صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Alan Wake 2
ads

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

بازگشت یکی از شگفت انگیز ترین داستان های دنیای بازی

تماس با یک بازی جاه طلب می تواند با یک احتیاط ضمنی همراه باشد. یک بازی با جاه طلبی عالی می تواند چیزی باشد که به بالا و دور برسد ، اما همچنین می تواند یک بازی باشد که کاملاً به آنجا نرسد. بازی Alan Wake 2 یکی از جاه طلب ترین بازی هایی است که من تاکنون بازی کرده ام ، اما این را اشتباه نمی کند ، زیرا از اهداف بلند آن کم نمی شود.

در مقابل ، آلن ویک 2 تقریباً به همه چیز توسعه دهنده Remedy Entertainment که قرار است انجام شود دست می یابد. این یک بازی است که با اعتماد به نفس و وضوح دید ، رمان و ریسک پذیر است. نتیجه نهایی دنباله ای از نوع است که سریال خود را دوباره تعریف می کند ، Trails Trails را در داستان پردازی بازی های ویدیویی می کند و به عنوان بنای تاریخی استودیویی است که پتانسیل خود را به کمال باز کرده است.

با انتخاب 13 سال پس از وقایع بازی اصلی ، بازی Alan Wake 2 با توجه به دو مخاطب ساخته می شود: کسانی که ممکن است در نقشه های رمز و راز آن جدید باشند و کسانی که تخته چوب پنبه ای را با رشته های قرمز در ذهن خود تزئین کرده اند بیش از یک دهه این یک روش هوشمندانه برای گسترش جذابیت برای مخاطبان بزرگتر است که با تقسیم بازی به دو کمپین ، اجرا می شود ، هر دو با استفاده از یک ساختار غیر متعارف آشکار می شوند.

بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

در یک کمپین ، Anderson ، نماینده ویژه FBI ، در Bright Falls ، واشنگتن وارد می شود تا یک سری از ناپدید شدن ها و قتل های آیینی را بررسی کند.

حماسه به شریک زندگی خود ، الکس کیسی پیوسته است ، و به عنوان یک پروکسی عالی برای افراد ناآگاه تبدیل می شود زیرا او به زودی در ترکیب فضای کم تحرک اما پرخاشگر Falls Falls و شهرهای عجیب و غریب و غالباً خوش بین آن قرار می گیرد. روی صحنه های جنایت در یک جنگل ناخوشایند غنی از فولکلور ، داستان داستان حماسه ، احساسات پیشگویی روستایی پروژه جادوگر بلر را با ریزش ناخوشایند یک درام جنایتی تاریک فینچاله ترکیبی می کند.

در همین حال ، کمپین دیگر شما را به عنوان تیتراژ آلن ویک بازی می کند و در یک قلمرو کابوس به نام The Dark Place انتخاب می شود ، جایی که آلن از پایان بازی اول به دام افتاده است. این فضای بدخواه از هنر و خاطرات به طور یکسان تغذیه می کند و یک زندان شخصی را برای همه کسانی که وارد آن می شوند ، ایجاد می کند.

به همان اندازه که متفاوت هستند ، این دو خط داستانی برای طرح به همان اندازه بسیار مهم هستند. اگرچه می تواند یک داستان اصلی قبل از حرکت به دیگری وسوسه انگیز باشد ، بازی یک مورد قانع کننده برای پذیرش ماهیت درهم تنیده روایت ایجاد می کند.

بازیکنان می توانند در فواصل مکرر با استفاده از نقاط تعامل موجود در بسیاری از اتاق های امن بازی ، بین شخصیت های اصلی جابجا شوند و یک لمس داستان پردازی را اضافه کنند که شخصیت زیادی را به وجود می آورد و همچنین می تواند تجربه را به شدت تغییر دهد. با گفتن این موضوع ، اگر تصمیم بگیرید رویکرد یک-پس از آن را بگیرید ، روایت هیچ درخشانی از دست نمی دهد.

