صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon
ads

نقد و بررسی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon
بازگشت Fram Software به ریشه های خود با ششمین بازی خود، بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon ، شاید در نگاه اول برای کسانی که با استودیوی Demon’s Souls آشنا هستند، معنی چندانی نداشته باشد، اما این سطح از ظرافت و حساسیت در هر جزء از بازی تا چه حد نشان می دهد.
فرنچایز قدیمی که تیم سازنده Fram Software آن را محبوب می داند؟ در نهایت، سؤال این است که اکنون، تقریباً یک دهه بعد، با بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon در سطح جدیدی از استاندارد، چه نوع تجربه ای به بینندگان می دهد؟ آیا رسیدن به مخاطبان جدید آسان و سرگرم کننده خواهد بود؟
ابتدا، این بررسی از دیدگاه شخصی نوشته شده است که تجربه نسخه‌های قبلی سری Armored Core را دارد و این بررسی برای بینندگان تازه وارد به سری AC مفید است..
از آنجایی که اکثر بازیکنان در موقعیت مشابهی با بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon قرار دارند، نگاه کردن به بازی از منظر «تازه‌کاران» به جای مقایسه آن با بازی‌های قبلی، هنگام تصمیم‌گیری درباره تجربه یا عدم تجربه بازی ممکن است مفید باشد. . .
بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon به عنوان یک بازی دوگانه شناخته می شود، باندلی که شامل دو نسخه مجزا و متصل به طور همزمان است. “مونتاژ” و به اصطلاح “اتصال” قسمت های مختلف ماشین تحت کنترل شما چیزی کاملا متفاوت و کاملا انسانی است و نبرد با “حرکت در زمان” تعابیر زیبا و سرگرم کننده ای است که از بازی نشات می گیرد. .
Fram Software آنچه را که انتظار دارید به شما می دهد. اما ترکیب ساخت و ساز و اکشن بازی را برای مدت طولانی ادامه می دهد.
خانه ای ثروتمند با گزینه های فراوان برای هر قسمت از بدنه دستگاه گواه عمل است و اقدام سریع و برنامه ریزی بازی گواه ساخت است. این دو بخش جدایی ناپذیر هستند و AC VI را به یک مدل آزمون و خطا تبدیل می‌کنند که کمتر بازی آن را دیده است.
Mecha: یک ربات غول پیکر که توسط انسان کنترل می شود.
گیم پلی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon ساختار ماموریتی دارد و اکشن و برخورد را بر هر چیز دیگری به جز مونتاژ در طول گیم پلی اولویت می دهد. به دنبال این موضوع، اکتشاف به حداقل می رسد و تنش رزمی به حداکثر می رسد.
اگرچه هنوز هم می‌توانید آیتم‌ها یا قطعاتی را برای ماشین خود در محیط هر مأموریت پیدا کنید، هیچ کاوش معناداری وجود ندارد، در نتیجه، تمرکز بر اهداف ماموریت و موقعیت‌های جنگی است.
بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

با این حال، برخی از ماموریت ها نوعی پلتفرمینگ نیز دارند. مانند خود بازی که ابتدا برای مدت زمان قابل توجهی جمع می شوید و سپس به ماموریت می روید، ابتدا به سفارشی سازی و مونتاژ می پردازیم، سپس میدان جنگ را تحلیل می کنیم.

بازی ای که شما را استراتژیک می کند.

