صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها و موسیقی : بیوگرافی خواننده و بازیگر مشهور جنیفر لوپز
ads

بیوگرافی خواننده و بازیگر مشهور جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز بازیگر و خواننده یکی از بانوان برجسته هالیوود است که در حرفه موسیقی پاپ و رقص نیز موفق بوده است.

جنیفر لوپز کیست؟

جنیفر لوپز قبل از بازی در فیلم سلنا در برنامه تلویزیونی In Living Color رقصید. او به موسیقی روی آورد و در جدول های پاپ و رقص با موفقیت هایی مانند «درست بگیر» و «بازی» به موفقیت بزرگی دست یافت، در حالی که همچنان به آثار سینمایی هالیوودی دست یافت.

او در سال 2004 با نماد سالسا مارک آنتونی ازدواج کرد و صاحب دوقلو شد. این زوج چند سال بعد از هم جدا شدند. پروژه های تلویزیونی اخیر او عبارتند از American Idol، Shades of Blue و World of Dance.

اوایل زندگی و شغل

جنیفر لوپز  در 24 ژوئیه 1969 در برانکس نیویورک به دنیا آمد و کار خود را به عنوان یک رقصنده با حضور در موزیکال های صحنه و نماهنگ های مختلف آغاز کرد. در سال 1990، او در یک مسابقه ملی برنده شد و به عنوان یکی از “دختران پرواز” در مجموعه تلویزیونی کمدی محبوب فاکس در رنگ زنده به رقص دست یافت. مجموعه ای از مشاغل کوچک بازیگری، شامل بخش هایی در دو سریال دیگر و یک فیلم تلویزیونی، پرستاران روی خط: سقوط پرواز 7، در سال 1993 دنبال شد.

فیلم های اولیه

اولین فیلم بلند جنیفر لوپز فیلم تحسین شده Mi Familia یا My Family در سال 1995 بود. او همچنین در فیلم Money Train (1995) مقابل وسلی اسنایپس و وودی هارلسون و در جک (1996) به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی رابین ظاهر شد. ویلیامز

اولین شکست بزرگ جنیفر لوپز در سال 1997 زمانی که او برای ایفای نقش اصلی در سلنا انتخاب شد، یک فیلم زندگینامه ای از خواننده پاپ Tejano سلنا کوئینتیلانا-پرز، که در سال 1995 توسط یکی از طرفداران کشته شد. نامزدی گلدن گلوب در همان سال، لوپز در فیلم فراموش نشدنی آناکوندا و خون و شراب در کنار جک نیکلسون بازی کرد.

ایفای نقش او در نقش مارشال فدرال کارن سیسکو در فیلم خارج از دید استیون سودربرگ، فیلمی بر اساس رمان المور لئونارد و با بازی جورج کلونی، تصویر او را به عنوان یک ستاره سینمای قابل پرداخت بیشتر تقویت کرد.

آهنگ ها و فیلم های بعدی

حرفه موسیقایی جنیفر لوپز نیز شروع به اوج گرفتن کرد، زیرا او اولین آلبوم پاپ لاتین خود را با نام On the 6 در ژوئن 1999 منتشر کرد. هفته‌ها، لوپز – همراه با ریکی مارتین – را به یکی از تأثیرگذارترین نمونه‌های نفوذ فرهنگی لاتین در موسیقی پاپ تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جنیفر لوپز

در اوایل سال 2000، لوپز برای دومین تک آهنگ موفق خود “Waiting For Tonight” نامزد بهترین اجرای رقص شد، اما جایزه را به شر از دست داد. در تابستان 2000، او در فیلم علمی تخیلی The Cell بازی کرد که در آن نقش یک روانشناس کودک را بازی می کند که به ردیابی یک قاتل زنجیره ای وحشتناک کمک می کند. در همان سال، او در فیلم Enough بازی کرد که تصویری از همسر آزاری بود.

