صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : تحلیل تابلو مدرسه آتن
ads

تحلیل تابلو مدرسه آتن

تابلو مدرسه آتن

تحلیل تابلو مدرسه آتن

تابلو مدرسه آتن : مدت ها قبل از رافائل که ماسک چشم قرمز و سرخ پوستی با استفاده از لاک پشت Teenage Mutant Ninja کودکان را روی صفحه سرگرم می کند ، رافائل نقاش گرامی بود که بیش از یک فرهنگ فرهیخته از متخصصان هنر را به دست آورده بود. در اواسط 20 سالگی ، رافائل سانزیو در حال حاضر یک ستاره بود.

با مقاله تحلیل تابلو مدرسه آتن همراه بامدادی ها باشید.

در اوج بازی خود ، این استاد دوره رنسانس ایتالیا توسط پاپ برای زندگی در رم دعوت شده بود ، جایی که بقیه روزهای خود را در آنجا می گذراند. از سال 1509 شروع به تزئین اولین اتاق از چهار اتاق در کاخ پاپ کرد. در مجموع ، این اتاق های رافائل ، همراه با کلیسای سیستین میکل آنژ نمونه ای از روش نقاشی دیواری High Renaissance هستند.

تابلو مدرسه آتن

تابلو مدرسه آتن

به ویژه ، نقاشی دیواری رافائل ، تابلو مدرسه آتن نمادی از ازدواج هنر ، فلسفه و علمی است که از ویژگی های بارز دوره رنسانس ایتالیا بود. این نقاشی بین سالهای 1509 و 1511 نقاشی شده است و در اولین اتاق از چهار اتاق طراحی شده توسط رافائل ، Stanza della Segnatura واقع شده است.

بیشتر بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ

اما تابلو مدرسه آتن به چه معناست؟ بیایید ببینیم که مکتب نمادین آتن برای رافائل به عنوان یک هنرمند چه معنایی داشت و چگونه به چنین نمادی از دوره رنسانس تبدیل شده است. در آن زمان ، کمیسیون پاپ اوج فعالیت حرفه ای هر هنرمند بود. برای رافائل ، این اعتبار یک حرفه در حال رشد بود.

رافائل در فلورانس بود که خبر رسید پاپ ژولیوس دوم ، همان مردی که از میکل آنژ خواست نقاشی سقف سیستین را انجام دهد ، از او خواست که آپارتمان ها را در طبقه دوم کاخ واتیکان تزئین کند. او امیدوار بود که نقاشی های اوایل رنسانس را که پیشینی اش ، پاپ الکساندر ششم ، در آپارتمان های بورگیا انجام داده بود ، که دقیقاً در زیر آن قرار داشت ، بدرخشد. این می تواند به عنوان یک انتخاب جسورانه تلقی شود ، زیرا رافائل جوان هرگز کارهای نقاشی دیواری را به اندازه پیچیده کمیسیون اجرا نکرده بود.

تحلیل نقاشی شب پرستاره
بیشتر بخوانید

در آن زمان ، او عمدتاً به خاطر پرتره های کوچک و نقاشی های مذهبی روی چوب ، علاوه بر چند قطعه محراب ، شناخته شده بود. برخی معتقدند که دوست او برامانته ، که معمار سنت پیتر بود ، او را برای این کار توصیه کرد. آنها هر دو در اوربینو بزرگ شده اند و یکدیگر را به خوبی می شناسند.

رافائل با به چالش کشیدن ، کاتالوگ گسترده ای از طرح های مقدماتی را برای تمام نقاشی های دیواری خود ایجاد کرد. بعداً این کارتون ها در کارتون های کامل منفجر می شوند تا به انتقال طرح به گچ مرطوب کمک کنند. فکر می کنم همزمان با میکل آنژ کار می کند و باعث تحریک ماهیت رقابتی رافائل می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ویم وندرس

تابلو مدرسه آتن یکی از چهار نقاشی دیواری دیواری در Stanza della Segnatura است. این اتاق قرار بود کتابخانه جولیوس باشد و بنابراین مفهوم کلی رافائل تعادل مطالب آنچه را که در مطالعه پاپ وجود داشت متعادل می کند.
در قرن پانزدهم ، سنت تزئین کتابخانه های خصوصی با پرتره از متفکران بزرگ معمول بود. رافائل این ایده را با ترکیبات عظیم که منعکس کننده فلسفه ، الهیات ، ادبیات و فقه است ، به سطح کاملاً جدیدی منتقل کرد. به طور کلی بخوانید ، آنها بلافاصله عقل پاپ را منتقل می کردند و می توانستند بحثی را بین ذهنهای فرهنگی که آنقدر خوش شانس بودند وارد این فضای خصوصی شوند ، ایجاد کنند.

تابلو مدرسه آتن سومین نقاشی بود که رافائل پس از دیسپوتا (نماینده الهیات) و پارناسوس (نمایندگی ادبیات) به پایان رساند. این مکان رو به روی Disputa قرار گرفته و نماد فلسفه است و تضاد بین عقاید مذهبی و غیر روحانی را ایجاد می کند.

پایان مقاله تحلیل تابلو مدرسه آتن

دیدگاهتان را بنویسید

سه + یازده =