داستانهای حماسه و آلن در بعضی مواقع خونریزی می کردند و به نوعی راه حل تضمین می کنند که تغییرات تونال هرگز از تجربه کلی محروم نمی شوند و در عوض بافت بیشتری را ارائه می دهند. بسته به نظمی که در آن هر فصل را تجربه می کنید ، ممکن است یک سکانس به عنوان شوم و پیش بینی داشته باشید ، در حالی که بازیکن دیگری که مسیری متفاوت را طی کرده است ممکن است همان وقایع را با طنز چشمگیر ببیند ، دانستن اینکه قهرمان در حال شرارت است.

با بازی در همه زوایا ، داستان کامل مشاهده می شود ، که به خصوص کاملاً خوب و پنهان است ، با توجه به اینکه چگونه داستان با واقعیت و زمان در مکان تاریک متفاوت حرکت می کند و حقیقت هر صحنه را احساس می کند.

چگونه نویسنده بازی های ویدیویی شوید
بیشتر بخوانید

در حالی که آلن ویک در سال 2010 عناصر ترسناکی برای آن داشت ، بازی Alan Wake 2 یک تجربه واقعی بقاء و ترسناک است که با بسیاری از نقاط لمسی ژانر کاملاً کامل است.

به عنوان هر یک از شخصیت ها ، شما باید یک موجودی شبیه به پازل را مدیریت کنید ، از نزدیک شدن به هیولا در اتاق های امن ، احترام بگذارید و تمام تلاش خود را کنید تا با اسلحه های متنوعی که به طور معمول از نوعی صفحه نمایش قفل شده قفل می کنید ، شلیک های سر را بسازید.

در بازی اصلی ، برخوردهای جنگی به معنای تنش ، اما دقیقاً ترسناک نبودند ، همانطور که در گیم پلی ناخوشایند آن که شامل بغل کردن و بافندگی در حدود نیمی از هیولا در یک زمان بود ، مشهود بود. در اینجا ، این عمل کند می شود و تمایل به دشمنان کمتری اما سخت تر دارد-دستور العمل که برای طرفداران ترسناک آشنا خواهد بود. مدیریت انبوهی از دشمنان مختلف گرفته شده ، که اغلب هر یک از آنها با الگوهای حمله خود ، به یک تمرین جذاب در بقا تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی High On Life | بازی بر پایه مواد

هدف آنها غالباً این است که شما را به هم بزنید و از بین بروند ، اما همانطور که در بازی اول انجام دادند ، دیگران ممکن است از پشت و محورهای چاک در سر شما رهبری کنند و خواستار آن هستند که به خوبی بخواهند.

من از اینكه چگونه این نگاه ها را نگاه كرده و تا حد زیادی مانند آنهایی كه در آلن ویک اصلی دیده ام رفتار می كنم ، اما هرکدام اسفنج تر و باهوش تر هستند ، به جای اینکه به جای اعزام دشمنان متعدد با یک دور مهمات مانند من در بازی اول ، لذت ببرم.

در بازی Alan Wake 2 بیشتر اوقات مجبور می شوم که فقط برای بارگیری مجدد یک دشمن ، خودم را از بین ببرم و بخرم. در بازی اول ، شما همچنین می توانید با پشت سر گذاشتن سریع نور و بدون هزینه موجودی ، به دشمن ضربه بزنید تا آنها را خیره کنید و برخی از جدایی را بدست آورید.

با این حال ، باتری ها بسیار محدودتر هستند ، و این تکنیک چراغ قوه ، اگرچه هنوز هم به طرز نقدی سپرهای مبهم آنها را از بین می برد ، اما پس از آن کار زیادی را انجام نمی دهد.

دشمنان همچنین می توانند سپرهای تاریکی خود را دوباره بسازند ، به این معنی که شما باید انتخاب کنید که چه زمانی فشار را وارد کنید و بسیار عمداً آن را ببینید ، یا در غیر این صورت از طریق منابع گرانبها برای هیچ چیز سوزانده اید.

