امروز برابر است با :30 خرداد 1400
فیلم همه چیز درباره ایو

نقد فیلم همه چیز درباره ایو

نقد فیلم همه چیز درباره ایو : بزرگتر شدن برای بت دیویس که شخصیت او بالغ ، سخت گیر و با دانش بود ، یک حرکت شغلی هوشمندانه بود. او هرگز به عنوان یک ایده کاملاً راحت نبود ، او به عنوان یک زن حرفه ای ، یک بازمانده یا یک شکارچی عوضی با شکوه بود. مارگو چانینگ بازیگر پیشکسوت وی در ” فیلم همه چیز درباره ایو ” (1950) بزرگترین نقش او بود. به نظر می رسد که او را در برابر حیله های یک بازیگر جوان شکست خورده نشان می دهد ، اما در واقع یک پیروزی است: پیروزی شخصیت و اراده بر قدرت ظاهری زیبایی. او هرگز نقش زندگینامه ای بیشتر بازی نکرد.

با مقاله نقد فیلم همه چیز درباره ایو با بامدادی ها همراه شوید.

بازی دیویس در نقش یک ستاره در حال پیر شدن همیشه با یک اجرای مشهور دیگر 1950 همراه است – ستاره ساکت و پنهان گلوریا سوانسون در ” فیلم سانست بلوار “. هر دو نامزد بهترین بازیگر زن شدند ، اما هیچ کدام برنده نشدند. اسکار به جودی تعطیلات برای “متولد دیروز” رسید ، اگرچه طرفداران دیویس ادعا می کردند که اگر رای او تقسیم نمی شد ، از قضا توسط آن باکستر ، که نقش رقیب خود را بازی می کند و همچنین نامزد بهترین بازیگر زن بود ، برنده می شد.

نقد فیلم همه چیز درباره ایو

فیلم همه چیز درباره ایو

وقتی عملکردهای دیویس و سوانسون را مقایسه می کنید ، رویکردهای مختلفی راجع به مطالب مشابه مشاهده می کنید. هر دو ستاره های بزرگی را بازی می کنند که اکنون پیر شده اند. دیویس واقع بینانه نقش مارگو چانینگ را بازی می کند ، در حالی که سوانسون در نقش نورما دزموند در نقش یک موم گوتیک بازی می کند.

به نظر می رسد “فیلم سانست بلوار” امروز فیلم بهتری است ، شاید به این دلیل که با دوران کنایه ما متناسب است ، شاید به این دلیل که بیلی وایلدر کارگردانی بهتر از جوزف مانکیویچ بود. اما عملکرد دیویس از سوانسون قویتر است ، زیرا کمتر دیوانه و لمس کننده است. شخصیت Daviswasa ، نمادی با سبک بزرگ ، بنابراین حتی افراط در او واقع بینانه است.

فیلم همه چیز درباره ایو ، نوشته شده توسط مانکیویچ ، مانند “فیلم سانست بلوار” با روایت یک نویسنده – منتقد تئاتر آدیسون دیویت (جورج سندرز) ، گیج کننده ، بدبین ، دستکاری آغاز می شود. او در یک شام جوایز تئاتر اتاق را بررسی می کند ، جایزه اختصاص داده شده به ایو هرینگتون (باکستر) را یادداشت می کند و بازماندگان صعود وحشیانه حوا به قله را توصیف می کند: کارگردان وی بیل سامپسون (گری مریل) ، نویسنده اش لوید ریچاردز (هیو مارلو) ، همسر لوید ، کارن (سلست هولم) ، که بزرگترین حامی او بود. و بتي كه او آدمخواري كرد ، مارگو. همانطور که مأمور پیر پیروز و بزرگ از حرمت حوا تعریف می کند ، چهره این افراد حکایت از داستان متفاوتی دارد.

نقد فیلم در بارانداز
بیشتر بخوانید

فیلم همه چیز درباره ایو مارگو چانینگ را به عنوان یک شخص خاص و ایو هرینگتون را به عنوان یک تیپ خاص خلق می کند. حوا طرفدار نفس نفس است و چشمهایش از صداقت جعلی پر است. او وارد حلقه نزدیک مارگو می شود ، منشی او می شود ، سپس کم مطالعه می شود ، سپس رقیب خود می شود. تحقق فروتنی و آسیب دیدگی بزرگترین نقش اوست و در ابتدا فقط یک نفر از طریق آن می بیند: پیر پیر پوسته پوسته (تلما ریتر) ، زن کمد لباس مارگو. “عجب داستانی!” او ضربه محکم و ناگهانی می زند. “همه چیز به جز سگهای خون در انتهای عقب او خرد می شود.”

