بیوگرافی مارک رافلو

بیوگرافی مارک رافلو

مارک رافلو کیست؟

مارک رافلو اولین بازی خود را در سال 1990 روی صحنه برد و یک دهه بعد با ایفای نقش در فیلم «تو می توانی روی من حساب کنی»، مسیر حرفه ای او تغییر کرد. بخش‌هایی از فیلم‌های مطرحی مانند Eternal Sunshine of the Spotless Mind و Shutter Island دنبال شد و در سال 2012 روفالو زمانی که هالک را در فیلم لایو اکشن The Avengers به تصویر کشید، به سطح جدیدی رسید. مارک رافلو با دریافت جایزه اسکار در سال 2010 برای بچه ها همه چیز خوب است، نامزدی اسکار بیشتری برای نقش هایش در درام های Foxcatcher و Spotlight به دست آورد.

بیوگرافی مارک رافلو

اوایل زندگی

مارک رافلو متولد 22 نوامبر 1967 در کنوشا، ویسکانسین، سال های نوجوانی خود را در ویرجینیا بیچ، ویرجینیا گذراند و پس از پایان دبیرستان با خانواده اش به سن دیگو نقل مکان کرد. او سرانجام در لس آنجلس ساکن شد و در کنسرواتوار استلا آدلر در رشته بازیگری تحصیل کرد و متعاقباً شرکت تئاتر اورفئوس را تأسیس کرد. تئاتر بستری برای بازی خود روفالو بود و او نقش‌های کوچکی را در تلویزیون و فیلم‌ها نیز به نمایش گذاشت، اما دیدار با کنت لونرگان نمایشنامه‌نویس بود که سرنوشت او را تغییر داد.

روفالو در نمایشنامه‌های لونرگان ظاهر شد، به‌ویژه این جوانی ماست، که باعث شد او نقش اول مرد را در فیلم لونرگان یعنی You Can Count on Me (2000) به دست آورد. اجرای روفالو توجه منتقدان و مردمی را به خود جلب کرد و او اولین قدم های خود را بر روی نقشه هالیوود برداشت. نقش‌های قابل‌توجهی یکی پس از دیگری ظاهر شدند و روفالو نقش‌های برجسته‌ای در فیلم‌هایی چون XX/XY (2002)، Windtalkers (2002) و In the Cut (2003) داشت.

فیلم و شغل برادوی مارک رافلو

در سال 2004 مارک رافلو در چهار فیلم ظاهر شد: ما دیگر اینجا زندگی نمی‌کنیم، آفتاب ابدی ذهن بی‌نظیر، 13 Going on 30 و Collateral، فیلم‌هایی که از نظر ژانر بسیار متنوع بودند و بنابراین در مجموع طیف روفالو را به نمایش می‌گذارند.

پس از سال 2004، روفالو کمی کند شد، اما با این وجود به طور مداوم در سراسر جهان ظاهر شد. فیلم هایی مانند درست مثل بهشت (2005)، همه مردان پادشاه (2006)، زودیاک (2007) و جاده رزرو (2007) همگی به ایجاد شهرت روفالو در حال حاضر در هالیوود کمک کردند. (او همچنین موفق شد در سال 2006 در برادوی ظاهر شود، جایی که نامزدی جایزه تونی را برای نقش اصلی خود در بیدار و بخوان!)

فیلمهای رابرت پتینسون
بیشتر بخوانید

‘فیلم بچه ها خوب هستن’

روفالو در سال 2009 با کارگردانی فیلم مستقل Sympathy for Delicious که جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس را دریافت کرد، دنده خود را کمی تغییر داد. در آن سال او همچنین در فیلم The Kids Are All Right بازی کرد که منجر به اولین نامزدی اسکار او شد. این فیلم همچنین به او کمک کرد تا نامزدی Independent Spirit، SAG و BAFTA را در میان انبوهی از فیلم‌های دیگر به دست آورد.

“فیلم قلب عادی”

در بازگشت به ریشه های تئاتری خود، به یک معنا، مارک رافلو در «قلب عادی» که اقتباسی تلویزیونی از یک نمایشنامه تحسین شده برادوی درباره آغاز بحران ایدز بود، نقش آفرینی کرد. فیلم کابلی سال 2014 موفق شد بینندگان تلویزیونی را تماشا کند. بیش از یک میلیون نفر برای تماشای اولین نمایش درام پر ستاره که جولیا رابرتز، مت بومر و جیم پارسونز نیز در آن حضور دارند، شرکت کردند. The Normal Heart منتقدان را نیز شگفت زده کرد و نامزدی جایزه امی را برای روفالو به ارمغان آورد.

فیلم Foxcatcher

بعداً در همان سال، مارک رافلو به عنوان یکی از نقش‌های اصلی درام روباه‌گیر ظاهر شد و نقش یک کشتی‌گیر وابسته به میلیونر و مربی خود منصوب جان دو پونت را بازی کرد. این فیلم با بازی استیو کارل و چانینگ تیتوم، سر و صدای زیادی از جوایز و توجه منتقدان را به خود جلب کرد و روفالو برای نقش خود نامزدی گلدن گلوب و اسکار را به دست آورد.

نقد فیلم موجودات بیچاره ۲۰۲۳ 

فیلم موجودات بیچاره

فعالیت

مارک رافلو به طور گسترده ای به عنوان یک فعال محیط زیست شناخته می شود، به ویژه تلاش های خود را بر روی مبارزه با فرکینگ در ایالت نیویورک متمرکز می کند. روفالو با دریافت جایزه محیط زیست در کالج دیکنسون در اوایل سال 2015 به فارغ التحصیلان گفت: “من اینجا هستم تا به شما بگویم “فعال” کلمه کثیفی نیست.” روفالو با زنده کردن این پیام، پروژه راه‌حل‌ها را تأسیس کرد که برای ۱۰۰ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر فشار می‌آورد و با Water Defense، گروهی که به طرح‌های آب پاک اختصاص دارد، فعال است.

همسر و بچه ها

مارک رافلو از سال 2000 با بازیگر سانرایز کوینی ازدواج کرده است و آنها با هم دارای سه فرزند هستند.

بهترین فیلم های بتی دیویس
بیشتر بخوانید

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × یک =