صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و ورزش و بازی : بیوگرافی دیون سندرز
ads

بیوگرافی دیون سندرز

دیون سندرز

دیون سندرز، بازیکن حرفه ای فوتبال و بیسبال بازنشسته، تنها فردی است که هم در سوپربول و هم در مسابقات جهانی بازی می کند. او اکنون مربی فوتبال کالج در دانشگاه کلرادو است.

اخبار دیون سندرز: مربی کلرادو به عنوان بهترین ورزشکار سال انتخاب شد

اولین فصل دیون دیون سندرز به عنوان مربی فوتبال دانشگاه کلرادو با 6 شکست متوالی به پایان رسید، اما افتخارات همچنان برای “Coach Prime” در حال افزایش است. Sports Illustrated به دلیل تلاش‌هایش در بازسازی برنامه Buffaloes و ایجاد هیجان در اطراف مدرسه و ورزش، سندرز 56 ساله را به عنوان ورزشکار سال 2023 انتخاب کرد.

طبق این مجله، کلرادو تا ماه نوامبر در 5 بازی از 13 بازی پربیننده فوتبال کالج فصل بازی کرد و هر بازی خانگی در Folsom Field برای اولین بار در تاریخ مدرسه به فروش رفت.

کلرادو واجد شرایط بازی کاسه ای نشد، اما طرفداران به زودی می توانند اوج و فرودهای فصل اول سندرز را دوباره تجربه کنند. فصل 2 مجموعه مستند آمازون پرایم Coach Prime تیم را پس از ورود سندرز دنبال می کند و در 7 دسامبر پخش می شود.

دیون سندرز کیست؟

دیون سندرز، یکی از همه کاره ترین ورزشکاران حرفه ای دوران مدرن، یک ستاره بازنشسته فوتبال و بیسبال است. او در سال 1989 توسط آتلانتا فالکونز NFL در نویس شد و همچنین قرارداد بازی بیسبال با نیویورک یانکیز MLB را امضا کرد. او تنها ورزشکاری بود که توانسته در یک دوره هفت روزه در دو لیگ اصلی یک تاچ داون بزند.

دیون سندرز

دیون سندرز

او همچنین تنها ورزشکاری است که در مسابقات جهانی و سوپربول شرکت کرده است. پس از بازنشستگی از ورزش حرفه‌ای، دیون سندرز که با نام مستعار خود “Prime Time” شناخته می‌شود، قبل از اینکه به عنوان مربی فوتبال نشان دهد، یک تحلیلگر تلویزیونی شد. او در حال حاضر سرمربی برنامه فوتبال دانشگاه کلرادو است.

حقایق گلی

نام کامل: دیون لوین سندرز
متولد: 9 اوت 1967
محل تولد: فورت مایرز، فلوریدا
همسران: کارولین چمبرز (1989-1998) و پیلار بیگرز-ساندر (1999-2013)
فرزندان: دیوندرا، دیون جونیور، شیلو، شیدور و شلومی
علامت نجومی: لئو

اوایل زندگی و دانشگاه

دیون لوین سندرز در 9 اوت 1967 در فورت مایرز فلوریدا به دنیا آمد. پدر و مادرش زمانی که او هنوز کودکی بود طلاق گرفتند. پدرش، میمس سندرز، در طول زندگی خود با مواد مخدر مبارزه کرد و در سال 1993 بر اثر تومور مغزی درگذشت. مادرش، کانی، بعداً با ویلی نایت، که ناپدری دیون شد، ازدواج کرد.

در سن 8 سالگی، دیون در بیسبال و فوتبال سازمان یافته رقابت می کرد. در دبیرستان نورث فورت مایرز، سندرز در فوتبال، بیسبال و بسکتبال کاملاً دولتی بود.

در زمین فوتبال هم مدافع کرنر بازی می کرد و هم مدافع. در زمین بسکتبال، او می توانست به راحتی گلزنی کند. پس از یک شب بسیار داغ تیراندازی که سندرز 30 امتیاز به دست آورد، یکی از دوستان اسمش را به عنوان «Prime Time» به او داد که از آن زمان گیر کرده است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اسکار پیستوریوس

برای کالج، دیون سندرز تصمیم گرفت که خیلی دوری نکند و در دانشگاه ایالتی فلوریدا ثبت نام کرد و باشگاه بیسبال سمینولز را به مسابقات جهانی کالج و تیم فوتبال را به کاسه شکر هدایت کرد. سندرز در کالج بسکتبال را رها کرد و به جای آن انتخاب کرد که فقط یک ورزشکار دو رشته ورزشی شود.

