امروز برابر است با :30 خرداد 1400
کتاب تعبیر خواب

کتاب تعبیر خواب اثر فروید

معرفی کتاب تعبیر خواب اثر فروید

کتاب تعبیر خواب (به آلمانی: Die Traumdeutung) كتابی است از زیگموند فروید ، بنیانگذار روانكاوی ، در سال 1899 ، كه در آن نویسنده نظریه خود را در مورد ناخودآگاه با توجه به تعبیر خواب معرفی می كند ، و درباره آنچه بعداً به نظریه ادیپ تبدیل می شود ، بحث می كند. پیچیده فروید حداقل هشت بار در این کتاب تجدید نظر کرد و ، در چاپ سوم ، بخش گسترده ای را اضافه کرد که به دنبال نفوذ ویلهلم استیکل ، به معنای واقعی نمادین رویا پرداخت. فروید درباره این اثر گفت: “بینشی از این قبیل به شخص می رسد اما در طول زندگی یک بار.”

با مقاله معرفی کتاب تعبیر خواب با بامدادی ها همراه شوید.

کتاب تعبیر خواب با تاریخ 1900 برای اولین بار در 600 نسخه چاپ شد که هشت سال فروش نداشت. کتاب تعبیر خواب بعداً محبوبیت بیشتری یافت و هفت نسخه دیگر نیز در زمان فروید منتشر شد.

فروید به دلیل طولانی بودن و پیچیدگی کتاب تعبیر خواب ، نسخه ای خلاصه به نام رویاها نوشت. متن اصلی به عنوان یکی از برجسته ترین آثار فروید مورد توجه قرار گرفته است.

معرفی کتاب تعبیر خواب

کتاب تعبیر خواب

داستان کتاب تعبیر خواب

فروید تابستان 1895 را در Schloss BelleVue در نزدیکی گرینزینگ در اتریش گذراند ، جایی که شروع به کار تأویل رویاها کرد. وی در نامه ای به سال 1900 به ویلهلم فلیس به یادبود این مکان نوشت:

“آیا شما تصور می كنید كه روزی یك لوح مرمر بر روی خانه قرار داده می شود كه روی آن نوشته شده است:” در این خانه در 24 ژوئیه 1895 ، راز رویاها برای دکتر سیگم فاش شد. فروید؟ چشم انداز کمی از آن است. ” – فروید در نامه ای به ویلهلم فلیس ، 12 ژوئن 1900

فروید هنگام اقامت در Schloss Bellevue ، رویای مشهور خود یعنی “تزریق ایرما” را در سر می پرورانید. خواندن و تجزیه و تحلیل او از رویا باعث شد که وی از عملکرد نادرست خود در درمان یک بیمار در سال 1895 معاف شود. در سال 1963 ، مانور Belle Vue تخریب شد ، اما امروز یک پلاک یادبود با همین کتیبه توسط انجمن زیگموند فروید اتریش در محل نصب شده است.

کتاب تعبیر خواب فروید: دیدگاه متفاوت مبتنی بر نظریه خود سازماندهی رویا

نظریه خود سازماندهی کتاب تعبیر خواب پیشنهاد می کند که مغز خوابیده یک سیستم خودتنظیمی است که می تواند سیگنالهای عصبی ناپیوسته و ناسازگار عصبی (یعنی عناصر مختلف رویاها) را در یک روایت نسبتاً مداوم در هنگام خواب ترکیب کند (Kahn and Hobson، 1993؛ Kahn et همکاران ، 2000 ، 2002). این نظریه همچنین حاکی از آن است که رویاها به طور مستقل عملکردی ندارند بلکه یک محصول مغزی در خواب هستند و فعالیتهای فیزیولوژیکی و روانشناختی رویاپرداز را از قبیل تحکیم حافظه ، تنظیم احساسات و دریافت محرکهای خارجی منعکس می کنند (ژانگ ، 2016).

در مقابل ، فروید رویاها را راهی سلطنتی به سوی ناخودآگاه می دانست. بنابراین کتاب تعبیر خواب یک روش مهم روانکاوی بوده است. نظریه خواب او عمدتا به دو نکته اساسی اشاره دارد: الف) مواد رویا چیست؟ و (ب) این مواد چگونه با هم کار می کنند؟ پاسخ این س questionsالات با درک کتاب تعبیر خواب ارتباط نزدیک دارد. در این مقاله ، ما به نظریه خود سازماندهی رویا اشاره می کنیم و می خواهیم معنی آن را برای کتاب تعبیر خواب روشن کنیم.

