صفحه اصلی > موسیقی : معرفی انواع گیتار و ویژگی های آن
ads

معرفی انواع گیتار و ویژگی های آن

گیتار

گیتار ساز همه کاره ای است که طیف وسیعی از صداها را تولید می کند. با طرح ها و مدل های مختلف ، یک گیتار برای هر سبک و سبک نواختنی وجود دارد.

گیتار چیست؟

گیتار نوعی ساز زهی است که می تواند از نظر صدا متفاوت باشد ، از صدای Twangy یک گیتار الکتریکی بدنه جامد گرفته تا صدای طبیعی گیتار آکوستیک. عوامل مختلفی بر روی صدای گیتار تأثیر می گذارد ، از جمله نوع چوب و سبک تکان دادن نوازنده. شما با دو دست گیتار می زنید ، با استفاده از انگشتان و یا انتخاب سیم های گیتار را می زنید. Fingerstyle تکنیک برداشتن انگشت را توصیف می کند ، که در آن بازیکنان رشته ها را با ناخن انگشتان یا نوک انگشتان خود می چینند.

گیتار

قسمتهای مختلف به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: سر ، گردن و بدن. Headstock قسمت بالایی گیتار است که از تیونرها و میخ های تنظیم تشکیل شده است. گردن قطعه بلند و نازکی از گیتار است که شامل fretboard است ، که نوازندگان گیتار از آن به عنوان راهنمای قرار دادن انگشتان خود استفاده می کنند.

بدنه بزرگترین قسمت گیتار است و از سه قطعه اصلی تشکیل شده است: تخته صدا ، سوراخ صدا و پل. یکی از مهمترین قطعات برای تولید صدا ، کمان ویولن و تار قطعه بالایی بدنه گیتار است. سوراخ صدا شکافی در بدنه گیتار است که لرزش و صدا را افزایش می دهد در حالی که پل انتهای سیم ها را در جای خود نگه می دارد. طول مقیاس فاصله بین پل و بالای تخته فرت است.

تاریخچه مختصر گیتار

اگرچه منشا گیتار مشخص نیست ، اما مورخان معتقدند که این ساز در قرن شانزدهم در اسپانیا به وجود آمده است. قبل از این زمان ، عود یک ساز زهی محبوب بود ، بنابراین غالباً به گیتار به عنوان یکی از نوادگان خانواده لوت نگاه می شود.

برخی از گیتارهای اولیه اشکال باریکی داشتند و از چهار سیم تشکیل شده بودند. امروزه تعداد سیم های گیتار می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ، متداول ترین نوع گیتار یک گیتار شش سیم است. با این حال ، گیتارهای چهار سیم ، هشت سیم و حتی 12 رشته وجود دارد. بیشتر گیتارهای 12 سیمه گیتارهای دو گردنه هستند ، به این معنی که دو گردن مجزا به بدنه گیتار متصل شده اند. جیمی پیج Led Zeppelin اغلب برای کنسرت ها یک گیتار دو گردن می زد.

دوره رنسانس در موسیقی
بیشتر بخوانید

گیتار

انواع گیتار

گیتارها انواع مختلفی دارند که هرکدام صدا ، سبک و فرم بدنی خاص خود را دارند. در حالی که برخی از ترانه سراها ترجیح می دهند صدای طبیعی گیتار آکوستیک رشته ای استیل باشد ، برخی دیگر به ظاهر و صدای گیتار آرکتوپ علاقه مند می شوند. چه اولین گیتار خود را انتخاب کنید و چه نوازنده باتجربه تری باشید ، یافتن گیتار مناسب برای شما به موسیقی مورد نظر شما و همچنین سطح مهارت شما بستگی دارد.

گیتار کلاسیک: گیتار کلاسیک ، همچنین به عنوان گیتار اسپانیایی شناخته می شود ، به طور معمول دارای شش سیم و یک صفحه صاف است. در ابتدا نوازندگان از گیتارهای کلاسیک برای پخش موسیقی کلاسیک یا فلامنکو استفاده می کردند ، زیرا تارهای نایلونی صدایی نرم و چوبی ایجاد می کنند. امروزه نوازندگان از این گیتارها برای نواختن موسیقی های مختلف از آهنگ های محلی گرفته تا بلوگراس گرفته تا موسیقی کانتری استفاده می کنند.

گیتار آکوستیک: گیتارهای آکوستیک دارای بدنه های پهن و شبیه گیتارهای کلاسیک هستند. اما گیتارهای صوتی به جای سیم های نایلونی دارای سیم های استیل هستند و صدای بلندتری تولید می کنند. انواع مختلفی از گیتارهای صوتی وجود دارد ، مانند گیتار dreadnought ، جامبو ، سالن و رزوناتور. هر نوع گیتار آکوستیک رشته ای استیل شکل و شکل خاص خود را دارد ، زیرا dreadnought دارای بدنه ای گسترده و حفره داخلی بزرگ است در حالی که سالن بدنه کوچکتری دارد.

گیتار فلامنکو: از لحاظ سبک شبیه گیتارهای کلاسیک ، گیتارهای فلامنکو – که به طور خاص برای پخش موسیقی فلامنکو ساخته شده اند – دارای یک قطعه نازک بالا هستند که صدایی زنده را برای مطابقت با شعله ور شدن رقص فلامنکو تولید می کند. ضربه زدن موزون از جنبه های مهم موسیقی فلامنکو است ، بنابراین گیتارهای فلامنکو دارای صفحات شیر ​​در قسمت بالای گیتار هستند.

