صفحه اصلی > سینما : فیلم شب شکارچی
ads

فیلم شب شکارچی

فیلم شب شکارچی

فیلم شب شکارچی

” فیلم شب شکارچی ” ساخته چارلز لاتون (1955) یکی از بهترین فیلم های درام  است ، اما به دلیل نداشتن تله های مناسب هرگز مورد توجه شایسته قرار نگرفته است. بسیاری از “فیلم های عالی” توسط کارگردانان بزرگی ساخته شده اند ، اما لاتون فقط این یک فیلم را کارگردانی کرد ، که یک شکست انتقادی و تجاری بود و مدتها تحت الشعاع حرفه بازیگری او قرار گرفت.

فیلم موسیو وردو

فیلم شب شکارچی

بسیاری از فیلم های بزرگ از بازیگرانی استفاده می کنند که دارای احترام و اعتبار هستند ، اما رابرت میچوم همیشه یک شخص بی ادب بوده است. ، اما ” فیلم شب شکارچی ” یک عجیب و غریب اکسپرسیونیستی است ، که داستان ترسناک خود را از طریق تخیل بصری بیان می کند. مردم نمی دانند چگونه آن را طبقه بندی کنند ، بنابراین آن را از لیست خود خارج می کنند.

فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

با این حال چه فیلم جذاب ، ترسناک و زیبایی است! و چه خوب از دوره خود باقی مانده است. به نظر می رسد بسیاری از فیلم های اواسط دهه 1950 ، حتی فیلم های خوب ، تا حدودی اکنون قدمت دارند ، اما با قرار دادن داستان او در دنیای اختراع شده فیلم خارج از رئالیسم متعارف ، لاتون به آن بی انتها می بخشد.

بله ، فیلم شب شکارچی در یک شهر کوچک در حاشیه یک رودخانه اتفاق می افتد. اما این شهر به نظر می رسد یک صحنه کارت کریسمس مصنوعی باشد ، خانه این خانواده با زاویه های عجیب و غریب آن از داخل و خارج برای زندگی بسیار کوچک به نظر می رسد ، و رودخانه به مجموعه ای تبدیل می شود که کاملاً مصنوعی است و می توان آن را برای یک فیلم استودیویی کاملاً سبک مانند ساخت ” فیلم هاراکیری ” (1964).

فیلم زندگی اوهارو

همه شخصیت میچوم ، هری پاول “بزرگوار” شوم را می شناسند. حتی کسانی که فیلم شب شکارچی را ندیده اند ، در مورد بند انگشتان دو دست او و اینکه چگونه حروف H-A-T-E روی آنها خال کوبی شده و دیگری حروف L-O-V-E شنیده اند. بروس اسپرینگستین در ترانه “مرد محتاط” از این تصاویر استفاده کرده است:

معرفی انیمیشن چیپ و دیل تکاوران نجات
بیشتر بخوانید

“در دست راست او بیلی کلمه” عشق “را خال کوبی کرد و در سمت چپ او کلمه” ترس “بود و در آن دست او سرنوشت خود را روشن کرد

بسیاری از علاقه مندان به فیلم شب شکارچی ، توضیح مشهور کشیش راجع به پسر چشم پهن می دانند (“آه ، پسر کوچک ، تو به انگشتان من خیره شده ای. دوست داری من داستان کوچک دست راست / چپ را برای شما تعریف کنم؟) “) و صحنه ای که کشیش بالای پله ها ایستاده و پسر و خواهرش را صدا می زند ، الگوی صد صحنه ترسناک دیگر شده است.

اما آیا این آشنایی به ” فیلم شب شکارچی ” شناختی را که شایسته آن است می دهد؟ فکر نمی کنم به این دلیل که این علائم تجاری معروف حواسشان را از موفقیت واقعی اش جمع می کند. این یکی از ترسناک ترین فیلم ها است ، یکی از فراموش نشدنی ترین شرور ، و در هر دو این نمره نیز پس از چهار دهه همچنان که من انتظار دارم “سکوت بره ها” سالها بعد انجام شود ، همچنان ادامه دارد.

