صفحه اصلی > گردشگری : راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه
ads

راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه

راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه

اگر به فکر سفر با ماشین، اتوبوس یا قطار به شهر زیبای وان هستید، با راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه همراه سایت بامدادی ها باشید.

وان که به خاطر موقعیت شگفت انگیزش در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه شناخته می شود، یکی از جواهرات پنهان و خیره کننده شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به این نقطه از ترکیه را دارید، نباید آن را از دست بدهید.

وان واقع در سواحل جاده باستانی ابریشم، تجربیات منحصر به فرد و موقعیتی خیره کننده را به شما ارائه می دهد که شما را از هر تجارت دیگری در ترکیه متمایز می کند. این منطقه از نظر تاریخی به عنوان پایتخت پادشاهی های اورارتو و ارمنی قبل از تسخیر بیزانسی ها، سلجوقیان و عثمانی ها اهمیت دارد، بنابراین ساختمان های قدیمی جالبی را در اطراف وان خواهید دید.

از جزیره باشکوه آختامار و کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی قرن دهم تا قلعه باشکوه وان، سفر زمینی به شهر وان ترکیه یک تجربه گردشگری متفاوت از جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی شرق ترکیه خواهد بود.

راهنمای سفر زمینی به شهر وان ترکیه

3 مرز و 3 مسیر پیش رو خواهید داشت که در زیر مشاهده می‌کنید:
  1. سفر به وان از مرز رازی در خوی: مدت زمان سفر به وان از خوی حداکثر 2 ساعت و 30 دقیقه است و مسافت آن 170 کیلومتر می‌باشد. این مسیر کوتاه‌ترین شیوه و بهترین روش سفر زمینی به وان شناخته می‌شود.
  2. سفر به وان از مرز سرو در ارومیه: مدت زمان سفر به وان از ارومیه حداکثر 4 ساعت و 20 دقیقه است و مسافت آن 289 کیلومتر می‌باشد.
  3. سفر به وان از مرز بازرگان در ماکو: مدت زمان سفر به وان از مرز بازرگان به طور متوسط 3 ساعت و 30 دقیقه است و مسافت آن 132 کیلومتر می‌باشد

رازی

سفر زمینی به وان با اتوبوس

برای سفر به وان با اتوبوس باید از مرز رازی در شهر خوی یا مرز بازرگان و سرو عبور کنید. مدت زمان سفر بین دوازده تا پانزده ساعت است.

سفر به وان با ماشین شخصی

آنچه در مورد سفر زمینی وان با خودروی شخصی خود باید بدانید این است که معمولاً مسافت پیموده شده و هزینه بالایی دارد و به همین دلیل بسیاری از گردشگران این راه سفر وان را انتخاب نمی کنند. همچنین توجه داشته باشید که قیمت سوخت در ترکیه بسیار بالاتر از ایران است. برای سفر زمینی به وان با خودروی شخصی به پرداخت این هزینه ها و دریافت این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • پرداخت هزینه و دریافت گواهینامه بین المللی با اعتبار یک ساله
  • پرداخت هزینه و دریافت پلاک بین المللی
  • به همراه داشتن کارت ماشین
  • تهیه بارکدهای مورد نیاز
  • پرداخت هزینه های عوارض شهرداری
  • پرداخت هزینه های اخذ مجوز عبور از مرز
  • بیمه کردن اتومبیل
فیلم های روشنفکری ایرانی | 5 فیلم کمتر دیده شده
بیشتر بخوانید

سفر زمینی به وان با قطار

سفر تا وان با قطار یک روز و یک شب طول خواهد کشید. دلیلش این است که کنترل زیادی در جاده وجود دارد. برای سفر زمینی به وان از تهران باید از تبریز با قطار رفت و سپس مستقیماً از تبریز به وان رفت.

فاصله زمینی تهران تا وان

فاصله وان تا تهران 1093 کیلومتر است و می توان آن را در حدود 11 ساعت طی کرد اما اگر قصد سفر زمینی دارید، باید تاخیر در گمرک و بازرسی (حدود دو تا سه ساعت) را نیز در نظر بگیرید.

زمان مناسب برای سفر زمینی به وان ترکیه

اگرچه خرداد تا شهریور فصل اوج گردشگری در وان ترکیه محسوب می شود اما فکر نمی کنیم بهترین زمان برای سفر زمینی به وان باشد. اگرچه این زمان محبوبی برای بازدید است اما با گردشگران زیادی و همچنین قیمت های بالای هتل ها و اقامتگاه ها مواجه خواهید شد که ایده آل نیست. علاوه بر این، احتمالا یکی از گرم ترین ماه ها برای بازدید است که سفر زمینی به وان و گشت و گذار را ناراحت کننده می کند.

زمان مناسب برای سفر زمینی به وان ترکیه

توصیه می کنیم در اوایل اردیبهشت یا مهر که ازدحام گردشگران کمتر است، یک سفر زمینی به وان داشته باشید.

اگر در ماه رمضان سفر می کنید، برای یافتن مکان هایی برای غذا خوردن در کاپادوکیه مشکلی نخواهید داشت اما توجه داشته باشید که در مکان هایی مانند وان، در طول روز چیزی برای خوردن پیدا نمی کنید. مگر اینکه غذا را خودتان آماده کنید. بنابراین توصیه می شود در ماه رمضان از سفر جاده ای به وان خودداری کنید.

هزینه‌ی سفر به وان ترکیه

 برای 2 شب هزینه اقامت حدودا ۴۲ دلار آمریکا (۳۵۸ لیر) می باشد. در وان ترکیه باید حدود ۲۰ لیر برای هر وعده غذایی هزینه آماده داشته باشید، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که برای ۱ روز در وان حدود ۶۰ لیر برای غذا بپردازید.

برای رفتن از جزیره آختامار با مینی ون باید حدود ۲۰ لیر هزینه کنید. یک کشتی رفت و برگشت در سراسر جزیره ۱۰ لیر و یک مینی ون بازگشت به خانه ۵ لیر هزینه دارد. در مجموع می توان انتظار پرداخت حدود 35 لیر برای تحویل را داشت. همچنین ورودی جزیره آختامار ۱۰ لیر، قلعه وان ۵ لیر و موزه وان ۱۰ لیر است. در مجموع ۲۵ لیر برای فعالیت ها در وان ترکیه هزینه خواهید کرد.

راهنمای سفر به ترکیه
بیشتر بخوانید

هزینه‌ی سفر به وان ترکیه

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، در هر زمان خروج از کشور، صرف نظر از اینکه مقصد شما کشور همسایه یا یکی از شهرهای مرزی پایتخت آن باشد، باید هزینه خروج را پرداخت کنید.

بنابراین، اگر قرار است امسال برای اولین بار کشور را ترک کنید؛ برای عوارض باید ۴۰۰ هزار تومان و برای بار دوم یا سوم به ترتیب ۶۰۰ هزار تومان و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

البته جالب است که دستگاه های خودپرداز مخصوص در پایانه های مرزی نصب شده است. شما همچنین می توانید مالیات خروج از مرز را پرداخت کنید اما توصیه می شود قبل از رفتن به مرز این کار را انجام دهید تا در هنگام خروج از کشور معطلی در مرز نداشته باشید.

برای سفر به وان ترکیه باید پاسپورت داشته باشید. هزینه اخذ پاسپورت ۲۰۴ هزار تومان هزینه تمدید یا تعویض گذرنامه ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

اقامت در هتل های وان ترکیه

در این بخش بهترین هتل‌ها در وان را معرفی می‌کنیم:

اقامت در هتل های وان ترکیه

  • هتل 5 ستاره Doubletree by Hilton Van با قیمت رزرو برای هر شب اقامت 7 میلیون
  • هتل 5 ستاره The Conforium Hotel Van
  • هتل 4 ستاره sahmaran hotel van با قیمت رزرو برای هر شب اقامت 1 میلیون تومان
  • هتل 4 ستاره الیت نور
  • هتل 4 ستاره Grand Hotel Van
  • هتل 4 ستاره haldi hotel van
  • هتل 3 ستاره رئال سوئیت وان
  • هتل 3 ستاره Sardur Hotel Van

جاهای دیدنی و گردشگری شهر وان

همانطور که قبلا ذکر شد، شهر تاریخی وان با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود یک شهر عالی برای بازدید است. در زیر تعدادی از جاذبه های وان را معرفی می کنیم:

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگترین دریاچه طبیعی ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است و زیبایی بی نظیری دارد. تا آن زمان این دریاچه به نماد شهر تبدیل شده است. دریاچه ای مثلثی شکل با آب نمکی که برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست و تنها یک گونه ماهی در این آب زندگی می کند. شما می توانید در دریاچه وان شنا، قایق و ماهیگیری کنید. این دریاچه حدود 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و در بهار و تابستان پر از آب می شود و هوا مطبوع است.

bodrum turkey shutterstock 271131725 15cf65c062

جزیره آختامار

دومین جزیره بزرگ دریاچه وان جزیره آختامار نام دارد که سه کیلومتر با ساحل فاصله دارد و این جزیره دارای محیطی زیبا با کلیسای ارمنی و چشمه جوشان است. دسترسی به این جزیره با قایق امکان پذیر است.

