صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Return
ads

نقد و بررسی بازی Return

بازی Return

همه چیز اشتباه شد؛ رفتار با سیاره ما، برنامه های آینده ما، و حتی ماموریت ما برای نجات بشریت. با دانستن اینکه حرکت رو به جلو و تلاش برای یک طلوع جدید برای بشر غیرممکن است، تنها گزینه شما بازگشت به زمین است.

وحشت از کار های خودمان

در بازی Return ، شما یک ماموریت را کنار می گذارید تا نه تنها برای شما، بلکه برای نسل بشر، خانه جدیدی پیدا کنید. شما خود را با دو پا روی زمین می‌گذارید و برای یافتن قطعاتی برای تعمیر فضاپیمای خود حرکت می‌کنید تا امیدوار باشید که این بار بتوانید ماموریت گفته شده را به پایان برسانید.

با این حال، انتظار برای شما حقیقت تاریکی است که چگونه بشریت این سیاره را ترک کرد، و ما اجازه دادیم چقدر بد شود. وحشت های کیهانی، همراه با هیولاهایی با طراحی ارگانیک و مکانیکی خودمان در سفر خود در این سرزمین بایر منتظر شما هستند. بازگشت جهان را طوری تنظیم می کند که نه تنها در بیرون ناامن باشد، بلکه در این آینده ای که بشریت برای خودمان ساخته است، ناامن باشد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

از مکان‌های آشنا به مکان‌های دیگر، در جستجوی این قطعات مکانیکی در زمین قدم می‌زنید، اما در طول مسیر ببینید چه چیزی از بشریت باقی مانده است و چگونه با محیط جدید سازگار شده‌اند. کمون‌های قبیله‌ای کوچکی که از قوانین متفاوتی پیروی می‌کنند، هم خود تحمیلی و هم قوانین سرزمینی، در زمان بازگشت شما به زمین پیدا می‌شوند.

بازی Return

بازی Return

داد و ستد برای چیزهای اندکی باقی مانده است، و همچنین تلاش برای یافتن امید برای دیگران در کوچکترین اشکال، طبیعت دوم می شود. شما هم با داستان‌سرایی‌های محیطی غنی و هم با مجلات کوتاه اما بسیار گویا به جا مانده از کسانی که مدت‌ها سپری شده‌اند، مواجه می‌شوید که این واقعیت فرسوده و تلخ را که در آن زندگی می‌کنید، ترسیم می‌کنند.

کشفیات در مقابل گفته ها

اینجاست که بازی Return کاملا می درخشد. در یک تضاد کامل مطلق، پیش زمینه که همه کاراکترها و آیتم های قابل تعامل است به رنگ سیاه خالص با لهجه های پیکسل سفید برای انیمیشن به تصویر کشیده شده است.

نقد و بررسی بازی Horizon Forbidden West
بیشتر بخوانید

همه چیز در پس‌زمینه پر از رنگ‌های خاموش در حال پیمایش اختلاف منظر است. بازی Return یک موتیف شگفت انگیز ایجاد می کند که بر خلاف اکثر بازی های موجود است. هر ناحیه دارای پالت رنگی خاص خود است که به شما اجازه می دهد بدون استفاده از متن یا انتقال وارد فضای متفاوتی شده باشید.

در حالی که جلوه های صوتی نسبتاً ساده هستند، احساسات واقعی صوتی از امتیاز محیط و همچنین موسیقی است که در طول باس فایت ها پخش می شود. صدای بد و سبک بازی، شما را مستقیماً به سرزمین بایر پسا آخرالزمانی دیستوپیایی آن می برد.

تقویت در آن مهارت ها

خارج از آموزش اختیاری در ابتدای بازی، Return از گرفتن دست شما خودداری می کند. فقط به شما اطلاعاتی در مورد نحوه حرکت و حمله می دهد، این به شما بازیکن بستگی دارد که بقیه چیزها را بفهمد.

به شما گفته نمی شود کجا بروید، فقط با توجه به این دستورالعمل که باید قطعاتی برای تعمیر فضاپیما خود پیدا کنید. با این دستورالعمل شما به سمت چپ یا راست به سمت آینده ویران شده دور حرکت می کنید.

بازی Return مانند روح‌های دوبعدی بازی می‌کند، با تاکید کمتری بر کاوش به جز باز کردن هر دری و صحبت با هر NPC. هیچ رازی برای یافتن وجود ندارد، اما جواهراتی از افسانه وجود دارد که می‌توان در طول زمان بازی، از طریق ژورنال‌های یافت شده یا از طریق گفتگو با NPC، خوانده و درخشید.

