بیوگرافی بن افلک

بن افلک

بن افلک بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده به خاطر مجموعه ای از فیلم های مطرح، از جمله «فیلم ویل هانتینگ خوب»، «فیلم آرگو» و «فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» شناخته شده است.

بن افلک کیست؟

بن افلک بازیگر و فیلمنامه نویسی است که موفقیت بزرگ او با ایفای نقش در فیلم ویل هانتینگ برنده جایزه اسکار به دست آمد که با همکاری دوست دوران کودکی خود مت دیمون نوشت. در سال 1998، او در فیلم موفق آرماگدون بازی کرد و در فیلم شکسپیر عاشق که برنده جایزه اسکار شد، بازی کرد.و همچنین میتوانید بهترین فیلم های بن افلک را از اینجا دنبال کنید.

بن افلک پس از ایفای نقش در مجموعه گسترده ای از پروژه های دیگر، فیلم تحسین شده Gone Baby Gone را در سال 2007 کارگردانی کرد و به عنوان نویسنده همکاری کرد.

او در سال 2012 کارگردانی، تهیه کنندگی و بازی در فیلم آرگو را برعهده داشت که برای او جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی و اسکار بهترین فیلم را در سال 2013 به ارمغان آورد. او در فیلم دختر گمشده (2014) به بازیگری بازگشت و در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) در نقش شوالیه تاریکی قدم گذاشت.

زندگی اولیه و شغل

بنجامین گزا افلک در 15 آگوست 1972 در برکلی کالیفرنیا در خانواده کریس و تیم افلک به دنیا آمد. پدر و مادرش بلافاصله پس از تولد او از هم جدا شدند و زمانی که او 11 ساله بود رسماً طلاق گرفتند. پس از جدایی، افلک و خواهر و برادرش به کمبریج، ماساچوست نقل مکان کردند.

بن افلک

بن افلک

اولین تجربه بازیگری افلک در هفت سالگی با حضور در انتهای تاریک خیابان (1979) ، فیلمی مستقل که توسط یکی از دوستان خانواده ساخته شده بود، به دست آمد. در سن هشت سالگی، افلک در تولید تلویزیونی، سفر میمی، نقش آفرینی کرد.

در همان سال او با بهترین دوست آینده اش، مت دیمون، پسری 10 ساله که دو بلوک آنطرفتر زندگی می کرد، آشنا شد. پسران بعداً به مدرسه کمبریج ریندج و لاتین رفتند، جایی که هر دو در کلاس‌های نمایش شرکت کردند. افلک در دوران دبیرستان در چندین سریال تلویزیونی شبکه ظاهر شد.

فیلم‌های اولیه: «پیوندهای مدرسه»، «گیج و گیج»

بن افلک برای مدت کوتاهی در دانشگاه ورمونت و کالج Occidental کالیفرنیا تحصیل کرد اما آنجا را ترک کرد تا رویاهای بازیگری خود را در هالیوود دنبال کند. اولین فیلم مهم او روابط مدرسه (1992) بود که دیمون و برندان فریزر نیز در آن حضور داشتند. افلک سپس به عنوان یک قلدر در کلاسیک فرقه ای مبهوت و سردرگم (1993) ظاهر شد. او سپس به گروه بازیگران فیلم Mallrats (1995) به کارگردانی کوین اسمیت پیوست و نقش اول رمانتیک در تعقیب امی (1997) اسمیت را بر عهده داشت.

استراحت طولانی: «فیلم Good Will Hunting»

در سال 1992، افلک و دیمون در فیلمنامه ای به نام ویل هانتینگ خوب درباره یک نابغه جوان مشکل دار ریاضی با یکدیگر همکاری کردند. پس از کشمکش طولانی برای تولید فیلمنامه، میرامکس حقوق فیلم را در سال 1996 خریداری کرد. با بازی دیمون، افلک و رابین ویلیامز، ویل هانتینگ خوب در سال 1997 با تحسین منتقدان و مردمی عرضه شد. افلک و دیمون برنده جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شدند و دوستان را در معرض دید عموم قرار دادند.

بیوگرافی مایکل جکسون
بیشتر بخوانید

بن افلک پس از برنده شدن در اسکار، چندین نقش سینمایی را به دست آورد. او در کنار بروس ویلیس و لیو تایلر در فیلم فاجعه‌آمیز آرماگدون (1998) بازی کرد که با کسب بیش از 550 میلیون دلار در سراسر جهان به دومین فیلم پرفروش آن سال تبدیل شد. در همان سال، او در فیلم محبوب شکسپیر عاشق، که برنده تعدادی جوایز اسکار، از جمله جایزه بهترین فیلم، شد، به نوبت دوم رسید.

بن افلک زمانی خبرساز شد که عاشقانه‌ای را با همبازی شکسپیر عاشق، گوئینت پالترو آغاز کرد. این زوج در اواخر سال 1998 جدایی خود را اعلام کردند، اما دوستان خوبی باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مت دیمون

یک سال بعد، افلک در کمدی بی احترامی کوین اسمیت با بازی دیمون، کریس راک، جین گاروفالو و آلانیس موریست ظاهر شد. در آن سال او همچنین در کمدی رمانتیک با بازبینی ضعیف، نیروهای طبیعت، با همبازی ساندرا بولاک بازی کرد.

«پرل هاربر»، «مجموع همه ترس‌ها» و «دردویل»

در سال 2000، افلک در درام شیک بازار بورس Boiler Room نقش مکمل داشت و تیتر یک اکشن هیجان انگیز بازی های گوزن شمالی با همبازی شارلیز ترون و گری سینیز شد. او همچنین در درام عاشقانه Bounce در کنار پالترو بازی کرد.

در تابستان 2001، بن افلک دوباره با مایکل بی کارگردان و تیم تهیه کننده آرماگدون برای فیلم پرفروش پرل هاربر، با بازی کیت بکینسیل، جاش هارتنت و کوبا گودینگ جونیور، مایکل بی و جری بروکهایمر، همکاری کرد. خود را به یک مرکز توانبخشی انحصاری در مالیبو، کالیفرنیا معرفی کرد تا تحت درمان سوء مصرف الکل قرار گیرد. افلک، پسر یک الکلی، از طریق سخنگویی اعلام کرد که “تصمیم گرفته است که زندگی کامل تری بدون الکل در انتظار او باشد.”

در پاییز سال 2002، افلک زمانی که سریال معمایی ABC Push، نوادا را تولید کرد، به صفحه نمایش کوچک نقل مکان کرد. این سریال به بیننده‌ای که معمای آن را حل کرد، وعده 1 میلیون دلار پول نقد داد، اما تنها چند هفته پس از پخش فصل لغو شد. افلک نیز دوباره با دیمون شریک شد و شرکت سازنده LivePlanet را تأسیس کرد.

این دو مجموعه مستند Project Greenlight را تولید کردند که به فیلمنامه نویسان مشتاق این فرصت را داد تا دیدگاه های خلاقانه خود را تولید کنند. این نمایش سه نامزدی امی را در بخش برنامه ریزی واقعیت به دست آورد.

بن افلک در اواخر همان سال با حضور در نقش جک رایان جوان تام کلنسی در فیلم مجموع همه ترس ها به فیلم های بلند بازگشت. این فیلم در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت و شهرت افلک را به عنوان یک ستاره اکشن تثبیت کرد. فیلم بعدی او، فیلم کمیک اکشن ماجراجویی Daredevil (2003) نیز عملکرد خوبی داشت و رکوردی را در گیشه برای اولین بار در آخر هفته رئیس جمهور به نام خود ثبت کرد.

بهترین فیلمهای فلینی
بیشتر بخوانید

نامزدی با جنیفر لوپز

پس از دوره بازپروری، بن افلک با جنیفر لوپز بازیگر و نوازنده رابطه عاشقانه پیدا کرد. رابطه آنها افلک را دوباره در کانون توجه قرار داد و لقب “بنیفر” را برای این زوج به ارمغان آورد. در نوامبر 2003، افلک نامزدی خود را با لوپز اعلام کرد که شروع به استفاده از یک حلقه 3.5 میلیون دلاری کرد. او سپس با نامزدش در فیلم مورد انتظار Gigli همبازی شد. با وجود هیاهو، فروش باکس آفیس در آخر هفته افتتاحیه تنها به 3 میلیون دلار رسید. این فلاپ آغاز دوران سختی در حرفه حرفه ای و زندگی شخصی افلک بود.

بن افلک

بن افلک

بن افلک و لوپز ازدواج خود را در اوایل سال 2004 لغو کردند و توجه بیش از حد رسانه ها را دلیل این جدایی عنوان کردند. این دو رابطه خود را دوباره احیا کردند و در آوریل 2022 دوباره نامزد کردند. آنها در آگوست 2022 دوباره ازدواج کردند.

“Hollywoodland” و “فیلم Gone Baby Gone”

در سال 2004، افلک در فیلم علمی تخیلی Paycheck بازی کرد که در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و توسط منتقدان مورد توجه قرار گرفت. دو فیلم بعدی او، دختر جرسی اسمیت (2004) و کمدی بازمانده از کریسمس (2004) نیز به سختی توجه تماشاگران را به خود جلب کردند.