این یک آگاهی بیش از حد از محیط و وسایل من در من ساخته شده است ، زیرا مسیرهای جنگلی باریک یا یک کابین محدود می تواند به دشمنان این مزیت را بدهد.

من به امید اینکه هیولا را به دام خود بکشم ، از یک درگاه عقب مانده بودم ، اما این یک فرایند کندتر و روشمندتر بود که خواستار استفاده من از شعله های آتش ، فلاش و وسایل نوری در پناهگاه امن بود.

حلقه جنگی بازی اصلی سبک زیادی داشت اما ماده آنقدر زیاد نبود. بازی Alan Wake 2 تعادل بسیار بهتری را به گونه ای اعتصاب می کند که خود را به سمت تغییر خود به سمت بازی بقا-هرایدر سوق می دهد.

به این معنا ، بازی Alan Wake 2 تمایلات گیم پلی ژانر را دوباره تعریف نمی کند ، اما با این وجود از آنها استفاده می کند. من به طور معمول فقط به اندازه کافی مهمات داشتم که از این برخورد عبور کنم ، که ممکن است من را به سمت نور پناهگاه بعدی که به من اجازه می دهد نفس بکشد و حرکت بعدی خود را از طریق جنگل سرسبز اما ارعاب کننده اطراف دریاچه گلدان کولدرون برنامه ریزی کنم ، قرار دهد.

بعضی اوقات بهترین تصمیم فرار از صحنه ای بود که این برخورد را از یک اسلحه در برابر سایه بان های Wispy به چیزی شبیه به تعقیب شرور شرور تغییر می داد.

یکی از لمس های منحصر به فرد که بازی Alan Wake 2 را از چیزی مانند Resident Evil یا Dead Space فاصله می دهد این است که چقدر احساس راحتی می کند در گاهی اوقات بازیکنان را مجبور نمی کند فقط برای کنار گذاشتن این عمل.

نقد و بررسی بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales
بیشتر بخوانید

تحقیقات SAGA شامل موارد جانبی بسیاری ، مانند حل پازل های ساخته شده در اطراف قافیه های عجیب و غریب مهد کودک موجود در جنگل ، یا جستجوی نامزد شهرداری است که نتیجه گیری شما را از دست نمی دهد.

در پایین آمدن این مسیرهای محیطی ، کشش های طولانی بدون جنگ امکان پذیر است ، اما به دلیل اینکه جو بسیار غنی است و جهان بسیار مفصل است ، من هرگز احساس نمی کردم چیزی را از دست داده ام.

درعوض ، من خیلی می خواستم از هر کابینی که می توانم از آن خارج شوم ، بریزم ، جایی که اغلب فقط به عنوان تنش ایجاد شده به سمت برخورد بعدی من ، فقط منابع بسیار مهمی پیدا می کردم ، بلکه یک مورد از مواردی است که به ساخت جهانی کمک می کند ، که بوده است. هیجان انگیز تر از همیشه که می دانیم آلن ویک و کنترل یک دنیای داستانی واحد را به اشتراک می گذاریم.

بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

در حالی که مکانیک بقاء بقاء بنیادی در هر دو جدول زمانی به اشتراک گذاشته می شود ، روحیه ، زیبایی شناسی و مضامین آنها کاملاً متفاوت است.

داستان حماسه مانند یک رویه پلیس بازی می کند و به پروفیلر جنایتکار متخصص اجازه می دهد تا از مهارت های استدلال قیاسی تقریباً فوق طبیعی خود استفاده کند تا از طریق یک مورد پیچیده قتل های فرقه و فولکلور مبهم کار کند.

زمینه ای از شمال غربی تاریک اقیانوس آرام بیشتر از قله های دوقلوی بازی اصلی است ، هرچند که این منطقه هنوز پر از دینیزان عجیب و غریب است ، که برخی از آنها واقعاً خنده دار هستند-به طرز عجیبی ، همه دوست دارند تبلیغات تلویزیونی برادران Koskela را دوست داشته باشند.

