صفحه اصلی > معرفی سریال : بررسی و معرفی سریال حیثیت گمشده
ads

بررسی و معرفی سریال حیثیت گمشده

سریال حیثیت گمشده

نقد سریال حیثیت گمشده

سریال حیثیت گمشده تاکنون تقریبا راه خود را پیدا کرده و توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند. فیلمنامه خوب و مهمتر از آن توضیح بسیار خوب داستان در کنار بهترین اجرای بازیگران و کارگردانی دقیق و همچنین موسیقی عالی اثر، سریال را در حال حاضر نیازمند تماشا می کند.

سینمای ایران از کمبود عناوین سریال های هیجان انگیز و معمایی رنج می برد. موضوعی که سال ها گریبان سینمای ایران را گرفته و آثار کمی در این ژانر ساخته شده است. بسیاری از آثار ایرانی در این ژانر هوش چندانی ندارند و مخاطب از فیلمنامه جلوتر است. سریال وقار گمشده پا به این عرصه گذاشت و سعی کردند عنوان مهم و خاطره انگیزی در این ژانر داشته باشند اما سازندگان موفق شدند؟ با بررسی سریال حیثیت گمشده به روز باشید.

سریال حیثیت گمشده یادآور رمان‌های معمایی جنایی محبوبی است که در سال‌های اخیر در سراسر جهان منتشر شده‌اند. با شروعی هیجان‌انگیز، این مجموعه همان کاری را که رمان‌ها انجام می‌دهند برای خوانندگان انجام می‌دهد. آنها را از فصل اول به درون خود می کشد و خیلی سریع باعث می شود که خواننده نتواند کتاب را ورق بزند و او را رغبت به ادامه مطالعه کند. در میان آثار اخیر ایرانی، سریال پست شیر ​​توانسته به این هدف دست یابد و بعد گمشده اثری است که باید دید تا حد قابل توجهی است. این اصطلاح برای سریال هایی استفاده می شود که مخاطب دوست دارد قسمت های مختلف را تماشا کند.

نقد سریال لوکی

نقد سریال حیثیت گمشده

سریال حیثیت گمشده آغازی چشمگیر دارد. خانواده‌ای که از ناباروری رنج می‌برد و زنی که شوهرش را می‌بیند بدون اینکه بداند تقریباً او را می‌کشد. او که نمی دانست باید چه کند، سرانجام تصمیم گرفت خود را بکشد و سعی کرد قبل از اینکه خودش را بکشد، تمام رازهای زندگی اش را پنهان کند تا شوهرش از راز او مطلع نشود.

با این حال، پس از مرگ هزار، عامر سوالات زیادی در ذهن خود دارد. در زمان مرگ همسرش باردار بود و کودک بر اثر مواد مخدر کشته شد و همسرش نیز مواد مخدر مصرف می کرد. همه این مسائل زمینه های بسیاری از سردرگمی را در ذهن شاهزاده ایجاد می کند که او را مجبور به درک راز همسرش می کند. همانطور که مخاطب می خواهد این راز را کشف کند

سریال خیلی نزدیک
بیشتر بخوانید

رمز و راز فاش شده در این سریال جذاب است. این معما با مفهوم خانواده و بسیاری از بی نظمی ها از دزدی کودکان گرفته تا فروش مواد مخدر و غیره مرتبط است. فیلمنامه به عنوان یک مرد گمشده، مخاطب خود را تا حد ممکن احمق نمی‌داند (اگرچه در مواردی با این مشکل مواجه می‌شود و برخی مقالات بی‌تفاوت رد می‌شوند) و سعی می‌کند نتیجه هر دلیل را توضیح دهد.

سریال حیثیت گمشده ضمن بیان داستان زندگی مرموز هاجر، به داستانی فرعی نیز می پردازد که از طریق وقایع ابتدای هر قسمت روایت می شود. ارتباط این اتفاقات با داستان اصلی سریال در آینده توضیح داده خواهد شد و تا کنون شش قسمت از سریال حیثیت گمشده در این سریال مطرح نشده است. با این اوصاف، سریال سعی می کند از هر لحظه استفاده کند و رمز و راز خود را توسعه دهد بدون اینکه سعی کند خود را به سوالات دردسرساز بکشاند که پاسخی برای آنها وجود ندارد.

معماهای مجموعه یکی یکی حل می شوند و سناریو به سراغ معمای بعدی می رود. چند نکته به مخاطب ارائه می شود که شاید شوهر خواهر عامر عاشق همسرش بوده یا با او رابطه داشته است. نکته مهم در اینجا این است که ما بینندگان سریال از عامر خیلی جلوتر نیستیم و در حل معماها با او همگام می شویم و به برخی اعمال و کارهای احمقانه اش حسادت می کنیم.