معرفی انواع گیتار و ویژگی های آن
بیشتر بخوانید

محبوبیت جنیفر لوپز با استعداد در اوایل سال 2001 به اوج خود رسید، زمانی که آلبوم جی لو در رتبه اول جدول پاپ قرار گرفت، در حالی که فیلم او، کمدی رمانتیک The Wedding Planner، به رتبه اول جدول رسید. دفتر در اولین هفته انتشار خود در دسامبر 2002، او با انتشار آلبوم This Is Me… و سپس نقش اصلی را در فیلم کمدی خدمتکار در منهتن، که اگر نگوییم انتقادی، موفقیت آمیز باکس آفیس بود، یک یا دو ضربه دیگر زد.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

در سال 2003، جنیفر لوپز با بن افلک در فیلم بمب آفیس Gigli همبازی شد. پروژه های دیگر عبارتند از جرسی دختر (همچنین با افلک) و یک زندگی ناتمام، که در آن او به عنوان یک مادر مجرد که توسط پدرشوهرش با بازی رابرت ردفورد گرفته شده است، بازی می کند. او همچنین در کنار ریچارد گر در فیلم آیا می رقصیم؟، بازسازی فیلم پرفروش ژاپنی، بازی کرد.

زندگی شخصی

شان “پفی” شانه

جنیفر لوپز در سال 1997 برای مدت کوتاهی با اوجانی نوآ، مدل و بازیگر ازدواج کرد. او سپس رابطه طولانی و گسترده ای با خواننده رپ شان “پافی” کامبز داشت. در دسامبر 1999، Combs و Lopez ظاهراً در یک حادثه تیراندازی در خارج از یک کلوپ شبانه شهر نیویورک شرکت داشتند که در آن سه نفر مجروح شدند. کمبز بعداً به داشتن اسلحه و رشوه متهم شد، زیرا دادستان ادعا کرد که او به راننده‌اش، واردل فندرسون، 50000 دلار پیشنهاد کرد تا بگوید اسلحه‌ای که پلیس در صحنه جنایت پیدا کرده بود متعلق به فندرسون است. کامبز از همه اتهامات تبرئه شد و به زودی تایید کرد که او و لوپز از هم جدا شده اند.

کریس جاد

مدت کوتاهی پس از علنی شدن این جدایی، جنیفر لوپز با کریس جاد، رقصنده ای که در ویدیوی تک آهنگ موفق او “Love Don’t Cost a Thing” ظاهر شد، قرار گرفت. پس از گمانه زنی های فراوان رسانه ها، این زوج در آگوست 2001 نامزدی خود را اعلام کردند و در اواخر سپتامبر ازدواج کردند. نه ماه بعد این زوج از هم جدا شدند.

بن افلک

در پاییز 2002، این ستاره با بازیگر بن افلک آشنا شد. آنها در نوامبر نامزدی خود را اعلام کردند. پس از شایعات از بین رفتن این رابطه، این زوج در اوایل سال 2004 از هم جدا شدند. آنها در آگوست 2022 دوباره ازدواج کردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده مشهور دریک

مارک آنتونی

جنیفر لوپز  متعاقباً در ژوئن 2004 در یک مراسم خصوصی در عمارت خود در لس آنجلس با خواننده مارک آنتونی ازدواج کرد.

بهترین فیلم های جسیکا آلبا
بیشتر بخوانید

با بازگشت به صحنه بزرگ، لوپز زمانی را برای پیوستن به نیروهای شوهرش در فیلم بیوگرافی El Cantante در سال 2006 پیدا کرد. در این فیلم، آنتونی نقش هکتور لاوو، خواننده مشهور بین‌المللی سالسا را بازی می‌کند و لوپز در کنار او در نقش پوچی، همسر لاوو، بازی می‌کند.

در سال 2007، جنیفر لوپز اولین آلبوم اسپانیایی زبان خود را با نام Como Ama una Mujer منتشر کرد که به خوبی در چارت های لاتین و پاپ ظاهر شد. او بعداً در همان سال با Brave دوباره به موفقیت موسیقی دست یافت. در حالی که تیتراژ تا حدی مورد توجه قرار گرفت، زندگی شخصی لوپز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت:

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

زمانی که لوپز به خاطر مدهای آشکارش شناخته می‌شد، شروع به پوشیدن تاپ‌های گشاد کرد و این گمانه‌زنی را در مورد باردار بودنش ایجاد کرد. به نظر می‌رسید که بسیاری از عکس‌های او یک «برآمدگی بچه» را نشان می‌دهند، اما اعلام رسمی تا ۷ نوامبر ۲۰۰۷ منتشر نشد.