صحبت در مورد نصب ها و سفارشی سازی های غنی، ناخواسته ترس از پیچیدگی غیرقابل تحمل را افزایش می دهد. پیچیدگی می تواند لذت را کاهش دهد و مخاطب را بین دسته ای از اعداد و ارقام اختصاص داده شده به پارامترهای مختلف گیج کند.
اگر شک و تردید شما در مورد تجربه این عنوان ناشی از پیچیدگی بیش از حد است، اجازه دهید به شما اطمینان دهم. بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon از نظر رابط کاربری به خوبی کار می‌کند و تجربه کاربری را با سفارشی‌سازی سرگرم‌کننده ساده می‌کند که در مورد آن احساس سردرگمی نخواهید کرد.
هنگام تعویض قطعات بدنه ماشین خود، به ترتیب با رنگ های آبی و قرمز از بهبود یا ضعف قسمت جدید نسبت به قسمت قدیمی مطلع می شوید. اعضای بدن مکه در هنگام خرید با رنگ های روشن برجسته می شوند تا گیج نشوید. قطعات نیز تفاوت های خاصی با یکدیگر دارند و چندان شبیه و مشابه نیستند.
مهمتر از همه، برای سلاح ها، فقط دکمه مربع (در Xbox X) را فشار دهید و یک کلیپ کوتاه به شما نشان می دهد که چگونه کار می کند.
همچنین راه‌حل‌هایی برای پارامترها، مهارت‌ها، سلاح‌ها و مکانیک‌های دیگر وجود دارد که استراتژی بهینه استفاده از آنها را توضیح می‌دهد. مهارت ها در OS Tune حتی بر اساس تهاجمی یا تدافعی بودن آنها طبقه بندی می شوند.
Assembly: اصطلاحی برای کنار هم قرار دادن و سرهم کردن اجزای بدنه یک مکانیک.
در قسمت مونتاژ، شما پاها، بازوها، چهار بازوی مجزا (دو بازوی چپ و راست، و دو بازو در پشت میکا)، سر، تقویت کننده، ژنراتور، هسته، تراشه و یک “بسط دهنده” برای تکمیل خواهید داشت. نخبگان با مرتب کردن آنها به ترتیب، می توانید ساختارهای بسیار متفاوتی ایجاد کنید.
انتخاب های شما در مونتاژ نه تنها “آمار” را در مورد مقاومت یا خروجی آسیب تغییر می دهد، بلکه تعیین می کند که چقدر سریع مانور دهید، چه مدت می توانید بین زمین و هوا شناور شوید.
هست و غیره به عبارت دیگر، گیم پلی و سیستم مبارزه بر مونتاژ شما و عملکرد/عملکرد آن تسلط خواهد داشت. بهتر است از منظر استراتژیک به بازی نگاه کنید زیرا در صورت انتخاب اشتباه به جدی ترین شکل ممکن تنبیه خواهید شد.
استراتژی به این معنی است که باید حرکات و الگوهای رفتاری رئیس ها را در نبرد کنترل کنید، اگر زمین برای شما خطرناک است، باید از پاهای خود برای AC خود استفاده کنید که می تواند شما را برای مدت طولانی متوقف کند و اگر دشمن از ضربان قلب استفاده می کند.
زره پوش، برای از بین بردن این سلاح دفاعی به یک سلاح دیگر نیاز خواهید داشت. بازی تاکید زیادی بر مونتاژ دقیق دارد و به فکر خوب شما در نبرد پاداش می دهد.
