صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی IXION | نجات بشریت
ads

نقد و بررسی بازی IXION | نجات بشریت

بازی IXION

بازی های استراتژی اقتصادی شهرسازی اغلب در جهان های صلح آمیز با محیط های رنگارنگ و به دور از جنگ و خونریزی اتفاق می افتد. اما اگر این فضا به دنیایی تبدیل شود که در آن زندگی انسان ها نابود می شود و وظیفه شما نجات بشریت است؟

بازی IXION جدیدترین اثر استودیو Bulwark خالق عنوان موفق Warhammer 40,000: Mechanicus است که می خواهد تجربه فضایی متفاوت و به ظاهر جالبی را ارائه دهد.

این بازی در چند روز گذشته در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است و در حال بررسی آن خواهیم بود و خواهیم دید که آیا این نسخه می تواند موفقیت جدیدی را برای Blackquark و Kasado Games (ناشر این عنوان) به ارمغان بیاورد. به ما در GamingGravity بپیوندید.

IXION یک بازی استراتژیک شهرسازی مبتنی بر اقتصاد است که با سبک بقا ترکیب شده است تا تجربه متفاوتی را به بازیکنان بدهد. این اثر سومین عنوان استودیو Bulwark است که توسط 15 نفر در 4 سال ساخته شده است، بنابراین می توان آن را در دسته بازی های Indie قرار داد. داستان از جایی شروع می شود که بازیکن به عنوان فرمانده سفینه فضایی Tycoon (Tikkun)، اولین مدل ایستگاه فضایی شرکت Dola (Dola) انتخاب می شود.

وظیفه اصلی شما مدیریت عملیات این ایستگاه فضایی، منابع و هدایت مسیر آزمایش بزرگ خواهد بود، که در طی آن نجیب زاده با استفاده از موتورهای پیشرفته VOHLE برای ورود به سایر ابعاد فضایی به سرعت نور می پرد. با این حال، این آزمایش بزرگ طبق برنامه پیش نمی رود و اتفاقاتی رخ می دهد که کل کهکشان راه شیری را تحت تاثیر قرار می دهد.

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه
بازی IXION

بازی IXION

پس از این پرش، اعضای Tycoon متوجه می شوند که ماه نابود شده است و زندگی روی زمین نیز به همین ترتیب است. در نتیجه، ساکنان تیکون آخرین افرادی هستند که زنده مانده اند و اکنون باید برای ادامه مسیر زندگی، نجات بشریت از انقراض و افشای اسرار گذشته به یکدیگر تکیه کنند.

به این ترتیب گروه شما رویدادهای غیرمنتظره و سرگرم کننده ای خواهد داشت. داستان بازی بر خلاف انتظار من، عملکرد قدرتمندی از خود به نمایش گذاشت. یکی از نقاط ضعف بسیاری از بازی‌های استراتژیک شهرسازی، داستان‌های پراکنده و روایت‌های جذاب آن‌ها است.

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village
بیشتر بخوانید

اما بازی IXION نشان داد که این موضوع تنها نقطه ضعف توسعه دهندگان است و می توان داستانی زیبا و هیجان انگیز را در این سبک به مخاطب ارائه کرد. یکی دیگر از نقاط قوت قسمت داستانی این بازی، داستان آن است. در بازی IXION، شما فقط به کاراکترهای بازی فرمان نمی دهید یا درخواست نمی کنید.

برعکس، باید جزئی از جریان بازی باشید و مسیر آن را از میان انتخاب هایی که می تواند در ادامه داستان بازی تاثیرگذار باشد، انتخاب کنید و این باعث ایجاد تعامل جالبی بین بازیکن و بازی می شود. چنین ویژگی هایی به ندرت در یک بازی استراتژیک شهرسازی دیده می شود، بنابراین می توان آن را یکی از بهترین جنبه های بازی دانست.

یک داستان خوب و جذاب را می توان با یک بازی مناسب و جذاب ترکیب کرد. بازی IXION رویکرد کمی متفاوت در گیم پلی در پیش گرفته است و به جای پرداختن به یک جزیره یا یک زمین مسطح، باید شهری را در یک ایستگاه فضایی عظیم بسازیم. Tycoon از 6 سکتور تشکیل شده است که در ابتدا تنها یک سکتور وجود دارد و به تدریج می توانید با جمع آوری منابع لازم سایر سکتورها را باز کنید.

شاید توسعه یک مستعمره یا شهر در ایستگاه فضایی در حال حاضر دور از دسترس باشد، اما شاید روزی شاهد وقوع آن باشیم. اما در حال حاضر می توان این تجربه را تا حدودی با بازی IXION به دست آورد. تجربه گیم پلی جذاب است، اما برخلاف آنچه که از گرافیک درون بازی می توانید دریافت کنید، هنوز عالی نیست.

در بازی شاهد ساختمان های زیادی هستیم که هر کدام به عنوان مکانی برای زندگی مهم هستند. اغلب این ساختمان ها در گروه های مختلفی قرار می گیرند، مثلاً در قسمت جمعیت، ساختمان های مسکونی، پلی کلینیک ها و … را می بینیم یا در قسمت غذایی مزارع مختلف قرار دارند.

همچنین باید اضافه کنم که همه ساختمان ها از ابتدا در دسترس نیستند و ساختمان های جدید را می توان برای تحقیق و توسعه در بخش آزمایشگاه باز کرد. تنوع ساختمان ها و عملکرد هر کدام از آنها جالب است و شاید بتوان گفت چیزی برای بازی های مهم از این دست کم ندارد.

نقد و بررسی بازی DEAD ISLAND
بیشتر بخوانید

با این حال، یک ضعف جزئی در آن قابل تشخیص است. به عنوان مثال وجود برخی ساختمان ها در ایستگاه فضایی بسیار دور از ذهن است که به عنوان مثال می توان به کارخانه های ذوب فلزات، تولید تراشه و … اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که در حین انجام بازی وجود دارد، فضای محدود در نظر گرفته شده در محیط است.بازی در مورد مساحت مورد نیاز ساختمان ها می باشد.

متأسفانه پس از دقایق ابتدایی متوجه می شوید که ایجاد یک توسعه شهری منظم به دلیل فضای داده شده غیرممکن است و پس از مدتی با کلونی آشفته و فضاهای خالی غیرقابل استفاده در نقاط مختلف آن مواجه خواهید شد. این مشکل محدود به یک فصل نخواهد بود و با باز کردن هر فصل جدید این مشکل را مشاهده خواهید کرد.

نکته مهم دیگر این است که منابع هر بخش در انبارهای جداگانه ذخیره می شود و انبار ظرفیت ذخیره یک نوع منبع مستقل را دارد. منابع موجود در هر بخش مستقل از بخش های دیگر است، اما مقادیر اضافی را می توان به بخش های دیگر منتقل کرد.

اگرچه این موضوع به تنهایی بازی را جذاب کرده و چالش های جالبی را در مدیریت واحدهای مختلف به همراه دارد، اما قسمت بد ماجرا این است که انبار دارای واحدهایی است که وظیفه جمع آوری و توزیع منابع را بر عهده دارند و در مواقعی که نیاز به منابع دارید، به ارسال آن ها ادامه دهید. دیگران.

این یک فرآیند فشرده منابع است و این موضوع می تواند روند و زمان بندی را کند کند. بله، با پیشرفت در طول بازی، این وضعیت بهبود می یابد، اما بازی اول باعث می شود سرعت بازی به طور قابل توجهی کاهش یابد.

یکی از عناصر مهم هر بازی استراتژیک شهرسازی مبتنی بر اقتصاد، ارتباط تنگاتنگ بین جمع‌آوری منابع، تولید، توسعه و رفع نیازهای مردم است که اگر این موارد به درستی اجرا و ابلاغ شوند، مدیریت شهری بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بازیکن.

توسعه دهندگان زیرساخت محکمی برای اتصال آیتم ها و منابع ایجاد کرده اند و این یکی از نقاط قوت بازی محسوب می شود، اما از طرف دیگر به نظر نمی رسد تمایل زیادی به اشتراک گذاری این ارتباطات یا کلنی اولیه داشته باشند. آموزش مدیریت یا حتی منابع با بازیکنان.

نقد و بررسی بازی Metro 2033
بیشتر بخوانید

البته در قسمت بازی و در سرتاسر سری صفحات توضیحات و دستورالعمل های مکتوب وجود دارد. اما این صفحات آنقدر طولانی هستند که خواندن آنها خسته کننده خواهد بود. بهترین راه برای انتقال آموزش اولیه از طریق گیم پلی اصلی بازی حتی فراتر از داستان است، اما بازی IXION به آن اعتقاد ندارد.

راهنمای سفر به ترکیه
بازی IXION

بازی IXION

بازی IXION توسط موتور گرافیکی Unity ساخته شده است، بنابراین من شخصاً انتظار نداشتم که گرافیک بسیار بالایی داشته باشد، اما سازندگان با وجود محدودیت های این موتور و حتی تعداد کمی از اعضای تیم موفق به ایجاد افکت های گرافیکی بسیار خوبی شدند.

البته این به معنای گرافیک غیرعادی و پرجزئیات بازی نسل 9 نیست، بلکه نتیجه نهایی با در نظر گرفتن استقلال موتور و بازی است. گرافیک بازی جذاب و پرجزئیات است مخصوصا زمانی که در Tycoon هستیم. حتی طراحی ساختمان، بافت ها و انیمیشن ها نیز به خوبی انجام شده است.

البته اگر نگاه دقیق تری به بازی بیندازیم، برخی از حرکات NPC ها (شخصیت های غیرقابل بازی در محیط) هدفی ندارند و فقط محیط بازی را پر می کنند. علاوه بر این، یک چرخه زمانی روزانه در بازی وجود دارد، اما تاثیری بر محیط ندارد که البته با توجه به محیط داستان (داخل پایگاه فضایی) قابل توجیه است.

اما اگر این چرخه در چارچوب محیط بازی موثر بود، زیبایی آن را دو چندان می کرد. اما بیایید فراتر از سرمایه داری برویم. این بازی دارای دو نمای بیرونی Tycoon است، یکی خارج از پایگاه و دیگری از فضا. به طور خلاصه، محیط خارجی Tycoon دارای جزئیات گرافیکی کمتری نسبت به محیط خارجی Tycoon است.

در مورد فضا، ما بیشتر نقشه های استراتژیک را می بینیم که فقط سیارات و سفینه های فضایی را در آن نشان می دهند و هیچ جزئیات گرافیکی قابل توجهی وجود ندارد.

البته این مشکل روی تجربه شما تاثیر چندانی نخواهد گذاشت چرا که قسمت اصلی بازی در بستر مدیریت سرمایه گذاران و کلنی ها می گذرد که به دلیل گرافیک خوب توجه شما را به خود جلب خواهد کرد

رابط کاربری درون بازی نیز به خوبی طراحی شده است و می تواند آینده آخرالزمانی را به خوبی تداعی کند. با چند دقیقه انجام بازی می توانید مهمترین جزئیات این رابط و منو را یاد بگیرید.

نقد و بررسی بازی Terminator: Resistance
بیشتر بخوانید

البته ناگفته نماند که عدم آموزش صحیح و مناسب باعث می شود برخی از گزارش های منو به خصوص جدول منابع گیج کننده باشد و عادت کردن به آن کمی زمان بر باشد.

در بخش موسیقی، بازی IXION عملکرد متوسطی را ارائه می دهد. بازی دارای موسیقی متن محدودی است که همگی از نظر کیفی مناسب بازی و محیط آن هستند، اما این محدودیت ها باعث می شود بعد از چند ساعت احساس تکراری و گاهی حتی خسته کننده کنید.

بازی IXION

بازی IXION

بررسی بازی Venba

 

اما از طرفی صدای شخصیت ها بسیار خوب است و اینکه بازی دارای کات سین های سه بعدی نیست و شخصیت های بازی فقط یک تصویر ساده هستند اما دیالوگ ها بیان شده است. تا بینندگان تجربه خوبی از گیم پلی بازی داشته باشند. در نهایت صداهای محیطی عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهند و وضعیت محیط بازی را به خوبی برای بازیکن نشان می دهند.

حرف نهایی

بازی IXION را می توان یک بازی نوآورانه دانست که برخلاف اکثر ژانرهایش، چیزهای جدیدی برای Speak وجود دارد. اما گاهی اوقات نقاط ضعفی وجود دارد که چندان قابل قبول نیست. اصولا اگر به ساختن شهری قدرتمند با اقتصاد قوی علاقه دارید، بازی IXION شما را ناامید نخواهد کرد و پس از مدتی طعم ثمره زمانی را که برای آن صرف کرده اید خواهید چشید.

دیدگاهتان را بنویسید

16 + یازده =