مواد یک رویا در کتاب تعبیر خواب چیست؟
به گفته فروید (1900) ، منابع خواب شامل محرک های دنیای خارج ، تجربیات ذهنی ، محرکهای آلی درون بدن و فعالیتهای ذهنی در هنگام خواب هستند (ص 22). شواهد تجربی برخی از این ادعاها را تأیید کرده است. نظریه خود سازماندهی خواب دیدن این است که تثبیت حافظه ، تنظیم احساسات و دریافت محرکهای خارجی می توانند به محتوای رویا کمک کنند (ژانگ ، 2016). از این رو ، محتوای رویا می تواند حاوی اطلاعات مهمی در مورد خواب بیننده باشد.

کتاب های سارتر
بیشتر بخوانید

به عنوان مثال ، مورد تثبیت حافظه در هنگام خواب را در نظر بگیرید: با توجه به مدل حافظه دو مرحله ای (مک کللند و دیگران ، 1995 ؛ استیکگلد و واکر ، 2005 ؛ متولد و ویلهلم ، 2012) ، فرآیند ادغام حافظه باعث ایجاد قطعات حافظه می شود برای استخراج اطلاعات مربوطه هنگام خوابیدن علاوه بر این ، خاطرات برجسته ای برای خواب ، مانند خاطرات تازه رمزگذاری شده (Born and Wilhelm، 2012؛ Wamsley، 2014) ، خاطراتی که در مدت 6 تا 7 روز در حافظه طولانی مدت گنجانده می شوند (به عنوان مثال ، Blagrove et al.، 2011؛ van Rijn و همکاران ، 2015) ، و خاطرات طولانی مدت مربوطه (لوئیس و دورانت ، 2011) ، ترجیحاً فعال می شوند و سپس در محتوای رویایی آشکار می شوند. علاوه بر این ، خواب سریع حرکت چشم (REM) و خواب غیر REM (NREM) به پردازش انواع مختلف حافظه اشاره دارد: خواب REM در درجه اول در حافظه احساسی و حافظه ضمنی نقش دارد ، در حالی که خواب NREM بیشتر با حافظه اعلامی مرتبط است (Rauchs و همکاران ، 2005 ؛ اسمیت ، 2010). از این منظر ، خاطرات تازه کدگذاری شده مربوط به همان چیزی است که فروید (1900) “باقی مانده های روز” نامید از آنجا که منعکس کننده برخی از فعالیت های روزانه رویاپرداز است. خاطرات ذخیره شده موقت ، که به عنوان “اثر تأخیر رویایی” شناخته می شوند ، دریچه دیگری به زندگی اخیر بیمار ارائه می دهند. حافظه طولانی مدت با وقایع از راه دور در ارتباط است ، این بدان معنی است که محتوای رویا ممکن است به تجربه های اولیه (مثلا آسیب های دوران کودکی) برگردد. حافظه از راه دور حتی ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که در طی تکامل جمع آوری شده و در مضامین رویایی معمول مانند پرواز و تعقیب شدن منعکس شده است (به عنوان مثال ، Revonsuo ، 2000 ؛ Valli و Revonsuo ، 2009 ؛ Mathes و همکاران ، 2014 ؛ Yu ، 2016). علاوه بر این ، بسیاری از روانکاوان بر مطالب رویایی بر خاطرات احساسی تأکید کرده اند. فروید (1900) دریافت که تأثیر در روند شکل گیری رویا ، حداقل با توجه به کیفیت ، پایدار باقی مانده است (ص 460–487). عاطفه یا احساس می تواند دروازه ای برای یادگیری بیشتر در مورد وضعیت رویابین باشد. “اصل سازماندهی احساسی حافظه” نشان می دهد که شبکه حافظه توسط تأثیر سازمان یافته است (نگاه کنید به Reiser ، 2001). بر این اساس ، یک درمانگر ممکن است بتواند خاطرات عاطفی مشابه بیمار (به عنوان مثال ، تجربیات آسیب زا) را از طریق مواد احساسی در محتوای خواب شناسایی کند.