بچه ها

جنیفر لوپز در 22 فوریه 2008 دوقلو به دنیا آورد. این نوزاد پسر و دختر به نام های ماکسیمیلیان و اِمه اولین فرزندان لوپز و چهارمین و پنجمین فرزند آنتونی بودند.

در جولای 2011، لوپز و مارک آنتونی برنامه خود را برای جدایی اعلام کردند. در مصاحبه ای با Vanity Fair، لوپز علت جدایی را فاش نکرد، اما گفت: “من آنقدر خودم را دوست داشتم که بتوانم کنار بروم.” با انتشار یک آهنگ موفق جدید، این سوپراستار از منصرف شدن خودداری کرد. من مثبت اندیش هستم، مصمم هستم که زندگی ام را به جلو بروم، بچه هایم را بزرگ کنم و بهترین کارم را به عنوان یک مادر، سرگرم کننده و شخص انجام دهم.»

کاسپر اسمارت به الکس رودریگز

جنیفر لوپز در سال 2011 با کاسپر اسمارت، یکی از رقصندگان پشتیبان خود، قرار ملاقات کرد. آنها در سال 2016 به رابطه خود پایان دادند. در سال 2017، مجله People گزارش داد که او شروع به ملاقات با الکس رودریگز ستاره سابق بیسبال کرد. آن دو بعداً در شماره دسامبر 2017 Vanity Fair در مورد عاشقانه شکوفا خود صحبت کردند. لوپز گفت: “من او را به گونه ای درک می کنم که فکر نمی کنم هیچ کس دیگری بتواند آن را درک کند، و او مرا به گونه ای درک می کند که هیچ کس هرگز نمی تواند.”

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

او به خواندن ستایش های A-Rod در مارس 2018 در مصاحبه ای با هارپرز بازار ادامه داد و به “آرایش مشابه” آنها اشاره کرد، اگرچه هنوز متعهد به گره زدن با گوینده تنبل شده نیست. او گفت: من به ازدواج اعتقاد دارم. “و من دوست دارم با کسی که در یک رابطه متعهدانه است پیر شوم. اما در حال حاضر چیزی را مجبور نمی کنم.”

بهترین فیلم های نیکلاس کیج
بیشتر بخوانید

این زوج نامزدی خود را در مارس 2019 اعلام کردند، اگرچه برنامه های عروسی آنها با شیوع همه گیر ویروس کرونا در سال بعد متوقف شد. آنها در آوریل 2021 جدایی خود را اعلام کردند.

پروژه های تلویزیونی

‘اسطوره آمریکایی’

در سال 2010، لوپز با وجود مشغول بودن با خانواده و پروژه های موسیقی و بازیگری، تصمیم گرفت وارد مرحله جدیدی در حرفه خود شود: او اعلام کرد که قصد دارد جایگزین الن دی جنرس به عنوان داور زن جدید در فصل دهم سریال American Idol شود. همچنین به تازگی از استیون تایلر Aerosmith به عنوان بخشی از هیئت داوران مشهور آن استقبال کرده بود.

جنیفر لوپز برای فصل یازدهم به سریال واقعیت تلویزیونی پرطرفدار بازگشت و 20 میلیون دلار درآمد داشت که تقریباً دوبرابر درآمدی بود که در اولین قراردادش به دست آورده بود.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

در سال 2012 جنیفر لوپز اعلام کرد که امریکن آیدل را ترک خواهد کرد. لوپز در برنامه رادیویی صبحگاهی خود به رایان سیکرست گفت: صادقانه احساس می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که باید به انجام کارهای دیگری که انجام می‌دهم برگردم… با این حال، خروج او از سریال کوتاه مدت بود، زیرا لوپز برای سیزدهمین فصل آن، در سال 2014، به American Idol بازگشت.

جنیفر لوپز همچنین به کار روی موسیقی خود ادامه داد و آلبوم A.K.A را منتشر کرد. در ژوئن 2014. در همین زمان، لوپز همچنین با پیتبول و کلودیا لیته در آهنگ “We Are One” برای جام جهانی همکاری کرد و در سال 2015 روی تریلر The Boy Next Door با رایان گوزمن کار کرد.

“سایه های آبی”

در صفحه کوچک، جنیفر لوپز در سریال پلیسی NBC Shades of Blue به ری لیوتا پیوست و نقش یک پلیس فاسدی را بازی می‌کند که برای نجات گردن خود و محافظت از دخترش علیه افسران همکارش می‌چرخد. این سریال در سال 2016 با نقدهای متفاوت شروع شد، اما جایگاه خود را پیدا کرد و برای سه فصل دوام آورد. همچنین در سال 2016، لوپز به عنوان قاضی برای فصل آخر سریال American Idol خدمت کرد و اولین اجرای خود را از اقامتگاه All I Have خود در هتل پلنت هالیوود ریزورت و کازینو در لاس وگاس ارائه کرد.

بیوگرافی ماریا تالچیف
بیشتر بخوانید

“دنیای رقص”

جنیفر لوپز همچنین در پشت صحنه فعال بود و نقش تهیه کننده اجرایی را بازی می کرد. در ژوئیه 2016، NBC اعلام کرد که با او برای یک مسابقه رقص به نام World of Dance شریک خواهد شد که جایزه 1 میلیون دلاری را برای این مسابقه در نظر گرفت. این نمایش در می 2017 شروع به کار کرد و بعداً برای چندین فصل تمدید شد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ تا از بهترین فیلم اکشن ۲۰۲۱ و تاریخ انتشار

این خواننده چند استعدادی که تا سال 2018 مشغول بود، در ماه فوریه یک تک آهنگ انگلیسی زبان به نام “Us” را منتشر کرد و سپس آهنگ اسپانیایی زبان “El Anillo” و دو زبانه “Dinero” را در بهار دنبال کرد. بعداً در سال، آهنگ “Limitless” او با بازگشت او به صفحه بزرگ در قسمت دوم رام کام همراه شد.

در اوایل سال 2019، جی لو برای ادای احترام به موتاون در جوایز گرمی انتخاب شد. اگرچه او با یک اجرای پرانرژی سر و صدا کرد، اما او همچنین درگیر این انتقاد شد که آیا گرمی باید یک هنرمند سیاه پوست را برای ادای احترام انتخاب می کرد یا خیر.

“هستلرها”

آن تابستان، جنیفر لوپز مجموعه‌ای از حرکات متفاوت را به‌عنوان یک برهنه‌باز در Hustlers به نمایش گذاشت. از نظر بسیاری از منتقدان، این یک بازی تعریف‌کننده حرفه‌ای بود، و این بازیگر در میان انبوهی از نامزدها، جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد، هرچند که به طور قابل توجهی توسط جوایز اسکار مورد بی‌اعتنایی قرار گرفت.

نمایش نیمه وقت سوپر بول

در سپتامبر 2019، اعلام شد که جنیفر لوپز با شکیرا برای نمایش نیمه‌تیم Super Bowl 2020 در میامی، فلوریدا به نیروهای خود می‌پیوندد. جنیفر لوپز گفت: “من عاشق این هستم که امسال دو زن در سوپر باول اجرا می کنند. این که آنها امسال دو لاتینی اجرا می کنند.” “این نشانگر زمان جدیدی است، نه فقط برای NFL بلکه برای این کشور. پیام مهمی را ارسال می کند.”

این دو مجری کالا را با ست پر انرژی خود تحویل دادند و جی لو رقص میله ای الهام گرفته از Hustlers را شروع کرد و سپس دنده را عوض کرد تا در کنار دختر 11 ساله اش ال در جشن غرور لاتین آواز بخواند.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

حقایق کلی

نام: جنیفر لوپز
سال تولد: 1969
تاریخ تولد: 24 جولای 1969
ایالت تولد: نیویورک
شهر تولد: برانکس
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت: مؤنث
معروف ترین: جنیفر لوپز بازیگر و خواننده یکی از بانوان برجسته هالیوود است که در موسیقی پاپ و رقص نیز موفق بوده است.
صنایع
ترکیدن
فیلم
علامت نجومی: لئو
مدارس
دبیرستان پرستون در برانکس
کالج باروخ

دیدگاهتان را بنویسید

2 × سه =