صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها
ads

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ها

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها : ” فیلم Chinatown ” ساخته رومن پولانسکی نه تنها یک سرگرمی عالی است ، بلکه چیزی بیشتر است ، چیزی که فکر می کردم تقریباً غیرممکن است: این یک فیلم سینمایی چشم خصوصی متعلق به دهه 1940 است که به دلیل تأثیر آن به نوستالژی یا اردوگاه بستگی ندارد ، اما به دلیل ماندگاری قدرت ژانر خود.

در نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها میخوانیم که رومن پولانسکی توانست شاهکار بینظیری همانند فیلم پیانیست را خلق بکند.

با مقاله نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها همراهع ما باشید.

از بعضی جهات ، فیلم محله‌ی چینی‌ ها در واقع می توانست در دهه 1940 ساخته شود. این کنوانسیون ها و دسته بندی های خود را به ارزش واقعی قبول می کند و آنها را به عنوان طنز تبدیل نمی کند و آنها را از طریق یک حساسیت مدرن فیلتر نمی کند ، همانطور که رابرت آلتمن با “خداحافظی طولانی” انجام داد. این یک فیلم با چشم خصوصی است که در آن تمام سنت ها ، هرچقدر که عاشقانه به نظر می رسند ، دست نخورده باقی مانده اند.

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

البته مرکز آن ، خود چشم است: J.J. Gittes ، در نتیجه تحقیقات زنا ، نسبتاً موفق است. او مانند فیلیپ مارلو ، تنهایی چند ساله ای نیست که در یک دفتر دنج زندگی می کند و برای خود یک نوشیدنی از بطری دفتر می خرد. او یک محقق موفق با کارکنان دو نفره است ، و لباس خوبی پوشیده و متمدن و باهوش است. با این حال ، او دارای دو ویژگی ضروری لازم برای هر چشم خصوصی سنتی است. او نسبت به ذات انسان بسیار بدبین است و رمز شخصی دارد و به آن پایبند است. نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

البته زن نیز وجود دارد که برای کمک به چشم خصوصی می آید اما ابعاد کامل دردسر خود را کاملاً برای او آشکار نمی کند. و سایر اجزای اجتناب ناپذیر طرح خصوصی خصوصی چشم که به خوبی ساخته شده است وجود دارد که توسط ریموند چندلر و داشیل همت کامل شده و توسط راس مک دونالد انجام می شود. پدر این زن و اسکلت های موجود در کمد خانواده آنها وجود دارد و روشی که اکنون یک جنایت اتفاق می افتد راهی برای بازگشت به یک جنایت در گذشته است. نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

نقد فیلم Raise the Red Lantern | فیلم فانوس قرمز را بالا ببر
بیشتر بخوانید

نقد فیلم چه کسی لیبرتی والانس را کشت

این توطئه ها وقتی به نظر می رسد که به نظر می رسد غیرممکن پیچیده باشند و با منطق ضد آب به پایان برسند ، بهترین نتیجه را می دهند و فیلمنامه رابرت تاون برای ” فیلم محله‌ی چینی‌ ها ” این کار را با مهارت کامل انجام می دهد. اما کل فیلم یک تور دو فورس است. این یک فیلم دورهمی است ، با تمام ماشین ها و لباس ها و وسایل مناسب ، اما ما فراموش می کنیم که بعد از ده دقیقه اول. ما همیشه درگیر بهترین رازهای فیلم خصوصی ، چه نوشته شده و چه فیلمبردار شده ایم ، درگیر راز فیلم هستیم. ما به این افراد اهمیت می دهیم و می خواهیم ببینیم چه بلایی سر آنها می آید. نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

سریال 1899

و در عین حال ، در همان زمان ، پولانسکی به شیوه های ساخت فیلم های دهه 1930 در این ژانر بسیار حساس است که ما تقریباً یک مقاله مهم را می بینیم. گدار یک بار گفت که تنها راه بررسی یک فیلم ساخت فیلم دیگری است و شاید این همان کاری باشد که پولانسکی در اینجا انجام داده است. او در مورد نوعی فیلم و زمانی از تاریخ ملت اظهار نظری عاشقانه و ادراکی کرده است که هر دو گذشته است. ” فیلم محله‌ی چینی‌ ها ” تقریباً درسی است در مورد چگونگی تجربه این نوع فیلم ها. نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

این همچنین یک پیروزی بازیگری است ، به خصوص توسط جک نیکلسون ، که یکی از جالب ترین بازیگرانی است که اکنون کار می کند و یکی از بهترین بازی های خود را به عهده دارد. او در شخصیت J.J زندگی می کند. گیت مانند پوست دوم است. مالکیت آنقدر کل است که صحنه هایی در فیلم وجود دارد که تقریباً از آنها می توان به تله پاتی داشت. نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

ما می دانیم که او به چه چیزی فکر می کند ، بنابراین مجبور نیست که به ما بگوید. وفاداری او به زن است ، اما در چندین مورد ، شواهدی به دست می آید که به نظر می رسد او را مجرم می داند. و سپس باید عقب نشینی کند ، زیرا کد وی مشتریانی را که به او دروغ می گویند پذیرش نمی کند. نیکلسون تقریباً فقط از طریق نحوه بازی در نقش شخصیت ارتباط برقرار می کند که چرا او اینگونه است (در واقع ، حتی این واقعیت که او اینگونه است). گفتگو برای بیان نکته ضروری نیست.

نقد فیلم چشم چران
بیشتر بخوانید

فیلم لاک پشت ها هم پرواز می کنند

این زن Faye Dunaway است ، به نظر می رسد کمرنگ و روان رنجور و زیبا ، و اعتماد به نفس J.J. (اعتماد به نفس) را برای ما (اگر همیشه برای او نباشد) توجیه می کند. و پس از آن همه شخصیت های دیگر وجود دارند ، که در اطراف یک طرح پیچیده برای شناور کردن یک اوراق قرضه و ساخت سد برای سرقت آب از لس آنجلس ، در یک زمان خشکسالی می چرخند.

از آنجا که فیلم خیلی به پیچیدگی نفیس طرح آن بستگی دارد ، توصیف خیلی بیشتر از این بی انصافی است. یکی از دلخوشی های آن این است که اظهارات و سرنخ های تصادفی به تدریج پرتره یک جنایت را ایجاد می کنند.

فیلم باشگاه مشت زنی

و همیشه در مرکز ، اجرای نیکلسون وجود دارد ، با توجه به باند بسته شده روی بینی که پس از شکاف توسط یک شخصیت خاص لزج بازی می شود ، که توسط شخص پولانسکی بازی می شود ، یک لبه وهم آور است. باند نامناسب به نظر می رسد ، ما اغلب بینی چشم باندپیچی شده را در چشم خصوصی فیلم مشاهده نمی کنیم ، اما این نوع ناسازگاری وحشتناک است و خنده دار نیست. این فیلم زمینه مشابهی دارد: هر از چند گاهی در معرض دید تقلید رانش می کند و با توجه به جدی بودن شخصیت خود ، خود را نجات می دهد.

فیلم هر نفسی که می‌کشی

پایان نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.