صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : تأثیرات تبلیغات محیطی که از آن بی‌خبرید!
ads

تأثیرات تبلیغات محیطی که از آن بی‌خبرید!

images 1714226901 662d06d55b35f

در دنیای امروز هیچ شغل و کسب‌وکاری نیست که از تبلیغات بی‌نیاز باشد؛ تبلیغات با فراهم‌کردن شرایط برای معرفی کالا و خدمات، به رشد کسب‌وکارها و افزایش فروش محصولات کمک بسیار زیادی می‌کند. تبلیغات انواع مختلفی دارد از نوع دیجیتال و مدرن گرفته تا تبلیغات محیطی و کلاسیک که بسته به نیاز و بودجه‌ای که شما دارید می‌توانید از آنها استفاده کنید. دیجی ادز یکی از بهترین سایت ها در زمینه تبلیغات محیطی است که در ادامه به آن میپردازیم.

تاثیرات تبلیغات محیطی که از آن بی خبرید

 

در تبلیغات محیطی از لوازم و وسایل فیزیکی مثل بیلبوردها، تابلوها، اتوبوس‌ها، پوسترها و تراکت‌ها و… برای انجام تبلیغ استفاده می‌شود؛ از این نوع تبلیغات با نام تبلیغات بیرون از خانه نیز یاد می‌شود و به‌خاطر اینکه هر روز از هزاران نفر در اجتماع بازدید می‌گیرد و تأثیرگذاری بالایی روی مخاطب دارد، بسیار موردتوجه صاحبان کسب‌وکار است.

تبلیغات محیطی توسط بسیاری از آژانس‌ها، گروه‌های تبلیغاتی و سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی مثل سایت دیجی ادز انجام می‌شود؛ شما هم اگر در فکر انجام تبلیغات محیطی هستید می‌توانید از کارشناسان این سایت‌ مشاوره بگیرید و یا تبلیغات خودتان را به آنها سفارش دهید.

تبلیغات محیطی چگونه انجام می‌شود؟

تبلیغات محیطی با استفاده از عناصر و المان‌های محیطی به تبلیغ و معرفی کالا می‌پردازد؛ این نوع تبلیغات می‌تواند با استفاده از اشیا و ملزومات موجود در محیط کالای شما را تبلیغ و پروموت کند.

شیوه تبلیغات در این روش به این شکل است که تبلیغ روی تابلو، پوستر، تراکت، بیلبورد و.. با متریال مناسب و گرافیک جذاب کار می‌شود و سپس در مقابل دید مخاطبان قرار می‌گیرد؛ برای مثال تبلیغات روی بیلبوردی که در یک چهارراه نصب شده است می‌تواند توجه بسیاری از افرادی که منتظر سبزشدن چراغ می‌مانند را جلب نماید.

از تأثیراتی که تبلیغات محیطی روی کسب‌وکار شما می‌گذارد می‌توان به افزایش آگاهی افراد جامعه از برندتان اشاره کرد. برای اینکه برند خودتان را در بین مردم ترویج کنید می‌توانید از متخصصین این حوزه نیز کمک بگیرید. سایت دیجی ادز یکی از سایت‌های معروف است که سال‌ها است که در زمینه تبلیغات به فعالیت مشغول است و تاکنون با استفاده از متدها و روش‌های تبلیغاتی مختلف توانسته صدها کار را از ورشکستگی کامل نجات دهد.

سفارش، قیمت تولید و چاپ لیبل اختصاصی فوری از کجا؟
بیشتر بخوانید

ملزومات انجام تبلیغات محیطی

پوستر و بنر: پوسترها و بنرها می‌توانند در تابلو اعلانات و روی دیوارها به نمایش درآیند.

وسایل نقلیه: اتوبوس‌ها، تاکسی و وسایل نقلیه شهر

بیلبوردها: بیلبوردها نیز سازه‌های بزرگی هستند که هم به شکل دیجیتالی و هم به صورت فیزیکی وجود دارند و می‌توانند در تبلیغات محیطی استفاده شوند.

مبلمان شهری: نیمکت‌ها در ایستگاه اتوبوس، صندلی‌ها در مکان‌ها عمومی و..

انواع تابلو: تابلوهای چلنیوم،تابلوهای نئونی و..

کارت ویزیت: این کارت ها نیز برای تمام مشاغل قابل چاپ هست و حاوی اطلاعاتی مثل شماره تلفن، آدرس و.. می باشد.

ملزومات انجام تبلیغات محیطی

 

مزایای تبلیغات محیطی برای صاحبان مشاغل و سرمایه

انجام تبلیغات محیطی مزایای زیادی را برای صاحبان کسب‌وکار ایجاد می‌کند؛ اینجا به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم:

با تبلیغات محیطی محصول و کالای شما برای افراد بسیاری معرفی و شناخته می‌شود و شما به این صورت از برندهای دیگر متمایز می‌شوید.

تبلیغات محیطی می‌تواند با کمک به افزایش فروش سود کلانی را نصیب کسب‌وکار شما کند.

قابلیت استفاده از وسایل متنوع مثل وسایل نقلیه، کارت ویزیت، بیلبوردها و تابلو چلنیوم برای انجام تبلیغ از مزایای این نوع تبلیغات است و قالب‌های مختلفی را برای تبلیغ به شما ارائه می‌کند و این کار به شما در پیداکردن مخاطب هدف کمک زیادی می‌کند.

معایب تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی دارای محدودیت‌ها و معایبی است که قبل از استفاده از این نوع تبلیغات بهتر است آنها را بدانید:

در این نوع تبلیغ به خاطر استفاده از لوازم گران‌قیمت هزینه‌ها بالاتر است برای مثال در تابلوهای چلنیوم استفاده از متریال آلومینیوم و.. باعث بالاتر رفتن هزینه تولید می‌شود.برای انجام این نوع تبلیغات معمولاً مجوز ارگان‌هایی مثل شهرداری لازم است و به همین علت ممکن است انجام تبلیغ کمی زمان بر باشد و هزینه‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

چرا باید تبلیغات محیطی را جدی بگیریم؟

تبلیغات محیطی را باید جدی بگیریم چون مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش آگاهی از برند

تبلیغات محیطی باعث می‌شود که نام برند، محصول یا خدمات در ذهن مخاطبان حک شود و زمانی که نیاز به خرید داشته باشند، برند شما را به عنوان گزینه‌ای مطرح در نظر بگیرند4. این روش تبلیغاتی به شما کمک می‌کند که با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار کنید و از آنها وفاداری بیشتری بدست آورید.

2- افزایش تعامل با مشتری

تبلیغات محیطی می‌تواند با استفاده از عناصر جذاب و خلاقانه، مشتریان را به ارتباط با برند ترغیب کند. برای مثال، تبلیغاتی که از تکنولوژی‌های دیجیتال، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و یا ارتعاشات صوتی و نوری استفاده می‌کنند، می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای مشتریان ایجاد کنند. این تبلیغات می‌توانند باعث شوند که مشتریان با برند شما تعامل داشته باشند، نظرات خود را بیان کنند، سوالات خود را بپرسند و یا به سایر مشتریان یا دوستان خود معرفی کنند.

3- هدف قرار دادن یک منطقه خاص جغرافیایی

تبلیغات محیطی می‌تواند به شما کمک کند که مخاطبان خود را بر اساس مکان، زمان، جمعیت و یا سبک زندگی شناسایی و هدف قرار دهید. برای مثال، شما می‌توانید تبلیغات خود را در محل‌هایی که مشتریان هدف شما بیشتر حضور دارند، نصب کنید و یا تبلیغات خود را با رویدادها، فصول و یا مناسبت‌های مرتبط هماهنگ کنید. این کار می‌تواند باعث شود که تبلیغات شما موثرتر و مرتبط‌تر باشد و به مشتریان نشان دهد که شما با نیازها و علایق آنها آشنا هستید.

سخن آخر

تعمیرات جاروبرقی بوش را چگونه انجام دهیم
بیشتر بخوانید

تبلیغات از مهم‌ترین اجزای اجرای یک پروژه اقتصادی است؛ تبلیغات محیطی می‌تواند کسب‌وکار شما را در زمان کوتاهی بهبود بدهد.

برای انجام تبلیغات محیطی کافی است که یکی از شیوه‌های این نوع تبلیغ را اجرا نمایید و آن را در پرترددترین نقطه شهر قرار دهید؛ خواهید دید که مشتریان شما چندبرابر می‌شود و فروشتان بسیار بیشتر از قبل خواهد شد.

سؤالات متداول در زمینه تبلیغات محیطی

سؤال 1) انجام تبلیغات محیطی چه محدودیت‌ها و معایبی دارد؟

اینکه حتماً باید برای انجام تبلیغ مجوز داشته باشید و نمی‌توان تأثیر تبلیغ را به اندازه تبلیغات دیجیتال به طور دقیق پایش کرد از معایب تبلیغات به روش محیطی محسوب می‌شود.

سؤال 2) از چه وسایلی می‌توان برای تبلیغات محیطی بهره برد؟

از مبلمان شهری، اتوبوس‌ها، انواع تابلو و… برای تبلیغات محیطی می‌توان استفاده کرد.

برای جلب توجه و حفظ تأثیربخشی تبلیغات محیطی، نیاز به خلاقیت، تنوع در روش‌ها، و استفاده از رسانه‌های مختلف است. همچنین، افزایش هماهنگی با دیگر پیام‌های اجتماعی و تبلیغاتی، جلوگیری از اغراق در ارائه پیام، و مدیریت هوشمندانه هزینه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در کل، توازن میان مزایا و معایب تبلیغات محیطی، تعهد به اصول اخلاقی در ارائه پیام‌ها، و پیگیری هدف اصلی اطلاع‌رسانی و تشویق به رفتارهای محیطی مسئولانه، کلید بهره‌وری و موفقیت در این حوزه مهم را تشکیل می‌دهد. برای مشاوره در زمینه تبلیغات محیطی می توانید با مشاوران ما در این زمینه در وبسایت دیجی ادز  https://dg-ads.com/ مشاوره نمایید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

6 + 1 =