بررسی بازی Super Mario Bros Wonder
بیشتر بخوانید

اما این آزمایش زیاد طول نکشید و دیون به زودی خود را در تیم پیست مدرسه یافت و به آن کمک کرد تا در مسابقات قهرمانی کنفرانس برنده شود.

دیون سندرز دوران حرفه‌ای خود را در ایالت فلوریدا به‌عنوان یک فوتبالیست تمام آمریکایی دو بار با 14 توپ قطع کرد و در سال 1988 جایزه جیم تورپ را برای دفاع برتر دفاعی برد. او در مجموع توسط آتلانتا فالکونز در درفت NFL 1989 به عنوان پنجمی انتخاب شد.

در آن زمان، تصور این بود که سندرز فقط روی فوتبال تمرکز خواهد کرد، اما “نئون دیون” که گاهی اوقات او را می نامند چیزهای دیگری در ذهن داشت.

حرفه بیسبال

دیون سندرز برای بازی با نیویورک یانکیز قرارداد امضا کرد و در تابستان 1989 برای کلوپ Triple-A این فرنچایز در کلمبوس، اوهایو بازی کرد. هنگامی که او به باشگاه مادر دعوت شد، اولین بازی خانگی خود را در برابر سیاتل در 5 سپتامبر رقم زد.

در همان هفته، پس از یک دوره طولانی مذاکرات قرارداد، سندرز و فالکونز بر سر یک قرارداد 4 ساله به مبلغ 4.4 میلیون دلار به توافق رسیدند. سه روز پس از امضای قرارداد، او پول هنگفت را با پس زدن اولین پونت خود برای یک امتیاز توجیه کرد، و او را به تنها ورزشکاری تبدیل کرد که در همان دوره هفت روزه توانسته است تاچ داون کند.

اما سهولتی که دیون سندرز  با آن خود را به یک فوتبالیست نخبه تبدیل کرد، روی الماس بیسبال برای او وجود نداشت. شخصیت بزرگ او با شخصیت محافظه کارتر بازی در تضاد بود. او در داخل زمین با کارلتون فیسک، یکی از شکارچیان بزرگ بازی، درگیر شد. او سپس برای انتقام از اظهاراتی که پخش کننده تلویزیون درباره او انجام داد، یک سطل آب یخ روی سر تیم مک کارور در مقابل دوربین ریخت.

این کمکی نکرد که سندرز در بشقاب تقلا کرد. پس از فصل 1990، که در آن او فقط 0.171 را برای یانکی ها زد، Deion آزاد شد. او خانه جدیدی با آتلانتا بریوز پیدا کرد و موفقیت های بیشتری را تجربه کرد. تیم به سری جهانی رسید، جایی که سندرز 0.533 را زد. او در فصل 1992 با 14 توپ ربایی 0.304 را به ثبت رساند.

بهترین فصل او در سال 1997 با تیم سینسیناتی ردز بود که سندرز 127 ضربه زد و 56 بیس را ربود. سندرز پس از حضور در چند فصل بعد، در سال 2001 برای یک سال آخر به بیسبال و قرمزها بازگشت و 32 بازی انجام داد و امتیاز ناامیدکننده 0.173 را به ثبت رساند.

بیوگرافی گیلبرت بیکر
بیشتر بخوانید

حرفه فوتبال

فوتبال اما موضوع دیگری بود. پس از پنج فصل حضور در فالکونز، سندرز در سال 1994 قراردادی یک ساله با سان فرانسیسکو 49رز امضا کرد.

برای تیم جدیدش، دیون یک رکورد امتیاز را با سه بازی بازدارنده برای تاچ داون به دست آورد، افتخارات بازیکن دفاعی سال را به دست آورد و رهبری تیم را برعهده گرفت. باشگاه به عنوان قهرمانی در سوپر بول. او همچنان تنها ورزشکاری است که در مسابقات جهانی و سوپربول شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرمی همر بیوگرافی آرمی همر

اما زمان او با سانفرانسیسکو کوتاه بود. در آن فصل، او یک قرارداد هفت ساله جدید به ارزش 35 میلیون دلار با دالاس کابوی امضا کرد. درست مانند سال قبل با 49ers، سندرز تیمش را به قهرمانی در سوپربول رساند.

فصل بعد سندرز تاریخ ساز شد، زمانی که او در هر دو دفاع بازدارنده و دفاعی بازی کرد، اولین بازیکن NFL که در نزدیک به چهار دهه این کار را انجام داد. در این فصل، او 36 پاس برای 475 یارد به دست آورد.

در حالی که هیچ گاه قهرمانی بیشتر برای سندرز به وجود نیامد، او همچنان مدافعان حریف را مجبور می کرد تا از کنار زمین او دوری کنند.

پس از آزادی از کابوی ها در سال 2000، سندرز قرارداد جدیدی با واشنگتن رداسکینز (در حال حاضر فرماندهان) امضا کرد. او در آن سال چهار شنود دیگر را جمع آوری کرد، اما در پایان فصل، سندرز بازنشسته شد و به طبقه بالا رفت و به محوطه راحت غرفه تلویزیون رفت.

شخصیت تلویزیونی و تحلیلگر

برای دو فصل بعدی NFL، سندرز تجزیه و تحلیل گستاخانه خود را به برنامه CBS NFL Today قبل از بازی اضافه کرد. اما وقتی شبکه با اصرار سندرز مبنی بر دو برابر شدن حقوق سالانه یک میلیون دلاری او مخالفت کرد، او از بازنشستگی خارج شد و با بالتیمور ریونز قرارداد امضا کرد. سندرز در نهایت دو سال با این باشگاه بازی کرد و در این مدت پنج توپ را به ثمر رساند تا مجموع دوران حرفه ای خود را به 53 برساند.

دیون سندرز به تلویزیون بازگشت و 14 سال را به عنوان تحلیلگر شبکه NFL گذراند و در پخش برنامه های پنج شنبه شب فوتبال و برنامه های مختلف استودیویی ظاهر شد.

در سال 2008، Deion & Pilar: Prime Time Love، یک نمایش واقعی که زندگی سندرز، همسر دومش پیلار و فرزندانشان را در شهر کوچک تگزاس مستند می‌کرد، به نمایش درآمد. این نمایش تنها یک فصل در شبکه اکسیژن به طول انجامید.

شغل مربیگری: ایالت جکسون و کلرادو

دیون سندرز از سال 2012 برای بازی سالانه Under Armor All-America، با حضور برخی از برترین های دبیرستانی در کشور، به کارکنان پیوست. پسرانش شیلو و شیدور هر دو در دبیرستان تحصیل کردند. ببرها سه مرتبه عناوین انجمن مدارس خصوصی و محلی تگزاس را به دست آوردند و در دوران مدیریت سندرز با نتیجه 42-3 به دست آوردند.

بیوگرافی آخرین امپراطور روسیه نیکلاس دوم
بیشتر بخوانید

دیون سندرز

دیون سندرز

سپس در سال 2020، دانشگاه ایالتی جکسون – محل برگزاری یکی از برنامه های برتر فوتبال HBCU NCAA – دیون سندرز را به عنوان سرمربی فوتبال خود استخدام کرد. اولین بازی او تا 21 فوریه 2021 انجام نشد، زیرا کنفرانس دو و میدانی جنوب غربی یک فصل بهاری را به دلیل همه‌گیری کووید-19 برگزار کرد، اما بازی 53-0 بر ادوارد واترز بود و تیم را روی نقشه ملی قرار داد.

در فصل بعد، دیون سندرز پس از هدایت جکسون استیت به 11 پیروزی، قهرمانی در کنفرانس و حضور در جشن کاسه، به عنوان مربی ملی سال FCS انتخاب شد. او به مربیگری پسرانش نیز بازگشته بود. شیدور کوارتربک بود و 30 تاچ داون پرتاب کرد.

پس از یک فصل 12 برد در سال 2022، سندرز پس از منصوب شدن به عنوان سرمربی در دانشگاه کلرادو در دسامبر، به زیربخش NCAA Bowl ارتقا یافت. بوفالوها پس از یک فصل یک برد در حال فروپاشی بودند و مقامات ورزشی امیدوار بودند که سندرز بتواند برنامه را دوباره تقویت کند.

دیون سندرز در سخنرانی معارفه خود گفت: “این شغل، شغل و تجارت من است و رویای من است که شما را به جایی که می دانید باید به آن تعلق داشته باشید بازگردانم.” تنها چیزی که می خواهید فرصتی برای برنده شدن، رقابت کردن، تسلط یافتن است… و لعنت بر آن، من این را به شما خواهم داد.

بیش از 50 بازیکن کلرادو پس از استخدام سندرز وارد پورتال نقل و انتقالات شدند، زیرا کوچ پرایم به طور کامل تیم را بازسازی کرد. تعدادی از بازیکنان او از جکسون استیت، از جمله پسران شیدور و شیلو، او را تا بولدر دنبال کردند.

تمام گردش مالی بلافاصله نتیجه داد، زیرا کلرادو فصل 2023 را با پیروزی ناراحت کننده بر TCU رتبه بندی شده و سپس دو پیروزی دیگر آغاز کرد. سندرز و تیمش در اولین فصل برنامه خبری CBS 60 Minutes در اواسط سپتامبر و در پروفایل مجله تایم در ماه اکتبر حضور داشتند.