گیتار الکتریک: اگرچه انواع گیتارهای الکتریکی وجود دارد ، اما همه گیتارهای الکتریکی نیاز به تقویت دارند. ساخته شده با تقویت کننده ها ، وانت می تواند ارتعاشات صدا را به برق تبدیل کند. برخی از انواع متداول وانت شامل هامپوکر ، وانت مغناطیسی ، وانت تک سیم پیچ و وانت فلزی است.

بیوگرافی جاستین تیمبرلیک
بیشتر بخوانید

گیتارهای برقی از پریز برق هیچ صدایی ندارند. گیتارهای الکتریکی اغلب در مقایسه با گیتارهای صوتی دارای طرح های پر زرق و برق هستند. گیبسون لس پل یک گیتار برقی جامد است که از چوب های پرنعمت ساخته شده است. امروزه گیتارهای گیبسون از شناخته شده ترین گیتارهای برقی در جهان هستند. Fender Stratocaster یا Strat دارای برش های برش خورده است که شکل شاخ به گیتار می دهد.

گیتار الکترو آکوستیک یا گیتار الکتریک آکوستیک: تلاقی بین گیتار صوتی و الکتریکی ، الکترو گیتارها مانند یک گیتار آکوستیک سنتی به نظر می رسند ، اما می توانید آنها را به سیستم آمپ یا PA متصل کنید. وقتی به برق وصل می شوید صدای گیتار بلندتر می شود. هنگام اجرای زنده لازم نیست نگران نگه داشتن الکترو گیتار نزدیک میکروفون باشید.

گیتار باس: گیتار بیس کمترین صدا را در بین انواع گیتار دارد. هنگامی که راک اند رول در دهه 1950 بلند شد ، گیتار باس جایگزین بیس زهی شد. در حالی که باس صوتی از لحن طبیعی برخوردار است ، باس الکتریکی صدای بینی دارد. نوازندگان با یک گیتار همه کاره ، از گیتار باس برای پخش در ژانرهای موسیقی ، از جمله راک ، هوی متال ، لاتین ، جاز و بلوگراس استفاده می کنند.

گیتار بدنه توخالی یا گیتار نیمه آکوستیک: همانطور که از نام آن پیداست ، گیتارهای توخالی بادی چیزی در درون خود ندارند. بر خلاف گیتار الکتریکی جامد ، گیتار توخالی در اصل یک گیتار صوتی و بدون سوراخ صدا است. از گیتارهای توخالی در بدن برای ساز موسیقی جاز اغلب استفاده می شود. با این حال ، گیتارهای برقی توخالی می توانند بازخورد زیادی داشته باشند ، بنابراین گیتاریست های جاز باتجربه تر معمولاً این گیتارها را می نوازند.

گیتارهای نیمه توخالی: گیتارهای نیمه توخالی کاملاً توخالی نیستند. معمولاً فقط قسمت بالای گیتار در گیتارهای نیمه توخالی توخالی است. شما می توانید یک گیتار نیمه توخالی را از طریق سوراخ های F ، برش های چرخشی شکل بالای قسمت های توخالی گیتارها تشخیص دهید. گیتارهای نیمه توخالی با لرزش طولانی تر ، صدای تمیزتری نسبت به گیتارهای جامد بدن ایجاد می کنند. گیتارهای نیمه توخالی که با بلوک چوبی ساخته شده اند ، برای جلوگیری از بازخوردی که اغلب توسط گیتارهای بدنه توخالی ایجاد می شود ، وانت هایی سوار شده اند. این گیتارها برای موسیقی راک و بلوز عالی هستند.

امپرسیونیسم در موسیقی : راهنمای امپرسیونیسم در موسیقی
بیشتر بخوانید

گیتار

گیتار استیل لپ: گیتار استیل لپ که به آن گیتار هاوایی نیز گفته می شود ، شکلی باریک و مستطیلی دارد. این گیتار از این جهت منحصر به فرد است که نوازندگان میله میله ای را به سیم ها فشار می دهند تا صدای گیتار را تغییر دهند. در اکثر موارد ، این گیتارها خنک نیستند زیرا سیم ها به تخته فرت دست نمی زنند. گیتار استیل دامان دارای صدای مجزایی است که در آن نت ها به یکدیگر می لغزند و لحن موسیقی سنتی جزیره هاوایی را ایجاد می کنند.

گیتار استیل پدال: گیتار استیل پدال متفاوت از اکثر گیتارها به نظر می رسد ، زیرا تابلو انگشت روی کنسول قرار دارد. بازیکنان از پدال و اهرم های زانو برای ایجاد صداهای مختلف استفاده می کنند. مانند گیتار استیل دامان ، گیتار استیل پدال نت های کشویی تولید می کند. از گیتارهای استیل پدال اغلب برای موسیقی کانتری آمریکایی و موسیقی هاوایی استفاده می شود.

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پنه لوپه کروز | تحلیل تابلوی شام آخر | بهترین فیلم های جورج لوکاس | فیلم ژنرال | نقد فیلم زندگی شگفت انگیز | بهترین خواننده های تاریخ جهان | مفهوم ریتم در موسیقی | فیلم زیبایی ربوده‌ شده | نقد فیلم Contact | نقد فیلم زیبای روز | نقد فیلم خانه بازی ها | فصل پنج سریال Money Heist | موسیقی جاز چیست؟ | معرفی سبک موسیقی جاز یا جز (Jazz) | طراحی دکوراسیون صنعتی : ۷ ویژگی سبک صنعتی | فیلم جان ویک فصل ۴ | ایان مک شین به طور رسمی به عنوان وینستون بازگشت | فیلم تصنیف نارایاما

دیدگاهتان را بنویسید

10 − 5 =