این وقفه ها در وحشت احساس تأثیر می گذارد ، چه شخصیت ها در طول داستان عجیب و غریب باقی می مانند و لایه هایی را به بازیگران می آورند و یا همانطور که گاهی اوقات اتفاق می افتد ، وقتی شخصیت های یک بار دلسوز بد می شکنند ، احساس ناراحتی و بی اعتماد می کنند.

برای غوطه ور شدن بیشتر شما در جنبه تحقیق در مورد مأموریت وی ، هیئت پرونده Saga را پر می کنید ، که از مزایای دیگری برخوردار است. نه تنها این کارآگاه را از پیوند سرنخ ها با رشته های قرمز محکم و ترک خوردن پرونده برآورده می کند ، بلکه به خوبی به عنوان یک راهنمای تصویری مفید از طریق داستان پیچش (و پیچ خورده) نیز خدمت می کند. به یاد آوردن نام ها ، رویدادها و مکان ها وقتی در نقشه ذهنی او ، مکان ذهن قرار می گیرد بسیار آسان تر می شود.

با توجه به اینکه بازی چقدر زیبا و مفصل است ، من کنجکاو هستم که چگونه برخی از شاهکارهای فنی آن امکان پذیر است ، مانند حرکت یکپارچه بین مکان ذهن و دنیای واقعی. به نظر می رسد گواهی بر موتور داخلی Northlight استودیو است که این بازی می تواند به خوبی اجرا شود ، باورنکردنی به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Alan Wake

و به نوعی هنوز هم در بعضی مواقع از درک من (مسلماً محدود) از فناوری بازی های ویدیویی سرپیچی می کند. و برای یک بازی در مورد نور و تاریکی ، کاملاً خواب آور است که چگونه از هر صحنه برای ایجاد یک پرتره مجازی از تنظیمات خود استفاده می کند ، با نور خورشید کهربا در درختان ضخیم در اطراف دریاچه کولدرون منعکس می شود ، زیرا باران شدید جنگل را خیس می کند ، به طور مؤثر خلق و خوی ترسناک ایجاد می کند بشر

بعد از گذشت بیش از 15 ساعت بیشتر در جدول زمانی Saga ، من قبلاً احساس کرده بودم که آلن ویک 2 یکی از بهترین بازی های سال است. سپس من کمپین آلن را بازی کردم ، که به طور معمول انتظارات را به شیوه های دیده نشده که جرات نمی کنم خراب نکنم.

اگرچه ما در بازی های قبلی تکرار دیگری را مشاهده کرده ایم ، اما نسخه آلن از Dark Place امروز به عنوان یک کلانشهر خالی از سکنه ظاهر می شود که در آن علائم نئون و لابی های هتل خیس شده در جاز صاف توسط مهاجمان سایه دار که در کل شهر همیشه در حال تغییر است ، جبران می شوند. مدتی است که آلن تکرار می کند که الکس کیسی در حال انجام تحقیقات است.

نقد و بررسی بازی Godfall
بیشتر بخوانید

این یک کیسی متفاوت از شریک حماسه است ، با این یکی از رمان های داستان جنایی خود آلن که او را قبل از غرق شدن آلن از دنیای جسمی معروف کرده است-و این یکی از بسیاری از نکات عمیقاً فتنه و سردرگمی است که به طور ماهرانه ای بازی می کند با.

جدید در این سریال ، هیئت مدیره طرح آلن به عنوان چیزی از آنالوگ گیم پلی در صفحه Case Saga ، البته با جلوه های بسیار متفاوت عمل می کند. این امکان را به او می دهد تا با کشف جزئیات داستان های مختلف در سطحی که مانند یک توانایی ، ابزار یا ارتقاء سلاح استفاده می شود ، واقعیت را تغییر دهد.

به عنوان مثال ، در هتل Oceanview ، شما ممکن است وارد لابی هتل شوید ، یک داستان از یک داستان کیسی را کشف کنید که شما را به این موضوع تبدیل می کند که چگونه می توانید صحنه را تغییر دهید ، و سپس بلافاصله این کار را انجام دهید زیرا آلن داستان خود را بازنویسی می کند ، که منعکس شده است بازی با یک سوئیچ فنی فنی چشمگیر در محیط. اما با وجود صحنه جدید احتمالاً تهدیدها و فرصت های جدید به وجود آمده و برای پیشرفت سفر خود ، بازنویسی های آلن باید منطقی باشد.

این یک مکانیک پازل ذهنی است که از بازیکن می خواهد شایستگی روایی را در نظر بگیرد ، اما قوانین آن حتی مشخص است که این مسیر می تواند عمداً سرگیجه باشد ، بنابراین هیچ نمونه ای از بادکنک ها خیلی بزرگ نیست.

بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

تماشای تغییر محیط قبل از چشمان من هرگز پیر نشده است ، و غالباً وقتی می دانستم کدام تنظیمات و جزئیات نقشه را برای پیشبرد داستان ترکیب می کند ، ابتدا از گزینه های جایگزین استفاده می کنم ، مثل پایین رفتن از مسیر ثانویه در یک بازی ترسناک سنتی قبل از حرکت بعدی من با امید به یافتن موارد مورد علاقه دیگر.

بازی Alan Wake 2 با استفاده از ترکیبی خیره کننده از صحنه های اکشن زنده که اغلب در دنیای نمایش داده شده بازی می ریزند ، اغلب برخی از دقیق ترین و زیبا ترین تصاویر را که در رسانه دیده ام ارائه می دهد.

Remedy همیشه در بازی های خود طرفدار عناصر اکشن زنده بوده است ، اما هرگز به این میزان یا به این روش خاص استفاده نشده است.

به دور از طبیعت متوقف و در قسمت کامل اکشن زنده Quantum Break که بازیکنان را از بازی بیرون می کشد ، در اینجا بیشتر تکامل یک راه حل سبک است که برای اولین بار برای تأثیر عالی با بخش های خط تلفن کنترل استفاده می شود.

در بازی بازی Alan Wake 2 چشم انداز شخصیت ها و مداخلات صدای دیگر از زمان و مکان دیگری را به صحنه می برد و به آن شکوفا می شود که به طور عجیبی در بازی های ویدیویی به طرز عجیبی هیچ کس دیگری تلاش نمی کند.

شاید بعد از بازی بازی Alan Wake 2 ، ما شاهد استودیوهای بیشتری خواهیم بود که چیزی شبیه به این را امتحان کنند ، زیرا تیم فنلاندی با فیلمبرداری متخصص ، یک سبک مجزا و مجموعه های شگفت انگیز که شخصیت ها و مکان های دستگیر کننده داستان را به زندگی می بخشد ، چیزی را مسحور کرده است.

بازی Alan Wake 2 با توجه به تمرکز شدید بر موسیقی که بر روی آن ایجاد می شود ، و در واقع از آن فراتر می رود ، Alan Wake 2 تعریف آنچه را که یک بازی ویدیویی است ، نشان می دهد و به یک فانتزی چندرسانه ای دستگیر می شود که چند استودیو احتمالاً جرات تلاش می کنند.

در این بازی صحنه های مختلفی وجود دارد ، به ویژه در کمپین آلن ، مطمئناً ریخته می شود و با احترام صحبت می شود ، دقیقاً مانند پیچ و خم های کنترل کنترل. حتی اگر مدتهاست که منتظر این دنباله هستید و فکر می کنید هر نظریه ای را می شناسید و هر اینچ از جهان را کاوش کرده اید ، به سادگی برای آنچه بازی Alan Wake 2 در فروشگاه برای شما دارد ، آماده نیستید.

بیشتر بخوانید: بازی Alan Wake 2 بازی آلن کوانتوم بریک بازیگر نقش اول

این یک نکته جالب دیگر در مورد بازی Alan Wake 2 است: نه تنها یک بازی زرق و برق دار ، عجیب و غریب و همهجانبه است ، بلکه به عنوان جهنم نیز متا است. بازی Alan Wake 2 کابوس های درون تایملوس های گره خورده به تحریف مونومیت در یک دنیای متافیزیکی که به واقعیت خونریزی می کند ، واقعیت و داستان را تار می کند ، و از هر طریق می چرخد ، و همه این کارها را نه تنها عجیب و غریب می کند بلکه این کار را انجام نمی دهد.

نقد و بررسی بازی For Honor
بیشتر بخوانید

یک داستان دقیق در مورد نوشتن ، تعادل ، طنز و موارد دیگر بگویید. به همان اندازه که مطمئناً گیج کننده است ، و به همان اندازه که ممکن است برخی از پاسخ های آن به اسرار مبهم باشد ، بازی Alan Wake 2 احساس می کند که می خواهد درک شود-فقط می خواهد شما را در رسیدن به آنجا کمی عرق کنید ، و قصد ندارد به هر حال همه چیز را از دست بدهم.

بخش هایی از این بازی وجود دارد که من تعبیر می کنم که در مورد سفر خود در بازگشت به دنیای آلن ویک پس از چنین مدت طولانی ، صحبت می کنم.

این کار را در چنین داستان لایه ای و دوست داشتنی عجیب انجام می دهد که حتی پس از کنترل ، که احساس می کرد Remedy جاه طلبی های روایی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است ، اکنون به نظر می رسد که Remedy معیار جدید دیگری برای خودش پیدا کرده است ، در حالی که راه های جدیدی را ایجاد می کنیم که ممکن است در آینده توسط تیم های دیگر تکرار شده است.

در یک لحظه نگران این بودم که سام دریاچه ، مدیر خلاق Remedy ، ممکن است پس از این بازنشسته شود زیرا احساس می کند بسیار مناسب و پر از هدف ، مانند آخرین عجله است. و با پایان یافتن بازی ، تعجب می کنم که استودیو چگونه آن را صعود می کند.

Remedy Connected Universe (RCU) نیز مانند Never Never در بازی Alan Wake 2 مشاهده می شود ، و این بازی را نه تنها یک دنباله آلن ویک انجام می دهد ، بلکه شامل ادامه داستان کنترل ، برخی از گره های (از نظر قانونی) به Max Payne و Quantum Break است ، و یک تنظیم ظاهری برای بازی بعدی RCU. این جزئیات مغز من را با امکانات و پیامدهای مبهم و پیامدهای بازی Alan Wake 2 ایجاد می کند.

راه حل وب درهم و برهم همچنان در دنیای داستان مشترک خود بافته می شود ، حتی در زمانی که اسپین آف و کراوات حاکم بر فیلم ها ، تلویزیون و بازی ها هستند ، هیجان انگیز و منحصر به فرد است. اگرچه می توانید از بازی Alan Wake 2 به عنوان یک زمان منحصر به فرد در کاتالوگ بازی خود لذت ببرید ، کسانی که با آگاهی از (یا تمایل به درک) غرق می شوند (یا تمایل به درک) عناصر RCU می خواهند ذهن خود را منفجر کنند.

بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2

ایده آنچه بازی Alan Wake 2 می تواند در طول سال ها تغییر کند ، اما در بازی بازی ، به من یادآوری شد که او بسیار خوشحال است که او بسیار خوشحال است که تمام نسخه های قبلی این بازی هرگز کار نکرده است و چقدر هیجان زده است او این بود که این همان بازی Alan Wake 2 است که جهان بالاخره دریافت کرده است.

من باید به طور جدی موافقم. صرف وجود یک بازی Alan Wake 2 ، در نقاط مختلف در طول سالها ، مانند یک معجزه جزئی احساس می شود ، اما برای این که این یکی باشد ، در دستاوردهای خود احساس مفرد می کند و از استودیویی می آید که از خجالتی خودداری می کند مسیرهایی که کمتر طی می شوند ، بازی Alan Wake 2 را به یک معجزه روشن تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دو + 6 =