در حالی که بیشتر زمان بازی شما در یک جهت حرکت می کنید، دشمنان را هک می کنید و تجهیزات خود را برای شکست دادن رئیس بعدی تراز می کنید، چند ماموریت جانبی نیز وجود دارد که باید کشف شوند.

این کوئست ها یا با یافتن یک آیتم و سپس اتصال آن به صاحبش یا بالعکس آغاز می شوند. تعداد زیادی از این موارد در بازی وجود ندارد، اما آنها زمینه بیشتری را به دنیایی که شما اشغال کرده‌اید اضافه می‌کنند و تجربه شما را نشان می‌دهند.

مبارزه در بازی با دو حمله غوغا و حملات دوربرد از طریق سلاح گرم انجام می شود. بازی را با یک اسلحه غوغا و دو اسلحه مختلف شروع خواهید کرد، اما تعداد زیادی اسلحه وجود دارد که می توانید در طول سفر خود پیدا و خریداری کنید.

نقد و برسی بازی The Last Of Us Part II
بیشتر بخوانید

به دست آوردن این موارد و تغییر بارگذاری به شما امکان می دهد سبک حمله مورد نظر خود را تجربه کرده و در مورد آن تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Payday 3

این سلاح‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای ارتقا داد که نرخ حمله سریع‌تر، بارگذاری مجدد کوتاه‌تر و بیشتر داشته باشند، اما بازی به شما نمی‌گوید که چگونه این کار را انجام دهید. پیدا کردن این مکانیک پس از شکست دادن بیش از نیمی از باس های بازی، کمی احمقانه به من دست داد.

بازی Return

بازی Return

اما حتی بدون سلاح های ارتقا یافته، بازی هرگز ناعادلانه احساس نمی شد. یادگیری الگوها و زمان بندی تنها چیزی است که برای زنده ماندن لازم است، اما مزیت افزوده سلاح های بهتر، زمان لازم برای شکست دادن این هیولاها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این بازی همچنین دارای مکانیک تسطیح است که به جای ارتقای آمار پایه، یک امتیاز جدید را برای تجهیز یا عدم تجهیز در اسلات امتیاز تکی خود باز خواهید کرد. از سلامتی بیشتر گرفته تا توانایی خون آشام مانند در سرقت HP در صورت حملات موفقیت آمیز، و امتیاز regen. چند مغازه نیز در سرتاسر زمین بایر خواهید یافت که برخی از آنها اقلام ترمیم کننده و برخی دیگر سلاح های جدید می فروشند.

اطلاعات

نام: بازی Return

سازنده: Dead Unicorn

در دسترس: PC (Steam)

در رایانه شخصی بررسی شد

نکات مثبت:

+ ارائه تصویری فوق العاده

+ نبرد سخت و جذاب

+ افسانه عمیق شگفت آور

معایب:

– فاقد آموزش های کلیدی (به روز رسانی سلاح ها)(بررسی ایتم های کلیدی)

افکار نهایی

بازی Return اولین نسخه با قیمت تمام شده Jesse Eisenbart است که تک توسعه دهنده است. پس از تنها یک عنوان دیگر که برای آن هزینه کرده اند، و همچنین ده ها پروژه Itch.io و جام جم بازی، سرانجام با بازی Return مهر خود را در جهان نشان دادند. چه مهری است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 1 | دوران جدید

حتی اگر زمان اجرای بازی در قسمت کوتاه‌تری قرار دارد، از تجربه یک دیستوپی نفس‌گیر و جذاب کم نمی‌کند. پس از دویدن در مکان‌های مختلف بازی و کاوش در داستان، چیزهای بیشتری می‌خواستم. چیزی که برای اسطوره های بازی ساخته شده است را می توان مشتق در نظر گرفت، اما برای من هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

پیش خرید FIFA 22 ، تاریخ انتشار ، حالت حرفه ای و Ultimate Edition
بیشتر بخوانید

بازی Return

بازی Return

این عمدتاً تا حدی به این بود که واقعاً چقدر قاشق این اطلاعات را به شما داده است، و در عوض به شما واگذار می‌شود تا خودتان آن را پیدا کنید یا استنباط کنید.

من به عنوان کسی که این بازی را خریدم با اطمینان می توانم بگویم که ارزش پول و وقت شما را دارد. در مقابل صدها تجربه ی واقعی که امروز می بینیم، دید دقیق و طولانی مدت بازی مشکلی ندارد. بازگشت سزاوار توجه شماست و جسی چیزی جز تشویق این منتقد کسب نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × دو =