مارگو معتقد است که داستان حوا از شانس سخت و پرستش است. هیچ بازیگری مشکل زیادی ندارد که دیگران می خواهند زندگی خود را وقف آنها کنند. کارن خوب و شیرین نیز با دختر همدردی می کند ، و ترتیب می دهد که یک آخر هفته مارگو را در کشور دور کند تا حوا به عنوان کم مطالعه خود ادامه دهد.

پس از تلاش ناموفق قبلی برای سرقت نامزد مارگو ، بیل ، کارن بازپرداخت می شود وقتی حوا می خواهد شوهر نمایشنامه نویس خود را بدزدد. او را مریل (شوهر واقعی دیویس) بازی می کند ، که او را با یک زمین گذاشتن بی رحم دور می کند: “آنچه من دنبال آن می روم ، می خواهم دنبالش بروم. من نمی خواهم که بعد از من بیاید.”

حوا نوعی جهانی است. مارگو در داشتن یک نفس نفس بازی می کند اما عاشق کار خود است – یک حرفه ای ، نه یک نمایشگاه دار. او چیز واقعی است. اما لحن ساردونیک فیلم توسط سندرز ، به عنوان دوویت تعیین می شود. او راوی اصلی است و با دارنده سیگار ، موهای نرم و لباس شب بی عیب و نقصش ، همه چیز را با بدبینی عمیق می بیند.

او برنامه خاص خود را دارد؛ در حالی که حوا ساده لوحانه سعی می کند مردانی را که متعلق به زنانی هستند که به او کمک کرده اند ، بدزدد ، آدیسون با آرامش نقشه می کشد تا حوا را به عنوان مالکیت خودش نگه دارد. سندرز ، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ، در یکی از وحشیانه ترین سخنرانی های فیلم او را شلاق زد: “آیا ممکن است ، حتی قابل تصور ، من را با آن باند بچه های عقب مانده ای که ترفند بازی می کنید اشتباه گرفته باشید؟ همان تحقیری که نسبت به من دارید نسبت به آنها؟ و: “من احمق کسی نیستم. حداقل از همه ، مال تو.”

فیلم ترس روح را می‌خورد
بیشتر بخوانید

درخشش در مرکز ” فیلم همه چیز درباره ایو ” یک ظاهر مختصر حمایت از مرلین مونرو است. این فیلم و “جنگل آسفالت” جان هاستون در اوایل همان سال ، او را بر روی نقشه قرار دادند. او از قبل با همه جزئیات “مرلین مونرو” بود. او در مهمانی مارگو به عنوان قرار ملاقات دوویت ظاهر می شود ، و او را به سمت تهیه كننده زشت اما قدرتمند ماكس فابیان (گرگوری راتوف) سوق می دهد و به او توصیه می كند: “حالا برو و برای خودت خوب كار كن.” مونرو آه می کشد: “چرا همیشه مثل خرگوش های ناراضی به نظر می رسند؟”

نقد فیلم همه چیز درباره ایو

فیلم همه چیز درباره ایو

مشاهده شده است که مهم نیست که چگونه صحنه ای روشن می شود ، مونرو این کیفیت را دارد که تمام نور را به سمت خودش بکشد. در صحنه های کوتاه او در اینجا ، که توسط بازیگران بسیار با تجربه تری احاطه شده است ، او تمام چیزی است که می توانیم به آن نگاه کنیم. آیا او را از منشور افسانه اش می بینیم؟ شاید نه؛ کسانی که فیلم را در سال 1950 دیده بودند ، هنگامی که او ناشناخته بود ، همچنین او را جدا کردند. مانکیویچ وقتی که شخصیت مونرو کت خز مارگو را دید ، هنگام نوشتن این تبادل نظر به او کمک کرد.

مونرو می گوید: “اکنون چیزی وجود دارد که یک دختر می تواند برای آن فداکاری کند.”

کارگردان می گوید: “و احتمالاً داشته است.”

مونرو توضیح می دهد: “سیبل”.
“سیبل؟” از تهیه کننده می پرسد. “آیا او گفت سمور یا گیبل؟”

مونرو پاسخ می دهد: “یا یکی.”

