بیوگرافی اما استون

اما استون

اما استون بازیگر برنده جایزه اسکار است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم هایی از جمله کمک، مرد پرنده، مرد عنکبوتی شگفت انگیز و لا لا لند شناخته می شود. او نقش اصلی را در فیلم فانتزی 2023 Poor Things بازی می کند.

اما استون اکنون: ستاره فیلم فانتزی «فیلم موجودات بیچاره»

اما استون در فیلم Poor Things محصول 2023 که در 8 دسامبر اکران می شود و ویلم دافو، مارک روفالو، رامی یوسف و مارگارت کوالی در نقش های فرعی بازی می کنند، بازی می کند. در این فیلم – به کارگردانی یورگوس لانتیموس و بر اساس رمانی از آلاسدیر گری در سال 1992 – استون نقش بلا باکستر را بازی می کند، زنی که توسط یک دانشمند از مردگان بازگردانده شده است.

اما استون کیست؟

استون یک بازیگر برنده جایزه اسکار است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های کمدی محبوب مانند Superbad (2007)، The House Bunny (2008)، Zombieland (2009) و Easy A (2010) و همچنین فیلم‌های بزرگسال بیشتر مانند Birdman شناخته می‌شود. (2014) و لا لا لند (2016). او برای ایفای نقش در دو نقش آخر نامزدی اسکار را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش میا دولان در لالا لند به دست آورد.

اما استون

اما استون

او همچنین در فیلم ستایش شده The Help و کمدی رمانتیک Crazy, Stupid, Love که هر دو در سال 2011 منتشر شد، ایفای نقش کرد و در فیلم The Amazing Spider-Man (2012) به عنوان عشق پیتر پارکر – با بازی اندرو گارفیلد – انتخاب شد. و دنباله آن در سال 2014 استون همچنین نقش اسطوره تنیس بیلی جین کینگ را در فیلم ورزشی زندگینامه ای Battle of the Sexes در سال 2017 به تصویر کشید.

اوایل زندگی و شغل

امیلی جین استون در 6 نوامبر 1988 در اسکاتسدیل، آریزونا به دنیا آمد. زمانی که پدربزرگش، که تبار سوئدی دارد، از طریق جزیره الیس به ایالات متحده مهاجرت کرد، نام خانوادگی او به استون تبدیل شد.

استون بازیگری را در 11 سالگی با اولین بازی صحنه ای خود در تئاتر جوانان باد در بیدها آغاز کرد. در طول دوران راهنمایی، او در 16 نمایش با تئاتر ظاهر شد که برخی از آنها شامل شاهزاده خانم و نخود، آلیس در سرزمین عجایب، و جوزف و کت رویایی تکنیکی شگفت انگیز بود. او همچنین با گروه کمدی بداهه تئاتر اجرا کرد.

بیوگرافی رایان رینولدز
بیشتر بخوانید

استون پس از یک ترم تحصیل در دبیرستان کاتولیک دخترانه، ترک تحصیل کرد تا روی حرفه بازیگری تمرکز کند. برای متقاعد کردن والدینش که اجازه دهند او به لس آنجلس نقل مکان کند، این هنرپیشه شوخ طبع یک پاورپوینت با عنوان «پروژه هالیوود» با آهنگ مدونا، «هالیوود» تنظیم کرد. تاکتیک او موفقیت آمیز بود و در ژانویه 2004، در سن 15 سالگی، استون با مادرش به آپارتمانی در لس آنجلس نقل مکان کرد.

اما استون

اما استون

استون به زودی شروع به تست بازیگری برای نقش‌هایی کرد که اغلب به خاطر صدای خشن خود متمایز بود. این هنرپیشه جوان پرتحرک آنقدر فداکار بود که قفل‌های بلوند دوران کودکی‌اش را قهوه‌ای تیره کرد، به این امید که این تغییر به او کمک کند نقش‌های جدی‌تری پیدا کند.

“در جستجوی خانواده جدید کبک”

استون اولین شکست خود را به عنوان برنده نمایش واقعیت VH1 در جستجوی خانواده جدید پارتریج در سال 2004 به دست آورد. مسابقه واقعیت با هشت بازیگر زن جوان مشتاق، که همگی برای نقش لوری پارتریج برای احیای کمدی کمدی دهه 1970 رقابت می کردند، به دست آورد.

شرکت کنندگان بر اساس خوانندگی، بازیگری و شباهتشان به لوری اصلی مورد قضاوت قرار گرفتند. این هنرپیشه جوان که در آن زمان توسط امیلی استون بازی می‌کرد، با کاور فیلم «ما متعلق به» پت بناتار نظر جمعیت را جلب کرد و این نقش را به دست آورد. اگرچه این پروژه هرگز از پایلوت عبور نکرد، اما به عنوان نقطه شروعی برای حرفه استون عمل کرد و او را به سمت مدیر آینده داگ والد هدایت کرد.

نقش های اولیه فیلم و تلویزیونی

“Malcolm in the Middle” و “Drive”

استون پس از اجرایش در تلویزیون واقعیت، شروع به حضور در چندین برنامه موفق، از جمله مالکوم در میانه و مدیوم کرد. او به زودی در درام درایو (2007) که تنها یک فصل به طول انجامید، نقشی معمولی به عنوان ویولت تریمبل 17 ساله دریافت کرد. تقریباً در این زمان، استون برای نقشی در سریال علمی-تخیلی قهرمانان (2006) تست داد و در نهایت این نقش را به بازیگر جوان هیدن پانتییر باخت.

“Superbad” و “The House Bunny”

در سال 2007، استون اولین فیلم بلند خود را در کمدی نوجوانان Superbad در کنار جونا هیل و مایکل سرا انجام داد. این فیلم که توسط ست روگن و جاد آپاتو نوشته و تهیه شده بود در گیشه موفق شد و با واکنش شدید منتقدان روبرو شد. یک سال بعد، استون در کمدی راکر با راین ویلسون و کریستینا اپلگیت بازی کرد. و The House Bunny، با آنا فارس.

بهترین فیلم های مریل استریپ
بیشتر بخوانید

“Zombieland” و “Easy A”

طی چند سال بعد، استون با ایفای نقش در چندین فیلم بزرگ، از جمله Ghost of Girlfriends Past، Zombieland، و Paper Man – که همه آنها در سال 2009 اکران شدند، وارد صحنه هالیوود شد. نقش Olive Penderghast در کمدی نوجوانان Easy A.

این فیلم که از The Scarlet Letter اثر ناتانیل هاثورن الهام گرفته شده است، زندگی یک دانش آموز دبیرستانی بی گناه را احاطه می کند که شهرت او به دلیل شایعات بی بند و باری به خطر می افتد. بازی شوخ و جذاب استون در این فیلم، نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.

“The Help” و “The Amazing Spider-Man”

استون بار دیگر در سال 2011 به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه و نویسنده مشتاق یوجنیا «اسکیتر» فیلان در فیلم «کمک»، فیلمی بر اساس رمانی به همین نام کاترین استاکت، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم نامزد اسکار و گلدن گلوب شد. در همان سال، استون در کمدی رمانتیک موفق دیوانه، احمق، عشق، در کنار رایان گاسلینگ و استیو کارل بازی کرد.

استون برای بازی در نقش گوئن استیسی، عشق 17 ساله پیتر پارکر در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز که در سال 2012 منتشر شد و دنباله آن در سال 2014 انتخاب شد. در همین زمان، او همچنین در فیلم‌های «جوخه گانگستر» (2013)، «کرودز» (2013) و «جادو در مهتاب» (2014) بازی کرد.

نامزدی اسکار برای فیلم Birdman

در سال 2014، استون برای بازی در نقش یک معتاد در حال بهبودی و دختر یک ستاره هالیوود، با بازی مایکل کیتون، در درام/کمدی Birdman یا (فضیلت غیرمنتظره جهل) نامزدی گلدن گلوب و اسکار را دریافت کرد. استون در خارج از صفحه نمایش اولین بازی خود را در برادوی در اواخر سال 2014 انجام داد و با بازی در نقش سالی بولز در احیای کاباره با آلن کامینگ. او همچنین به دلیل حضور مکرر خود به عنوان مجری برنامه زنده شنبه شب مورد تحسین قرار گرفته است.

اما استون

اما استون

جوایز، برنده اسکار برای «فیلم لالالند»

در سال 2016، استون اولین جایزه گلدن گلوب خود را برای ایفای نقش یک بازیگر زن مشتاق در فیلم موزیکال لا لا لند با همبازی گاسلینگ دریافت کرد. این فیلم برنده هفت جایزه گلدن گلوب شد که بیشترین برنده شده توسط هر فیلمی در تاریخ مراسم جوایز است.

بیوگرافی ساموئل بکت
بیشتر بخوانید

استون در سخنرانی پذیرش خود گفت: «این فیلمی برای رویاپردازان است و من فکر می‌کنم که امید و خلاقیت دو مورد از مهم‌ترین چیزها در جهان هستند و این چیزی است که این فیلم درباره آن است. چند ماه بعد، در حالی که لا لا لند برای کسب 14 جایزه اسکار رکورددار در نظر گرفته شده بود، استون جایزه ارزنده بهترین بازیگر زن را به خانه برد.

نقش های اخیر فیلم و تلویزیونی

استون در ادامه فعالیت‌های تحسین‌شده‌اش، کفش‌های ورزشی تنیس خود را لغزید تا بیلی جین کینگ بزرگ تنیس را در Battle of the Sexes (2017)، درباره مسابقه سال 1973 کینگ در برابر بابی ریگز، قهرمان سابق مردان، به تصویر بکشد. استون و کارل در نقش ریگز هر دو نامزد گلدن گلوب شدند.

این بازیگر در ادامه در سریال تلویزیونی شیدایی همبازی شد. بر اساس یک برنامه تلویزیونی نروژی، Maniac استون و هیل را به عنوان دو فینالیست انتخاب شده برای انجام یک آزمایش دارویی معرفی کرد که منجر به نتایج شگفت‌آوری شد. او همچنین در Zombieland: Double Tap در سال 2019 به سرزمین بایر آخرالزمانی آشنا بازگشت.

در سال 2021، استون بار دیگر در نقش شخصیت شرور دیزنی که دزد توله سگ بود، کرولا د ویل در فیلم لایو اکشن خود، کرولا، روی پرده بزرگ رفت.

“مورد علاقه” و کار با لانتیموس

استون با یورگوس لانتیموس کارگردان در فیلم The Favourite در سال 2019 کار کرد که در مورد سه پسرعمویی بود که در اوایل قرن 18 برای جلب توجه ملکه آن رقابت می کردند. این کمدی سیاه مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد 10 جایزه اسکار شد، از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای استون و راشل وایز و بهترین بازیگر زن برای اولیویا کولمن.

اما استون

اما استون

این زوج دوباره برای فیلم فانتزی 2023 Poor Things با هم همکاری کردند و استون در نقش اصلی بلا باکستر و لانتیموس پشت دوربین قرار گرفتند.

زندگی شخصی

استون با همبازی خود در مرد عنکبوتی، اندرو گارفیلد، حدود چهار سال رابطه داشت تا اینکه در سال 2015 از هم جدا شدند.

استون سپس در دسامبر 2016 با نویسنده و کارگردان دیو مک‌کاری ملاقات کرد، در حالی که به عنوان میزبان مهمان در برنامه Saturday Night Live بود. این دو ماه بعد در کنار هم دیده شدند و منبعی در اکتبر 2017 به پیپل تایید کرد که آنها با هم قرار ملاقات داشتند.

بهترین فیلم های آنا هاتاوی
بیشتر بخوانید

این زوج در دسامبر 2019 نامزدی خود را اعلام کردند و در سال 2020 عقد کردند. این بازیگر در ژانویه 2021 با یک برآمدگی نوزاد مشاهده شد و طبق شناسنامه، در 13 مارس همان سال لوئیز ژان مک‌کاری را به دنیا آورد. آنها نام دخترشان را به نام مادربزرگ استون، ژان لوئیز، گذاشتند.

استون و مک‌کاری به خاطر محرمانه نگه داشتن جزئیات رابطه‌شان معروف هستند و استون حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ندارد. در سال 2016، او به Elle گفت: «نگاه کردن به رسانه های اجتماعی من را دیوانه می کند. وقتی می بینید مردم می گویند: “این بهترین زندگی است!” نمی‌توانم خوشحال‌تر از این باشم، شما می‌گویید: «ساکت شو، این درست نیست.» همه چیز به بهترین شکل، هر روز، کنار هم قرار نمی‌گیرد. فقط اینطور نیست. حتی زمانی که رویای شما محقق می شود، همیشه عالی نیست.»

اما استون

اما استون

سرمایه خالص

طبق گفته Celebrity Net Worth، دارایی خالص استون حدود 40 میلیون دلار است. او در سال ۲۰۱۷ با ۲۶ میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جهان توسط فوربس قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

4 − 4 =