فیلم هاراکیری

داستان ، تا حدودی تنظیم مجدد: در سلول زندان ، هری پاول راز یک مرد محکوم (پیتر گریوز) را کشف می کند ، که 10،000 دلار در جایی در اطراف خانه خود پنهان کرده است. پاول پس از آزادی از زندان ، بیوه مرد ، ویلا هارپر (شلی وینترز) و دو فرزند ، جان (بیلی چاپین) و مروارید صورت جغد (سالی جین بروس) را جستجو می کند.

آنها می دانند پول کجاست ، اما به “واعظ” اعتماد ندارند. اما مادر آنها بازی باطنی او را خریداری می کند و با او ازدواج می کند ، و منجر به یک شب عروسی شکنجه شده در داخل یک اتاق خواب با شیروانی بالا می شود که به نظر می رسد یک عبادتگاه و یک دخمه است.

به زودی ویلا هارپر مرده است ، که در یک شوت باورنکردنی به چرخ یک ماشین در پایین رودخانه دیده می شود ، و موهایش از جلبک دریایی می رود. و به زودی کودکان در حال فرار از رودخانه رویایی با یک قایق کوچک هستند ، در حالی که واعظ آنها را بطور ناپایدار در ساحل دنبال می کند.

نقد فیلم Zeros and Ones
بیشتر بخوانید
فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

این سکانس زیبا  از منطق کابوس استفاده می کند ، که در آن هر چقدر سریع اجرا شود ، گام آهسته تعقیب کننده سرعت را حفظ می کند. سرانجام کودکان توسط یک پیرزن ترسناک از کتاب مقدس (لیلیان گیش) جذب می شوند ، که به نظر می رسد در دفاع از آنها در برابر قاتل یک فکر درمانده نیست ، اما به اندازه ایمان او تسلیم نمی شود.

عکس Winters در کف رودخانه یکی از چندین تصویر قابل توجه در فیلم شب شکارچی میباشد که توسط استنلی کورتز ، سیاه و سفید ، و فیلم “The Ambersons Magnificent Ambersons” از ولز ، عکس گرفته و یک بار مشاهده کرد که “همیشه به به چیزهای عجیب و غریب شلیک کنید. “

او کمی عجیب تر از اینجا شلیک کرد ، جایی که یک ترکیب ترسناک نشان می دهد چراغ خیابانی سایه ترسناک میچوم را روی دیوارهای اتاق خواب کودکان می اندازد. سکانس زیرزمین وحشت و شوخ طبعی را ترکیب می کند ، مانند زمانی که واعظ می خواهد بچه ها را از پله ها بدرقه کند ، فقط برای سفر ، زمین خوردن ، بهبودی ، لنگیدن و گرفتن انگشتان خود در درب.

بهترین فیلمهای رابرت دنیرو

و سلسله ماهر رودخانه شبانه از پیش زمینه های عظیم از جزئیات طبیعی مانند قورباغه ها و تار عنکبوت استفاده می کند تا نوعی پیشرفت کتاب مقدس را نشان دهد ، زیرا کودکان به سمت ایمنی نهایی می روند.