معرفی کتاب تعبیر خواب

کتاب تعبیر خواب

تمرکز بر رویاهای انتقال و رویاهای ضد انتقال در روانکاوی معاصر با این نکته همسو است. ارتباطات ناخودآگاه بین بیمار و تحلیلگر ممکن است در محتوای خواب یا به عنوان بقایای روز یا یک تمرکز عاطفی عمده منعکس شود. به همین ترتیب ، درمانگر می تواند مباحث متقابل در درمان (به عنوان مثال ، انتقال ، مقاومت ، ضد انتقال و ضد مقاومت) را بر اساس این رویاها درک کند و به آنها بپردازد (به عنوان مثال ، هیل و همکاران ، 2014 ؛ Sirois ، 2016 ؛ Ogden ، 2017). درک و استفاده از رویاها در این روش به معنای تمرکز بر آشکار است تا محتوای نهفته در خواب. با این وجود ، نظریه خود سازماندهی رویا ، وجود محتوای نهفته رویا را تأیید نمی کند (به بخش زیر مراجعه کنید) ، اگرچه بسیاری از تحلیلگران از دهه 1950 میلادی ابراز علاقه به رویای آشکار کرده اند (نگاه کنید به Spanijaard، 1969؛ Lane، 1997). حتی فروید به اهمیت چنین محتوایی پی برد و پیشنهاد کرد که در پایان زندگی خود به طور جدی آن را در نظر بگیرد (جیمنز ، 2012).

کتاب های آلبر کامو
بیشتر بخوانید

برخی از محققان ادعا کرده اند که محتوای آشکار رویا ، نمایانگر کل رویا است ، بدون هیچ عنصر تحریف یا مبدل. به عنوان مثال ، كاواناغ (1994) طرفدار فرار از محتوای نهفته فرویدی بود و در عوض پیشنهاد كرد كه محتوای آشكار رویاهای “واقعی” است. گرینبرگ و پرلمن (1999) پیشنهاد كردند كه اگر روانكاوان بفهمند كه چگونه محتوای رویایی آشكار سعی در انتقال مشكلات رویابین و حل آنها دارد ، می توان رویا را مستقیماً بیان كرد نه از طریق هدفی مبهم. جنینگز (2007) تصور می کرد که رویاها بدیهی هستند که به طور مستقیم تجربیات ، صفات و خواسته های رویاپرداز را منعکس می کنند. از این منظر ، درمانگر باید روش بدیهی را برای کشف رویاها همانطور که واقعاً تحت درمان هستند ، استفاده کند. به این معنی که ، حتی اگر هیچ پیامد پنهانی وجود نداشته باشد ، رویاها می توانند ابزاری باشند که توسط آن درمانگر و بیمار بتوانند برای غنی سازی روند درمانی با هم کار کنند. با این وجود ، فروید توجه زیادی به چگونگی ترکیب این مواد داشت و تکنیک کتاب تعبیر خواب او نیز به این ادغام متکی بود ، که ما را به نقطه دوم می رساند.

چگونه در کتاب تعبیر خواب مواد یک رویا با هم کار می کنند؟
فروید (1900) دریافت که محتوای رویا از زندگی واقعی گرفته شده است اما یکسان نیست. بنابراین ، وی پیشنهاد كرد كه باید بین این مواد مقداری تحول و ارتباط وجود داشته باشد. وی ادعا کرد که این ارتباطات تصادفی نیستند بلکه به دلیل خواسته های ناخودآگاه فرد محدود می شوند ، به گونه ای که ” کتاب تعبیر خواب ” (ص 122). وی همچنین دریافت که به نظر می رسد رویاهای “ناپسند” از رویاهای “دلپذیر” گسترده تر است (ص 134) ، از این رو فرضیه وی مبنی بر اینکه خواب می تواند هدف واقعی خود را پنهان کند (یعنی تحقق غیرمستقیم آرزوها). بنابراین فروید دو نوع رویا را شناسایی کرد: رویای آشکار و خواب نهان. وی اظهار داشت که خواب نهفته رویای واقعی است و هدف از کتاب تعبیر خواب آشکار کردن آن است.

برای توضیح بیشتر در مورد این ایده ، فروید چهار مکانیزم را پیشنهاد داد که به وسیله آنها می توان رویای نهفته را پنهان کرد. چگالش به کاهش و ساده سازی محتوای غنی رویای نهفته اشاره دارد. جابجایی به فرایندی گفته می شود که جنبه های مختلف (به عنوان مثال ، اجزای تشکیل دهنده ، شدت ، اهمیت و خصوصیات) رویای آشکار و نهان را جایگزین می کند تا آنها را غیر مشابه کند. نمادها نشان می دهد که خواب نهفته با علائم مربوطه بیان می شود. تجدید نظر ثانویه شامل ساخت منظم و منطقی بودن مواد رویایی بی نظم و ناهماهنگ است. این مکانیسم باعث می شود که یک رویا معنی دار به نظر برسد ، اما رویای ارائه شده در واقع کاملاً متفاوت از مفاهیم واقعی آن است (فروید ، 1900).

