صفحه اصلی > معرفی سریال : معرفی 10 تا از بهترین انیمه‌های اورجینال
ads

معرفی 10 تا از بهترین انیمه‌های اورجینال

OIP 10 3

دنیای انیمه میزبان بسیاری از آثار جذاب و فراموش نشدنی است که در کمال تعجب الهام گرفته از هیچ مانگا یا لایت نوول نیستند.

دنیای گسترده انیمه ها پر از آثار ژانرهای مختلف است که معروف ترین آنها اقتباس های جذاب و خواندنی از مانگا یا لایت نوول است. مشکل این تفکر در میان اکثر بینندگان این است که آیا کیفیت یک انیمه با اقتباس سنجیده می شود یا نه.

اما برخلاف تصور عموم باید گفت که در دهه‌های اخیر شاهد ساخت سریال‌ها و فیلم‌های مختلف انیمیشنی بوده‌ایم که نه تنها مخاطبان خود را به وجد آوردند و به نام‌های فراموش نشدنی تبدیل شدند، بلکه هیچ مانگا یا اقتباسی سبک از آن وجود نداشت. رمان. و این نتیجه کار پرزحمت سازندگانی است که از هیچ اثر محکمی ساخته اند که مانگا یا لایت رمان آنها پس از انتشار انیمه نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: نقد و معرفی انیمه Kaguya-sama: Love is War

به همین دلیل است که در مقاله امروز به این می پردازد و نگاهی به 10 تا از بهترین انیمه هایی می اندازد که بدون اقتباس از منبعی متفاوت توانسته اند به آثار مهم و محبوب تبدیل شوند. پس منتظر ادامه این مقاله جالب باشید.

1.انیمه Paranoia Agent (عامل پارانویا)

انیمه Paranoia Agent یک فیلم کلاسیک روانشناختی است که در اوایل دهه 2000 توسط ساتوشی کین ساخته شد.

این کارتون ابرقهرمانی درباره یک قاتل سریالی دیوانه است که حملات افسارگسیخته او ترس و وحشت غیرقابل کنترلی را در شهری ایجاد می کند که موجی از جنون را برای ساکنانش به ارمغان می آورد. Paranoia Agent از مفاهیم روانشناختی برای مقابله با تخریب جامعه مدرن و مردم آن استفاده می کند و نشان می دهد که چگونه انسان ها می توانند مانند یک ویروس کشنده باعث تخریب شوند. این یک کارتون سرگرم کننده و هیجان انگیز است که تماشای آن واقعاً چالش برانگیز است.

R 2 9

2.انیمه Durarara (دورارا)

می توانم بگویم که انیمه Durarara یک ساخته عجیب، منحصر به فرد و شگفت انگیز است هیچ انیمه دیگری مثل آن را نمی توانید پیدا کنید.

این انیمه حول محور ریوگامین میکادو، پسر کوچکی است که از کودکی رویای زندگی در یک شهر بزرگ و شلوغ را در سر می پروراند. پس از دعوت یکی از دوستانش، آرزویش برآورده شد و به توکیو نقل مکان کرد. برخلاف تصور او، عجیب‌ترین موجودات و شخصیت‌هایی را می‌یابیم که زندگی ریوگامین را تغییر می‌دهند. دلیل متمایز شدن Durarara از سایر انیمه های این ژانر این است که شما را با شخصیت های منحصر به فرد، شخصیت ها و حیوانات متعدد اما جذاب و جذاب شگفت زده می کند.

بهترین فیلم های ایرانی
بیشتر بخوانید

R 3 8

3.انیمه Psycho-Pass (سایکو-پاس)

سری Psycho-Pass یک اثر پر فراز و نشیب‌ دنیای انیمه به حساب می‌آید که مدام ذهن و احساسات مخاطب را درگیر خود می کند.

این انیمه در آینده ای دور اتفاق می افتد. جایی که دولت ها وضعیت روحی و شخصی مردم خود را اندازه گیری می کنند و احتمال ارتکاب جرم را شناسایی می کنند. موضوعی که برخلاف تصور روی کاغذ چندان موفق نبود و اساس هرج و مرج غیرقابل تصوری است. علیرغم اینکه Psycho-Pas در طول فصل ها و فیلم های خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد که گاه طرفدارانش را ناامید می کرد، اما باید گفت که یکی از جدی ترین داستان های پیرامون سیستم های فاسد دولتی را به ارمغان آورد و در نتیجه جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داد. چشم بینندگانش

R 4 8

4.انیمه Death Parade (نمایش مرگ)

انیمه Death Parade با استفاده از عناصر روانشناختی و مالیخولیایی تصویر زیبایی از قضاوت بعد از مرگ را به تصویر کشیده است.

این انیمه داستان زندگی پس از مرگ را روایت می کند. هنگامی که روح از بدن انسان جدا می شود، به منطقه ای به نام تناسخ منتقل می شویم که مکان سفر به زندگی پس از مرگ در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از انتقال به این مکان خودداری می کنند و به مکانی به نام ملکه دسیم فرستاده می شوند، جایی که عمیق ترین نقاط وجود انسان توسط فردی به نام دسیم مورد قضاوت قرار می گیرد. به جرات می توان گفت که Death Parade برای همه بینندگان ضروری است و اتفاقات این انیمه ممکن است دیدگاه شما را نسبت به مرگ و زندگی و یا حتی انسانیت نیز تغییر دهد.

OIP 7 5

5.انیمه Violet Evergarden (وایولت اورگاردن)

انیمه Violet Evergarden از عواقب جنگ و سربازانی می گوید که پس از تجربه های وحشتناک سعی می کنند خود را با زندگی در جامعه وفق دهند.

این انیمه داستان ویولت اورگاردن، جنگجوی کهنه‌کاری است که به عنوان یک ماشین جنگی زنده شناخته می‌شود که از سنین جوانی تحت آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسا قرار گرفته بود. با این حال، پس از تحمل یک حادثه آسیب دست هایش را با بازو های مکانیکی جایگزین شد، مرخص می شود و به جامعه باز می گردد.

بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس | فیلم های عاشقانه پیشنهادی
بیشتر بخوانید

جامعه ای که احساسات و عواطف او را عذاب می دهد به او اجازه زندگی نمی دهد و برای بازگشت به حالت عادی مجبور به پشت سر گذاشتن حوادث دردناک و تأثیرگذار می شود. اگرچه فیلم های ضد جنگ زیادی در سینمای هالیوود وجود داشته است، اما به جرات می توان گفت که هیچ یک از آنها معانی گوناگون انسانیت، عشق و وفاداری را در طرحی قدرتمند مانند Violet Evergarden منتقل نمی کنند.

OIP 8 4

6.انیمه Samurai Champloo (سامورایی چامپلو)

طرفداران سامورایی می توانند لحظات شاد و هیجان انگیزی را با انیمه Samurai Champloo تجربه کنند.

این انیمه حول محور 3 غریبه به نام های فو، موگن و جین می چرخد ​​که به طور اتفاقی با هم سفر می کنند و ماجراجویی هیجان انگیز و خطرناکی را برای یافتن سامورایی که بوی گل آفتابگردان می دهد آغاز می کنند. نکته جالبی که در مورد Samurai Champloo باید به آن اشاره کرد،

بیشتر بخوانید: معرفی انیمه Gate | جنگ بین دنیاها

شخصیت های اصلی آن است که هر کدام از ویژگی های منحصر به فرد خود به طرز درخشانی بهره برداری می کنند و حتی جین و موگن در طول این سفر رقابت عجیبی با یکدیگر دارند که زمینه ساز خلق لحظات کمدی و اکشن است. این انیمه نشان می دهد که با وجود تفاوت در آرمان ها و اخلاقیات، می توان با یکدیگر در آرامش زندگی کرد و از زندگی روزمره لذت برد.

R 5 8 scaled

7.انیمه Puella Magi Madoka Magica (پائولا مگی مادوکا مجیکا)

اوه علاقه خود به جادو و کارهای ژانر مدرسه را ترک کرد تا لحظات فراموش نشدنی را با تماشای Puella Magi Madoka Magica بیابد.

این انیمه حول محور گروهی از دختران دبیرستانی می چرخد ​​که برای مقابله با تهدیدات موجودات اهریمنی تلاش می کنند تا به جادوگران تمام فناوری تبدیل شوند. با این حال، روند یادگیری آنها بسیار دشوار و گیج کننده است و زندگی آنها را تا مرز نابودی می برد. رابطه معصومانه و محبت آمیز بین این دختران باعث ایجاد مشکلاتی می شود و اتفاقات غیرمنتظره و هیجان انگیزی را رقم می زند. Puella Magi Madoka Magica برخلاف ظاهر رنگارنگ و کودکانه اش، دنیایی تاریک و جادویی را به ارمغان می آورد که تماشای آن را به تجربه ای ناب و فراموش نشدنی تبدیل می کند.

سریال جانور باید بمیرد | 2021 The Beast Must Die
بیشتر بخوانید

OIP 9 3

8.انیمه Code Geass (کد گیاس)

انیمه Code Geass نامی شناخته شده و پرطرفدار در بین عموم است و اتفاقات سیاسی و چالشی را به تصویر می کشد و برخلاف تصور عموم از هیچ مانگایی اقتباس نشده است.

این انیمه بر روی یکی از محبوب ترین شخصیت هایی که تا به حال در تاریخ صنعت انیمه خلق شده است، للوچ لمپارد تمرکز دارد. ولیعهد سابق بریتانیا که به قدرت هایی به نام Geass دسترسی پیدا می کند و از آن برای نابودی امپراتوری قدرتمند بریتانیا استفاده می کند و للوچ را از قهرمان محبوب به ابرشرور فراموش نشدنی تبدیل می کند. Code Geass با عناصر اکشن و هیجان‌انگیز خود دارای مفاهیم عمیق سیاسی و کاملا اجتماعی است که روایت‌های آن هنوز تازه است و برای مخاطبان در هر سنی و عقاید جذاب است.

OIP 10 3

9.انیمه Cowboy Bebop (کابوی بیپاپ)

یکی از بهترین آثار دنیای انیمه که توسط هنرمندی به نام شینیچیرو واتانابه خلق شده است، Cowboy Bebop نام دارد که به طرق مختلف و جذاب منبع الهام آثار مختلف بوده است.

این انیمیشن داستان یک گاوچران فضایی به نام بیپاپ و خدمه اش را روایت می کند که با کشتی خود به عنوان برنده جایزه همه جانبه به نقاط مختلف کهکشان سفر می کنند و با اتفاقات جذاب و هیجان انگیزی روبرو می شوند. اگرچه Cowboy Bebop تنها 26 قسمت است، اما مجموعه ای از عناصر عالی است که دنیای انیمه از دهه 90 تا کنون ندیده است. اثری که بیش از 2 دهه پیش عناصری را وارد این صنعت کرد که در سال 2023 هنوز جدید هستند و الهام بخش آثار مختلف حتی در سینمای هالیوود بود و شهرت زیادی کسب کرد.

Screen Shot 2017 06 06 at 10.50.19 AM.0

10.انیمه SK8 the Infinity (اسکیت بی‌نهایت)

سری Sk8 The Infinity که از نظر زمانی جدیدترین انیمه ی این مقاله به حساب می آید، اثری پر از رقابت و هیجان است که حتی برای ۱ ثانیه هم هیچ گاه خسته کننده به نظر نمی رسد.

این انیمه حول محور یک دانشجوی انتقالی از کانادا می چرخد ​​که به یک مسابقه اسکیت دعوت شده است. اما برخلاف تصور او، این مسابقه تفاوت های زیادی با سایر مسابقات دارد و در واقع میدان نبرد مرگ و زندگی است و شخصیت های متفاوت و جذاب را در مقابل هم قرار می دهد. Sk8 The Infinity با موسیقی متن جذاب و جلوه های بصری خیره کننده اش پر از سکانس های هیجان انگیز و منحصر به فرد است و فصل اول آن مطمئنا مخاطبانش را به وجد خواهد آورد.

سریال Sweet Tooth
بیشتر بخوانید

OIP 11 3

دیدگاهتان را بنویسید

یک + 4 =