صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی مورگان والن
ads

بیوگرافی مورگان والن

مورگان والن

مورگان والن، خواننده موسیقی کانتری، به‌خاطر آهنگ‌های موفقی مانند «You Proof» و «Last Night» و همچنین آلبوم سال 2023 خود به نام «One Thing at a Time» شناخته شده است.

خواننده تور جهانی یک شب در زمان را تمدید می کند

مورگان والن، ستاره موسیقی کانتری، 10 تاریخ جدید را در تور جهانی یک شب در زمان خود اعلام کرده است که اجراهای آن از 4 آوریل تا 8 آگوست 2024 برگزار می شود. بیانیه. برای من غیرممکن بود که در سال 2023 به هر استادیومی که می‌خواستم برسم، بنابراین ما این تور را در سال 2024 ادامه خواهیم داد.

از جمله ایستگاه های جدید ایندیاناپولیس، نشویل، دنور، و فینال در استادیوم آلگینت در لاس وگاس است. هر نمایش شامل سه بازی آغازین از یک ترکیب چرخشی است که شامل جلی رول، لینی ویلسون و دیگران است.

والن سال بسیار موفقی را پشت سر می گذارد. علاوه بر محبوبیت این تور، این مرد 30 ساله در سه بخش در جوایز CMA آتی در 8 نوامبر نامزد شده است، از جمله سرگرم کننده سال، خواننده مرد سال، و آلبوم سال برای یک چیز در یک زمان.

مورگان والن کیست؟

مورگان والن یک خواننده کانتری است که با آهنگ‌های موفقی مانند «You Proof»، «Last Night» و «Whisky Glasses» شناخته می‌شود. او ابتدا با حضورش در فصل ششم مسابقه آواز NBC The Voice در سال 2014 به شهرت رسید.

موسیقی مورگان والن از آن زمان به بعد جذابیت زیادی را به خود جلب کرد و آلبوم او در سال 2023 یک چیز در یک زمان به رتبه 1 بیلبورد 200 و تاپ رسید. نمودار آلبوم های کشور او در یک مقطع، نیمی از 10 آهنگ برتر را در بیلبورد هات 100 با آهنگ های خارج از آلبوم به طور همزمان در اختیار داشت – چیزی که تنها پنج هنرمند دیگر، از جمله تیلور سویفت و بیتلز، به آن دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سیاست‌مدار و فعال حقوقی آمریکایی جان لوئیس

با این حال، این خواننده با رفتار خارج از صحنه خود، از جمله استفاده از توهین نژادی در حادثه ای که در سال 2021 در دوربین ثبت شد، جنجال برانگیخت.

حقایق کلی

نام کامل: مورگان کول والن
متولد: 13 مه 1993
محل تولد: اسنیدویل، تنسی
فرزند: ایندیگو وایلدر
علامت نجومی: ثور

زندگی اولیه و خانواده

مورگان کول مورگان والن در 13 مه 1993 در اسنیدویل، تنسی از پدر و مادر تامی و لزلی مورگان والن به دنیا آمد. او سه خواهر کوچکتر دارد: اشلین، میکائلا، و لیسی، که تامی و لزلی در سال 2021 آنها را به فرزندی پذیرفتند. خانواده بعداً زمانی که مورگان دانشجوی سال اول دبیرستان بود به ناکسویل نزدیکتر نقل مکان کردند.

والن در 3 سالگی شروع به خواندن در کلیسای باپتیست جنوبی کرد که تامی به عنوان کشیش خدمت می کرد و در نهایت هارمونی سه قسمتی را با اشلین و میکائلا خواند. او در سن 5 سالگی برای کریسمس ویولن دریافت کرد و شروع به درس خواندن کرد. او همچنین در دوران رشد پیانو می نواخت و آموزش می دید. پدرش از طرفداران موسیقی راک اند رول بود و او را با هنرمندانی مانند Lynyrd Skynyrd، Fleetwood Mac و Eagles آشنا کرد.

موسیقی پانک راک
بیشتر بخوانید

مورگان والن

مورگان والن

با این حال، والن ابتدا معتقد بود مسیر او بیسبال است. او با بازی برای دبیرستان گیبز در ناکسویل – که کنی چسنی را هم فارغ التحصیل می نامد – تبدیل به ستاره ای شد. در یک بازی در سال آخرش، او دچار پارگی UCL در آرنجش شد که نیاز به جراحی داشت.