 فیلمنامه فیلم شب شکارچی براساس رمانی از دیویس گراب ساخته شده و به جیمز ایگی ، یکی از نمادهای نویسندگی و انتقاد از فیلم آمریکایی ، منتقل شده و سپس در بحران نهایی الكلیسم قرار دارد. بیوه Laughton ، السا لانچستر ، در زندگینامه خود قاطع است: «چارلز سرانجام احترام بسیار کمی به اگی داشت. و از متن متنفر بود ، اما از نفرت خود الهام گرفت. ” او به نقل از تهیه کننده فیلم شب شکارچی ، پل گرگوری: “. . . فیلمنامه ای که روی صفحه تولید شده دیگر از جیمز ایگی نیست. . . از من مارلین دیتریش هستم. “

چه کسی پیش نویس نهایی را نوشت؟ شاید لاتون دستی داشت. لانچستر و لاتون هر دو به یاد داشتند که میچوم به عنوان کمک در کار با دو کودک ، که لاتون تحمل آنها را نداشت ، بسیار ارزشمند بود. اما فیلم آخر همه فیلمهای Laughton است ، خصوصاً سکانس آخر رویایی و برانگیزاننده کتاب مقدس ، با لیلیان گیش ریاست وقایع را مانند یک فرشته مسن انتقام جویانه بر عهده دارد.

بهترین فیلم های فانتزی
بیشتر بخوانید

رابرت میچوم یکی از نمادهای بزرگ نیم قرن دوم سینما است. او علی رغم شهرت خارج از اکران خود که بعضا رسوا بود ، علی رغم تمایل ژنیک به پروژه های نیمه کاره ، گروهی از فیلم ها را ساخت که باعث شد دیوید تامسون در فرهنگ نامه بیوگرافی فیلم خود بپرسد ، “چگونه می توانم به عنوان یکی از بهترین بازیگران فیلم ها؟ ” و پاسخ دهید: “از زمان جنگ ، هیچ بازیگر آمریکایی فیلم های درجه یک بیشتری را با حالات مختلف ساخته است.”

بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

وی مشاهده می کند: ” فیلم شب شکارچی ” نمایانگر “تنها زمانی در زندگی حرفه ای خود است که میچوم خارج از خودش عمل می کند” ، منظور او این است که شخصیت میچوم در واعظ کم است.

میچوم با چهره ای بلند ، صدای ماسه ای و صداهای ابریشمی یک فروشنده روغن مار ، کاملا ناخوشایند برای این نقش مناسب است. و شلی وینترز ، همه هیجانات و هیستری های جنسی سرکوب شده ، به گونه ای متقاعد کننده است که او خیلی زود در آغوش او می افتد و از آن خارج می شود.

بازیگران نقش مکمل فیلم شب شکارچی مانند گالری پچ پچ از کهن الگوهای نورمن راکول هستند ، زندگی آنها متمرکز بر فروش پخته ، چشمه های سودا و شایعات است. کودکان ، به ویژه دختر کوچک ، بیش از دوست داشتنی به نظر عجیب می آیند ، که به فیلم کمک می کند تا از رئالیسم فاصله بگیرد و به یک کابوس تلطیف تبدیل شود. و من فکر می کنم لیلیان گیش و استنلی کورتز کاملاً عمداً آن عکس عالی را از او ساخته اند که به نظر می رسد چیزی شبیه مادر ویستلر است که اسلحه ای در دست دارد.

چارلز لاتون در اینجا نشان داد که او دارای چشمی اصیل و ذائقه ای برای مواد است که باعث گسترش فیلم های سینمایی می شود. تلفیق وحشت و شوخ طبعی پر خطر است و نزدیک شدن به آنها از طریق اکسپرسیونیسم احمقانه است.

فیلم خشم مردانه

لاتون برای اولین فیلم خود ، فیلمی مانند قبل و بعد از آن ساخته بود و به نظر می رسید با چنین اطمینان به یک عمر کار منجر شود. منتقدان از آن گیج شدند ، مردم آن را رد کردند و استودیو تصویری بسیار گرانتر از میچوم (“نه به عنوان یک غریبه”) داشت که می خواست به جای آن تبلیغ کند. اما هیچ کس که ” فیلم شب شکارچی ” را دیده باشد آن را فراموش نکرده است ، یا صدای میچوم از آن پله های زیرزمین پیچیده است: “چیلل. . . درن؟ “

فیلم آهنگ قو
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم شب شکارچی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.