پس از این موفقیت زودهنگام، کلرادو در ادامه فصل با مشکل مواجه شد و 8 بازی از 9 بازی آخر خود را باخت تا با رکورد 4-8 به پایان برسد. با این حال، تاثیر سندرز بر برنامه و فوتبال دانشگاهی باعث شد که Sports Illustrated او را به عنوان ورزشکار سال 2023 انتخاب کند. فصل 2 سریال مستند آمازون پرایم، کوچ پرایم بر فصل اول سندرز که رهبری بوفالوها را بر عهده داشت، تمرکز دارد.

زندگی شخصی: نامزد سابق، همسران سابق، بچه ها و موارد دیگر

دیون سندرز  در سال 1989 با کارولین چمبرز ازدواج کرد و این زوج صاحب دو فرزند شدند: یک دختر به نام دیوندرا در آوریل 1992 و یک پسر به نام دیون جونیور در دسامبر 1993. دیون جوان سه فصل فوتبال در دانشگاه متدیست جنوبی بازی کرد و در سال 2016 راه اندازی شد. یک خط لباس به نام Well Off.

بیوگرافی میچ مک کانل
بیشتر بخوانید

دیون سندرز و چمبرز در سال 1998 طلاق گرفتند و او با همسر دوم خود، بازیگر پیلار بیگرز، در سال 1999 ازدواج کرد. آنها سه فرزند دارند: پسران شیلو و شیدور به ترتیب در فوریه 2000 و فوریه 2002 و یک دختر به نام شلومی در دسامبر. 2003. یک دهه پس از تولد دخترشان، سندرز و بیگرز طلاق خود را نهایی کردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جان اف کندی

به شیلو در ایالت فلوریدا، دانشگاه پدرش، بورسیه تحصیلی فوتبال پیشنهاد شد، اما در عوض دو فصل برای کارولینای جنوبی بازی کرد. او از آن زمان به بعد Deion را در ایالت جکسون و کلرادو دنبال کرده است. شیدور در حال حاضر مدافع اصلی کلرادو است.

شلومی یک بسکتبالیست با استعداد است که قبل از انتقال به کلرادو مانند برادرانش یک فصل در جکسون استیت بازی کرد.

در سال 2012، دیون سندرز در اولین نمایش فیلم با تریسی ادموندز، تهیه کننده و روزنامه نگار سابق تلویزیونی آشنا شد. آنها در فوریه 2019 نامزد کردند و زمانی که دیون سندرز خود را به عنوان مربی فوتبال کالج تثبیت کرد، با هم ماندند. اما در دسامبر 2023، این زوج اعلام کردند که نامزدی خود را قطع کرده و به رابطه عاشقانه خود پایان دادند.

این زوج در نامه‌ای نوشتند: «ما متقابلاً تصمیم گرفته‌ایم که بهترین کار این است که به عنوان یک دوست در زندگی به جلو برویم و این تصمیم را با عشق در قلبمان، احترام به یکدیگر و قدردانی از زمانی که با هم گذرانده‌ایم گرفته‌ایم. یک پست مشترک در صفحه اینستاگرام ادموندز.

دیون سندرز یک مسیحی متعهد است و پس از اقدام به خودکشی در سال 1997 بر ایمان خود تکیه کرد. سندرز با فروپاشی ازدواج اولش، ماشین خود را از خاکریزی در سینسیناتی، جایی که در حال بازی بیسبال برای قرمزها بود، خارج کرد.

«ماشین را از صخره فرار کردم، و مثل یک قطره 40، 30 فوتی بود. او در سال 1998 گفت: “ماشین پایین آمد و برخورد کرد، و هیچ خراش روی من یا ماشین وجود نداشت.” ماشین، جواهرات، لباس، زن، پول را امتحان کردم. همه چيز. هیچ چیز نمی توانست مرا برآورده کند.»

دارای خالص دیون سندرز

طبق گفته Celebrity Net Worth، دیون سندرز به عنوان یک ورزشکار حرفه ای کمتر از 59 میلیون دلار درآمد داشت و اکنون در کلرادو کمتر از 6 میلیون دلار در سال درآمد دارد. مجموع دارایی خالص او 45 میلیون دلار تخمین زده می شود.

دیون سندرز

دیون سندرز

نقل قول ها

من هرگز نمی خواستم در هیچ کاری متوسط باشم. می خواستم بهترین باشم.

من با فوتبال ازدواج کردم بیسبال دوست دختر من است

در [اولین قرارداد من] صفرهای زیادی خواهد بود. شما فکر می کنید این سوپ الفبا یا چیزی است، همه آن صفرها در آنجا هستند.

اعتماد به نفس بوی طبیعی من است.

مردم می گویند من در تیم نیستم. خوب، وجود ندارد. اما من برنده هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نه − 1 =