن را ندارد مشهور است.

نقد فیلم Last Days in Vietnam 2014
بیشتر بخوانید

بهترین رمان های ادبیات انگلیس

او در یک شب مه آلود تاما را از طریق جنگل هدایت می کند و مکانی مخفی را در زیر صخره ای در رودخانه نشان می دهد که همیشه باید ماهی قزل آلا پیدا شود. این راز برای عروس اولش هرگز فاش نشد. او حتی می خواهد قبل از رسیدن اولین نوه اش بمیرد. او می خواهد روستا را از دهان گرسنه خلاص کند.

برخی رفتار اورین را عجیب می دانند. پس اینطور. شاید ، در سالهای اندکی پس از جنگ جهانی دوم ، او در ستایش توانایی ژاپنی در ارائه مقبولیت در برابر هولناک باشد. می توانید مجموعه ای از موازات را به مثل Kinoshite پیوند دهید و آنها را به کار بیندازید ، اما به نظر می رسد مناسب است.

کیسوکه کینوشیتا (1912-1998) از همان نسل آکیرا کوروساوا است. وی با بیان اینکه ایده ها به سرعت در ذهن او جنجال می کردند ، او بین دوره ها و ژانرها حرکت کرد و در 23 سال اول زندگی حرفه ای خود 42 فیلم ساخت. او بلافاصله جذب فیلم های سینمایی شد.

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس

هنگامی که او در دبیرستان بود ، یک فیلم در شهر خود فیلمبرداری شد و او به یک استودیو در کیوتو فرار کرد. خانواده اش او را مجبور کردند که به خانه برگردد ، اما بعداً مخالفت خود را با برنامه های شغلی اش کنار گذاشت. بدون تحصیلات دانشگاهی ، فروتنانه به عنوان یک عکاس صحنه شروع به کار کرد و راه خود را بالا برد و فیلمنامه ها را یکی پس از دیگری برای رئیس استودیو ارسال کرد.

او درام ، موزیکال ، تریلر ، نمایش موزیکال و هر چیز دیگری را ساخت ، اما هرگز فیلم دیگری مانند ” فیلم تصنیف نارایاما ” را ساخت. در واقع کنار هم قرار دادن سرنوشت و هنر ، تصور ناپذیری از خود به جای می گذارد. عروس دوم تاتسوهی ، تاما به او می گوید: “وقتی 70 ساله شویم ، با هم بالا می رویم بالا به سمت نارایاما.”

” فیلم تصنیف نارایاما ” یک نسخه دی وی دی جدید در مجموعه معیارها است. با تشکر از ویکی پدیا برای برخی از تحقیقات در این مقاله.

نقد و معرفی فیلم یک جن زدگی در ونیز
بیشتر بخوانید

فیلم به حقیقت پیوستن

نقد فیلم تصنیف نارایاما

قوانین در روستا ساده است. وقتی به سن 70 سالگی رسیدید ، باید به بالای کوه نارایاما بروید و تا مرگ بمانید. ” فیلم تصنیف نارایاما ” درباره پیرزنی است که زمانش تقریباً رسیده است و مصمم است که پیش از رفتن به بالای کوه ، از امور ناتمام خانواده اش مراقبت کند. بیشتر این تجارت مربوط به یافتن همسر برای پسرانش است.

به بیان ساده ، ” فیلم تصنیف نارایاما ” به نظر می رسد انسانی مانند انسان گرایی است ، نوعی “زنی در تپه های شنی” (1964) درباره مرگ. اما این فیلم بسیار پرشورتر از آن است که من آنرا صدا کرده ام: تیره تر ، خونین تر ، ترسناک تر. این کارگردان توسط Shohei Imamura کارگردانی شده است ، که فیلم های او به شیوه های تصویب قوانینی برای کنترل عمیق ترین انگیزه های ما می پردازد و سپس برای شکستن این قوانین سوق داده می شود.

فیلم ۱۰۰ روز برای زندگی

ما سالها پیش دهکده فقیری را در کوهستان می بینیم. این یک محیط زیبا ، یک کارت پستال است ، اما زندگی خام و سخت است. مردم مزارع را در پاهای خالی خود کار می کنند ، زمین را شخم می زنند و فقط آنقدر سیب زمینی و برنج پرورش می دهند که به سختی خود را تأمین کنند. همه شغل دیگران را می دانند.

این امر به ویژه در مورد مادر پیر مهمترین خانواده صدق می کند. او خستگی ناپذیر ، سرسخت ، با اراده است. او می خواهد برای پسرانش همسر پیدا کند. او یک همسر – یک زن بیوه جدید از آن طرف دره – را پیدا کرده و دستورالعمل های مورد علاقه خود و مکانهای مخفی رودخانه را که می توانید با دستان خالی ماهی بگیرید می گوید. اما معلوم است که این همسر جدید چندان جلب توجه نکرده است.

در همین حال ، پسر دیگری ، مردی جهانی مورد تحقیر و بیچاره ای که به “بدبو” معروف است ، در حال قدم زدن در روستا ، استراق سمع است. او می فهمد که یک مرد در حال مرگ از همسرش خواسته که حداقل یک بار با هر مردی در روستا بخوابد. به نظر می رسد این شانس بوی بد است ، اما چنین نیست: روح مرده به پروانه ای تبدیل می شود که برای مشاوره در مورد بوی بد بو بازمی گردد.

نقد فیلم آشوب
بیشتر بخوانید

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

پسر دیگر با دختر یک خانواده همسایه عشق می ورزد و او را باردار می کند. اما سپس پدر دختر به عنوان یک دزد در معرض دید قرار می گیرد ، و در قوی ترین و دردناک ترین تصویر فیلم ، تمام خانواده به عنوان مجازات زنده به گور می شوند.

آخرین قسمت های فیلم بزرگترین پسر است که مادر پیرش را به بالای کوه می برد. او بیمار نیست و در شرف مرگ نیست ، اما او یک زن با عزم راسخ است و خواستار رفتن به بالای کوه است.

” فیلم تصنیف نارایاما ” جایزه بزرگ جشنواره کن را از آن خود کرد ، اما این نوع فیلم نیست که حتی در صحنه فیلم های هنری نیز مورد توجه قرار گیرد. این بیش از حد درون نگرانه است ، بیش از حد “ژاپنی” از بین بردن ارتباط در برابر ظلم است. این باعث می شود که بیشتر یک تجربه جذاب باشد.

نقد فیلم دنباله رو

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ژاپن مقاله بهترین کتاب های ادبیات ژاپن را مطالعه بفرمایید.

پایان نقد فیلم تصنیف نارایاما

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.