کتاب بیگانه اثر آلبرکامو
بیشتر بخوانید

نظریه خود سازماندهی رویا با این دیدگاه موافق نیست. در عوض ، دیدگاه دیگری در مورد رویای کار فروید ارائه می دهد. طبق این نظریه ، ماهیت چگالش تکه تکه شدن خاطرات در هنگام ادغام است ، زیرا این فرآیند باید اطلاعات مهم را برای پردازش بیشتر استخراج کند. جابجایی ، از این منظر ، به کنترل ضعیف مغز خوابیده و میزان بالای آزادی در عناصر رویایی بستگی دارد. در این حالت ، مغز ارتباطات جدیدی بین عناصر مختلف ایجاد می کند. سپس ، سازوکار خودسازمان سازی عناصر مختلفی را برای ساختن یک “داستان” نسبتاً منطبق ترکیب می کند ، تجدید نظر ثانویه طبق نظریه فروید. هیچ علامت مشابهی در محتوای رویایی وجود ندارد زیرا عناصر ارائه شده در آن صرفاً قطعات حافظه و سایر مولفه های پردازش اطلاعات هستند (نگاه کنید به Zhang، 2016). برخی از محققان همچنین اشاره کرده اند که نمادهای رویایی بسیار دور از ذهن هستند (نگاه کنید به فروید ، 1916). به عبارت دیگر ، رویاها معمایی نیستند که باید ترجمه شوند (Hartmann، 2010a) ، و “رویای آشکار رویای واقعی است” (Jiménez، 2012)؛ بنابراین ، رویای کار فروید با توجه به این دیدگاه وجود ندارد.

با این حال ، این موقعیت به این معنی نیست که سازوکار خود سازماندهی پشتیبانی از کتاب تعبیر خواب را فراهم نمی کند. طبق نظریه خود سازماندهی ، کنترل مغز در خواب فعالیتهای جسمی و ذهنی ضعیف تر از مغز بیدار است (کان و همکاران ، 2000 ، 2002). بنابراین ، عناصر خواب با آزادی بیشتری نسبت به محتوای ذهنی هنگامی که فرد بیدار است ، مشخص می شود و باعث می شود بیش اجتماعی بودن بین این م componentsلفه ها وجود داشته باشد (Hartmann، 2010b؛ Horton and Malinowski، 2015). به همین دلیل رویاها می توانند صحنه های عجیب و غریب و “معجزاتی” را ارائه دهند که در زندگی واقعی اتفاق نمی افتد (ژانگ ، 2016). با این وجود ، این “حالت بی نظم” نامحدود نیست. در غیر این صورت می تواند عملکرد مغز را مختل کند. بنابراین ، سازوکار خود سازماندهی ضروری است: این یک وضعیت نسبتاً پایدار برای مغز رویاپرداز فراهم می کند ، زیرا می تواند روشی را ارائه دهد که در آن سیستم می تواند باعث ایجاد رفتار ، ساختار یا الگوی مرتب شده از اختلال شود (Haken، 1977؛ Prigogine و استنگرز ، 1984 ؛ Fingelkurts و همکاران ، 2013). پارامترهای سفارش یا متغیرهای جمعی در طی این فرآیند بسیار مهم هستند.

حالت یک سیستم به طور کلی بر اساس متغیرهای بسیاری تعیین می شود که جنبه های مختلف آن را توصیف می کنند. تحت شرایط خاص ، فعل و انفعالات بین اجزای مختلف باعث می شود سیستم به وضعیت بحرانی برسد که در آن بیشتر این متغیرها به سرعت از بین می روند. به بیان دیگر ، تعداد کمی از متغیرها زنده می مانند ، اما آنهایی که نشان دهنده وضعیت این سیستم هستند. این متغیرها (به عنوان مثال ، پارامترهای نظم یا متغیرهای جمعی) همچنین به عنوان دستی نامرئی عمل می کنند که عملکرد و تکامل سیستم را کنترل می کند و منجر به ظهور یک الگوی یا رفتار منظم می شود. بنابراین تشکیل پارامترهای نظم کانال کلیدی است که از طریق آن می توان خود سازماندهی را با موفقیت ادامه داد (به Haken، 1977؛ Fingelkurts et al.، 2013 مراجعه کنید).

هانا آرنت و کتاب توتالیتاریسم
بیشتر بخوانید

احساسات یک عامل اساسی در هنگام خواب است. تحقیقات متعدد نشان داده است که رویاها اغلب با احساسات ، به ویژه احساسات منفی همراه هستند (به عنوان مثال ، والی و همکاران ، 2008 ؛ مالینوفسکی و هورتون ، 2014). بسیاری از محققان رابطه نزدیک بین رویاها و احساسات را شناسایی کرده اند (به عنوان مثال ، Desseilles و همکاران ، 2011) ، حتی برچسب زدن به احساسات ضروری برای شکل گیری رویاها. به عنوان مثال ، رایزر (1997) خاطرنشان كرد كه تصاویری كه به عنوان نقاط گره در شبكه حافظه فرد عمل می كنند ، با انواع مشابهی از افكت به هم متصل می شوند ، این نشان می دهد كه تأثیر در سازمان حافظه نقش اساسی دارد. رایزر (1997) همچنین حدس زد که تأثیر شدید در هنگام خواب تصاویر موجود را که با تأثیرات مشابه بارگذاری شده اند برانگیخته و از این رو تجربیات مربوط به آن را فعال می کند تا رویایی را شکل دهد. کلمنت (2008) فرضیه زنجیره فرآیندهای زیر را بیان می کند: احساسات در خواب فعال می شوند و با ترکیب آنها متن های عاطفی مختلفی ایجاد می شوند ، سپس به عنوان الگوها عمل می کنند و یک سری تصاویر را تکرار می کنند تا در نهایت یک روایت رویایی بسازند. هارتمن (2010b) اظهار داشت كه تركیبات عناصر رویایی تصادفی نیستند بلكه توسط احساسات هدایت می شوند. بر این اساس ، رویاها برای ساخت و بازسازی سیستم حافظه عاطفی فرد مفید هستند. به طور خلاصه ، احساسات احتمالاً نقش پارامترهای نظم را بازی می کنند: آنها ترکیبی از عناصر رویایی را کنترل و هدایت می کنند. بنابراین احساسات می توانند به عنوان سکوی پرشی در درک رویاها عمل کنند. به عنوان مثال ، شاید تجربیات آسیب زا موضوع اصلی رویاهای بیمار را تشکیل می دهد و راهی برای ادامه درمان پیشنهاد می کند.

نتیجه کتاب تعبیر خواب
نظریه خود سازماندهی رویا چارچوبی متمایز از نظریه های روانکاوی برای توضیح چگونگی تولید و عملکرد رویاها ارائه می دهد. این تئوری پیشنهاد می کند که رویاها یک محصول جانبی از وضعیت جسمی و روانی رویابین در هنگام خواب هستند ، بین رویای آشکار و نهان تفاوت قائل می شوند و اشاره می کند که کار رویایی ارائه شده توسط فروید در واقع نتیجه پردازش اطلاعات و خود سازماندهی در خواب است مغز با این حال ، این نظریه به درمانگر اجازه می دهد تا اطلاعات مهم (به عنوان مثال ، خاطرات قابل توجه) را از محتوای خواب استخراج کند و احساسات را به عنوان یک پارامتر نظم بالقوه تأکید می کند که می تواند وسیله ای موثر برای درک هسته یک رویا باشد. بنابراین ، تجزیه و تحلیل رویا ممکن است در روند درمانی مفید واقع شود.

معرفی کتاب تعبیر خواب

کتاب تعبیر خواب

پایان مقاله معرفی کتاب تعبیر خواب زیگموند فروید

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های ویلیام فاکنر|بهترین کتاب های کافکا|بهترین کتاب های ادبیات سوئد|بهترین کتاب های ادبیات ترکیه|کتاب عقاید یک دلقکبهترین کتاب های ادبیات هند|سریال Tragic Jungle|میکل‌ آنجلو آنتونیونی |فیلم حضور|۵سایت کاربردی موکاپ|سریال چرنوبیل|کسب درآمد اینترنتی از تولید محتوا|فیلم بانی و کلاید|نقد فیلم مسافر قاچاق|نقد فیلم در بارانداز|فیلم تراژدی مکبث|نقد فیلم Plan B|بهترین فیلم های ایزابلا روسلینی|بهترین فیلم های ویم وندرس|فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک|فیلم کیمیا|فیلمهای آلفرد هیچکاک|بزرگان موسیقی کلاسیک|معرفی و نقد سریال پیکی بلایندرز

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =