صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های کاپولا
ads

بهترین فیلم های کاپولا

بهترین فیلم های کاپولا

بهترین فیلم های کاپولا

بهترین فیلم های کاپولا : از  فیلم پدرخوانده تا آخرالزمان و دراکولا ، در اینجا راهنمای صریح بهترین فیلم های کاپولا ، کارگردان فیلم با 5 اسکار و 2 نخل طلای فیلم است.

با مقاله بهترین فیلم های کاپولا همراه بامدادی ها باشید.

بیشتر بخوانید: فیلم همچون در یک آینه

فیلم پدرخوانده (1972)
پدرخوانده با برنده شدن در اسکار بهترین فیلم در سال 1973 ، یکی از شاهکارهای بزرگ تاریخ سینما است. پرتره ای واقع گرایانه از یک خانواده مافیایی در نیویورک در اواخر دهه 1940 ، قسمت اول این حماسه به دنبال ظهور گرگ جوان کورلئونه ، مایکل (آل پاچینو) ، زیر نگاه بی رحم پدرسالار دون ویتو ، معروف به پدرخوانده است (مارلون براندو).

نماد هالیوود که برای این نقش فک خود را با دندان مصنوعی تحریف کرد تا گونه هایش سنگین شود ، اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. پدرخوانده II و III پا به پای نقشه های جنایی مایکل که پس از مرگ دون ویتو بر خانواده حکومت می کند ، دنبال می کند. این نخستین فیلم از لیست بهترین فیلمهای کاپولا می باشید.

فیلم مکالمه (1974)
هری كول (ژن هكمن) ، متخصص عالی نظارت ، باید یك زن و شوهر را پیگیری و جاسوسی كند ، اما هنگام گوش دادن به ضبط صدا ، اظهارات ظاهراً پیش پا افتاده آنها كنجكاوی او را برانگیخته و سوظن های او را برانگیخته و به تدریج او را به پارانویا فرو می برد. این تریلر جاسوسی که در میانه رسوایی واترگیت منتشر شد ، در سال 1974 برنده نخل طلای جشنواره کن شد.

بیشتر بخوانید: فیلم فریادها و نجواها

فیلم آخرالزمان اکنون (1979)
فرانسیس فورد کوپولا با فیلم Apocalypse Now ، 5 سال پس از مکالمه ، دومین نخل طلای خود را در کن دریافت کرد. اقتباسی رایگان از یک داستان کوتاه از جوزف کنراد (قلب تاریکی) ، این فیلم نفسگیر ما را در جهنم جنگ ویتنام غرق در رد پای کاپیتان ویلارد (مارتین شین) می کند که برای ترور سرهنگ به جنگل خصمانه فرستاده شده است.

کورتز (مارلون براندو) ، مظنون به ارتکاب بربریت ها. Apocalypse Now که توسط فیلمبرداری عالی و یک پالت تصویری باورنکردنی ارائه می شود (عکس های غروب خورشید شوم با شکوه است) ، یک شاهکار است که هنوز هم برابر نیست.

بیشتر بخوانید: فیلم نور زمستانی

فیلم Rumble Fish (1983)
پسر بزرگ موتور سیکلت (میکی رورک) ، برادر بزرگتر ، زنگ زده جیمز (مت دیلون) ، می خواهد نقش رهبر باند جدید را بازی کند و خودش یک رقیب بگیرد. اما او کمی کوچک است و در آخرین لحظه با بازگشت پسر معمایی موتورسیکلت نجات می یابد. در دومین نقش خود که در این فیلم روحیه مورد توجه قرار گرفت ، نیکولاس کیج بعداً به یکی از بازیگران پردرآمد دهه 1990 تبدیل شد.

100 فیلم برتر جنایی تاریخ سینما
بیشتر بخوانید

فیلم Outsiders (1983)
1966 ، تولسا ، اوکلاهما. بزهکاران جوان فقیر نشین ، Greasers ، در حال جنگ با پسران بورژوازی ، Socs هستند. پونیبوی ، رهبر Greasers ، با چری ملاقات می کند که سعی می کند به او ثابت کند که همه Socs بد نیستند. در یک درگیری ، بهترین دوست پونیبوی جانی یک کولتر ، باب را می کشد.

بیشتر بخوانید: فیلم مصائب ژاندارک

این دو نفر برای دور شدن از پلیس هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند. پاتریک سوئیز با یک تی شرت مشکی و ترفند چرمی – یادآور چهره او به عنوان یک رقصنده عصیان در رقص کثیف ، در فیلم دوم خود صفحه را روشن کرد ، حتی تام کروز جوان را که در آن زمان هنوز ناشناخته بود ، گرفت.

برام استوکر دراکولا (1992)
دراکولای فرانسیس فورد کوپولا نسبت به اسلاف خود تاریک تر و اروتیک تر ، بر اساس زیبایی شناسی و شخصیت های بی عیب گوتیک ساخته شده است که هر کدام پیچیده تر از شخصیت های قبلی هستند. در پوست دراکولا ، گری اولدمن قابل تشخیص نیست. زیر شستش ، دبیر دفتر اسناد رسمی جوان (کیانو ریوز) به تدریج مجبور می شود نامزد محبوب خود مینا (وینونا رایدر) را به چنگال همسران کنت بگذارد.

فیلم کاپولا ، برنده سه جایزه اسکار (بهترین طراحی لباس ، بهترین میکس صدا ، بهترین آرایش و مدل مو) ، همچنان در ژانر مرجع است.

بیشتر بخوانید: مستند معلم اختاپوس من

فیلم Tetro (2009)
با حماسه پدرخوانده ، و آخرالزمان اکنون ، فرانسیس فورد کوپولا زمان خود را همانطور که تعداد کمی از فیلمسازان کار کرده اند ، رقم زد. او سپس یک دوره عجیب و غریب را پشت سر گذاشت ، زیرا این فیلم ها کمتر رایگان بودند ، فیلم های زیبا (باغ های سنگی ، دراکولا ، پدرخوانده III …) و فیلم های دیگر ، برای فیلم های بسیار ارزان تر (جک ، با رابین ویلیامز). در آغاز دهه 2000 ، او به سینمای شخصی تری بازگشت که کاملاً از پول خود تأمین مالی می کرد.

فیلم تترو که در آرژانتین ، سیاه و سفید ضبط شده است ، به قدمهای یک خانواده خانوادگی سیاه می شود که توسط یک راز سنگین سیاه شده و توسط بازیگران مرزهای کمال روشن می شود: وینسنت گالو در نقش تترو ، نویسنده ای نفرین شده که قادر به تکمیل آن نیست تنها شاهکار او Alden Ehrenreich جوان ، دستیابی به موفقیت بزرگ در نقش برادر کوچک که وارد زندگی او می شود و سعی می کند فاجعه خود را درک کند.

بیشتر بخوانید: بتهوون کیست؟

کلاوس ماریا Brendauer به عنوان pater familias ، یک رهبر ادیب نابغه با منیتی بلعنده ؛ و کارمن مورا ، منتقد ادبی غیر عادی و مگامالمن. این آخرین فیلم از لیست بهترین فیلمهای کاپولا می باشید.

بهترین فیلم های ویم وندرس
بیشتر بخوانید

پایان مقاله بهترین فیلم های کاپولا

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.