امروز برابر است با :7 بهمن 1400
بازی Kena: Bridge of Spirits

نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits

نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits : 

منطقی است که Ember Lab ، توسعه دهنده بازی Kena: Bridge of Spirits ، به عنوان یک استودیوی انیمیشن شروع به کار کرد. فقط نگاه کردن به این دنیای شگفت انگیز و طراحی شخصیت های پیکسار به شما می گوید این تیمی است که تجربه زیادی در ساخت آثار دیجیتالی باورنکردنی دارد ، از جمله فیلم طرفداران Majora’s Mask آنها ، سرنوشت وحشتناک. در حالی که گیم پلی بازی Kena: Bridge of Spirits به دلایل مختلف ،

از جمله قصه گویی ملایم و پیشرفت کم عمق ، با نوار فوق العاده بالا که توسط تصاویر بصری تعیین می شود مطابقت ندارد ، این اکشن ماجراجویی سه بعدی جهان باز هنوز به لطف آن یک دستاورد چشمگیر است. مبارزه هیجان انگیز و فریبنده ساده و تعادل عالی عمل ، حل معما و بستر سازی.

کنا یک راهنمای روح است که به ارواح که قادر به حرکت به زندگی بعدی نیستند ، کمک می کند ، چه به دلیل احساس گناه طولانی و چه به دلیل کار ناتمام. داستان او را در حالی دنبال می کند که او در جستجوی حرم کوهستانی مقدس خود در یک سرزمین زیبا اما در حال مرگ در حال گذر است و روحهای آشفته ای را که در این مسیر پیدا می کند هدایت می کند.

در مورد طراحی شخصیت ها ، حالات چهره و انیمیشن در بازی Kena: Bridge of Spirits نمی توان به اندازه کافی چیزهای خوبی گفت ، که کار شگفت انگیزی است و باعث می شود همه کسانی را که بلافاصله ملاقات می کنید دوست داشتنی کنند – مخصوصا خود کنا.

او در واقع آنقدر دوست داشتنی است که واقعاً کمی مضحک است و ما هرگز نمی توانیم این همه چیز را در مورد او بیاموزیم. شما می توانید نکاتی را در مورد سابقه و تاریخ او دریافت کنید ، اما هرگز چیزی که به شما اجازه دهد او را بشناسید همانطور که با ارواح و دیگر شخصیت هایی که او در تعامل است ،

بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

می شناسید. شرم آور است زیرا او کسی است که ما بیشتر وقت خود را با او می گذرانیم ، و همه چیز دیگر در مورد او عالی است و باعث شد من بخواهم بیشتر بدانم.

بسیار ساده و فرمولی است ، اما زیبا کار می کند

از بسیاری جهات ، بازی Kena: Bridge of Spirits یک بازگشت به سبک بازیهای سه بعدی Zelda با داشتن یک دنیای بزرگ در جهان است که به مناطق اصلی تقسیم شده است ، و سپس شما را به شیوه ای خطی راهنمایی می کند. سپس هر منطقه از شما می خواهد مقدار X مورد Y را جمع آوری کنید ، با یک رئیس بجنگید و سپس یک ارتقاء را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد به منطقه بعدی سفر کرده و آن را کاوش کنید.

نقد و بررسی بازی Metro Exodus
بیشتر بخوانید

این بسیار ساده و فرمولی است ، اما به زیبایی کار می کند: هر منطقه خانه یک روح فاسد است که کنا باید آن را نجات دهد ، و در حین گشت و گذار در منطقه با شخصیت های دیگری که نزدیک به روح هستند ملاقات می کنید ، با تاریخچه چگونگی اتفاقات آشنا شوید. برای آنها اشتباه است ، جلوه های شخصی خود را بیابید ، فلاش بک ها را تماشا کنید ، و سپس همه چیز در یک دعوای رئیس به اوج خود می رسد که تعظیم کوچکی را بر قوس داستان پیوند می دهد.

از طرف دیگر ، کامبت کاملاً شبیه به زلدا نیست. با توجه به رفتار زیبا و رنگارنگ آن ، سرعت سریع ، فریبنده ساده و در سطح دشواری عادی به طرز شگفت انگیزی چالش برانگیز است. شما حملات سبک ، حملات سنگین و توانایی استفاده از پرسنل خود را به عنوان یک کمان برای حملات دوربرد دارید ، و … این از نظر ابزارهای اصلی تهاجمی شما ،

از ابتدا تا انتها است. در حقیقت ، گزینه های رزمی بسیار محدود بودند ، به طوری که من در اوایل کار بسیار ناامید شدم ، زیرا اکثر دشمنان را می توان تنها با یک یا دو ترکیب سبک حمله کشته کرد ، و دلیل زیادی برای انجام کارهای دیگر در اختیار من قرار نگرفت. بیشتر از چیزی که دوست داشتم در یک بازی که فقط حدود نه ساعت طول می کشد.

برخی از ظرافت ها در قالب اسپری های کوچک و دوست داشتنی شما به نام گیبلی ، که ناخواسته به عنوان روت شناخته می شوند ، معرفی می شوند. این بچه های کوچک با جمع کردن دشمن و قفل کردن موقت آنها در جنگ به شما کمک می کنند و به شما این فرصت را می دهند که به نقاط ضعف آنها حمله کنید یا فقط بر پاکسازی دشمنان اطراف تمرکز کنید.

توانایی فرماندهی آنها به یک متغیر اندازه گیری شجاعت متصل است که با آسیب دیدن شما افزایش می یابد و آنها را ترغیب می کند که خود را در راه آسیب قرار دهند تا به شما کمک کنند.

دقیقاً در چنین بازی ای باید چنین باشد

آنچه واقعاً نبرد پل ارواح را جبران می کند این است که پس از مدتی شروع به معرفی انواع جدیدی از دشمنان می کند که شما را تشویق می کند تاکتیک های خود را تغییر داده و برخی از ظرافت های ابزارهای محدود آن را کشف کنید. خواه با استفاده از کند شدن زمان تعظیم با پرش به هوا و هدف قرار دادن نقاط ضعف دشوار ،

نقد و بررسی بازی Far Cry 3
بیشتر بخوانید
بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

استفاده از حمله در برابر حمله ای که فرار از آن دشوار است ، یا استفاده از Rot برای بی حرکتی یک دشمن سرسخت تا بتوانید به آنها حمله کنید از پشت. تنوع قابل توجهی از دشمنان وجود دارد ، و هنگامی که آنها شروع به حضور در مهمانی کردند احساس کردم مدام با سناریوهای جدید و جالب به چالش کشیده می شوم. دقیقاً در چنین بازی ای باید چنین باشد.

شما همچنین باید منابع خود را در جنگ بسیار دقیق مدیریت کنید ، هنگامی که مشکل بعداً در مبارزات شروع به افزایش می کند. نه تنها می توانید از شجاعت برای قفل کردن دشمنان با Rot استفاده کنید ، بلکه باید از آن برای پاکسازی مناطق خاص در یک مبارزه نیز استفاده کنید.

به ندرت بیش از دو مورد از این نقاط شفابخش در هر ضایعاتی وجود دارد ، که هر ذره از آسیب شما را به طرز باورنکردنی قابل ملاحظه می کند ، و اغلب شما مجبورید از خود بخواهید که آیا می خواهید از شجاعت خود استفاده کنید تا بتوانید از ضربه دیگری جان سالم به در ببرید ، یا از آن برای جبران خسارت دسته ای از دشمنان یا رئیس بی حرکت استفاده کنید.

با این اوصاف ، خوب بود که کمی بیشتر در یک مبارزه انجام می دادیم. سیستم پیشرفت پل Spirts گزینه های بسیار جذابی برای تکامل شیوه مبارزه شما ارائه نمی دهد ، و باعث شد من در رویکردم برای مبارزه احساس کبوتر کنم – مخصوصاً به این دلیل که یک سلاح غوغا کننده وجود دارد ، و این سلاح هرگز در مقایسه با من خیلی بهتر یا متفاوت نشد. به بازی ادامه داد شما می توانید حرکات خود را ارتقا دهید ،

اما تأثیر آن ارتقاء حداقل ناامید کننده است. سه مورد از چهار ارتقاء غوغایی ، توانایی هایی هستند که احساس می شود Kena باید از ابتدا داشته باشد (دو حمله سریع و یک ضربه سر بلند هنگام پرواز) ، ضد حمله پس از بازی بسیار قوی تر از حمله در حین عقب نشینی حریف نیست ، و بسیاری دیگر از ارتقاءها فقط پیشرفتهای کوچک و به سختی قابل توجه هستند. من هرگز یکبار فکر نمی کردم “خوب است اگر بتوانم به جای چهار تیر ، پنج تیر بزنم” ، مخصوصاً با توجه به سرعت بازسازی تیرها.

نقد و بررسی بازی Death Stranding Director's Cut
بیشتر بخوانید
بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

من هرگز یکبار فکر نمی کردم: “خوب است اگر بتوانم به جای چهار تیر ، پنج تیر شلیک کنم

البته استثنائاتی نیز وجود دارد: شلیک کمان دار که به قیمت یک بار شجاعت خسارت بزرگی وارد می کند ، یک ضربه چکش آرام که می تواند گروهی از دشمنان را به یکباره از بین ببرد و توانایی فعال کردن حرکت آهسته در حالی که بدون هدف مجبور به پریدن در هوا تکنیک های جدیدی بودند که من بیشتر به دنبال آن بودم. اما گذشته از این موارد ، من هرگز از ارتقاء هیجان زده نشدم ، زیرا آنها به ندرت به نظر می رسید که چیزی باشد که به ویژه مفید باشد یا باعث جذابیت بیشتر مبارزه شود.

مبارزه با بدخواهان تنها کاری نیست که در پل ارواح انجام می دهید ، و این واقعیت که به خوبی تعادل بین مبارزه ، پلتفرم ، حل معما و اکتشاف را ایجاد می کند ، یکی از قوی ترین مناسبات آن است. شما هیچ وقت به مدت طولانی هیچ کاری را انجام نمی دهید. پس از اتمام یک مبارزه چالش برانگیز ، شما معمولاً برای باز کردن نوعی پازل برای باز کردن منطقه بعدی به چالش کشیده می شوید ، گاهی اوقات به ارتش کوچک خود از Rot مانند Pikmin فرمان می دهید تا اشیاء را به منظور فشار دادن دکمه ها ،

یا به شما یک پلت فرم بدهد. ایستادن هنگامی که بمب را قدرت می گیرید ، مرتباً سکانس های سرگرم کننده ای را برای انجام پلتفرم انجام می دهید که در آن باید یک سری از سکوها را فعال کرده و نحوه صحیح رسیدن از نقطه A به B را قبل از اینکه سکوها به حالت طبیعی خود بازگردند ، بفهمید. و بعد از همه اینها ، این یک جهان باز است که اسرار زیادی در مسیر ضرب و شتم پنهان شده است ، اگرچه آیا اکثریت این اسرار برای شما جالب خواهد بود ، داستان دیگری است.

نگرانی من در مورد اکتشاف و شکار کلکسیونی این است که به استثنای نقاط مدیتیشن (که حداکثر سلامتی شما را افزایش می دهد) هیچ یک از کالاهای کلکسیونی واقعاً تأثیر زیادی در بازی من نداشت. از نظر زمینه ، من کسی هستم که واقعاً اهمیت چندانی به لوازم آرایشی نمی دهد ، به همین دلیل من هرگز احساس نمی کردم که مجبورم مجموعه های پل ارواح را جستجو کنم ، زیرا بیشتر اوقات آنها کلاه جدیدی برای من بودند.

نقد و بررسی بازی The Order: 1886
بیشتر بخوانید
بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

روت یا ارز که می توانم برای خرید کلاه بیشتر برای روت خود استفاده کنم. مطمئناً سینه های نفرین شده وجود دارد که پیگیری آنها بسیار سرگرم کننده است زیرا آنها شما را مجبور می کند تا یک چالش رزمی را برای باز کردن آنها انجام دهید – اما تقریباً همیشه ناامید کننده است وقتی که در یک نبرد سخت قرار می گیرید و پاداش شما … و دیگری کمی خنده دار است. کلاه گذاشتن روی یکی از موجودات کوچک خنده دار شما. بنابراین خیلی زود انگیزه انجام کارهای بیشتر را از دست دادم.

یکی از آخرین زمینه هایی که شایسته ذکر ویژه است ، نبردهای رئیس است ، که یکی از شدیدترین و چالش برانگیزترین من در طول سال بوده است. هر مبارزه ای متمایز به نظر می رسد ، بزرگترین آنها دارای موسیقی حماسی مناسب هستند ، و تعداد زیادی از آنها نیز وجود دارد. برخی از نبردهای کوچکتر رئیس حتی به دشمنان معمولی تبدیل می شوند که باید بعداً با آنها مبارزه کنید ، و این راهی خوب برای بازنگری در برخی از سرگرم کننده ترین و دشوارترین دعواهاست.

حکم

بازی Kena: Bridge of Spirits اولین بازی فوق العاده از Ember Lab است که شجره نامه برجسته آن در هنر و انیمیشن را با نبردهای بسیار محکم ، طراحی فوق العاده جهان و توازن عالی عمل ، بستر سازی ، حل معما و اکتشاف ترکیب می کند. نتیجه یک ماجراجویی جهان باز است که به دوران Zeldas ، Okami و Star Fox Adventures در دوران N64/Gamecube باز می گردد ، در حالی که برخی از حساسیت های مدرن و یک ویژگی شخصی متمایز را اضافه می کند.

از نظر سادگی زیباست ، هرچند گاهی اوقات این سادگی باعث می شد گزینه های بیشتری برای تغییر رویکردهای رزمی من وجود داشته باشد ، و من هرگز با کنا آنطور که می خواستم آشنا نشدم. با این وجود ، تنوع دشمن برجسته و رئیس شدید و به یاد ماندنی بیش از آن است که ماجراجویی نه ساعته آن را پشت سر بگذارد.

بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

راهنمای عکاسی از بافت | ۵ روش ایده آل | فیلم ای. تی. موجود فرازمینی | ارتباط رنگ ها با نت های موسیقی | فیلم شیرینی شانس | ۷ نکته برای عکاسی منظره سیاه و سفید | شاهکارهای ادبیات فرانسه | کتاب تهوع ژان پل سارتر | آموزش نکات مهم برای آواز خواندن | از کریستینا آگیلرا | اکسپرسیونیسم در ادبیات | کتاب خوشه های خشم |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 3 =