صفحه اصلی > سینما : فیلم خشم مردانه
ads

فیلم خشم مردانه

فیلم خشم مردانه

فیلم خشم مردانه

همه چیز درباره فیلم خشم مردانه : وسیله نقلیه ستاره ای در کمترین حد خود برای جیسون استاتهام ، ” فیلم خشم مردانه ” یکی از بهترین فیلم های ساخته شده توسط گای ریچی است – و حداقل از لحاظ سبک و لحن یکی از شگفت آورترین آنهاست. یک فضای پر از هیجان ، شلوغ ، خونسرد و دلهره ، در یک میخانه که به شما می گوید-یک داستان قصه رفته است مانند “قاپ” ، “RocknRolla” ، “مردی از UNCLE” ، “شاه آرتور” به جای آن تاریکی پرطمطراق است ، چنان شنیع که ممکن است از خود بپرسید که آیا شخصیت اصلی آن شیطان است؟

این شخصیت تپه پاتریک “H” نام دارد (یک حرف از “جهنم” برداشته شد). همکارانش در شرکت اتومبیل زرهی Fortico در لس آنجلس او را “H” صدا می کنند که باعث می شود او به نوعی یک شخصیت کافکا باشد ، دندانی تقریباً بی نام در یک ماشین اجتماعی.

H یک کار تازه کار است. او به عنوان یک توده ناهنجار ، نالایق اجتماعی و غیرمرتبط می خواند – او به سختی تست های رانندگی و تیراندازی را پشت سر می گذارد ، و چهره استراحت او جایی بین تخمگذاری و جوش زدن است – اما سرپرست او Bullet (هولت مک کالانی) به هر حال او را استخدام می کند زیرا متکدیان نمی توانند انتخاب کنند . از زمانی که دزدکی روشنایی در روز به یک تیراندازی خونین عمومی منجر شد که منجر به کشته شدن چندین نفر ، از جمله دو نگهبان Fortico ، روحیه او پایین بود.

اقتباس از فیلم فرانسوی “Le Convoyeur” (معروف به “کامیون پول نقد”) 2004 و وام اصلی داستان ، ” فیلم خشم انسان ” یک تریلر جنایی نئو-نوآر با تغییر زمان است ، پر از مردان سخت ، گاهی خشن : گانگسترها و کهنه سربازان جنگی ، عمدتاً با کلاهبرداری از مأموران امنیتی و پلیس. ریچی و نویسندگان فیلمنامه نویس ایوان اتكینسون و مارن دیویس معتقدند كه H می تواند به هر یك از این گروه ها تعلق داشته باشد یا كاملاً چیز دیگری باشد.

فیلم خشم مردانه

ما فوراً مشکوک می شویم که او مردی نیست که ادعا می کند حتی اگر تریلر را ندیده باشیم (در اولین صحنه H ، کسی نام او را می گوید و او یک ثانیه بعد از آن پاسخ می دهد). سپس این فیلم اجازه می دهد تا چند شخصیت اصلی به همان چیز مشکوک شوند ، و سپس یک زن و شوهر دیگر ، تا اینکه به یک موضوع معمول در Fortico تبدیل می شود ، همراه با شوخی در مورد اینکه کسی در تیم یک مرد داخلی برای سارقین زره پوش است (که به نظر می رسد قابل قبول است ، با توجه به اینکه کامیون های آنها اغلب چگونه مورد حمله قرار می گیرند).

نقد فیلم اکشن nobody
بیشتر بخوانید

از آنجا تا یک سوم از طریق داستان ، ریچی و استاتهام با H به عنوان یک صفحه خالی برخورد می کنند که تخیل می تواند روی آن سناریوها را پیش بینی کند. ما تعجب می کنیم که H واقعاً کیست و در واقع او چه می خواهد. و ما تعجب می کنیم که آیا پاسخ دقیق او به دزدی دیگر – شلیک یک باریکه از سارقین به تنهایی در حالی که کلاهبرداران از Bullet به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و شریک زندگی H ، Boy Sweat Dave (جاش هارتنت) در صندلی راننده ماشین زره پوش نشسته و از ترس فلج شده است – منادی کارهای قهرمانانه در آینده ، یا گشودنی شگفت انگیز در یک استراتژی انسانی ، که H را به عنوان یک هیولای طمع و خونخواهی آشکار می کند.

سپس فیلم خشم مردانه ما را به مکان و زمان دیگری می برد. و سپس ، 15 دقیقه بعد ، به زمان و مکان دیگری. و سپس دیگری ، همیشه اطلاعات اضافی در مورد H به ما می دهد که احتمالاً هر تصرفی را نادیده می گیرد. این یک مانور خودآگاهانه هوشمندانه کوئنتین تارانتینو-گای ریچی است و بیشتر در پوکر و روحیه ای غیر کنایه آمیز از فیلم های قدیمی کلاسیک است که از آنها الهام گرفته است ، مانند “کشتن” و “قاتلان” و “کریس کراس” “(یک تریلر جنایی متمرکز بر اتومبیل زرهی ، ساخته شده توسط استیون سودربرگ با عنوان” زیر “).

برای جلوگیری از افشای پیچ و تابهایی که من را خوشحال کرده است (حتی وقتی با نگاهی به گذشته ، باید شاهد آمدن آنها می بودم) بگذارید بگوییم که هر تغییر روایت (با عنوان فصل سفید بر سیاه اعلام می شود) تمرکز فیلم را گسترش می دهد ، تا زمانی که به یک پانوراما تبدیل شود شلخته و بی رحمانه ، به طور دموکراتیک توجه خود را در میان لیست مردانی که چهره هایشان همفری بوگارت بود مشت می کرد.

اینکه گفته شود H دلیل شخصی برای کاری که در Fortico انجام می دهد دلیل خرابکارانه ای نیست ، و اینکه هر یک از اقدامات او ، هر چقدر هم که ظاهراً بدآموزی داشته باشد ، به مأموریت او کمک می کند ، خواه در یک بار بار همکار خود را طعمه دهد ، تهدید یکی دیگر از کارمندان با اسلحه برای پاسخ دادن به برخی از سالات ، یا کمی طولانی نگاه کردن به دیوار نشانهای شناسه که در آن کارمندان Fortico به داخل و بیرون رفت و آمد می کنند ، خیره شده است.

صدای زنگ تلفن همراه او نمونه ای از “سوار والکری ها” ساخته واگنر است ، و صفر نشان می دهد که H آن را انتخاب کرده است زیرا فکر می کند خنده دار است. او شبیه پسری است که در دهه 1990 چهار بار خندید و تصمیم گرفت که این برای او نیست.

نقد فیلم اورفه
بیشتر بخوانید

در نمایش فیلم H – شخصیت هایی که به عنوان قهرمان ترسناک-فیلم-ترسناک کلینت ایستوود وجود دارد ، لمس می شوند – شخصیت هایی که به “هری کثیف” ، “High Plains Drifter” و “Pale Rider” طعم تلخی می بخشند. . او هرگز واقعاً خوشحال نیست مگر اینکه کسی را که فکر می کند سزاوار تحمل درد است ، شکنجه یا بکشد ، اما به نظر نمی رسد خوشحال باشد. به نظر می رسد او بیش از احساسات خامی که باید احساس کند ، بر اساس آنچه در مورد او می دانیم ، توسط یک کد و احساس وظیفه هدایت می شود.

فضای ایستوود به قدری قوی است که تصمیم می گیرد اسکات پسر ایستوود را به عنوان یک روان پریشان به نام جان انتخاب کند ، تفسیری انتقادی درباره تاریخ سینما به نظر می رسد. ریچی ممکن است اولین کارگردانی باشد که قبل از اینکه بفهمد چگونه یک ستاره باشد ، در حضور صفحه نمایش ایستوود جوان ، چیزی منحصر به فرد بدخیم پیدا کرده است که یادآور پدرش در دوران غربی قبل از اسپاگتی است.

ژان از استحقاق ناخوشایند شانه خالی می کند ، و کم عمق پوزخند ، لثه جویدن ، عصیانگر و بدون هیچ گونه شکایتی در رذالت او مهم است. او نوعی کلاهبردار است که به طور خاص به او هشدار داده می شود بعد از دزدکی گران چیزی خریداری نکند ، سپس برای خود یک آپارتمان در اتاق زیر شیروانی و یک دوچرخه 28000 دلاری می گیرد و وقتی یکی از همکارانش او را صدا می زند ، آزرده به نظر می رسد.

او فقط یک مار دیگر در گودال مار است. در این فیلم سه ، شاید چهار شخصیت اصلی وجود دارد که به طور خلاصه می توانید نجات آنها را از آتش سوزی خانه در نظر بگیرید. H و Jan در این لیست نیستند. همچنین Boy Sweat Dave یا مزدوران سابق کارلوس (لاز آلونسو) ، سام (رائول کاستیلو) و جکسون (جفری دونووان ، که زیبایی فضانورد عطاردش بوسه سرآشپزها عالی است) ، یا یک بزرگ سرپرست اجرای قانون نیست که فقط به عنوان پادشاه شناخته می شود (اندی گارسیا) که متوجه می شود H در حال از بین بردن دنیای زیرین است و تصمیم می گیرد عقب بایستد و اجازه دهد کار خود را انجام دهد.

او می گوید: “بگذارید نقاش نقاشی کند” ، و در حالی که یکی از نقل شده ترین موارد از داستان هیجان انگیز مشابه “مرد روی آتش” را تکرار می کند ، در توصیف قهرمان هوشیار آن گفت: “هنر کریزی مرگ است ، و او در شرف نقاشی شاهکار خود است.”

اگر مشکلی در فیلم خشم مردانه وجود داشته باشد ، این است که نقاش خون بسیار مسحورکننده است – نوعی ضدقهرمان رانده شده و بی رحم که شما را وادار می کند حدس بزنید که آیا حتی روحی برای از دست دادن دارد – که هر زمان که “خشم انسان” او را ترک کند آنها نمی توانند اندازه بگیرند زیرا بد بودن آنها بسیار خوانا است. آنها پول می خواهند ، احترام می خواهند ، حوصله آنها سر رفته و به کاری احتیاج دارند و … آنها وارد اتاق نمی شوند و بوی گوگرد با خود نمی آورند ، مانند ح.

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها
بیشتر بخوانید

شما برای چنین قسمت مضحکی ذاتی فقط به بازیگر مناسب نیاز دارید. استاتهام همین است. او همیشه یک مرد همه فن حریف و پیشرو در بازی بوده است از آنچه رزومه فیلم پسرانه اش نشان می دهد – خواه این کار را در “جاسوسی” انجام دهد ، یا با بازی هوشمندانه آژاب را در کوسه بزرگ ماقبل تاریخ در “The Meg” بازی کند یا سوار یک خون آغشته به خون شود ادیسه معنوی در مضمون شگفت انگیز ریچی “Revolver” ، او همیشه دارای آن اخلاق اقتصادی اقتصادی ، ستاره قدیمی هالیوود است که اطلاعات لازم را در لحظه نیاز به بینندگان می دهد.

در اینجا در بازیگری او صفت زیادی وجود ندارد. این یک اسم و افعال استار تبدیل می شود ، مانند ایستوود و چارلز برونسون در وسترن سرجیو لئونه و تاکشی کیتانو در تصاویر یاکوزای قبل از هزاره خود. وقتی مدیر دفتر H ، تری (ادی مارسان) ، می گوید پسر جدید “سردتر از یک خزنده است” ، به نظر می رسد یک چیز کم اهمیت است.

ریچی و آلن استوارت ، فیلمبردار ، گزینه های استاتهام را با در نظر گرفتن گنبد تراشیده و صورت تراشیده شده بر روی چوب ، به عنوان اشیا art هنری شوم تقویت می کنند ، و هنگامی که اخبار ناخوشایند را پردازش می کند ، چشمان خود را در سایه پنهان می کند و به نوبه خود ، درمان سرنوشت جهان را می دهد.

بیش از هر فیلم دیگری از ریچی ، شما حضور شیطان را در فیلم خشم مردانه احساس می کنید ، به معنای پایتخت ، معنای اسطوره ای یا کتاب مقدس ، روح پوسیده و بی گناه ، نه “آدم بد در هنگام خندیدن کارهای بدی انجام می دهد”. این یک فیلم ترسناک نیست ، اما یک فیلم ترسناک مجاور است. حتی از دید یک مرد در تجهیزات ضد شورش در یک ولگردی و قانونی شکنی شلیک وجود دارد ، تنفس سخت او توسط پلکسی گلاس و لاستیک تقویت می شود.

شما می توانید ” فیلم خشم مردانه ” را به عنوان بخشی از یک ویژگی دوگانه با “Revolver” ریچی نشان دهید. در یكی ، استاتهام شخصیتی از نظر اخلاقی را بازی می كند كه هنوز روح در معرض خطر نجات یافته است. در دیگری ، او نقش آدمی را بازی می کند که تاکنون از آن نقطه گذشته است و خشم و غضب وی که باعث عصبانیت او می شود کمتر به عنوان یک فاجعه غیرقابل توصیف بازی می کند تا اینکه به عنوان بازپرداخت کارمایی برای انرژی سمی که به دنیا می کشد بازی کند.

فیلم پرسی در مقابل جالوت
بیشتر بخوانید

آهنگساز کریستوفر بنستد از طرح و برنامه ریزی فیلم خشم مردانه با یک مضمون کوچک و هفت نت پشتیبانی می کند که برای عکسهایی از برش موجهای پشتی گودزیلا عالی خواهد بود. این یک امتیاز عالی است که حقیقتی در مورد H را بهتر از گفتگو بیان می کند. هنگامی که ریچی از کامیون های زرهی و وسایل نقلیه فراری که از نقطه A به نقطه B حرکت می کنند ، عکس های هلی کوپتری را می برد ، نقش بنستد با تغییرات تکرار می شود تا جایی که به نظر می رسد یک احضار نیروهای تاریک است.

کارگردانی ریچی متناسب با انرژی محروم و عمیق فیلم خشم مردانه است. همانطور که در تصویر ریچی همیشه مشاهده می شود ، مقاطع متقاطع جادویی (توسط جیمز هربرت) وجود دارد ، اما هرگز احساس شلوغی و نمایش نمی کند. این بیشتر در مورد اجتناب ناپذیری ، حتی سرنوشت ساز بودن نیروهایی است که این شخصیت ها از آنها خارج شده اند. سومین مرحله آخر یکی از آن ماجراهای تور دونفر در نمایشگاه Heist است که در آن نمایشگاه و دزدکی به هم چسبانده می شوند ، و فیلم خشم مردانه به طور مداوم از وسایل نقلیه اسباب بازی در یک Diorama به واقعی در خیابان بریده می شود.

اما به یادماندنی ترین صحنه ها کاملاً ساده با استانداردهای ریچی ، اغلب در یک بارگیری گرفته می شود ، و دوربین در حین حرکت در فضاها و صحبت از یک شخصیت به شخصیت دیگر می پرد. تماشای یک عقب گرد حداکثر مانند این ، سرگرم کننده است ، به جز در مواردی که لازم است جادوگری باشد که یکجا همه جا باشد ، ساده است.

کامل بودن و اطمینان از زیبایی شناسی فیلم خشم مردانه ، حتی اگر تصاویر انسان ها را در حال انجام کارهای وحشیانه شکار کند ، باعث خوشحالی است. شما واقعاً در این فیلم ریشه هیچکس را ندارید. آنها جنایتکارانی هستند که در مسابقات اراده شرکت می کنند. اما این فیلم یک تمرین خنثی از نظر ارزش نیست. برای بسیاری از اقدامات خشونت آمیز یک ته دل ناله وجود دارد. هر شخصیتی بستر خود را بست و باید آن را دروغ بگوید. بیشتر اوقات ، بستر مرگ است.

به انتهای مقاله فیلم خشم مردانه رسیدیم.

همچنین میتوانید نقد فیلم خشم مردانه را مطالعه بفرمایید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.