نقد سریال حیثیت گمشده

امیر می تواند بهتر صحبت کند یا در بسیاری از سکانس ها کارهای مفیدی انجام دهد اما گاهی اوقات سازندگان برای پیشبرد طرح از او شخصیتی گنگ و احمق می سازند. این موضوع برای سریالی که قدر مخاطبش را نمی داند نقطه ضعف محسوب می شود که در این لحظات رسما به مخاطب توهین می کند و شخصیت شخصیت اصلی را دستکاری می کند.

در سریال حیثیت گمشده شامات تنش وجود دارد و همین باعث می شود که بیننده مدام بخواهد ادامه داستان را بشنود. با پیشروی طرح تا اینجا و رسیدن به قسمت ششم، داستان خیلی از مسیر خود دور نشد و توانست شخصیت هایی را خلق کند که برای بیننده مهم هستند.

شخصیت اصلی سریال حیثیت گمشده امیر است که با بازی مهدی حسینی نی خوش درخشید. حسینی نیا بالاخره توانست در این سریال نقش اصلی را بازی کند و نشان دهد که پس از سال ها درخشش و تلاش برای بازی در نقش مکمل در سریال های مختلف، می تواند به بازیگری آینده دار تبدیل شود. با این حال، این واقعیت که امیر قبل از مرگ او نسبت به زندگی هاجر بسیار بی تفاوت بود، کمی عجیب به نظر می رسد. اما بیش از هر چیز این سریال سعی دارد نشان دهد که بین این زن و شوهر مشکلاتی وجود دارد و علیرغم عشق آنها این مشکلات باعث ایجاد فاصله بین آنها نیز شده است.

معرفی و نقد سریال Extrapolations
بیشتر بخوانید

فصل چهار سریال Stranger Things

چند روز پس از مرگ هاجر، امیر خود عاشق می شود و نسبت به معشوق مرحومش احساس می کند، بنابراین مشخص می شود که مثلث عشقی بین امیر و شوهر خواهرش و این زن به کجا می انجامد. شوهر خواهر امیر با بازی امیر نوروزی شخصیت منفی سریال است که تا به حال قالیچه را از آب بیرون کشیده است.

اما شخصیت خاکستری دیگر این سریال بهزاد خلج است که پیش از این در سریال پوست شیر ​​حضور داشت. خلج یکی از اولین بازیگران زن کشف نشده است و ممکن است در آینده او را در آثار دیگری مانند مهدی حسینی نیا ببینیم. خلج می داند چگونه شخصیت خود را از فیلمنامه بیرون بیاورد و به واقعیت نزدیک کند و با تک تک اعضای بدنش از چشمانش گرفته تا کوچکترین حرکت بدنش بازی می کند.

محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور پروژه در این سریال حضور دارد و در هر صحنه از ضایع شدن کرامت انسانی رنگ آثارش به چشم می خورد. او به همراه کارگردان توانست شخصیت های قدرتمندی را در کار خلق کند و بازیگران را وادار کند تا مسئولیت اجرا را بر عهده بگیرند.

بازیگران ارزشمند مشاعات به خوبی انتخاب شده اند و یکی از بهترین بازیگرانی است که در سال های اخیر در سریال های ایرانی دیده شده است. نادر فلا که تنها دقایقی در سریال حضور دارد و فقط در فلش بک ها حضور دارد، بازی بسیار خوبی را ارائه می دهد و نشان از مهارت کارگردان و مشاورانش در انتخاب بازیگر دارد.

کارگردان این فیلم سجاد پهلوان زاد خودش را ثابت کرده و پس از ویرایش های فراوان توانسته فیلم را کنترل کند و داستان را به بهترین شکل ممکن روایت کند. فیلمنامه پادشاهی گمشده بی عیب و نقص نیست و می توان به خاطر ایرادات فراوانش مورد انتقاد قرار گرفت، اما اگر این اثر را روان پیش ببرید، مخاطب نمی تواند چشم از صفحه تلویزیون سریال بردارد.

سریال حیثیت گمشده

سریال حیثیت گمشده تقریباً به این لحظه راه پیدا کرد و توانست مخاطبان زیادی پیدا کند. فیلمنامه نسبتا خوب و مهمتر از آن روایت بسیار خوب، اجرای عالی توسط بازیگران و کارگردانی دقیق در کنار موسیقی فوق العاده این سریال ارزش دیدن را دارد. در حال تماشا باید ببینیم که سریال چگونه به پایان می رسد و آیا به سندروم پایان بد سریال مرموز که گریبان اکثر تولیدات ایرانی را می زند یا خیر. اما تا این لحظه می توانید از کار و بازی های جذاب بازیگران آن لذت ببرید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − سه =