صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای رومن پولانسکی
ads

بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

بهترین فیلمهای رومن پولانسکی : اگرچه تراژدی ها و شیاطین شخصی وی گاهی او را تحت الشعاع قرار داده اند ، اما تأثیری که رومان پولانسکی کارگردان برنده اسکار بر سینما داشته قابل انکار نیست.

دوران کودکی پولانسکی که در سال 1933 در پاریس متولد شد و در لهستان بزرگ شد ، هنگامی که از پدر و مادرش در جریان هولوکاست جدا شد ، با تراژدی همراه بود. وی در کودکی پس از کشته شدن مادرش در محفظه گاز آشویتس از محله یهودی نشین کراکوف فرار کرد. وقتی جنگ به پایان رسید ، او به پدرش پیوست و به خانه بازگشت.

بیشتر بخوانید :بهترین فیلمهای جیمز استورات

او در دوران دانشجویی به فیلمسازی روی آورد و اولین کارگردانی خود را با موفقیت بین المللی ” فیلم چاقو در آب” (1962) انجام داد ، که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. پیگیری های وی ، تریلر روانشناختی “دافعه” (1965) ، حتی با موفقیت بیشتری روبرو شد و به زودی توسط هالیوود برای کارگردانی فیلم ترسناک مخفی ” فیلم کودک رزماری” (1968) دعوت شد ، که جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای او به ارمغان آورد.

در این زمان بود که او با شارون تیت ، بازیگری که در کمدی “قاتلان خون آشام بی ترس” (1967) ظاهر شد ، ازدواج کرد. در آگوست 1969 ، پولانسکی برای دیدار از اروپا بود که تیت ، باردار فرزندشان ، توسط خانواده مانسون همراه با مهمانداران خانه جی سبرینگ ، ابیگیل فولگر و ووجیچ فریکوفسکی و همچنین استیون والد که به دیدار ویلیام گرتسون ، خانه دار رفته بود ، به قتل رسید. (این قتل ها تا حدی به عنوان الهام بخش فیلم کوئنتین تارانتینو به نام “روزی روزگاری در هالیوود” مورد استفاده قرار گرفت).

بیشتر بخوانید :بهترین فیلمهای دیوید لینچ

پولانسکی به دنبال این قتل ها در اروپا ماند و اقتباس “مکبث” (1971) از شکسپیر را کارگردانی کرد ، که قرابتی غیرقابل انکار با جنایات فجیع داشت. او دوباره به هالیوود بازگشت تا ” فیلم محله چینی ها ” (1974) شیک و پر پیچ و خم نو نوآر را بر عهده بگیرد و به همین دلیل نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

اندکی پس از آن بود که پولانسکی به حمله جنسی به سامانتا گایلی 13 ساله متهم شد که در هنگام عکاسی “Vogue” برای او مدل سازی می کرد. پولانسکی خود را بی گناه دانست و بعداً موافقت كرد كه در ازای صدور حكم سبك تر ، توافق نامه استرداد را انجام دهد. با این حال ، اخباری مبنی بر اینکه قاضی پرونده ، لورنس ج. ریتنبند ، قصد داشت این معامله را نادیده بگیرد ، باعث فرار او به اروپا شد ، جایی که از آن زمان به بعد بوده است.

بیشتر بخوانید :بهترین فیلم های تام هاردی

علیرغم جنجال ها ، پولانسکی به کارگردانی فیلم ادامه داد و نامزد دریافت جایزه اسکار برای “تس” (1980) شد ، اقتباس از رمان توماس هاردی که تیت به او داد. او بعداً “The Pianist” (2002) را هدایت کرد ، یک درام بیوگرافی هولوکاست که بسیاری از تجارب شخصی او را در این دوره فراخوانده بود. اگرچه مارتین اسکورسیزی (“باندهای نیویورک”) و راب مارشال (“شیکاگو”) مورد علاقه های سنگین اسکار بودند ، اما پولانسکی با پیروزی برای بهترین کارگردانی ناراحت شد ، که بعداً توسط هریسون فورد در اروپا به او اهدا شد ، وی پیروزی خود را اعلام کرد در پخش تلویزیونی.

بیوگرافی جیمی فاکس
بیشتر بخوانید

علاوه بر موفقیت در اسکار ، پولانسکی برنده گلدن گلوب برای “Chinatown” شد که جایزه BAFTA را نیز برای او به ارمغان آورد. وی برای ” فیلم پیانیست ” موفق به دریافت جایزه BAFTA در بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و همچنین جایزه نخل طلا را در جشنواره کن دریافت کرد.

مقاله بامدادی ها بهترین فیلمهای رومن پولانسکی با بخش فیلمسازان و بازیگران همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نمایشنامه های برتر تاریخ

CHINATOWN (1974) فیلم محله چینی ها

به کارگردانی رومن پولانسکی. نوشته شده توسط رابرت تاون. بازیگران اصلی این فیلم جک نیکلسون ، فای دوناوی ، جان هیلرمن ، پری لوپز ، برت یانگ ، جان هاستون هستند.

این نخستین فیلم از لیست بهترین فیلمهای رومن پولانسکی میباشد.

بلافاصله یک ادای احترام و نوآوری در فیلم نوآر ، ” فیلم Chinatown” همچنان با طرح پیچ و تاب و مضامین ناخوشایند ما را با معما فریب می دهد. جک نیکلسون در نقش J.J. گیتس ، یک کارآگاه خصوصی در دهه 1930 لس آنجلس در شبکه ای از دسیسه های آب و برق گرفتار شد. فای دناوی ایولین مولورای است که شوهرش در نقشه ای شامل پدر هیولای زمین خوار (جان هاستون) ، که راز شومی در رابطه آنها است ، کشته می شود. همه چیز با یک بازی نهایی به پایان می رسد که نشان می دهد قهرمانان همیشه برنده نمی شوند. رابرت تاون برای فیلمنامه داستان نویسی خود اسکار گرفت ، در حالی که پولانسکی در بهترین کارگردانی نامز شد.

ROSEMARY’S BABY (1968)

نویسندگی و کارگردانی رومن پولانسکی ، براساس رمان ایرا لوین. بازیگران میا فارو ، جان کاساوتس ، روت گوردون ، سیدنی بلکر ، موریس ایوانز ، رالف بلامی.

این دومین فیلم از لیست بهترین فیلمهای رومن پولانسکی میباشد.

بیشتر بخوانید : بهترین رمان های جهان

پولانسکی که قاطعانه خود را به عنوان یک استعداد بزرگ اروپایی معرفی کرده بود ، به هالیوود آمد تا مخاطبان آمریکایی را با این هیجان انگیز غیبی وحشت زده کند. بر اساس رمان ایرا لوین ، “کودک رزماری” میا فارو را به عنوان یک زن خانه دار جوان بازی می کند که به همراه شوهر بازیگرش (جان کاساوتس) به یک آپارتمان فرسوده نقل مکان می کند. هنگامی که او باردار می شود ، رفتار عجیب همسر و همسایگان مسن (سیدنی بلکر و روت گوردون در یک برنده اسکار) باعث می شود او باور کند که طرح های شیطانی بر روی نوزاد آینده او وجود دارد. سر و صدا در گیشه برای پولانسکی نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به ارمغان آورد.

بهترین فیلم های دنزل واشنگتن
بیشتر بخوانید

REPULSION (1965)

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه رومن پولانسکی ، جرارد براچ و دیوید استون ، داستان پولانسکی و براچ. کاترین دنوو ، ایوان فورنو ، ایان هندری ، جان فریزر در آن بازی می کنند.

پولانسکی در اولین حضور خود در زبان انگلیسی فیلم “چاقو در آب” را با یک فیلم ترسناک روانشناختی دیگر ارائه داد. کاترین دنوو در نقش کارول ، زن جوان بلژیکی بیمار جنسی که توسط خواهر مسافر خود (ایوان فورنو) در یک آپارتمان در لندن تنها مانده است ، مسحورکننده است. با کناره گیری او از جامعه ، مشخص می شود که ممکن است این آپارتمان تحت تعقیب قرار گیرد. وقتی او نمی تواند بین آنچه واقعی و آنچه تصور می شود رمزگشایی کند ، به سرعت شروع به حل کردن می کند. “دافعه” باعث می شود حدس بزنیم که آیا وحشت معتبر است یا محصولی از ذهن کارول ، ما را کاملاً در روان پریشان شخصیت اصلی اش قرار می دهد. بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

بیشتر بخوانید : رمان های برتر ادبیات فرانسه

فیلم چاقو در آب (1962)

به کارگردانی رومن پولانسکی. نوشته شده توسط رومن پولانسکی ، یاکوب گلدبرگ و جرزی اسکولیموسکی. با بازی لئون نیمچک ، جولانتا اومکا ، زیگمونت مالانوویچ.

پولانسکی در اولین ویژگی خود کاملاً شکل گرفته ، یک تریلر محرک که یک پیش فرض ساده را می گیرد و از آن به عنوان راهی برای کشف جنسیت ، عصبانیت و پارانویا استفاده می کند. لئون نیمچک و جولانتا اومکا در نقش یک زوج میانسال در حال سفر به یک قایق بادبانی هستند. در جاده آنها با یک جوان زیبا و زیبا (Zygmunt Malanowicz) برخورد می کنند و او را با خود به دریاچه دعوت می کنند. وقتی نیمژک احساس می کند همسرش به مالانوویچ جلب می شود ، رقابت آنها کشنده است. کارگردان با محدودتر شدن فضا و ایجاد تنش ، کار کارشناسی می کند. “چاقو در آب” در بهترین فیلم خارجی زبان پیشنهاد اسکار را به دست آورد. بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

MACBETH (1971)

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه رومن پولانسکی و کنت تینان براساس نمایشنامه ویلیام شکسپیر. با بازی جون فینچ ، فرانچسکا آنیس ، مارتین شاو ، ترنس بایلر.

بهترین فیلم های جنگی
بیشتر بخوانید

پولانسکی در اقتباس از یکی از مشهورترین نمایشنامه های شکسپیر روی صفحه نمایش ، قیاس های غیرقابل انکاری را با قتل بیرحمانه همسرش ، شارون تیت ، توسط خانواده مانسون ترسیم می کند و احساس اضطراری اضطراری را به متن کلاسیک می افزاید. این فیلم که با کنت تینان ، منتقد تئاتر انگلیس اقتباس شده ، روایت داغانه و بی وقفه ای از ماجرای مکبث (جون فینچ) ، جنگجوی قرون وسطایی اسکاتلندی است که با همسر معاصر خود (فرانچسکا آنیس) توطئه می کند تا تاج و تخت را از پادشاه بی خبر بدست آورد ، به سقوط غم انگیز خود. پر از تصاویر خالی از سکنه و خشونت ناراحت کننده ، این قطعاً محصول شکسپیر دبیرستان شما نیست.

بیشتر بخوانید : فیلم مصائب ژاندارک

THE PIANIST (2002) فیلم پیانیست

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه رونالد هاروود ، بر اساس کتاب ولادیسلاو سزپیلمن. بازیگران: آدرین برودی ، توماس کرچمن ، فرانک فینلی ، مورین لیپمن ، امیلیا فاکس ، میشال زبروسکی

این احتمال وجود دارد که پولانسکی هرگز به اندازه ” فیلم پیانیست” فیلمی به زندگی خود نزدیک تر نساخته باشد . کارگردان با فراخواندن خاطرات خود از فرار از کراکوف در طول هولوکاست ، این درام بیوگرافی مربوط به مبارزات پیانیست Wladyslaw Szpilman (Adrien Brody) را در این دوره با اصالتی که تماشای آن تقریباً دردناک است تزریق می کند. با این حال ، او در ساخت یک داستان بقا در برابر رنج های غیر قابل تحمل ، شجاعت و همدلی شگفت انگیز را احضار می کند. در کمال تعجب ، این فیلم برای پولانسکی اسکار بهترین کارگردانی به ارمغان آورد و جوایز بیشتری را برای برودی در بهترین بازیگر نقش اول مرد و فیلمنامه اقتباسی رونالد هاروود را از آن خود کرد. بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

TESS (1980)

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه جرارد براچ ، جان براون جان و رومن پولانسکی ، براساس رمان ‘Tess of the d’Urbervilles’ نوشته توماس هاردی. بازیگران نستاسجا کینسکی ، پیتر فرث ، لی لاوسون ، جان کالین.

پولانسکی “تس” را به عنوان ادای احترام به همسر فقید خود ، شارون تیت ، کارگردانی کرد ، که نسخه ای از کتاب توماس هاردی را به او داد به امید اینکه بتواند آن را به فیلم تبدیل کند. این یک حماسه زیبا است که با فیلمبرداری ، لباس ها و کارگردانی برنده اسکار ، با بازآفرینی دقیق و وسکس دوران ویکتوریا ساخته شده است. نستاسجا کینسکی به عنوان عنوان هروئین ، دهقانی خجالتی که پدرش (جان کالین) پدرش را به خانه برخی از اشرافی ها می فرستد ، امیدوار است که آنها با هم رابطه فامیلی داشته باشند و داستان عاشقانه ، طبقه اجتماعی و دلشکستگی را به او نشان دهند. این فیلم پیشنهادهای اضافی اسکار را برای پولانسکی در بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم و بهترین امتیاز به دست آورد. بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

بیشتر بخوانید : فیلم فریادها و نجواها

THE TENANT (1976)

بهترین فیلم‌های راک [ 5 فیلم برتر دواین جانسون ]
بیشتر بخوانید

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه جرارد براچ و رومن پولانسکی ، براساس رمان رولان توپور. با بازیگران رومن پولانسکی ، ایزابل آجانی ، ملوین داگلاس ، جو ون فلیت ، روفوس ، شلی وینترز.

باید تعجب کرد که پولانسکی با توجه به تعداد فیلم هایی که در داخل یک آپارتمان خالی از سکنه ساخته است ، چه وحشت هایی را هنگام جستجوی مکانی برای زندگی تجربه کرده است. در “مستاجر” ، پولانسکی خودش در نقش یک دیوان سالار حلیم بازی می کند که هنگامی که یک زن جوان که اقدام به خودکشی کرد ، در یک آپارتمان فرانسه نقل مکان می کند. در حالی که صاحبخانه و همسایگان به آزار و اذیت وی ادامه می دهند ، او شروع به باور اینکه می خواهند او خود را بکشد ، باعث می شود سوراخ خرگوش خطرناک از سوicion ظن و پارانویا پایین بیاید. این فیلم در زمان اکران توسط منتقدان وحشی شد و از آن زمان تلاش عجیب و غریب و عجیب و غریب طرفداران کارگردانان را به دست آورد. بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

CARNAGE (2011)

به کارگردانی رومن پولانسکی. فیلمنامه یاسمینا رضا و رومن پولانسکی ، براساس بازی رضا. بازیگران برجسته جودی فاستر ، کیت وینسلت ، کریستف والس ، جان سی ریلی.

این آخرین فیلم از لیست بهترین فیلمهای رومن پولانسکی میباشد.

بیشتر بخوانید : فیلم لبخندهای یک شب تابستانی

گرچه ” فیلم کشتار ” برای فرار از ریشه های صحنه ای خود تلاش می کند ، یک قطعه جذاب مجلسی درباره تجزیه استعاره جامعه است ، همانطور که از میان عالم کوچک دو زوج طبقه بالا دیده می شود. همه چیز از آنجا شروع می شود که پنه لوپه و مایکل لانگ استریت (جودی فاستر و جان سی ریلی) نانسی و آلن کاوان (کیت وینسلت و کریستوف والتز) را برای یک دیدار صمیمانه در مورد دعوای حیاط مدرسه بین دو بچه شان به آپارتمان خود دعوت می کنند. آنچه که به عنوان برخورد مودبانه آغاز می شود به زودی به بازی های کودکانه تبدیل می شود زیرا والدین سعی می کنند به یکدیگر برگردند. فاستر و وینسلت برای بازی های خود نامزدهای بازیگری گلدن گلوب را به دست آوردند.

پایان مقاله بهترین فیلمهای رومن پولانسکی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.