کالج ها به دنبال این آسیب دیدگی علاقه خود را از دست دادند و والن پس از فارغ التحصیلی در سال 2011 چند ماه مرخصی گرفت تا آینده خود را مشخص کند. من دعا کردم و سعی کردم بفهمم برنامه و هدفم چیست. والن در سال 2017 به LancasterOnline گفت: به این ترتیب شروع کردم به نوشتن آهنگ و نواختن گیتار فقط برای اینکه احساساتم را آشکار کنم.

والن کار موسیقی خود را با نواختن برای مادر و دوستانش آغاز کرد که به او گفتند استعداد واقعی دارد. با این حال، این حضور او در یک برنامه تلویزیونی محبوب واقعیت است که واقعاً او را برای موفقیت آماده کرد.

در سال 2014، والن برای اولین بار در زندگی خود سوار هواپیما شد تا به لس آنجلس پرواز کند و برای فصل ششم The Voice، برنامه محبوب مسابقه خوانندگی NBC، تست بزند. او در سال 2003 آهنگ پاپ «Collide» از Howie Day را اجرا کرد و داوران مشهور شکیرا و آشر را تحت تأثیر قرار داد. شکیرا به او گفت: «فکر می‌کنم هیچ صدایی مانند صدای تو در رادیو امروز وجود ندارد، به همین دلیل است که [صندلی‌ام] را چرخاندم». “به همان اندازه مردانه است.” والن آشر را به عنوان مربی خود انتخاب کرد.

مورگان والن با اجرای «Hey Brother» و «Story of My Life» آویچی توسط One Direction، در دور اول و دوم نبرد موفق شد. آدام لوین، رهبر گروه Maroon 5، حتی والن را برای تیم اجراکنندگانش «دزدید». با این حال، والن در بخش پلی آف رقابت ها حذف شد.

با این حال، این تجربه مشخصات او را افزایش داد و به والن اجازه داد تا ارتباطات صنعتی را انتخاب کند. او همچنین موسیقی کانتری را به عنوان ژانری که به بهترین وجه برای او مناسب است، مورد توجه قرار داد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تاجر علم و دانشمند مشهور توماس ادیسون

او در سال 2020 به نیویورکر گفت: «ممکن است این بزرگترین تأثیر در زندگی من نبوده باشد، تا آنجا که از نظر موسیقی. و من فکر می‌کنم، خوب، حدس می‌زنم که موسیقی کانتری بخوانم، زیرا این زندگی است که من می‌شناسم.»

پیشرفت: “لیوان ویسکی” و آهنگ های دیگر

پس از The Voice، مورگان والن به نشویل، تنسی نقل مکان کرد تا در حرفه خود پیشرفت کند. او یک گروه موقت به نام Morgan Wallen & Them Shadows را با سرگ سانچز از گروه Atom Smash تشکیل داد. سانچز مورگان والن را به مدیران Panacea Records معرفی کرد که در سال 2015 با این هنرمند قرارداد امضا کرد و یک EP به نام Stand Alone و تک آهنگ “Spin You Around” را تامین مالی کرد.

بیوگرافی مکالی کالکین
بیشتر بخوانید

در آگوست 2016، Big Loud Records اعلام کرد که با والن 23 ساله که در آن زمان 23 ساله بود، که به همکاری با جوی موی، تهیه کننده موسیقی ادامه داد، قرارداد امضا کرده است. والن اولین تک آهنگ خود را با لیبل «The Way I Talk» در همان سال منتشر کرد.

بعد از آن اولین آلبوم استودیویی او، اگر من را بشناسم، در آوریل 2018 منتشر شد. این آلبوم به 20 آلبوم برتر بیلبورد 200 رسید و حاوی آهنگ‌های «Up Down» با فلوریدا جورجیا لاین و «لیوان‌های ویسکی» بود. دومی در جدول کانتری ایرپلی به رتبه 1 رسید و در سال 2019 در بیلبورد هات 100 به رتبه 17 رسید و بزرگترین موفقیت او تا به امروز است.

والن در همان سال با فلوریدا جورجیا لاین به تور رفت. هنگامی که انجمن موسیقی کشور والن را به عنوان هنرمند جدید سال در جوایز CMA نوامبر 2020 انتخاب کرد، وضعیت او را به عنوان یکی از ستاره های در حال ظهور در این ژانر تثبیت کرد.

مورگان والن

مورگان والن

محبوبیت والن با دومین آلبوم استودیویی خود، Dangerous: The Double Album، در ژانویه 2021 ادامه یافت. طبق گفته بیلبورد، این انتشار در رتبه اول قرار گرفت و بزرگترین هفته پخش را برای یک آلبوم کانتری داشت. این آهنگ حاوی آهنگ هایی مانند “7 Summers” و “Wasted on You” بود که به ترتیب در رتبه های 6 و 9 در Billboard Hot 100 قرار گرفتند.

سوپراستاری با (یک چیز در یک زمان)

Dangerous ثابت کرد که قدرت خود را حفظ کرده است، زیرا این آلبوم در سپتامبر 2022 به هشتاد و ششمین هفته غیر متوالی خود در لیست 10 برتر بیلبورد 200 رسید – بیشترین میزان تا به حال. پیتر، پل و مری رکورد قبلی را که به اوایل دهه 1960 بازمی‌گردد، برای آلبوم خود داشتند.

اما مورگان والن به موفقیت متکی نبود. در ماه مه 2022، او تک آهنگ “You Proof” را منتشر کرد. این آهنگ تا به امروز به بهترین مجری والن تبدیل شد و در رتبه 5 بیلبورد هات 100 قرار گرفت. “Thought You Should Know” در همان ماه در بیلبورد Hot 100 عرضه شد و تقریباً یک سال بعد به نقطه اوج 7 رسید.

در آن زمان، مورگان والن قبلاً آلبوم 36 آهنگی خود را یک چیز در یک زمان منتشر کرده بود و یک تور جهانی 65 نمایشی (از آن زمان تمدید شده) را آغاز کرده بود. آلبوم مارس 2023 یک موفقیت فوری بود و به سرعت در صدر بیلبورد 200 قرار گرفت و آهنگ Last Night را در صدر جدول تک آهنگ ها قرار داد.

چهار آهنگ دیگر”You Proof”، “Thought You Should Know”، “Thinkin’ Bout Me” و آهنگ عنوان به طور همزمان به 10 آهنگ برتر رسیدند و والن را مسئول نیمی از آن کرد. تنها تیلور سویفت، بیتلز، 21 ساوج، دریک و جویس WRLD تا به حال این شاهکار را انجام داده بودند.

بدون تعجب، والن جایزه آکادمی موسیقی کانتری را برای هنرمند مرد سال در ماه می 2023 به خانه برد. ماه ها بعد در سپتامبر، او نامزد سه جایزه CMA شد: سرگرم کننده سال، خواننده مرد سال، و آلبوم سال. برای یک چیز در یک زمان.

بیوگرافی امیلی برونته
بیشتر بخوانید

توهین نژادی و مناقشات دیگر

در حالی که مورگان والن عموماً سرفصل های موسیقی خود را به خود اختصاص داده است، این خواننده همچنین به خاطر چند اتفاق خارج از صحنه شهرت یافته است. او در می 2020 به اتهام مسمومیت عمومی و رفتار بی‌نظم در پی حادثه‌ای در یک بار و استیک‌خانه متعلق به کید راک در نشویل، تنسی دستگیر شد.

در اکتبر 2020، مورگان والن قرار بود مهمان موزیکال یکی از قسمت‌های برنامه کمدی اسکچ برنامه Saturday Night Live باشد. اما در روزهای منتهی به اجرا، ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد والن پس از یک بازی فوتبال در دانشگاه آلاباما در توسکالوزا، در حال نوشیدن شوت، بوسیدن طرفداران و عدم رعایت دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سی و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده ریچارد نیکسون

به دلیل پروتکل‌های نمایشی که در بحبوحه همه‌گیری COVID-19 برقرار شد، SNL مورگان والن را با جک وایت، خواننده گروه The White Stripes جایگزین کرد. والن به رفتار خود متعهد بود و دو ماه بعد، در حین حضور مجددش در برنامه در یک صحنه با بازیگر جیسون بیتمن، خود و این حادثه را مسخره کرد.

سپس در فوریه 2021، TMZ ویدیویی از مورگان والن منتشر کرد که در آن والن دوستش را با کلمه N صدا می‌کرد و در خارج از خانه‌اش در نشویل به دنبال یک شب بیرون رفتن با دوستانش از فحاشی‌های دیگری استفاده می‌کرد. مورگان والن به سرعت به خاطر استفاده از این توهین عذرخواهی کرد، اما برخی از ایستگاه های رادیویی و سرویس های پخش جریانی او را از لیست پخش خود حذف کردند. او همچنین از جوایز ACM 2021 رد صلاحیت شد و به طور موقت توسط برچسب خود Big Loud کنار گذاشته شد.

در ماه جولای، مورگان والن اولین مصاحبه خود را پس از این حادثه با صبح بخیر آمریکا شبکه ABC انجام داد و گفت که قصد ندارد از این اصطلاح به شکلی تحقیرآمیز استفاده کند. من با چند نفر از دوستانم بودم و با هم چیزهای احمقانه ای می گوییم. در ذهن ما، بازیگوش است. این نادان به نظر می رسد، اما واقعاً از اینجا آمده است. و این اشتباه است،» والن گفت که او و دوستانش قبل از تبادل مشروب می‌نوشیدند.