اما هنوز زمان ورود به ماموریت فرا نرسیده است. قسمت های دیگری نیز در گاراژ وجود دارد. OS Tuning نیز یک ویژگی جدید است که برای اولین بار در سری Armored Core معرفی شده است.
به عبارت دیگر، شما طرفدار دسته ای از مهارت ها هستید که برخی از آنها منفعل هستند و فقط میزان آسیبی که می گیرید را افزایش می دهند و میزان آسیبی که می گیرید را کاهش می دهند و برخی در واقع مهارت محور هستند و به شما توانایی جدیدی می دهند.
از لگد زدن به دشمنان تا پرتاب سلاح روی زمین برای تسهیل AC در شرایط بحرانی. شما می توانید مهارت های مختلفی کسب کنید. ارز مورد نیاز برای تنظیم سیستم عامل OST CHIP نیز نامیده می شود که می توانید با شکست دادن برخی از AC ها در عرصه 1v1 کسب درآمد کنید.
این سیستم «کسب مهارت رایگان» (نه چوبی) یک لایه جدید به سفارشی‌سازی اضافه می‌کند و ساخت را دو برابر معنادار می‌کند. به عنوان مثال، پرتاب سلاح در ساختمان های سنگین می تواند بسیار مفید باشد، در حالی که لگد زدن می تواند در ساختمان های سبک تر مفید باشد.
بخش قابل توجهی از این بررسی باید به بخش Garage Paint اختصاص داده شود که یک شگفتی کامل است. این یکی از غنی‌ترین سفارشی‌سازی‌های بصری است که تا به حال در یک بازی ویدیویی دیده‌اید.
بازی از “طیف” برای انتخاب رنگ قسمت های مختلف استفاده می کند تا به منحصر به فرد ترین ظاهری که می خواهید برسید. هر قسمت از تهویه مطبوع شما به اجزای کوچک‌تری تقسیم می‌شود تا ظاهر آن را سفارشی کنید و تنوع بیشتری را به دست آورید.
به عبارت دیگر، هر جزء از مجموعه به 5 قسمت تقسیم می شود و می توانید هر قسمت را سفارشی کنید. به عنوان مثال لوله، خشاب و پشت اسلحه را می توان به طور جداگانه رنگ کرد و همین روش برای تمام قسمت های دیگر صدق می کند.
شما می توانید از بین مدل های مختلف مانند نظامی، خش دار و … انتخاب کنید، می توانید مشخص کنید که کولر گازی خود تا چه حد براق یا مات است و حتی این امکان را خواهید داشت که یک روکش زنگ زده را در نظر بگیرید.
برای دستگاه شما؛ حتی نوع زنگ زدگی را می توان سفارشی کرد. همچنین لوگوهای بازی وجود دارد که می توانید روی AC خود حک کنید و ویرایشگر تصویر به شما امکان می دهد آنها را ترکیب کنید یا تصاویر منحصر به فردی ایجاد کنید.
این سفارشی‌سازی پوست غنی، PvP را به دلیل توانایی به اشتراک گذاشتن رنگ‌های مختلف یا ترکیب‌های AC که با دیگر بازیکنان ایجاد کرده‌اید، قدرتمندتر می‌کند.
AC: AC به شخصیت شخصیتی به شکل Mecha از سری بازی های Armord Kor اشاره دارد.