کتاب همیشه همان | نویسنده رضا حقی
بیشتر بخوانید

thumbs b c 40f99b8e4b8b1584936d353ac3130c95

کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از مهم ترین بناهای باستانی ترکیه، کلیسای آختامار است که در 41 کیلومتری شهر وان در جزیره آختامار قرار دارد و قدمت آن به قرن دهم می رسد. این کلیسا ارزش فرهنگی و باستان شناسی زیادی دارد و فضایی آرام در این کلیسا وجود دارد. نمای زیبای کلیسا برای هر گردشگری جذاب به نظر می رسد و همچنین نقاشی هایی بر روی دیوارها وجود دارد که با وجود حملات و حوادث طبیعی مغول ها آسیبی ندیده است. این کلیسا در سال 2005 بازسازی شد و هر روز پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

Holy Cross Armenian Church Nave Belmont MA

شهر احلات وان

شهر تاریخی احلات در ضلع شمالی دریاچه وان قرار دارد و به خاطر گورستان باستانی اش مشهور است. این گورستان دارای هشت هزار قبر است که ارتفاع سنگ قبرهای آن دو تا سه متر و دارای حروف عربی و فارسی است.

140947

موزه وان

یک موزه باستانی در وان وجود دارد که در دهه 1970 شروع به کار کرد و شامل دو گالری باستان شناسی و قوم شناسی است. مقبره های زیادی در این موزه به صورت قوچ یا میش دیده می شود و قدمت آنها به زمان آق قویونلو و قراقویونلو می رسد. در پایین موزه طلا و جواهرات اورارتویی آثار مفرغی و بشقاب های سرامیکی نگهداری می شود و در بالای آن لوح های گلی، سکه های تاریخی و نسخه های خطی وجود دارد.

166890

کتیبه خشایار شاه در وان

کتیبه ای سه زبانه به زبان های پارسی باستان، ایلامی و بابلی است که ابتدای آن به پرستش همین خدا اختصاص دارد و بر روی سنگی به ارتفاع 20 متر نصب شده است. این کتیبه به دستور داریوش بزرگ ساخته شد و با تلاش خشایارشا تکمیل شد. این کتیبه یک اثر منحصر به فرد ایرانی در خارج از مرزهای ایران است و بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد.

Closeup of Cuneiform Inscription of Xerxes on Cliff Face Van Castle Van Kalesi Van Turkey 5793940771 scaled

پارک کورتولوش وان

این پارک یکی از چشمگیرترین پارک های شهر وان است که در مرکز شهر واقع شده و مکانی برای استراحت و آرامش محسوب می شود. این پارک دارای زمین بازی کودکان و همچنین نیمکت هایی برای استراحت و کافه هایی برای سفارش نوشیدنی و غذاهای ترکی است.

لیست پروازهای استانبول به تهران امروز از ایرلاین‌های مختلف
بیشتر بخوانید

kurtulus parki

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه در ۸۸ کیلومتری شمال مرکز شهر وان قرار دارد و برای رسیدن به این آبشار باید از یک پل طنابی عبور کرد. ارتفاع آبشار مرادیه 6 متر و عرض آن 80 متر است. اطراف این رشته ها سرسبز و بی نظیر است و صدای زیبای آب شما را ساعتی از هیاهوی شهر دور می کند.

20190702135834866 img 15c07c31fa05fc 05 12 2018 15.22.55

پارک آبی چاقداش وان

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری وان پارک آبی چاداس است. پارک آبی که گروه ها می توانند در آب بازی کنند و استراحت کنند، به عنوان مجهزترین مجموعه سرپوشیده شهر از سال 2011 فعالیت می کند. پارک آبی چاگداش دارای سرسره آبی، استخر، سونا و جکوزی و همچنین ورزش هایی مانند یوگا و باله، ژیمناستیک برای کودکان و پیلاتس برای بانوان است.

62e2554637b25

قلعه وان

قلعه وان بزرگترین بنای تاریخی و بقایای امپراتوری اورارتویی است که در شرق دریاچه وان قرار دارد. قدمت این بنای سنگی باستانی به قرن هفتم تا نهم پس از میلاد می رسد و هم اکنون نیز بقایای ستون های بزرگ و دیوارهای بلند در بنا دیده می شود. مصالح ساختمانی سنگ بازالت و آجر گلی است.

van kalesi

غذاهای وان ترکیه

در سفر به وان، غذاهای خیابانی و غذاهای خوشمزه ترکی را در رستوران ها از دست ندهید. از خوشمزه ترین غذاها و دسرهای ترکی که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

20180801

  • دلمه سارما
  • کوفته
  • لاهماجون
  • کومپیر
  • بورک

قیمت غذا در وان برای رستوران های ارزان قیمت 80-90 لیر و برای رستوران های معمولی و متوسط ​​150-170 لیر است.

شماره تلفن های ضروری

  • کد تلفن ترکیه: ۹۰ +
  • کد شهر وان: ۴۳۲
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • پلیس: ۱۵۵
  • شماره فرودگاه: ۱ ۰ ۲۲۷ ۴۳۲ ۹۰+
  • بیمارستان و مراکز درمانی:
  • بیمارستان دولتی ایپک یولو: ۷۸ ۱۹ ۲۱۷(۴۳۲)
  • بیمارستان لقمان حکیم: ۱۱ ۹۹ ۴۴۴(۴۳۲)
  • بیمارستان خصوصی آک دامار: ۰ ۵۹ ۲۱۷(۴۳۲)

دیدگاهتان را بنویسید

16 + هفده =