مورگان والن گفت که 500000 دلار از فروش آلبوم خود را – که پس از واکنش شدید افزایش یافت – به سازمان هایی مانند Black Music Action Coalition اهدا کرده است و یک ماه را در مرکز توانبخشی در سن دیگو گذرانده است. “من مدتی را صرف کردم… می دانید، فقط سعی کردم آن را بفهمم… چرا اینطور رفتار می کنم؟ آیا من مشکل الکل دارم؟ آیا من مشکل عمیق تری دارم؟» او توضیح داد.

مورگان والن

مورگان والن

اخیراً، مورگان والن در آوریل 2023 هنگامی که یک نمایش در دانشگاه می سی سی پی را دقایقی قبل از روی صحنه رفتن به دلیل از دست دادن صدایش لغو کرد، طرفداران را ناامید کرد. چند هفته بعد، خواننده فاش کرد که پزشکان به او دستور داده اند که به دلیل آسیب دیدگی تارهای صوتی و آسیب به تارهای صوتی، استراحت طولانی مدت صوتی داشته باشد. او متعاقباً شش هفته برنامه‌های خود را در تور جهانی یک شب در یک زمان لغو کرد. او در اواخر ژوئن به اجرا در Wrigley Field شیکاگو بازگشت.

بیوگرافی غول دنیایی تجارت جف بزوس
بیشتر بخوانید

زندگی شخصی و پسر

گزارش شده است که والن در سال 2017 با کتی «کی تی» اسمیت رابطه برقرار کرد. این زوج تا سال 2019 با هم قرار گرفتند، حتی نامزد کردند، اما در نهایت از هم جدا شدند. آنها یک پسر به نام ایندیگو وایلدر دارند.

ایندیگو یا “ایندی” در ژوئیه 2020 در نشویل، تنسی به دنیا آمد. اگرچه خواننده و اسمیت تا آن مرحله از هم جدا شده بودند، والن گفته است که این دو بهترین کار خود را به عنوان والدین مشترک انجام می دهند. والدین او نیز برای کمک به مراقبت از نیلی از خانه خود در تنسی سفر کردند. مورگان والن در ژانویه 2021 به People گفت: “من فقط امیدوارم که به او توصیه های درستی کنم که والدینم به من دادند و به او عشق نشان دهم و به او بفهمانم که برای او اینجا هستم و دوست او هستم.”

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نخست وزیر انگلستان وینستون چرچیل

در ژوئن 2023، ایندیگو پس از گاز گرفتن صورت توسط سگ اسمیت، لجند، به بیمارستان منتقل شد. به گفته اسمیت که به دنبال بازگرداندن حیوان به خانه بود، او بخیه زد اما خوب بود.

مورگان والن همچنین از سال 2021 با مدل و اینفلوئنسر پیج لورنز رابطه داشته است. طبق گزارش ها، این زوج در فوریه 2022، تنها چند هفته پس از انتشار عمومی رابطه خود، از هم جدا شدند.

از ژوئن 2023، شایعه شده بود که والن با خواننده کانتری، مگان مورونی، قرار می‌گیرد. با این حال، مورونی در مصاحبه با پیپل رابطه خود را تایید یا رد نکرد و گفت که شایعات قرار ملاقات او را “واقعاً ناراحت کننده” کرده است.

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، کل دارایی خالص مورگان والن تا جولای 2023 حدود 12 میلیون دلار برآورد شده است.

مورگان والن

مورگان والن

نقل قول ها

من همیشه فکر می‌کردم که باید دستمزد را کنار بگذارم و حقوق بگیرم. دقیقا نمیدونستم قراره چیکار کنم من هیچ سرنخی نداشتم… بدیهی است که دیگر اینطور نیست.

من لزوماً احساساتم را زیاد بیان نمی کنم. بله، قطعاً نوشتن و آواز خواندن تنها راهی است که می‌توانم احساساتم را آشکار کنم.

من پسر کوچکم را گرفتم، خانواده ام را گرفتم. نمی‌دانم، مرد-در حال حاضر همه چیز برای من خوب است، بنابراین سپاسگزاری در راس دایره واژگان من است.

جوایز عالی هستند، اما معیار واقعی موفقیت من طرفدارانم هستند.

من فقط سعی می کنم بگویم که چگونه است – خوب، بد، عشق، دلشکستگی. این تمام چیزی است که من می دانم چگونه انجام دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × 2 =