بن افلک همچنان در هالیوود مشغول بود: او در فیلم Smokin’ Aces (2006) بازی کرد. هالیوود لند تحسین شده (2006)؛ کارمندان دوم تولید اسمیت (2006); و Man About Town (2006) که همگی نمایش مناسبی در گیشه داشتند.

در سال 2007، افلک در سمت دیگر دوربین به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم Gone Baby Gone کار کرد. این درام جنایی واقع در بوستون، با بازی برادر کارگردان، کیسی افلک، نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. در سال 2009، افلک به بازی در فیلم پرفروش او در گیشه بازگشت و همچنین در فیلم‌های اکشن State of Play و Extract.

جایزه اسکار برای «فیلم آرگو»

بن افلک یکی از بزرگترین موفقیت های خود را در مقابل و پشت دوربین با اکران در سال 2012 با فیلم Argo به دست آورد، فیلمی درباره تونی مندز، افسر سابق سیا، که شش شهروند آمریکایی را در جریان بحران گروگان گیری ایران در سال 1979 به امنیت رساند. در این فیلم با بازی مندز تهیه و بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جنایی معمایی کره ای

آرگو برای افلک جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. این فیلم همچنین برنده گلدن گلوب بهترین فیلم در بخش درام و اسکار بهترین فیلم در سال 2013 شد. آرگو در شش رشته دیگر از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای آلن آرکین نامزد دریافت جوایز اسکار شد.

«فیلم دختر گمشده» و «بتمن علیه سوپرمن»

بن افلک پس از موفقیت فوق العاده اش با آرگو، ترکیب جالبی از پروژه ها را به عهده گرفت. او در سال 2013 در فیلم هیجان انگیز دونده دونده با جاستین تیمبرلیک و جما آرترتون بازی کرد.

بیوگرافی رزمی کاره مشهور جکی چان
بیشتر بخوانید

بن افلک همچنین در سال 2014 در فیلم Gone Girl، اقتباس سینمایی از رمان پرفروش گیلیان فلین، بازی کرد. او نقش شوهری را بازی می کند که مظنون به ناپدید شدن همسر مشهورش می شود، همانطور که روزاموند پایک به تصویر کشیده است.

در آگوست 2013، بن افلک برای امضای قرارداد برای بازی در نقش بروس وین/بتمن در بتمن علیه سوپرمن، در مقابل هنری کاویل در نقش مرد فولادی، تیتر خبرها شد. واکنش طرفداران بتمن به انتخاب افلک سریع و خشن بود و حتی برخی از آنها درخواستی را برای حذف او از نقش آغاز کردند. اما افلک همچنین در جامعه هالیوود از سوی کارگردانی مانند جاس ویدون و وال کیلمر که در بتمن برای همیشه نقش داشتند، حمایت شد.

فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice در سال 2016 اکران شد و اگرچه این فیلم عموماً نقدهای منفی دریافت کرد، افلک به خاطر بازی در نقش بتمن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. افلک همچنین در نقش بتمن در فیلم ابرقهرمانی موفق جوخه انتحار (2016) ظاهر شد و در فیلم Justice League (2017) این نقش را تکرار کرد.

بن افلک

بن افلک

بن افلک که در ابتدا قرار بود کارگردانی یکی از فیلم های بتمن را بر عهده بگیرد، در سال 2017 از این پروژه کنار کشید. در اوایل سال 2019، او این خبر را تایید کرد که دیگر نقش Caped Crusader را در صفحه بزرگ بازی نخواهد کرد.

“حسابدار” و “شب زندگی کن”

فراتر از ایفای نقش شوالیه تاریکی، بن افلک همچنان به ایفای نقش های مختلف ادامه می دهد، در نقش یک حسابدار اوتیستیک در The Accountant (2016) و یک گانگستر در اقتباسی سینمایی از رمان Live by Night اثر دنیس لیهان (2016) که این بازیگر همچنین نوشته و نوشته است. جهت دار.

در آگوست 2018، اندکی پس از اینکه Daily Beast در مورد یک طرح طولانی مدت مربوط به تقلب در تبلیغات سالانه انحصار مک دونالد گزارش داد، اعلام شد که فاکس در یک جنگ مناقصه برای حقوق فیلم برنده شده است، افلک به کارگردانی و دیمون پیوست. در کشتی برای بازی در نقش افسر امنیتی که راکت را تنظیم کرده است.

“مرز سه گانه”

در سال 2019، افلک در نقش یک کهنه سرباز ارتشی بدشانس که برای یک ماموریت پرسود برای بیرون کردن یک قاچاقچی در آمریکای جنوبی استخدام می‌شود، تیتر بازیگران سریال Triple Frontier نتفلیکس شد. او پس از حضور در فیلم جی و باب خاموش (2019) به کارگردانی کوین اسمیت، در فیلم The Last Thing He Wanted (2020) نقش یک دیپلمات را در کنار روزنامه نگار مشکل دار آن هاتاوی بازی کرد.

رابطه با جنیفر گارنر و اعتیاد به الکل

پس از جدایی از لوپز، بن افلک با جنیفر گارنر همبازی دردویل رابطه برقرار کرد. این دو پس از 9 ماه رابطه نامزد کردند و در 29 ژوئن 2005 ازدواج کردند. آنها در 1 دسامبر 2005 از اولین دختر خود، ویولت آن، استقبال کردند.

بیوگرافی مایکل گمبون | پرفسور دامبلدور در هری پاتر
بیشتر بخوانید

در ژانویه 2009، گارنر دومین دختر این زوج، سرافینا را به دنیا آورد. پسر این زوج، ساموئل، در 27 فوریه 2012 به دنیا آمد.

در سال 2015، پس از بررسی های فراوان رسانه ها در مورد ازدواج آنها، بن افلک و گارنر اعلام کردند که در حال طلاق هستند. خبر جدایی آنها درست پس از دهمین سالگرد ازدواجشان در ژوئن منتشر شد. با این حال، در مارس 2017، مجله People گزارش داد که این زوج طلاق خود را لغو کرده اند تا روی ازدواج خود کار کنند. افلک همچنین در ماه مارس در فیس بوک نوشت که درمان اعتیاد به الکل را به پایان رسانده است.

او نوشت: “من درمان اعتیاد به الکل را به پایان رسانده ام؛ چیزی که در گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده ام و با آن مواجه خواهم شد.”

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اما استون

“من می‌خواهم زندگی را تا حد امکان زندگی کنم و بهترین پدری باشم که می‌توانم باشم. می‌خواهم بچه‌هایم بدانند که در صورت نیاز به کمک گرفتن شرمنده نیست و منبع قدرتی برای هر کسی باشد که به کمک نیاز دارد.” اما از برداشتن اولین قدم می ترسم. من خوش شانس هستم که عشق خانواده و دوستانم را دارم، از جمله پدر و مادرم جن، که از من حمایت کرده و از بچه هایمان مراقبت کرده است. این اولین قدم از بسیاری از اقداماتی بود که به سمت بهبودی مثبت برداشته شد.”

این زوج در آوریل 2017 تقاضای طلاق کردند. طبق گزارش ها، این یک جدایی دوستانه بود که در آن آنها برای حضانت حقوقی و فیزیکی مشترک فرزندان خود درخواست کردند. طلاق آنها در 5 اکتبر 2018 قطعی شد.

در اواسط سال 2017، افلک رابطه جدید خود را با لیندسی شوکوس، تهیه کننده شنبه شب زنده منتشر کرد. در آگوست 2018، تصور می‌شد که این زوج از هم جدا شده‌اند و گفته می‌شود که افلک با شاونا سکستون، مدل پلی‌بوی قرار دارد.

در همان زمان، گزارش شد که افلک دوباره به دنبال درمان برای اعتیاد به الکل است. این خبر پس از آن تایید شد که گارنر هنگام ورود به خانه شوهر سابقش دیده شد و از آنجا او را به یک مرکز درمانی در مالیبو برد.

بن افلک در مصاحبه ای صریح با نیویورک تایمز در فوریه 2020 در مورد تاریخچه خانواده اش با اعتیاد به الکل و بیماری روانی صحبت کرد. او همچنین مصرف مشروبات الکلی خود را عامل تسریع جدایی از گارنر دانست و طلاق را “بزرگترین پشیمانی” زندگی خود خواند.

بن افلک

بن افلک

حقایق تکمیلی

نام: بن افلک

سال تولد: 1972

تاریخ تولد: 15 اوت 1972

ایالت محل تولد: کالیفرنیا

شهر تولد: برکلی

کشور تولد: ایالات متحده آمریکا

جنسیت: مذکر

بهترین شهرت برای: بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده بن افلک برای مجموعه ای از فیلم های مطرح، از جمله “ویل هانتینگ خوب”، “آرگو” و “بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت” شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × دو =