اگر مونرو صحنه های خودش را بدزدد ، سکانس مهمانی شامل بهترین کار دیویس در این فیلم است که با خط معروف او آغاز می شود: “کمربندهای خود را ببندید. یک شب پر از دست و پا خواهد بود.” با نوشیدن بیش از حد ، ناامید از خیانت حوا ، افسرده از چهلمین سالگرد تولدش ، اظهار داشت که پذیرفتن سن او باعث می شود “احساس کند همه لباسهایم را درآورده ام”. او به بیل نگاه می کند و با تلخی می گوید: “32 بیل. او 32 ساله است. پنج سال پیش نگاهش کرد. 20 سال دیگر او را نگاه خواهد کرد. من از مردها متنفرم.”

فیلم مکان ساکت 3
بیشتر بخوانید

در آن زمان اعتقاد بر این بود که بازی دیویس در نقش مارگو از Tallulah Bankhead الهام گرفته است. مانکیویچ در کتاب “بیشتر درباره  فیلم همه چیز درباره ایو ” به گری کری می گوید: “به طور كافی قابل درک است كه تالولا كاری اندك انجام داد.” برعكس ، او با مهارت و ذوق فراوان از آن بهره برداری كرد. عوامل مطبوعاتی بین دیویس و بنکدد اختلاف ایجاد کردند ، اما مانکیویچ می گوید هنگام ساخت فیلم نه او و نه دیویس به فکر بانکد نبودند. دیویس می توانست تمام الهامات لازم را از زندگی خودش پیدا کند.

دیویس در طول فیلم سیگار می کشد. در عصری که ستارگان از سیگار به عنوان وسایل جانبی استفاده می کنند ، او به عنوان رفتار ، یا برای بیان خلق و خوی خود سیگار نمی کشد ، بلکه به این دلیل که می خواهد. سیگار کشیدن در جدا کردن او از دیگران ، جدا از حمایت و نیازهای آنها ، بسیار ارزشمند است. او اغلب در میان ابر دود دیده می شود ، که به نظر می رسد کاریزمای او قابل مشاهده است.

نقطه قوت و ضعف فیلم همه چیز درباره ایو آن باکستر است که حوا فاقد حضور رقیبی قابل قبول برای مارگو است ، اما به عنوان طرفدار برنامه ریزی قانع کننده است. وقتی ایو برای مارگو کم کاری می کند و نقدهای خوبی می گیرد ، مانکیویچ عاقلانه هرگز عملکرد خود را به ما نشان نمی دهد. بهتر است آن را تصور کنید ، و بر دختری تمرکز کنید که نگاه او کمی شدید است ، چشمان او کمی متمرکز است ، که حیا به نوعی مشکوک است.

نقد فیلم همه چیز درباره ایو

فیلم همه چیز درباره ایو

مانکیویچ (1909-1993) از خانواده ای از نویسندگان بود. برادرش هرمان ” فیلم همشهری کین ” را نوشت. او برای نوشتن و کارگردانی “نامه ای به سه زن” در سال 1949 و ” فیلم همه چیز درباره ایو ” در سال 1950 اسکار پشت سر هم گرفت و همچنین با “شبح و خانم مویر” (1947) ، “پابرهنه Contessa »(1954) و« بچه ها و عروسک ها »(1955).

او در تمام روزهای خود تند زبان بود. وقتی “همه چیز درباره حوا” در نمایش موزیکال برادوی “تشویق” بازیافت شد ، مانکیویچ مشاهده کرد که این استودیو “بی نهایت بیشتر” از حق الزحمه ای که برای نوشتن و کارگردانی فیلم به او می پرداخت ، دریافت کرده است. او گفت هیچ شکایتی ندارد. وی گفت ، دلیل اینكه آنها در پنجره بلیط تئاتر علامت “عدم بازپرداخت” را دارند ، جلوگیری از تماس با پلیس به پلیس است.

نقد فیلم حرص
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم همه چیز درباره ایو

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

|کسب درآمد اینترنتی از تولید محتوا|فیلم بانی و کلایدنقد فیلم مسافر قاچاق|نقد فیلم در بارانداز|فیلم تراژدی مکبث|نقد فیلم Plan B|بهترین فیلم های ایزابلا روسلینی|بهترین فیلم های ویم وندرس|فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک|فیلم کیمیا|فیلمهای آلفرد هیچکاک|بزرگان موسیقی کلاسیک|معرفی و نقد سریال پیکی بلایندرز|فیلم نور زمستانی|بهترین فیلم‌های واکین فینیکس|بهترین فیلم های آنا د آرماس|نقد فیلم سانست بلوار|فیلم تصنیف نارایاما|بهترین فیلم های جیمز کامرون

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهارده =