صفحه اصلی > معرفی سریال : معرفی انیمه Gate | جنگ بین دنیاها
ads

معرفی انیمه Gate | جنگ بین دنیاها

انیمه Gate

انیمه Gate یکی از آثار نه چندان محبوب اما جالبی است که تقابل دو دنیای کاملا متفاوت را به تصویر میکشد.

تصور کنید در خانه نشسته اید و تلویزیون تماشا می کنید. ناگهان صدای وحشتناکی را می شنوید و شاهد باز شدن دری بزرگ و عجیب در وسط شهرتان هستید. دروازه ای مملو از موجودات ماوراء الطبیعه و افسانه ای و هر آنچه در کتاب ها و افسانه ها خوانده اید و جلوی چشمانتان می بینید که شهر شما را ویران خواهند کرد.

ایده جهان های موازی و باز کردن درگاه بین آنها در فیلم ها و سریال های هالیوودی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و تا به حال این مشکل را در این دنیا به شکل های مختلف دیده ایم.

با این حال، از سال 2006 تا 2009، یک مانگا ساخته شد که یک دهه بعد اساس انیمه شد، که شاید به اندازه بقیه آثار ایسکای محبوب و معروف نباشد، اما نحوه به تصویر کشیدن آن قطعا به اندازه کافی جذاب است. ممکن است. مخاطب را خوشحال می کند.

انیمه Gate

انیمه Gate

پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، ارتش آنها منحل شد و نیرویی به نام «نیروهای دفاع شخصی ژاپن» مسئولیت برقراری امنیت در این کشور را بر عهده گرفت. اکنون در دنیای مدرن امروز شاهد یکی از روزهای عادی در توکیو هستیم. جایی که مردم این شهر به کارهای روزمره خود می پردازند و هیچکس نمی تواند تصور کند که تا چند لحظه دیگر چه هرج و مرج جلوی چشمانشان می افتد.

ورودی به دنیای جدید

در طول زندگی مسالمت آمیز ساکنان توکیو ناگهان دری به دنیای موازی باز می شود و ارتش عظیم و وحشتناکی از سربازان قرون وسطایی و موجودات دیگر دنیاها و افسانه ها به سمت خانه های این شهر هجوم می آورند و وحشت بی پایانی را ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: نقد و معرفی انیمه Hyouka

نیروهای دفاع شخصی به سرعت وارد عمل شدند و موفق شدند این سربازان و موجودات را در طول نبرد طاقت فرسا نابود کنند و بار دیگر آرامش و امنیت را به مردم وحشت زده ژاپن بازگردانند.

اما از آنجایی که هر لحظه احتمال بازگشت موجودات قوی تری از این دروازه وجود دارد، نیروی دفاع شخصی ژاپن گروهی از سربازان زبده را انتخاب کرده و از این دروازه وارد شد. از یک طرف برای فاش کردن راز ارتش حمله کننده به توکیو و از طرف دیگر ایجاد پایگاه و افزایش تدریجی کنترل بر آن.

سریال دانشکده حقوق
بیشتر بخوانید

از سوی دیگر، ورود نیروهای دفاعی ژاپن به داستانی مانند بمب تیک تیک در سراسر جهان تبدیل شده و کنجکاوی را برانگیخته و حسادت سایر ملل را نیز برانگیخته است، اما برگزیدگان با سرزمینی از خود مواجه خواهند شد.

وارد طرف دیگر در شوید. فراتر از انتظار آنها بود. جایی که یک اژدهای بزرگ مردم را تهدید می کند و این سربازان با استفاده از سلاح های خطرناک خود باید برای آماده شدن برای یک نبرد بزرگ و خطرناک به آنها کمک کنند.

اگرچه داستان انیمه Gate در ابتدا چندان جذاب و حماسی به نظر نمی رسد، اما به مرور زمان، زمانی که سربازان برگزیده وارد این سرزمین ناشناخته می شوند، با واقعیت هایی روبرو می شوند که منجر به نابودی هر دو سرزمین و این مشکل می شود. به ما امکان می دهد شخصیت ها و رویدادهای حماسی و هیجان انگیز را ببینیم.

انیمه Gate

انیمه Gate

همچنین با توجه به اینکه این انیمه تنها 24 قسمت دارد، از تکرار و کلیشه دوری می کند و شاهد سکانس های جذاب و زیبایی هستیم که هرگز از لحن خارج نمی شوند. در این نسخه شاهد حضور شخصیت هایی هستیم که دستمزد مناسبی دارند و هر کدام می توانند با احساسات و تصمیمات موثر خود ذهن مخاطب را به چالش بکشند.

با توجه به اینکه انیمه Gate در سال 2015 ساخته شده است، از نظر جلوه های بصری، شاهد تصاویر و سکانس های چشمگیری هستیم که در کنار موسیقی جذاب و حماسی، لحظات ماندگار و شگفت انگیزی را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی فیلم انیمه طعم جوانی

نکته قابل توجه ارائه دو جهان است که یکی مدرن و امروزی و دیگری افسانه ای و قرون وسطایی است و این مانند دو روی یک سکه است که هر کدام حرف های زیادی برای گفتن دارد و جذاب و آفریده است.

در خاتمه، شاید انیمه Gate را یکی از شاهکارهای ژانر ایسکای ندانیم، اما داستان آن و ایده تقابل 2 دنیا آنقدر جذاب است که به راحتی می تواند هر مخاطبی را به خود جذب کند.

این رسانه برخلاف اکثر انیمه‌هایی که برای آشکار شدن پتانسیل واقعی‌شان نیاز به پخش چند قسمت دارند، انیمه Gate از همان قسمت اول مخاطب را با اتفاقات هیجان‌انگیز بزرگی مواجه می‌کند و عملاً اجازه نمی‌دهد تماشاگرانش نفسی تازه کنند.

سریال هانیبال
بیشتر بخوانید

اگر می خواهید اثری کوتاه اما تاثیرگذار و پر از موجودات عجیب و غریب و درگیری های شلوغ و حماسی را ببینید، تماشای دروازه می تواند تجربه ای ناب و جذاب باشد. اثری کوتاه که نکات مثبتش باعث می شود از برخی کاستی های آن چشم پوشی کنید.

انیمه Gate

انیمه Gate

اطلاعات تکمیلی

نام: انیمه Gate

نام انیمه به فارسی: دروازه

ژانر: ایسکای و فانتزی

سال پخش: ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶

خالق مانگا: تاکومی یانای

کارگردان: تاکاهیکو کیوگوکو و ریو آندو

نویسنده انیمه: تاتسوهیکو اوراهاتا

تعداد فصل و قسمت: ۲ فصل و ۲۴ قسمت

دیدگاهتان را بنویسید

8 − هفت =