صفحه اصلی > سینما : فیلم موسیو وردو
ads

فیلم موسیو وردو

فیلم موسیو وردو

فیلم موسیو وردو

فیلم موسیو وردو : این روزها ناامیدانه است. “هنری وردوکس در یک نقطه از تاریک ترین ، تنهاترین و احتمالاً خنده دارترین فیلم چارلی چاپلین ، به یک همراه خود به یک همدم اعتماد می کند. وردو در هنگام اظهار چنین سخنان بزرگی بی سر و صدا می خواهد که به قول او عمل شود.

فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

فیلم موسیو وردو

نقد فیلم موسیو وردو

به عنوان مردی که فقط برای کشتن آنها به خاطر پولشان با زنان ثروتمند ازدواج می کند (در تلاش برای حمایت از یک زن و فرزند خردسال نامعتبر) ، او از صحبت های او اطلاع دارد. فیلم موسیو وردو که در جایی کمی بالاتر از خط جزر و مد آثار دیگر چاپلین گیر کرده است ، ایمان مداوم خود را نسبت به عدم اطمینان و ناامیدی حفظ می کند که تنها با ابتکار کمیک کارگردان آن عمیق تر می شود.

فیلم زندگی اوهارو

اگر بسیاری از فیلم های چاپلین به تكیه بر این باورند ، به یك روش دیگر ، به یك روایت تاریك و وحشیانه طنزآمیز روایت دارند ، در فیلم موسیو وردو این گرایش ها در حال تبدیل شدن به یك فلسفه شاعرانه سیاه است.

در سال 1947 که برای عموم مردم سوتفاهم ساخته شد ، آسان است تصور کنیم که نظر کمتر خوشبینانه فیلم درباره طبیعت انسان و خنده مبهم و مبهم آن در مقابل این دیدگاه که “این یک جهان اشتباه است و یک غم انگیز است” ، با این بیگانه است مخاطبان آماده شدند تا پس از پایان جنگ جهانی دوم جشن بگیرند.

گرچه فیلم موسیو وردو یک دهه زودتر در پی ویرانگر رکود جهانی در دهه 1930 قرار گرفت ، اما با استفاده از خاطره خود از جنگ اخیر سایه ای شناختی بر داستان پیش از جنگ خود می اندازد و نگاهی به قاره سنگین تاریخ می اندازد. فیلم موسیو وردو نه تنها گزارشی از لغزش اخلاقی یک انسان است بلکه سابقه یک تشدید به مراتب بزرگتر ، ظاهراً غیرقابل کنترل ، یک سردرگمی اخلاقی بیشتر است ، با این که چاپلین قاتل برازنده خود را در حالی که در لبه لبه چاقوی اروپا درحال اشباع است ، می چرخاند.

نقد فیلم بازگشت به خاک | عشق در میان تل‌ماسه‌
بیشتر بخوانید
بهترین مینی سریال های نتفلیکس

این حضور دلهره آور فیلم موسیو وردو است که در هر مرحله احساس می شود. وردوكس در سكانس افتتاحیه به بیننده می گوید: “آنچه در پی می آید تاریخ است” و این روزنه ای است مملو از مرگ. شلیک اول مربوط به قبرستانی است که از روی آن می شنویم که از آن طرف قبر با گونه ای گونه با ما صحبت می کند.

او به بیننده می گوید که پس از اخراج پس از 35 سال خدمت وفادار به عنوان یک مقام بانکی ، “اعضای تسویه حساب کننده جنس مخالف” شدند. برای او ، قتل یک تجارت است. کار او این است که “حیوانات گنگ” ، زنان بورژوازی را که پولشان برای تأمین هزینه های خانواده اش بهتر خرج می شود ، از بین ببرد.

فیلم موسیو وردو با طنزی تند از انگیزه های سرمایه داری و ارزش های مصرف گرایانه ، و کیفرخواست افراط در طبقه بالاتر هم ردیف با قوانین بازی رنوار ، مردی را تصور می کند که به یک باره قربانی و متجاوز می شود ، دندون استعاره در سیستم که چاپلین سالها پیش از آن در صحنه “سر خوردن به ماشین” در مدرن تایمز و فرشته مرگ که برای آماده سازی راه برای پایان جهان فرستاده شده بود ، آن را به درستی تصور کرد.

بهترین سریال های خارجی

درخشش دیدگاه مکرر Verdoux با محاسبه سریع پول همسران مرحومش به این دلیل است که هم عملی منطقی کارآمد و آموزش دیده است و هم بیانگر شور و شوق خاصی است – این نسخه Verdoux از سعادت پس از Coital است.

فیلم موسیو وردو مملو از مخلوقات جذاب است – وردو استتی که شعر را نقل می کند ، “چه زیباست این ساعت کم رنگ Endimion” ، وقتی او به ماه در حال طلوع خیره می شود و در حال آماده سازی برای کشتن پیرمرد خسیس لیدیا فلوری ، وردوکس تاجر است که دائما در تماس است وردوکس ، شوهر و پدر دوست داشتنی که با استفاده از دلالان سهام خود به پول زنان مرده می پردازد ،

در مورد استفاده از سموم برای از بین بردن چیزهای بی عاطفه در حالی که چای را با همسر و همسایگانش تقسیم می کند ، و باغبان وردوکس ، بوته های گل رز خود را هرس می کند دودکش دود سیاه را از دور دفع می کند و بقایای آخرین قربانی او را خاکستر می کند.

نقد فیلم عروس فرانکنشتاین
بیشتر بخوانید

چاپلین موقعیت وردو را برای همسویی با دلسوزی های بیننده قرار می دهد اما اصراراً چنین شناسایی را پیچیده می کند. در حالی که مردی جذاب و باهوش است ، اما از نظر ودوکس یک عقلانیت یخبندان خاص وجود دارد که اگر از نظر طنز هجوم آور باشد ، فاصله می گیرد.

فیلم خشم مردانه

از طریق وردو ، چاپلین می تواند با دور زدن در ریاکاری زیرساختهای متلاشی شده اشرافی گری ، مالی و به قول وردوکس “دنیای مونوکسید سرعت و سردرگمی” ، اما به طور مداوم یادآوری می شود که وردوکس خود به هرج و مرج موجود در جهان اعتماد می کند ، قطع ارتباط بین مردم است.

استفاده مکرر چاپلین از شلیک چرخهای چرخان دیوانه وار چرخان ، نمادی از سیستمهای مدرنیته است که وردو برای اجرای نقشه های خود باید دستکاری کند – موازی با صحنه ایده آل در باغ گل رز که با شلیک دودکش بیرون می زند و شواهد را بیرون می آورد. از صنعت وحشتناک او – و این است که کارگردان با جسارت فوری انواع روابط خانوادگی را که می توان در چنین جهانی انتظار داشت ، همانطور که در سکانس افتتاحیه خانواده دعوا یکی از قربانیان وردو دیده می شود.

فیلم موسیو وردو

این صحنه یادآور نگاه سوزاننده WC فیلدز به زندگی خانوادگی است که در افتتاحیه The Bank Dick دیده می شود – تا حدی که فرد فکر می کند آیا چاپلین از فیلم فیلدز الهام گرفته است یا خیر و به راحتی می توان خود را با شخصیتی که بیان می کند شناسایی کرد سبک خاصی و شوخ طبعی پژمرده در دریایی از فریادهای عجیب و غریب مانند چنین مجموعه ای از نیمه نیمه های تلخ و کینه توز که در خانواده یافت می شود و یا آنابلا بونهور با دهان بلند ، ناپاک و غیرقابل کشتار مارتا ری.

بهترین فیلم های تاریخی

هرچند که چاپلین ممکن است دیدگاه وردو را به عنوان دیدگاه برجسته کند ، وقتی وردو در انتها به سمت چوبه دار می رود ، کارگردان به بیننده اجازه نمی دهد با مرد محکوم به سفر ، دوربین را در جای خود منجمد کند و بیننده را به تماشای احتیاط در اینجا بیندازد. فاصله (و از پشت) در حالی که وردو به حیاط اعدام منتقل می شود.

نقد فیلم نوشته بر باد
بیشتر بخوانید

وقتی او می میرد ، وردوکس تنها است ، اگرچه ممکن است کسی شک کند که او این روش را ترجیح می دهد ، زیرا آنچه را که برای او راحت است مشکوک به وعده شهرت ماندگار از طریق خبرنگار یا قول نجات توسط یک کشیش است.

در حالی که جمله توصیفی “جلوتر از زمان خود” اغلب به یک اثر فیلم حاشیه ای پس از دیگری کشیده می شود و مورد بحث قرار می گیرد ، اما در مورد مسیو وردو ، با توجه به نه تنها استقبال کم نظیر فیلم در روزگار خود ، شاید کاملاً مناسب باشد.

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

اما ظرافتهای رسمی شگفت آور آن شوخ طبعی کاملاً خنده دار فیلم موسیو وردو ، یک قسمت چماق دار ، یک قسمت شوخ طبعی پولادین ، در ارتباط مایع با نشخوارکننده های تیزتر چاپلین کار می کند ، و هر دو هنوز هم در عین محدود بودن در زمینه های بسیار خاص کاملاً معاصر و مرتبط هستند. موسیو وردو هنوز مهم است و هنوز هم یک اثر هنری ضروری است و شاید مهمترین چیز این باشد که وقتی چیزی را فیلم اساسی می نامید.

عوامل فیلم موسیو وردو

Cast: Charlie Chaplin, Martha Raye, Mady Correll, Allison Roddan, Marilyn Nash, Margaret Hoffman, Isobel Elsom, Marjorie Bennett Director: Charlie Chaplin Screenwriter: Charlie Chaplin Distributor: United Artists Running Time: 124 min Rating: NR Year: 1947 Buy: Video

پایان نقد فیلم موسیو وردو
نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.