تا دندان مسلح

قبل از هر چیز باید در مورد مراحل و فلسفه ایجاد آنها صحبت کرد. در فصل اول تا اواسط فصل دوم، بازی ماموریت های خود را به منظور ترویج دو مفهوم ارائه می دهد: 1- شکست ناپذیری در برابر دشمنان عادی 2- رضایت از پیروزی در برابر سخت ترین باس ها.
اما پس از فصل دوم، با دشمنان دشوارتر و بیشتری روبرو خواهید شد. هوشمندانه با افزایش تدریجی سطح دشواری بازی کنید تا از همان ابتدا با بزرگترین مانع روبرو نشوید.
چک پوینت هایی نیز در بازی وجود دارد که دلیل وجود آنها طولانی بودن و حجم برخی از ماموریت هاست. موضوع عالی دیگر، تنوع ماموریت های اولیه برای آموزش سبک های مختلف بازی و افزودن آنها به فصل های بعدی است. برخی از ماموریت ها شما را به پرواز تشویق می کنند، در حالی که برخی دیگر از شما نیاز به استفاده از سلاح های برد دارند.
ماموریت هایی که در قالب یک بازی با محوریت «سلاح های خط مقدم» انجام می شود، شامل کارهای مختلفی مانند از بین بردن نیروهای دشمن، جمع آوری اطلاعات، حفاظت از منابع برای مدت زمان مشخص، از بین بردن تجهیزات دشمن و حتی دزدی می شود.
با این حال، گاهی اوقات ماموریت ها تنها خواهند بود. در بازی شاهد ماموریت هایی با مدت زمان متفاوت خواهید بود. برخی از آنها 1-2 دقیقه طول می کشد، در حالی که برخی دیگر 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.
فلسفه ماموریت های کوتاه این است که اگر در ماموریت بعدی به مانع بزرگی برخورد کردید (در واقع باس ها) و پول کافی برای خرید قطعات مورد نیاز خود ندارید، می توانید با تکرار ماموریت های کوتاه برای خرید آن پول جمع کنید. قطعات. شما به تهویه مطبوع نیاز دارید این روش آسیاب کردن را آسان می کند و همیشه چند ماموریت آسان برای شما در دسترس است.
احتمالاً تنها ایده بد برای پیشروی در مراحل، برنده شدن یک یا دو کمبو و بیلد در نیمه دوم بازی است که می تواند بر جریان بازی تأثیر بگذارد. این نقص را می توان با یک آپدیت به طور کامل برطرف کرد و من گمان می کنم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.
کنترل‌های صاف و دلپذیر AC اولین چیزی است که در اولین لحظات بازی متوجه می‌شوید، در حالی که حس سنگینی را که از یک غول آهنین انتظار دارید به شما می‌دهد.
استفاده از Quick Boost، Quick Boost و Assault Boost همگی رضایت بخش هستند و گیم پلی موازی را عالی می کنند. همانطور که اسکیرو به طرز درخشانی رویارویی خود را با یک سری انحرافات توصیف می کند.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، این بازی دارای 4 ایستگاه مونتاژ سلاح است. دو سلاح در پشت AC (ماهیت انفجاری) و دو سلاح در دستان او (ماهیت فیزیکی / انرژی و برد).
بسته به سناریوها و سبک بازی باید از سلاح های مختلفی در این موقعیت ها استفاده کنید. چالش اصلی در مبارزه، مدیریت زمان بارگذاری مجدد خواهد بود. به عنوان مثال اسلحه خودکار مسلسل دارای مدت زمان بسیار طولانی است و بدون در نظر گرفتن آن و مدیریت آن در نبرد کار سختی خواهید داشت.
مدیریت جرایم AC نیز حیاتی خواهد بود. اگر قصد دارید یک رویکرد سریع دارید، باید از پایه ها و هسته سبک استفاده کنید، اگر می خواهید AC شما به خط دفاعی دشمن نفوذ کند و نگران خط سلامت آنها نباشید، می توانید از پایه های تانک استفاده کنید. پرواز و پریدن نیز به انرژی نیاز دارد (همانطور که استقامت دارد)، و شما نمی توانید تا زمانی که بخواهید در هوا بمانید.
این سطح انرژی مستقیماً با ژنراتور، زمین AC و بوست مرتبط است. لحن ویژه سیستم عامل که امکان استفاده از تفنگ در پشت را فراهم می کند، مجموعه را پیچیده تر و عمیق تر می کند.

با این حال، DNA Souls بیش از هر چیز دیگری در طراحی استادانه و متفکرانه خود است و با عناوین Software’s Souls، الگوهای حمله آنها همیشه درج می شود و آنها روی شما تمرکز نمی کنند. اما موفقیت واقعی در باس فایت ها به دلیل ترکیب «خلق» و «انجام دادن» است.

نقد و بررسی بازی Ryse: Son of Rome
بیشتر بخوانید

مونتاژ قطعات بر میدان جنگ تاثیر می گذارد، علاوه بر لذت کشتن باس، از خلق ماهرانه و آزمون و خطای هر شخصیت بسیار خوشحال خواهید شد.

توسعه دهندگان یک حساب ویژه باز کرده اند تا شما را با این آزمون و خطا به چالش بکشد و این را می توان از جاده تا مونتاژ در هر بازرسی مشاهده کرد. به این ترتیب بازی از شما می خواهد که علت بی ثباتی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم اعضای بدن AC را تغییر دهید.

صحبت در مورد عملکرد دوربین بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon سخت است. اکثر دشمنان از سرعت برتر خود برای ایجاد یک نقطه کور برای چند ثانیه استفاده می کنند. انتظار دارید باس های زیادی را در مبارزه از دست بدهید، به خصوص AC های مناسب.

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

در واقع سرعت عمل شما نقش مهمی در تعیین موقعیت دشمنان شما دارد و قابلیت Auto-Lock داخلی به شما کمک می کند تا با قرار دادن دشمن بر روی صفحه، آن را شناسایی کنید.

به خاطر مشتی جریان!

اگرچه شماره گذاری شده است، اما بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon به عنوان راه اندازی مجدد در نظر گرفته می شود. بنابراین، برای درک داستان این عنوان نیازی به تجربه عناوین قبلی نخواهید داشت. بازی در Rubicon 3 اتفاق می‌افتد، سیاره‌ای که به لطف ظهور منبع انرژی به نام Coral، عملا به میدان جنگ برای سازمان‌های به شدت مسلح تبدیل شده است.

شما به عنوان یک AC مزدور با نام 621 و ID Raven عمل می کنید که به هیچ سازمانی وابسته نیست و در پذیرش ماموریت از هر کسی آزاد است. داستان و کارگردانی هنری Fires of Rubicon در اطراف مرجان متمرکز است و البته ماجراجویی شما در روبیکون با پیچ و خم هایی همراه خواهد بود.

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon آنقدر روی اکشن و گیم پلی تمرکز دارد که با خوشحالی داستان کوچک خودش را پوشش می دهد. در حالی که جزئیات زیادی در بازی وجود دارد که با Lore به خوبی نشان داده می شود، توضیحات نیز به همان شیوه از آن استفاده می کند.

هنگام استفاده از جزئیات، گاهی اوقات پیوندهایی به پیام ها و شرکای قبلی در محیط را مشاهده می کنید. برای مثال در یکی از ماموریت ها جسد یکی از همکاران سابق شما ظاهر می شود.

نقد و بررسی بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order
بیشتر بخوانید

به عبارت دیگر، پیام منزوی نیست و سعی می شود داستان به هم گره بخورد، اما متأسفانه شخصیت ها آنقدر رشد نکرده اند که توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

قبل و بعد از هر ماموریت هیچ ارتباط دو طرفه ای وجود ندارد، شما مکالمات تکراری توسط شخصیت های زیادی را خواهید شنید که اکثر آنها با توجه به فضای بازی، در سطح یکسان و افراطی هستند. بازی به جای جذابیت با داستان‌ها و شخصیت‌های جالب (افرادی که فقط صدایشان را می‌شنویم)، از بازیکنان می‌خواهد که تلاش کنند و سعی کنند در تخیل و لور جذابیت پیدا کنند. اگرچه بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon داستان خود را به بازی‌ها اختصاص می‌دهد، من هنوز احساس می‌کنم پتانسیل آن کم است.

اما چیزهای جالبی در اطراف روایت و داستان وجود دارد. مهمترین آنها واکنش و گفتار یاران شما و کنترل کننده های عمل شما در طول ماموریت و شعار دادن دشمن در حین مبارزه است که به سطح مربوطه منتهی می شود. اعوجاج و بریدگی های ناگهانی در حین پخش نیز قابل مشاهده است و آنها را از یکنواختی خارج می کند.

کارگران: کارگران در دنیای جالب Corps VI افرادی هستند که در ماموریت ها گلوله حمل می کنند و دستورات لازم را می دهند. راهنمای و مربی شما در بازی Handler Walter نام دارد.

آسمان سرخ، زمین فولادی و تیراندازی

اگرچه بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon دارای لوکیشن و حال و هوای کاملاً متفاوتی با ده سال کار اخیر Fram Software است، اما امضای طراحان این استودیو به وضوح در آن دیده می شود. مناظر عجیب و باشکوه و دشمنان با طراحی های پیچیده و عجیب نیز در این عنوان حضور دارند.

با این حال، برای لذت بردن از جلوه های بصری بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon، لازم است با یک رشته فرعی که در آن عناصر تکراری، منظم و متقارن فراوان است، و یک رشته فرعی که خشونت جنگ و بقایای آن را در بر می گیرد، ارتباط برقرار کرد. ، این فضای منظم را آلوده کرده است. بنابراین طراحی هنری در این بازی همیشه سلیقه ای است.

اگر از طرفداران محیط صنعتی و ماشین آلات هستید، با آن ارتباط برقرار خواهید کرد. در غیر این صورت محیط را خشک و بی روح خواهید دید.

نقد بررسی بازی Call of Duty: WW2
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد خروجی بصری بازی، انیمیشن های طراحی شده برای هر یک از سلاح ها است. موشک‌ها و مهمات را می‌بینید که یکی یکی از سلاح‌ها بیرون می‌آیند، و تعدادی سلاح به AC شما ضربه می‌زنند تا شما را بیشتر تحت تأثیر قرار دهند.

از نظر فنی، بازی ضمن پرداختن به عنوانی دیوانه‌کننده و پر از افکت‌ها، در کنسول PS5 و در حالت «اولویت فریم»، پایدارترین فریم‌ریت‌ها را در بین هر عنوانی در دهه اخیر دارد. توسط FramSoftware منتشر شد و خوشبختانه افت فریم از نظر گیم پلی بسیار نادر است.

وقتی ماموریت را رها می کنید و سراغ اشیا و اجزای محیط می روید، می بینید که بافت ها در حد عناوین فعلی نیستند، اما تنها نکته این است که در طول گیم پلی همه چیز خیلی سریع و برق آسا اتفاق می افتد. مقیاس هماهنگ کنید تا این ضعف کمترین نگرانی شما باشد.

گیم پلی سریع، جلوه های جذاب و طراحی هنری بسیاری از نقاط ضعف بافت را پوشش می دهد و آن را از مرکز توجه خارج می کند. همچنین لازم به ذکر است که بازی های PS5 از قابلیت DualSense بهره نمی برند.

اساساً، در بررسی بازی‌های ویدیویی، وقتی به عناصر صدا و موسیقی می‌رسیم، به افزودن کیفیت‌های «خوب» یا «بد» بسنده می‌کنیم. اما در بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon، مهندسی صدا به هدفی فراتر از غوطه وری عمل می کند.

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

بله، موشک هایی که از داخل کولر گازی شما عبور می کنند و گلوله هایی که به سمت دشمن شلیک می کنید، صدای فوق العاده ای دارند و بر هیجان نبرد می افزایند، اما در این عنوان، صداگذاری ارتباط مستقیمی با گیم پلی بازی دارد.

صحنه‌ها گاهی اوقات شلوغ می‌شوند، و در حالی که ممکن است تعدادی موشک را نبینید که به سمت شما حرکت می‌کنند، این سیستم تشخیص خودکار AC است که یک ثانیه قبل از ضربه‌های مهم با یک بوق به شما هشدار می‌دهد. خروج از خط انرژی برای پرواز یا جاخالی (Boost) نیز با یک بوق متفاوت به اطلاع مخاطبان می رسد.

موسیقی بازی نیز با اتمسفر همخوانی دارد و این دو با هم به نوعی هارمونی دست پیدا می کنند، اگر به سبک سینت ویو، صنعتی و جنگلی علاقه دارید، OST این عنوان را فراموش نخواهید کرد. با این حال برخی از آهنگ ها کاملا تجربی هستند و ترکیبی از سبک های مختلف به حساب می آیند.

نقد و بررسی بازی Atlas Fallen
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + 8 =