صفحه اصلی > سینما : فیلم سنت ماد
ads

فیلم سنت ماد

فیلم سنت ماد

فیلم سنت ماد

نقد فیلم سنت ماد : “بی صبری من را ببخش ، اما امیدوارم که به زودی برنامه ات را برای من فاش کنی. من نمی توانم احساسی را لرزاندم که حتماً مرا برای چیزی بزرگتر از این نجات داده ای.” اینگونه است که مود (مورفید کلارک) ، پرستار خانگی که در شهر ساحلی اسکاربورو زندگی می کند ، با خدا صحبت می کند.

فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

فیلم سنت ماد

لحن او صمیمی ، عملی ، پرحرف است ، گویی که او در اتاق بعدی نشسته است. با این حال ، وقتی همه چیز شروع به اشتباه می کند ، صدای او کاملاً تحریک پذیر است. خدا پایان معامله خود را نگه ندارد. مود به خدا سرزنش می کند: “نمی توانم کمک کنم اما احساس می کنم یک عمل کینه توز اتفاق افتاده است.”

سریال 1899

مود اخیراً به کاتولیک رومی گرایش پیدا کرده و با غیرت انجیلی ایمان کاملاً جدید خود می درخشد. او می خواهد همه سعادت را که تجربه کرده است تجربه کنند. ” فیلم سنت ماد ” ، اولین فیلم وهم آور و ناراحت کننده از رز گلس ، نویسنده / کارگردان ، اولین تلاش مود برای “نجات” روح دیگر و ترک هایی است که در زیر پای مود باز می شود. آیا ماد تحت تأثیر الهی قرار گرفته است؟ یا او دیوانه شده است؟ آیا تفاوتی وجود دارد؟

” فیلم سنت ماد ” با دیدگاه مود بسیار نزدیک است. او در هر صحنه ای حضور دارد. ما حوادث را از چشم او می بینیم. نگاهی اجمالی که از پاسخهای گاه و بیگاه دیگران نسبت به او به دست می آوریم ، لحظات مهم دیدگاه های بیرونی است ، اما مود تنها ورود ما به داستان است.

فیلم زندگی اوهارو

این باعث می شود برخی از بازدیدها بسیار دشوار اما با ارزش باشد. اگرچه این فیلم شباهت های زیادی با سایر فیلم های ترسناک مبتنی بر مذهبی دارد و اغلب در نوع خود کاملاً وحشتناک است ، “سنت مود” بیشتر به واقعیت های تجربی شخصیت اصلی خود علاقه مند است و کلارک با مود بسیار در ارتباط است. روان خرد شده نگاه کردن به او غیرممکن است. ملاقات با شخصیتی که نمی دانید او از لحظه ای به لحظه دیگر چه خواهد کرد ، هیجان انگیز است.

نقد فیلم زیر پوست (Under the Skin) اثر جاناتان گلیزر
بیشتر بخوانید

مود برای “آقا” (جنیفر اِله) ، رقصنده و رقصنده مشهور که برای ماه های آخر زندگی خود به ساحل دریا بازنشسته شده است ، به عنوان “سرپرست” در خانه یک نمایش جدید دریافت می کند. آماندا خود را با شواهدی از شکوه و عظمت قدیمی خود احاطه کرده است:

پوسترهای رسیتال های رقص ، لباس های او ، آرایش ، جواهرات ظالمانه. او در حالی که آخرین کار عاشقانه است ، با کارول ، زن جوانی که به صورت آنلاین ملاقات کرده است (لیلی فریزر) است. ماد زاهد ، که از دریچه ها و در سالن های تاریک نگاه می کند ، نگران همه اینها است. آماندا باید فوراً “نجات یابد”.

در ابتدا به نظر می رسد که آماندا ممکن است در برابر موعظه هایی که مود ارائه می دهد باز باشد. اما شاید آماندا فقط دارد بازی می کند ، یا بدتر از آن ، شوخی مود را مسخره می کند. و ابتدا ” فیلم سنت ماد ” احساس می کند که در مورد یک جنگ قدرت بین مود و کارول برای قلب و / یا روح آماندا است.

فیلم هاراکیری

اما ” فیلم سنت ماد ” نوبت می گیرد. این داستان در مورد مود و آماندا نیست ، نه واقعاً. این فقط درمورد مود است ، و چه اتفاقی برای مود می افتد که آماندا تغییر شکل را به روشی کاملاً عمومی رد می کند (یعنی به مود می گوید عقب نشینی کند). وخامت مود سریع است. با هر صحنه ، هر لحظه ، بیشتر و بیشتر از مود آشکار می شود ، که او قبل از تغییر کیش بود ، اکنون که است. مرکز نمی تواند نگه دارد. هیچ مرکزی وجود ندارد.

صورت مود جدی و شدید است و موهایش در پرده های بلند در دو طرف صورت آویزان است. او مانند یک غضب در خیابان های شلوغ تفریحی حرکت می کند ، که در هواپیمای دیگری وجود دارد و در بالای بدنش شناور سعادت ، تعالی و وجد است. چگونگی حفظ آن حالت یک مبارزه مداوم است. او ناخن ها را از کف کفش خود فرو می برد و به آرامی اسکله را می رود و خون به زمین می ریزد و صورتش از درد و وجد خفه می شود.

نقد فیلم فرار از موگادیشو
بیشتر بخوانید

شما در مورد “سنگریزه کفش” شنیده اید ، اما سنگریزه ها برای مود کافی نیستند: او به ناخن نیاز دارد! او هسته های سخت ذرت را روی زمین می گذارد و روی آنها زانو می زند تا نماز بخواند. هنگامی که او حضور خدا را حس می کند ، چهره او به طور غیر ارادی در یک نگاه باز شده و تقریباً یخ زده از وجد ، بیشتر از هر چیز به یک ارگاسم شبیه می شود (از نظر تاریخی ، این خطوط همیشه تار بوده اند).

فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

داستان پس زمینه مود بیشتر مبهم است. ما نمی دانیم که چگونه او ” فیلم سنت ماد ” ، اما یک سکانس بسیار آشکار وجود دارد که مود “به عقب نشینی” می کند و به راه های قبلی خود می پردازد. این هنوز هیچ توضیح ساده ای ارائه نمی دهد.

وقتی تازه واردانی مانند Glass با دید کاملاً متشکل و با اطمینان اجرا می شوند ، مخصوصاً وقتی که دید غیر عادی ، دشوار و عجیب باشد ، هیجان انگیز است. این داستان قبلاً گفته شده است. این در یک داستان داستانی از تحقیر مذهبی ، وسواس و عذاب است.

اما ” فیلم سنت ماد ” با مهر خالق آن همراه است و با امکانات تازه لرزیده است. با نگه داشتن فیلم به مطالعه شخصیت – در مقابل داستان داستانی پیرامون یک فرشته / شیطان انتقام جویانه – ” فیلم سنت ماد ” کمتر در مورد دین است و بیشتر در مورد تنهایی وجودی مود (تنهایی ، بیشتر شبیه) ، انزوا ، خطرات قطع شدن از بشریت این فیلم مشترکات زیادی با “راننده تاکسی” ، “کری” و “اولین اصلاح شده” دارد و حال و هوای اجتناب ناپذیری و وحشت مشابهی دارد. نمره تازه وارد آدام بزوفسکی – مطابق با تجربه ذهنی مود – کاملاً ناراحت کننده است ، همانطور که طراحی صدا توسط پل دیویس ، که بیشتر ما را از نظر مود به دام می اندازد.

فیلم جاده مالهالند

این یک فیلم مستقل با بودجه اندک است و گلس در این پارامترها بسیار خوب کار می کند تا حالتی مبهم و شوم ایجاد کند. گلاس از موقعیت خانه آماندا بسیار تأثیرگذار است و در لحظات وحشتناک سکون ، جایی که سالن ها و راه پله ها در اطراف پرستار جوان و شدید لرزیده خمیازه می کشند ، لذت می برد.

فیلم اگه میتونی منو بگیر
بیشتر بخوانید

کاغذ دیواری ها مانند کاشی های کف مشغول ویکتوریا هستند. طرح رنگ بسیار کنترل شده است ، با درخشش تقریباً زیر آب ، سبز و تاریک ، نور برای رسیدن به آن از طریق پنجره های ضخیم خالدار تلاش می کند. مایع یک نقش و نگار مداوم است ، از شیرهای آب می چکد ، از اقیانوس می غلتد ، روی اجاق گاز حباب می زند – سبزها و قرمزها ، آب صابون پایین در تخلیه ، یک سیکلون عجیب و غریب ناگهان در یک لیوان آبجو فوران می کند. واقعیت از طریق چشمان کم خواب مود قابل پیش بینی نیست.

فیلم تصنیف نارایاما

عملکرد کلارک محوری است. مود وقتی سعی می کند “عادی” باشد ، وقتی سعی می کند اجتماعی باشد بیشتر نگران کننده است. هیچ چیز درست “خاموش” نمی شود. مردم برمی گردند برخی از صحنه ها تراویس بیکل را در “راننده تاکسی” به ذهن متبادر می کند و سعی دارد با پیتر بویل یا سایر رانندگان تاکسی صحبت کند.

اکنون نمی توان ماهیت واقعی او را از دیگران پنهان کرد. Maud مظهر “بیش از حد” است. در یک صحنه ، او به افرادی که پشت میز کنار یک میخانه نشسته اند لبخند می زند و آنها کمی عقب می روند. آن دختر … چرا به ما خیره شده است؟ چرا او اینطور لبخند می زند؟ مشکل او چی هستش؟

پایان مقاله نقد فیلم سنت ماد

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»